بزرگ کردن سینه بدون جراحی

آیا امکان بزرگ کردن سینه بدون جراحی وجود دارد؟

بزرگ کردن سینه بدون جراحی
(Breast Iventation)

امروزه یکی از فاکتورهای زیبایی در بانوان، برجستگی اندام‌هایی مانند سینه و باسن است. عمل های زیبایی سینه اقدامات هزینه بر و تهاجمی هستند و برخی افراد تمایل دارند بدون پرداخت چندین میلیون پول پروتز و عمل جراحی به خواسته ی خود برسند.
بسیاری از خانم ها به دنبال روش‌های تاثیرگذار و کم هزینه برای خوش فرم کردن سینه‌‌های خود هستند. وجود تبلیغات گسترده در این زمینه بانوان را وسوسه می کند که بدون اقدام تهاجمی و جراحی با ماساژ، کرم، قرص، سوتین مخصوص و… که نسبت به اقدامات صحیح مثل جراحی ارزان تر است به خواسته ی خود برسند.
در این مقاله به سوال بسیاری از عزیزان که آیا امکان بزرگ کردن سینه بدون جراحی وجود دارد پاسخ خواهیم داد و تمامی روش‌های بزرگ کردن سینه بدون جراحی را برای شما توضیح خواهیم داد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

روش های بزرگ کردن سینه بدون جراحی

اکنون که تصمیم گرفته‌اید از جراحی برای بزرگ کردن سینه های خود استفاده نکنید، خوب است به خوبی با روش‌های دیگر و مزایا و معایب آن‌ها آشنا شوید تا بهترین روش بزرگ کردن سینه را برای خود انتخاب کنید.

1- بزرگ کردن سینه با خوردن دارو

بعضی از افراد تصمیم می‌گیرند به‌صورت خودسر و بدون دستور پزشک از دارو‌های هورمونی برای بزرگ کردن سینه‌ های خود استفاده کنند. اما باید به یاد داشت که استفاده از قرص‌های دارای استروژن برای بزرگ کردن سینه می‌تواند باعث بروز عوارضی مانند تهوع، سرگیجه، چاقی مفرط بدنی، کیست‌ تخم‌دان و… شود.
بنابراین استفاده از قرص برای بزرگ کردن سینه، روش مناسبی به‌ نظر نمی‌رسد و بهتر است از آن دوری کنید.

ورزش برای بزرگ کردن سینه

2- ورزش برای بزرگ کردن سینه

یکی دیگر از روش‌های بزرگ کردن سینه بدون جراحی، انجام ورزش‌هایی است که به رشد سینه‌ها کمک می‌کند. ورزش های مناسب برای بزرگ شدن سینه، یوگا و پیلاتس، حرکت شنا، پرس سینه و… است. اما همان طور که می دانید روش های غیر جراحی زمان بر است و بزرگ کردن سینه با ورزش در طولانی مدت امکان پذیر است که نیاز به صبر و تمرین مداوم دارد.

3- بزرگ کردن سینه در طب سنتی

طب سنتی مجموعه‌ای از روش‌های درمانی است که اصول آن استفاده از مواد طبیعی برای کاهش درد و ایجاد تغییرات مثبت در بدن است. جالب است بدانید بزرگ کردن سینه در طب سنتی موضوعی مورد توجه است و از این رو با استفاده از تخم رازیانه می توانید سینه‌های خود را بزرگ کنید. 

در تخم گیاه رازیانه مقدار زیادی فلانویید وجود دارد که باعث افزایش استروژن در بدن به صورت طبیعی می‌شود. استروژن یکی از هورمون‌های جنسی زنانه است و هر چه مقدار آن در بدن شما بالاتر باشد، رشد سینه هایتان نیز بیشتر خواهد شد. برای استفاده از رازیانه به منظور بزرگ کردن سینه ها لازم است دم‌نوش این گیاه را تهیه کرده و روزی یک لیوان از آن را میل کنید. برای درست کردن دمنوش رازیانه،‌ یک قاشق چای‌خوری دانه رازیانه نیم‌کوب را در یک لیوان آب جوش به مدت ده دقیقه دم کنید و پس از صاف کردن آن را نوش جان کنید.

4- استفاده از ماساژ سینه ها برای بزرگ شدن آنها

ماساژ‌ دادن سینه‌ها به طور حرفه‌ای باعث افزایش جریان خون در آن‌ها می‌شود. این جریان خون باعث سفت و خوش‌ فرم شدن سینه‌ها می‌شود. برای ماساژ حرفه‌ای سینه‌ها نیاز به یک روغن روان‌کننده دارید. طبق توصیه‌های طب سنتی برای بزرگ شدن سینه ها، بهتر است از روغن کرچک استفاده کنید.

برای انجام ماساژ دست‌های خود را به خوبی بشویید. روغن را کمی گرم کرده و برای ۱۰ دقیقه سینه‌های خود را ماساژ دهید. دقت کنید که استمرار در ماساژ درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است و بنابراین شما باید روزی دو تا سه بار حرکات ماساژ سینه را انجام دهید.

بزرگ کردن سینه بدون جراحی با تزریق چربی به سینه

5- بزرگ کردن سینه بدون جراحی با تزریق چربی به سینه

در این روش چربی‌هایی از نقاط بدن فرد (مخصوصاً‌ ران‌ها) گرفته می‌شود و به سینه‌های او تزریق می‌شود. تزریق چربی هر چه با حجم بیشتری انجام شود مقدار کمتری از آن در بزرگ کردن سینه اثربخش و ماندگار است. دلیل آن هم این است که چربی از بدن گرفته می شود و سلول زنده است و خودش بافتی نیست که تغذیه داشته باشد. در نتیجه باید با رگ های خونی بستری که بهش تزریق میشود تماس داشته باشد تا زنده بماند.
بنابراین وقتی حجم بسیار زیادی تزریق می شود این سلولهای حجم بسیار زیاد نزدیک هم قرار می گیرند و هیچ تماسی با بافت بستر ندارند، در واقع خون گیری آنها مختل می شود و بی دردسر ترین اتفاقی که می افتد همه اینها به کیست های روغنی تبدیل می شوند و اگر عفونتی به این عارضه اضافه شود آبسه های پستانی اتفاق می افتد که برای درمان آن تخلیه های مکرر نیاز است.
این کار باعث دفرمه شدن سینه می شود و بعد از آن رسوبات کلسیمی ایجاد می کند که در سونوگرافی و ماموگرافی با سرطان سینه اشتباه گرفته می شود.

در چه مواردی می توان از تزریق چربی استفاده کرد؟

در واقع تزریق چربی بیشتر برای روتوش کردن سینه است برای اینکه یک حجم کمی را چندین مرتبه تزریق کنیم صبر داشته باشید، هزینه کنید تا نتیجه خوبی از تزریق چربی بگیرید، ضمن اینکه تزریق چربی بیشتر برای سینه هایی است که پوست خیلی خوبی دارند و حجم خیلی زیادی برای اضافه کردن نمی خواهند.
اگر سینه ای پوست شل و افتاده ای داشته باشد و کلاژن خود را از دست داده باشد، هر چقدر هم تزریق چربی انجام شود این تزریق باعث سنگینی پستان، آویزان تر شدن سینه و افزایش پتوز می شود.
بنابراین اگر به سینه ای که شل، افتاده و بزرگ است برای سفت تر شدن آن چربی تزریق شود بستگی به پوست پذیرنده دارد و اگر پوست کلاژن خود را از دست داده باشد نتیجه خوبی از تزریق چربی گرفته نمی شود.

در واقع حتی بافت چربی هم به سینه تزریق می شود که از خود بدن گرفته می شود نباید در بافت سینه و پرانشیز سینه تزریق شود و حتما باید در بافت زیر جلدی و جلوی عضله و پشت عضله تزریق شود که اکثرا بدست افرادی که متخصص نیستند انجام می شود و فقط می خواهند یک افزایش حجم موقت و آنی برای بیمار داشته باشند. اکثر بیماران ناراضی هستند و با اتفاقات ناخوشایندی بعد از تزریق مواجه می شوند.

اما توصیه می‌کنیم از این روش برای بزرگ کردن سینه های خود استفاده نکنید؛ همان طور که گفته شد بعد از مدتی این چربی‌های تزریق شده باعث رسوب کلسیم می‌شود و احتمال ابتلاء به سرطان سینه را بسیار بالاتر می‌برد.

تزریق ژل به سینه

6- تزریق ژل به سینه برای افزایش سایز

یکی دیگر از روش‌های بزرگ کردن سینه بدون جراجی، تزریق ژل است. ژل های استاندارد که مورد تائید FDA هستند برای جوان سازی و افزایش حجم صورت استفاده می شوند که با تزریق حجم بسیار کم 1 الی 2 سی سی برای خط اخم، لبخند، چانه و گونه نتیجه ی بسیار خوبی گرفته می شود.
ژل دارای ترکیباتی از هیالورونیک اسید است که اکثرا هم موقت هستند و بعد از مدت ۶ ماه تا ۲ سال خاصیت خود را به طور کامل از دست می‌دهد. به علاوه تزریق ژل به عنوان یک ماده شیمیایی ممکن است باعث ایجاد عفونت در بدن شود و سیستم ایمنی را به طور کامل درگیر کند.

ژل ها باعث افزایش حجم بسیار خوبی می شوند اما برای بزرگ کردن سینه حداقل ژل مورد نیاز که بتوانید کوچک ترین تفاوت را احساس کنید حدود 50 سی سی است. بنابراین ژلی که هزینه هر سی سی آن 1 الی 2 میلیون تومان است امکان ندارد بتوان به سینه تزریق کرد و از نظر سلامتی هم هیچ ژلی هنوز استاندارد و پذیرفته شده داخل پستان نیست. 

روش های جراحی بزرگ کردن سینه

در جراحي بزرگ كردن سینه با استفاده از پروتز با يك برش كوچك زير سينه يا زير بغل و يا دور هاله، بافت پستان آزاد مي شود و پروتز در محل خود جاي مي گيرد. پروتز را مي توان روی عضله (subglandular) و يا زير عضله (submuscle) جایگذاری کرد كه پزشك با مشورت بيمار يكي از اين راه ها را انتخاب مي كند. پروتزها از نظر جنس به سالين (آب نمكي)، سیليكوني، هيدروژل، كوژل (مخلوط) و دكستروز تقسيم بندی مي شوند.

برخی پروتزها پرشده و آماده اند و برخی دیگر را بايد پس از جاگذاري با سالين پر نمود، پوشش خارجي تمام پروتزها سیليكون (Selicone) است. پس از درمان سرطان سینه هم مي توان پروتز را جایگذاری کرد بدون اينكه نگران خطرات بعدي باشيم.

مقاله پیشنهادی: هر آنچه درباره پروتز سینه باید بدانید.

بزرگ کردن سینه با پروتز

مزایای بزرگ کردن سینه با جراحی (پروتز سینه)

  • لیفت سینه ها و کمک به خوش‌فرم شدن و سفت شدن آن‌ها
  • افزایش شکاف بین سینه و زیبایی آن‌
  • نتیجه عمل بلافاصله دیده می شود.
  • نتیجه این عمل زیبایی تقریبا ماندگار است.
  • درمان مشکلات سینه از جمله نامتقارن و شل بودن سینه ها
  • 100% بیماران راضی هستند. 

هزینه بزرگ کردن سینه

هر ساله مبلغ خدمات جراحی درصدی افزایش می یابد. همچنین همیشه با افزایش مبلغ ارز مواجه بوده ایم. بنابراین هزینه بزرگ کردن سینه بیشتر از سالهای قبل است. البته نمی ‌توان به طور دقیق مقدار این مبلغ را بیان کرد. هزینه عمل های زیبایی سینه تنها زمانی مشخص می‌ شود که بیمار معاینه شود. مبلغ نهایی جراحی با توجه به موقعیت مکانی مرکز جراحی و مطب و همینطور مهارت و تجربه جراح متفاوت خواهد بود.
جراحی افزایش حجم سینه با پروتز به دلیل مهارت خارق العاده پزشکان در شهر تهران بیشتر از سایر شهرهای کشور انجام می شود. خرید ایمپلنت در تهران آسان تر و امکانات پزشکی بهتری در اختیار متقاضی قرار می گیرد و به همین دلیل قیمت عمل پروتز سینه در تهران از دیگر شهر ها بیشتر است.
اگر شما هم قصد انجام این جراحی را دارید باید برای اطلاع از قیمت دقیق آن به پزشک مراجعه کنید. برای اطلاع از هزینه بزرگ کردن سینه می‌توانید از طریق لینک زیر با بهترین جراح سینه در تهران، دکتر امیرپاشا ابراهیمی در تماس باشید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

عوارض جراحی بزرگ کردن سینه

با وجود پیشرفت علم و به‌وجود آمدن سبک‌های جراحی پیشرفته، روش‌های جراحی برای بزرگ کردن سینه هیچ گونه عوارضی ندارند و در صورت مراجعه به پزشک بی تجربه ممکن است برخی از عوارض جراحی سینه از قبیل موارد زیر ایجاد شود:

  • ایجاد عفونت در سینه ها
  • درد زیاد و دوره نقاهت طولانی
  • احساس تورم و درد در روش‌های کاشت پروتز
  • به‌جا ماندن آثار بخیه و زخم اطراف سینه‌ها
  • تجمع چربی‌ها در روش تزریق ژل برای بزرگ کردن سینه و بالا رفتن احتمال سرطان سینه

بنابراین در دو حالت جراحی برای بزرگ کردن سینه، روش کاشت پروتز یا روش تزریق چربی، عوارض جراحی سینه در صورت مراجعه به پزشک بی تجربه بسیار زیاد است.

چنانچه سینه‌های بزرگی دارید و می‌خواهید در فرم آن‌ها تغییری ایجاد کنید، توصیه می‌کنیم مقاله کوچک کردن سینه را در سایت ما مطالعه کنید.

معرفی بهترین متخصص جراح پستان در تهران

برخی از نکاتی که در انتخاب بهترین جراح سینه می‌توان به آنها اشاره کرد:

  • داشتن مهارت و تخصص کافی در انجام جراحی زیبایی
  • صحبت با بیمارانی که قبلا نزد پزشک مورد نظر جراحی زیبایی انجام داده ‎اند و اطلاع از میزان رضایت آن‌ها
  • مطالعه مقالات مرتبط موجود در سایت‌های معتبر و اطلاع از نظرات سایر افراد در ارتباط با میزان مهارت و تجربه‌ی پزشک

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند که دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی به عنوان نفر اول امتحان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فراگرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک
 فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.

نتیجه گیری

همان طور که گفتیم، بزرگ کردن سینه دو راه بیشتر ندارد و هیچ راه سومی برای بزرگ کردن سینه وجود ندارد:

  1. تزریق چربی
  2. پروتز

پروتز که اصلی ترین راه بزرگ کردن سینه است. با وارد کردن یک جسم خارجی به سینه انجام می شود که علاوه بر هزینه خریداری پروتز هزینه جراحی را نیز شامل می شود. 

بنابراین بزرگ کردن سینه (ماموپلاستی افزایشی) یک روش کاملاً طبیعی برای تغییر سایز سینه است که در صورت انجام آن تحت نظر پزشک متخصص، نتایج بسیار خوبی را برای شما به دنبال خواهد داشت. برای دریافت وقت مشاوره یا نوبت معاینه حضوری از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس با ما

امیدواریم که مشاوره های خوبی قبل از هر اقدام زییایی بگیرید، صبر داشته باشید تا بهترین نتیجه را از عمل زیبایی بگیرید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا