لیفت سینه با لیزر

آیا درمان افتادگی سینه، لیفت سینه با لیزر امکان پذیر است؟

همه چیز درباره لیفت سینه با لیزر و هزینه آن

لیفت سینه با لیزر در لیست روش های غیر جراحی قرار دارد. در این روش برای جلوگیری از افتادگی سینه از لیزر استفاده می شود و یک لایه نازک پوست برداشته می شود، سپس پوست سفت می شود و در نتیجه یک لیفت طبیعی سینه صورت می گیرد. میزان کارایی لیزر موضوعی جنجالی است که بررسی آن خالی از لطف نیست. 
در این مطلب اطلاعاتی را درباره لیفت سینه با لیزر بیان می کنیم تا ابهامات در این زمینه به حداقل برسد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

افتادگی سینه

افتادگی سینه یکی از مشکلات رایج خانم ها می باشد که ممکن است در سنین مختلف و به دلایل مختلفی ایجاد شود.
درجه بندی صحیح میزان افتادگی سینه (درجه های یک الی سه) بسیار حائز اهمیت است، زیرا در تصمیم گیری جراح پستان در انجام عمل جراحی یا عدم جراحی برای خانم هایی که مراجعه می کنند بسیار موثر می باشد. ممکن است خانمی به بهترین جراح سینه در تهران مراجعه کند زیرا به نظر خودش سینه هایی افتاده دارد اما جراح پستان به دلیل اینکه از نظر آناتومی زیبایی شناسی از بافت پستان شناخت کافی را دارد می تواند به بیمار خود بگوید که او دچار افتادگی سینه می باشد یا فقط ساخته تصورات خودش است. گاه وزن زیاد سینه خود یکی از دلایل افتادگی سینه نوع درجه سه است که باعث ظاهر نامناسب و به هم خوردن تناسب اندام در بانوان می شود.

لیفت سینه یا ماستوپکسی

لیفت سینه، از انواع جراحی های سینه است که با هدف بالا کشیدن سینه های افتاده انجام می شود. افرادی که به علل مختلف همچون افزایش سن، بارداری و زایمان های متعدد، شیردهی، کاهش وزن و غیره افتادگی سینه دارند، می توانند به کمک عمل جراحی لیفت سینه نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند. 

در جراحی لیفت سینه یا همان ماستوپکسی برش هایی در اطراف آرئول (هاله تیره رنگ دور سینه) و زیر سینه ایجاد و پوست اضافه برداشته می شود که در پی این کار، سینه ها بالا می آید و ظاهری گرد و سفت خواهند داشت. همچنین عمل لیفت سینه باعث رفع عدم تقارن سینه ها، از بین بردن حالت افتادگی و کوچک کردن جزئی سینه ها می شود. 

لیفت سینه بدون جراحی

تبلیغاتی انجام می‌شود که لیفت سینه بدون جراحی امکان پذیر است، استفاده از هر گونه کرم و ماده دیگر برای بالا کشیدن سینه‌ها شاید در کوتاه مدت جوابگو باشد اما در طولانی مدت هیچ موردی جایگزین عمل لیفت سینه نخواهد شد.

لیفت سینه با لیزر

لیفت سینه با لیزر

افرادی که دچار سینه های افتاده هستند و به هر دلیل، ترس از تیغ جراحی و یا نداشتن شرایط جسمی، قصد انجام جراحی لیفت سینه را ندارند، می توانند از مزایای لیفت سینه با لیزر بهره مند شوند. لازم به ذکر است که این پروسه ساده ممکن است در صورت سایز بزرگ و افتادگی بیش از حد سینه ها، نتایج مد نظر بیمار را ایجاد نکند. 

لیفت سینه با لیزر چگونه انجام می شود؟

ماستوپکسی با لیزر در حالت کلی جایگزین مناسبی برای جراحی سینه نیست. در این روش که با تابش نور لیزر انجام می‌شود، پوست سینه منقبض و سینه به بالا کشیده می‌شود. به این صورت تا حدودی سینه شکل مناسب به خود خواهد گرفت و . لیفت سینه با لیزر همچنین باعث می‌شود تا سلول‌های سینه تحریک شوند و به این صورت سلول‌های پوستی میزان کلاژن بیشتری تولید کنند. 

توجه: در کلینیک ها لیفت سینه با لیزر بعلت تاثیر کم و ماندگاری پایین انجام نمیشود و باید از جراحی با برش استفاده کنید. 

کاربردهای لیفت سینه با لیزر

لیفت سینه با لیزر برای افرادی که به هر دلیلی قصد انجام جراحی ندارند، گزینه ایده آلی است. این عمل با استفاده از اشعه لیزر باعث بالا بردن موقعیت سینه و فرم بهتر آن می شود.
استفاده از لیزر برای لیفت سینه باعث تحریک ساخت کلاژن شده و نتایج حاصل از عمل را بهبود می بخشد و به همین دلیل بعد از لیفت سینه، پوست خود را با فرم جدید تطبیق می دهد. بسیاری از پزشکان معتقدند که لیفت سینه با لیزر، مکمل جراحی زیبایی سینه است و به تنهایی برای افرادی که سینه های بزرگ و افتاده دارند، کارایی مناسب را ندارد.

ماندگاری لیفت سینه با لیزر

ماندگاری لیفت سینه با لیزر چقدر است؟

ماندگاری لیفت سینه با لیزر در مقایسه با جراحی ماستوپکسی موقتی است. البته اگر سایز و میزان افتادگی سینه ها زیاد بوده و فرد پس از انجام عمل باردار شود، ممکن است مشکل مجددا ظاهر شود. در صورتی که فرد قصد کاهش یا افزایش وزن داشته باشد باید به تدریج این کار را انجام دهد تا سینه ها تحت استرس قرار نگرفته و دچار افتادگی مجدد نشوند. البته طبق توصیه اکثر پزشکان عمل های زیبایی سینه بهتر است بعد از پایان دوران بارداری و شیردهی انجام شود؛ زیرا بارداری و شیردهی سینه ها و نتایج عمل زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

اقدامات قبل از انجام جراحی لیفت سینه

یکسری بررسی های کامل سلامتی، چه در سلامتی کلی بدن فرد و چه سلامت کلی بافت پستان باید انجام شود. کنسرهای پستان به وفور و فراوان در خانم ها دیده می شود چه در افرادی که زمینه خانوادگی دارند و چه در افرادی که به صورت اولیه دچار این بیماری می شوند.
پزشک هرگز بدون بررسی های اولیه بافت پستان را تحت تاثیر استرس و جراحی قرار نمی دهد. حتما بخصوص در بیمارانی که زمینه خانوادگی مثبت دارند یا توده ای در پستان آنها لمس می شود باید بررسی های لازم از لحاظ سرطان پستان انجام شود.

برای افراد زیر 40 سال حتما سونوگرافی و آزمایش خون انجام خواهد شد. برای افراد بالای 40 سال سونوگرافی کامل بافت پستان و زیر بغل، ماموگرافی، آزمایش خون برای چکاپ کامل سلامتی برای تحمل استرس عمل و بیهوشی و همچنین یک مشاوره متخصص قلب و داخلی، برای بررسی اینکه از لحاظ کلی بیمار تحمل بیهوشی و تحمل استرس های عمل را دارد یا خیر باید حتما انجام شود تا بیمار به نتیجه ی زیبایی که می خواهد، بدون هیچ گونه عارضه ای، دست یابد.

مراقبتهای بعد از جراحی لیفت سینه

مراقبت های بعد از جراحی لیفت سینه

بعد از جراحی ماستوپکسی رعایت موارد زیر الزامی است:

  1. تعویض پانسمان را در فواصل زمانی مشخص انجام دهید و از خیس کردن آن اجتناب کنید.
  2. در صورت بروز درد می توانید با تجویز جراح از داروهای مسکن استفاده کنید.
  3. تا چند هفته بعد از جراحی از فعالیت های سنگین پرهیز کنید.
  4. بهتر است چند روز بعد از جراحی پیاده روی سبک داشته باشید.
  5. بعد از جراحی به صورت طاق باز بخوابید و از خوابیدن بر روی سینه ها اجتناب کنید.
  6. تا یک ماه پس از جراحی لیفت سینه نباید مشروبات الکلی و سیگار مصرف شود.
  7. یک هفته پس از لیفت سینه می توان ورزش سبک را آغاز کرد.
  8. تا چند روز بهتر است فرد رانندگی نکند.

فواید لیفت سینه 

  1. دارای اندامی جوان تر خواهید شد.
  2. قسمت بالایی سینه حالتی پر و حجیم پیدا می کند.
  3. سینه ها از حالت شل و آویزان به ظاهری گرد و سفت تغییر می یابند.
  4. اعتماد به نفس فرد افزایش می یابد و نسبت به اندام خود احساس رضایت خواهد کرد.
  5. نوک پستان ها مجدد در مرکز سینه قرار می گیرد و در صورت نیاز آرئول نیز کوچک می شود.

افراد مناسب برای لیفت سینه

  • زنانی که نوک سینه آن ها رو به سمت پایین می باشد.
  • بانوانی که به دلیل کاهش وزن بسیار زیاد پستان هایی آویزان دارند.
  • مادرانی که پس از گذشت دوران شیردهی، بافت سینه آن ها شل و افتاده شده است.
  • خانم های مسنی که به دلیل بالا رفتن سن و اثرات گرانش زمین، سینه هایشان ظاهری کشیده پیدا کرده است.

ماموپلاستی کاهشی

شباهت و تفاوت لیفت سینه با کوچک کردن آن

شباهت جراحی ماموپلاستی کاهشی (کوچک کردن سینه) با ليفت در نحوه ایجاد برش ها و پوستی است که برداشته می شود و تفاوت آنها در این است که در ماموپلاستی کاهشی علاوه بر کاهش پوست مقداری از بافت سینه نیز برای کوچک کردن آن حذف می گردد در صورتی که در لیفت سینه، بافت سینه دست نخورده باقی می ماند و تنها پوست کشی انجام می شود.

روند جراحی ماستوپکسی

در مرحله اول بیهوشی در بیمار انجام می شود. با توجه به وضعیت سلامتی بیمار و صلاح دید جراح، فرایند بیهوشی ممکن است، به صورت بی حسی موضعی از طریق تزریق داخل وریدی یا بیهوشی عمومی، انجام شود. در مرحله بعد برش هایی بر روی سینه ها ایجاد می شود که پزشک با توجه به صلاحدید خود یکی از انواع برش را انتخاب می کند.

  • برش در اطراف هاله سینه
  • برش در اطراف هاله سینه و در امتداد خط عمودی از هاله سینه به سمت زیر سینه
  • برش (T) بر عکس یا لنگری در اطراف هاله سینه، در امتداد خط عمودی از هاله سینه به سمت زیر آن و در امتداد زیر سینه به صورت عمودی

در مرحله بعد برای شکل دادن به سینه، تقویت فرم و استحکام بخشیدن به بافت سینه، جراح بافت داخلی آن را به سمت بالا می کشد. سپس هاله سینه که موقعیت آن با تغییر موقعیت بافت سینه ها، دچار تغییر شده است، در جای مناسب خود قرار داده می شود.
در این مرحله می توان اندازه هاله سینه را نیز تغییر داد و در پایان جراحی قسمت های اضافی آن (پوست اضافی سینه) برداشته می شود. البته جراح تا حدی می تواند پوست اضافی را بردارد که بعد از جراحی حرکت دادن سینه ها برای فرد دشوار نباشد.

در نهایت بعد از قرار گرفتن سینه ها در موقعیت مناسب خود و اعمال تغییرات لازم، محل های برش بخیه می شوند.

آیا جای زخم ها ماندگار است؟

بخیه ها ممکن است توسط بافت طبیعی سینه پنهان شوند. اسکار های به جا مانده از بخیه های سطح پوست سینه، با گذشت زمان و انجام اقدامات درمانی، استفاده از کرم های موضعی و یا لیزر از بین می روند.
البته جراح برای ایجاد برش های جراحی سینه، آناتومی بدن شما را در نظر می گیرد و برش ها را در نواحی ایجاد می کند که کمترین اسکار پس از جراحی برای بیمار ایجاد شود.

ماندگاری نتایج جراحی ماستوپکسی

با گذشت زمان و کاهش تورم ناشی از جراحی، نتیجه نهایی جراحی ماستوپکسی مشخص می شود. چند ماه بعد از جراحی، تورم سینه ها کاهش می یابد و سینه ها در فرم و موقعیت جدید خود تثبیت می شوند. نتیجه جراحی لیفت سینه تا مدت زمان زیادی باقی می ماند.

افزایش سن و جاذبه ی زمین، از جمله عواملی هستند که می توانند در فرم و ظاهر سینه ها تغییر ایجاد کنند. با انتخاب سبک زندگی سالم و داشتن رژیم غذایی مناسب می توانید ماندگاری نتیجه جراحی را بهبود بخشید.

پروتز سینه

عمل لیفت سینه و پروتز سینه

در صورتی که بافت سینه شخص از حجم کافی برخوردار نباشد؛ امکان پروتز سینه در کنار جراحی ليفت سينه نیز وجود دارد. با انجام لیفت و پروتز سینه بطور همزمان می توان به سینه های خوش فرم با سایزی متناسب دست یافت.
عمل جراحی ماستوپکسی چنانچه توسط یک جراح سینه با تجربه انجام پذیرد نتایجی شگفت انگیز و رضایت بخش برای شخص به وجود خواهد آورد.

هزینه لیفت سینه با لیزر

به طور دقیق رقم مشخصی را نمی‌ توان برای هزینه لیفت سینه با لیزر بیان کرد، چرا که عوامل زیادی در هزینه تاثیر گذار هستند. از جمله مهم ترین عوامل موثر بر هزینه نهایی می توان به مهارت و تجربه جراح، سایز و میزان افتادگی سینه ها، برند دستگاه لیزر و هزینه های جانبی اشاره کرد. انجام این عمل بسیار حساس بوده و باید توسط یک جراح متبحر انجام شود. بنابراین بهتر است هزینه عمل، اولویت اول بیمار نبوده و بیشتر به دنبال نتیجه مطلوب باشد.

هزينه ليفت سينه با ليزر و همچنین عمل جراحی ماستوپکسی پس از مراجعه به مطب پزشک و انجام معاینات لازم مشخص می گردد. 

فناوری لیزر در لیفت سینه

لیزر مورد استفاده برای لیفت سینه دارای سیستم خاص ضربان ساز است که با عنوان اختصاصی ND:YAG نشان داده می شود و دارای دو نوع طول موج است. این سیستم برای لیفت غیر تهاجمی استفاده می شود و هدف اصلی آن سفت کردن پوست در بخش بالایی و همینطور اطراف بافت پستان است. در این روش از انرژی لیزر برای تحریک کلاژن سازی استفاده می شود و در نهایت سینه ها سفت تر و محکم تر می شوند و پوست در وضعیت بهتری قرار می گیرد.

لیفت سینه با لیزر چگونه انجام می شود؟

سال هاست که از اشعه لیزر کنترل شده برای مصارف مختلف پزشکی و زیبایی از جمله از بین بردن موهای زائد و مخصوصا جوانسازی پوست استفاده می شود. لیزر به واسطه ویژگی های مخصوصی که دارد می تواند برای لیفت سینه موثر باشد.

لیفت سینه با لیزر معمولا مکملی برای جراحی ماموپلاستی یا لیفت سینه است و به تنهایی تمام مشکل افتادگی سینه را برطرف نمی کند.
اشعه لیزر روند ساخت کلاژن را تحریک می کند که خود یکی از راههای افزایش مقاومت سینه در برابر افتادگی است.
نحوه اثر گذاری لیزر برای لیفت سینه هم دقیقا به همین ویژگی جوانسازی آن برمی گردد. لیزر ویژگی جادویی عجیبی ندارد، بلکه می تواند به صورت کنترل شده به پوست آسیب وارد کند. آسیب هایی که ضرری ندارند و عوارضی ایجاد نمی کنند. این آسیب کنترل شده که به خاطر حرارت ایجاد شده توسط لیزر روی پوست است، باعث می شود تا پوست وارد فاز خود درمانی شده و کلاژن تولید کند.

وقتی از اشعه لیزر روی سینه ها استفاده شود، این تاثیر روی کل اندام سینه پخش می شود. بدن نسبت به آسیبی که به آن وارد شده تحریک شده و برای جبرانش کلاژن تولید می کند. این ماده جوانساز سپس باعث کشیده شدن و جوانسازی پوست سینه، و در نهایت لیفت و جوانسازی خود سینه می گردد.

در این روش اشعه لیزر سبب می شود که کلاژن سازی در بدن تحریک شود و این موضوع خود یکی از راه های افزایش مقاومت سینه در برابر افتادگی محسوب می شود. 

ماندگاری لیفت سینه با لیزر

آیا نتایج لیفت سینه با لیزر همانند جراحی ماستوپکسی است؟

عمل بالا كشيدن سينه با ليزر به هیچ وجه جایگزین جراحی نمی باشد بلکه تکنیکی کمکی بوده که می تواند نتایجی بهتر را حاصل کند. به کمک لیزر، پوست منقبض می شود و در پی آن سینه سفت می گردد. همچنین لیزر موجب تحریک سلول های پوستی و تولید کلاژن بیشتر می شود و در نتیجه حمایت بافت سینه افزایش می یابد.

لیفت سینه با لیزر یک روش غیر تهاجمی

لیفت سینه با لیزر یک روش غیر تهاجمی است و میزان تحمل پذیری بالایی دارد. میزان روند درمان در این روش یک ساعت است و بیمار در این دوره تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد. موضوعی که مطرح است کمی خشک شدن پوست در ناحیه سینه است و البته که امری طبیعی بوده و درمان با استفاده از انرژی حرارتی تولید شده در ساختار پوستی به نتیجه می رسد.

نتایج لیفت سینه پس از لیزر

لیفت سینه با لیزر نیاز به دوره ریکاوری ندارد و نتایج آن یک الی 2 ماه پس از عمل قابل مشاهده است. گاه نیاز است که 3 ماه زمان بگذرد تا نتایج مشاهده شود. در این روش بافت و چربی پوست هدف قرار می گیرد و قابلیت سفت شدن پوست نیز بررسی می شود. انعقاد رگ های خونی کوچک نیز از نتایج این روش است. دقت کنید که لیفت سینه با لیزر گاه نیاز به برش های پوستی بسیار ریز یک الی دو میلی متری است که در طی عمل صورت می گیرد و پس از دو الی سه ماه از بین می رود. 
 

لیفت سینه با لیزر برای سینه های بزرگ مناسب نیست و نتیجه بخش نخواهد بود.

عوارض لیفت سینه با لیزر

همانطور که می دانید هر یک از روش های زیبایی دارای یک سری مزایا و یک سری معایب هستند.
در روش لیفت لیزری خبری از درد، کبودی و تورم نیست ولی
ممکن است فرد درگیر سوختگی پوست یا بافت چربی شود. در این راستا دستگاه لیزری که استفاده می شود در صورتی که دارای آپشن اسمارت سنس باشد می تواند میزان سوختگی را به حداقل برساند. موضوع دیگر عدم تقارن است، شاید در روش لیفت سینه با لیزر تقارن لازم برای دو سینه ایجاد نشود.
وجود این عوارض جای نگرانی ندارد و با مراجعه به پزشک با تجربه که از مهارت و دانش کافی برخوردار است می توان میزان عوارض را به حداقل رساند.

نکته مهم:

در لیفت سینه با لیزر می بایست سیستم حفاظتی ترما گرید دستگاه بررسی شود. بررسی و اندازه گیری دما در این روش بسیار مهم است. در بسیاری از دستگاه های لیفت سینه امکان اندازه گیری درجه حرارت محل وجود ندارد. سیستم حفاظتی ترما گرید سبب می شود حرارت محل و میزان دمای انتخاب شده به طور دقیق مشخص شود. این موضوع سبب می شود که عمل لیفت سینه با لیزر بدون سوختگی انجام شود و در نهایت کنترل و اطمینان عالی ایجاد شود.

معرفی دکتر امیرپاشا ابراهیمی

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند که دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فرا گرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک
 فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.

بهترین جراح لیفت سینه در تهران

چنانچه قصد دارید جراحی لیفت پستان انجام دهید، بهتر است به یک متخصص حرفه ای و با تجربه مراجعه کنید. جراحی که بتواند بدون آسیب زدن به اندام داخلی سینه، این عمل را به بهترین نحو و با ایمنی بالا برای شما انجام دهد.

یادتان باشد که جراحی لیفت سینه، هیچ تأثیری روی حجم سینه ها ندارد و فقط روی پوست سینه انجام می شود. بنابراین اگر قصد دارید حجم سینه های خود را تغییر دهید، بهتر است جراحی ماموپلاستی را انتخاب کنید.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی، از جمله بهترین پزشکان فوق تخصص جراحی پستان در کشور هستند که می توانند انواع جراحی سینه را با بهترین کیفیت ممکن برای شما انجام دهند. 

اطلاعات مطب و نوبت دهی 

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا