درمان سرطان سینه با طب سنتی

آیا درمان سرطان سینه با طب سنتی امکان پذیر است؟

هر آنچه درباره درمان سرطان سینه با طب سنتی باید بدانید.

سرطان پستان نی نی سایت

سرطان پستان شایعترین سرطان در خانم ها می باشد. گاهی افراد تصور می‌کنند؛ با روشهایی از قبیل طب مکمل (طب سنتی و طب ایرانی) می‌توانند بیماری هایی نظیر انواع سرطان و بطور خاص سرطان پستان را درمان کنند. گاهی بیماران به دلیل عوارض رادیوتراپی، شیمی درمانی و سایر درمان ها و همچنین تاثیر منفی آن بر عملکرد جسمی، روحی و روانی فرد به انواع طب مکمل روی می‌آورند که دچار عواقب ناگوار میشوند.

در اینجا منظور از طب مکمل، سایر روش­های درمانی، غیرپزشکی نوین است که به پیشگیری یا درمان بیماری­ها می­ پردازد. با ما همراه باشید تا از مزایا و معایب درمان سرطان با طب سنتی اطلاعات لازم را کسب نمائید.

سرطان سینه چیست و چه علائمی دارد؟

سرطان سینه در اثر رشد خارج از قاعده سلول های غیر طبیعی پستان رخ می دهد که به دو صورت خوش خیم و بدخیم پدیدار خواهد شد. تومورهای خوش خیم در مرحله مشخصی متوقف می شوند اما تومورهای بدخیم روند رشد غیر قابل مهار و کنترل دارند تا حدی که کل توده سینه و یا تمامی قسمت های بدن را درگیر می کنند و فرد به سرطان سینه بدخیم مبتلا می شود.

اما نگران نباشید امروزه درمان سرطان سینه بدخیم دور از باور نیست چه برسد به سرطان سینه خوش خیم که کنترل و درمان آن راحت تر است. 

بی شک سرطان سینه عارضه ای است که هیچ کس نمی خواهد به آن مبتلا شود ولی لازمه مبتلا نشدن به این بیماری این است که به خودتان اهمیت دهید، معاینات لازم را انجام داده و با مشاهده کوچک ترین علائم سرطان سینه به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

آشنایی هرچه بیشتر با سرطان سینه به بانوان کمک می کند تا از بروز این سرطان پیشگیری کنند و نسبت به تغییرات سینه خود هوشیار باشند. در نتیجه افزایش اطلاعات نسبت به علائم و عوارض این نوع سرطان بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود.

علائم سرطان سینه کدام اند؟

مانند هر بیماری دیگری سرطان سینه نیز علائمی دارد که به نوعی زنگ خطر محسوب می شوند تا هر چه سریع تر برای درمان اقدام نمایید و مهمتر اینکه اگر سریع تشخیص داده شود، درمان قطعی سرطان سینه هموار خواهد بود.

دقت داشته باشید که هر علامتی در سینه نشان دهنده سرطان نیست. برای بررسی بیشتر باید به پزشک متخصص مراجعه نمائید. از جمله علائم هشدار دهنده عبارتند از:

  • تغییر در پوست نوک سینه
  • وجود توده در سینه و یا زیر بغل
  • بزرگ شدن سینه و یا تغییر شکل آن
  • وجود قرمزی یا بروز زخم بر روی سینه
  • ترشحات شفاف و یا خونی از نوک سینه
  • قرمزی بی علت و ناگهانی پوست سینه 
  • تغییرات ظاهری در قسمت قهوه ای رنگ سینه
  • تغییرات ظاهری سینه شامل فرورفتگی نوک سینه

درمان سرطان سینه با طب سنتی

تاثیر طب سنتی بر درمان سرطان پستان

مهمترین عامل در قابلیت درمان سرطان پستان تشخیص به موقع در مراحل اولیه است. درمان های غیر استاندارد و خودساخته که به اسم طب سنتی و موارد مشابه ارائه می شوند نه تنها فایده ای برای درمان سرطان پستان ندارند بلکه تشخیص در مراحل اولیه را به تاخیر می اندازند.

توصیه های غیر علمی مثل خمیر نمک در زیر بغل، استفاده از نوره، استفاده از گیاه گزنه، زالودرمانی یا عنبر نسار یا موارد مشابه در درمان سرطان پستان مورد تایید نیستند. روش های فوق نه تنها مورد تایید علمای دینی نیستند بلکه توسط عقل سلیم و پژوهش های علمی هم قابل پذیرش نیستند.

موارد متعددی به دنبال استفاده از این درمانها به دکتر امیر پاشا ابراهیمی مراجعه کرده اند که به دلیل تاخیر و اتلاف وقت با درمانهای اشتباه به زخم های وسیع و دل خراشی تبدیل شده اند که حتی دیدن آنها ممکن است برای شما قابل تحمل نباشد.

در مجموع به حیطه کاری هر رشته باید توجه کرد مثلاً چشمه آب گرم گوگردی در درمان قارچ های پوستی مفید است ولی در درمان سنگ کلیه و صفرا تأثیری ندارد. خاکشیر و اسفرزه در پیشگیری از یبوست تأثیر بسزایی دارد ولی در درمان سرطان روده بزرگ جایگاهی ندارند. به همین روال انواع درمان­ها مانند زالو درمانی، انرژی درمانی، درمان با گزنه، انواع رژیم­ های غذایی خاص و غیره هیچ گونه تأیید علمی دال بر درمان یا کنترل سرطان پستان ندارند.

سرطان بیماری صعب العلاجی است که گاهی به درمانهای پیشرفته هم پاسخ نمی دهد، بنابراین با پرداختن به روش های غیر استاندارد نباید سلامت خود و دیگران را به خطر انداخت.

سرطان سینه از چه سنی ممکن است آغاز شود؟

متاسفانه برخی بانوان گمان می کنند که تا سنین یائسگی از خطر ابتلا به سرطان سینه در امان هستند. در حالی که هیچ محافظتی در برابر سرطان سینه از نظر سنی وجود ندارد. شانس ابتلا در سنین بالاتر افزایش می یابد اما این بدان معنی نیست که شما در سن 25 سالگی در خطر ابتلا به سرطان سینه نیستید.

بنابراین سرطان سینه در هر سنی ممکن است رخ دهد اما عموما در 40 سالگی به بعد شیوع بیشتری دارد و فرآیند یائسگی روند ابتلا به این عارضه را تشدید می کند.

با این حال توصیه تمامی پزشکان این است که بانوان از سن 20 سالگی به اندازه و فرم سینه خود حساس باشند. دختران جوان باید علائم خطرناک و مشکوک به سرطان سینه را بشناسند تا در صورت بروز مشکل خیلی زود برای درمان اقدام کنند. درست است که 80 درصد افرادی که به سرطان سینه مبتلا شده اند بالاتر از 40 سال سن داشته اند؛ اما ممکن است هر فردی جزئی از 2 درصدی باشد که زیر 30 سال به سرطان سینه دچار می شوند. پس این بیماری را خیلی جدی بگیرید تا دچار آن نشوید.

مراحل پیشرفت سرطان سینه

مراحل پیشرفت سرطان سینه

پزشک قبل از شروع درمان، نوع سرطان و اینکه بیماری شما در چه مرحله ای قرار دارد را بررسی می کند. این کار روند درمان شما را تسریع بخشیده و روش درمانی مشخص و مناسبی برای شما در نظر گرفته می شود. آشنایی با روند پیشرفت بیماری می تواند هوشیاری شما نسبت به تغییرات صورت گرفته در بدنتان را بیشتر کند.
باز هم تاکید می کنیم، شناسایی زودتر مساوی است با درمان قطعی سرطان سینه؛ پس لطفا روند پیشرفت بیماری را دقیق تر بشناسید و به علائم دقت کنید. مراحل پیشرفت سرطان سینه را در ادامه با هم مرور می کنیم.

سرطان سینه گرید 1

در این مرحله تومور قطری کمتر از 2 سانتی متر دارد. اگر بتوانید در زمانی که غده سینه شما در گرید 1 قرار گرفته آن را تشخیص دهید، نیمی از مرحله درمان سرطان سینه را طی کرده اید. درمان توده خوش خیم سینه در طب سنتی عموما در همین مرحله اتفاق می افتد و در مراحل و گریدهای بالاتر معمولا طب سنتی توان مقابله با سرطان پستان را ندارد.

چکاپ های دوره ای و بررسی های خانگی سینه به صورت منظم کمک می کند تا شما در همین مرحله بیماری خود را تشخیص دهید. تشخیص به موقع، به معنای طی کردن نیمی از مسیر درمان است. اگر علاقمند به طب سنتی هستید می توانید از داروی گیاهی برای توده خوش خیم یا داروهای طب نوین استفاده کنید تا کنترل و درمان غده سینه به خوبی انجام شود.
باز هم تاکید می کنیم که درمان سرطان سینه حتی در پائین ترین مرحله به تنهایی با طب سنتی امکان پذیر نیست، پس با مراجعه به پزشک متخصصص درمان خود را شروع کنید تا از پیشرفت آن جلوگیری کنید.

سرطان سینه گرید 2

در سرطان سینه گرید 2، تومور در سینه و غدد لنفاوی زیر بغل جای گرفته است و ممکن است قطری حدود 5 سانتی متر داشته باشد. غده 5 سانتی متری بسیار ملموس است و می تواند به هم ریختگی شدید هورمونی در بدن زن ایجاد کند که مشکلات جانبی زیادی به همراه دارد.

در گیرد 2 هنوز با تومور خوش خیم سینه مواجه هستیم. هرچند تسریع در شروع روند بیماری بسیار مهم است اما هر زمانی که به تشخیص رسیدید باز هم دیر نشده و امکان مقابله به آن وجود دارد. در طب سنتی نیز تشخیص به موقع سرطان سینه اهمیت زیادی دارد. پس بهتر است هرچه سریعتر روند درمان خود را شروع کنید.

سرطان سینه گرید 3

در این مرحله تومور در نواحی اطراف سینه پخش شده است و قطری بیش از 5 سانتی متر دارد. سرطان سینه گرید 3 کمی خطرناک تر از گرید های 1 و 2 است. اگر سرطان سینه شما تا گرید 3 پیشرفت کرده باشد و تازه متوجه آن شده اید، یعنی علائم قبلی را جدی نگرفته اید. 

فراموش نکنید که درمان سرطان سینه در طب سنتی با داروهای گیاهی و به صورت خانگی، نیاز به زمان دارد و شما در بازه زمانی که به درمان خود با طب سنتی می پردازید فرصت های طلایی طب مدرن را از دست می دهید که ممکن است بیماری سرطان گسترش یابد و تمام قسمت های سینه را در برگیرد.

در برخی موارد ممکن است پزشک برای درمان سرطان سینه گرید 3 مجبور به جراحی و برداشتن سینه کند. این کار زمانی اتفاق می افتد که سرطان پستان به سمت گرید 4 و بدخیم شدن پیش برود. پس باید خیلی سریع آن را درمان کرد و جلوی پیشرفت آن را گرفت.

سرطان سینه گرید 4

 گرید 4 که همان سرطان سینه بدخیم محسوب می شود، ممکن است با متاستاز همراه شده باشد. در واقع سرطان در تمام نقاط بدن پخش شده و متاستاز سرطان سینه ممکن است به هر قسمتی از بدن برود. در نتیجه روال درمان این نوع غده ها کمی سخت است. به همین علت است که در درمان سرطان سینه بدخیم حتما باید از روش های شیمی درمانی تا جراحی استفاده شود. 

تحقیقات نشان داده است که درمان سرطان بدخیم پستان با طب سنتی دور از انتظار است و حتی در مواردی درمان توده بدخیم سینه در طب مدرن نیز ممکن است با شکست مواجه شود. 

البته برخی پزشکان سنتی هم معتقد هستند که فعالیت ها در زمینه درمان سرطان سینه باید در ترکیبی از روش سنتی و مدرن پیش رود. در نتیجه بدون مشورت با پزشک متخصص حتی از داروهای گیاهی نیز استفاده نکنید.

درمان سرطان سینه در طب نوین

درمان سرطان سینه در طب نوین

وقتی در مورد تشخیص سرطان سینه و درمان قطعی آن صحبت می کنیم، منظورمان درمان توده خوش خیم سینه نیست! بلکه سرطان سینه در مراحل ابتدایی هم می تواند به سادگی تبدیل به توده بدخیم شود. بنابراین جدی گرفتن این بیماری بسیار اهمیت دارد چرا که در مدت زمان بسیار کوتاهی ممکن است پیشرفت کند که باعث سخت تر شدن مراحل درمان می شود.

نکته مهم دیگر این است که از منابع معتبر برای ارزیابی تأثیر درمانی انواع روش­ها، کمک گرفته شود. مثلاً مادربزرگ یا همسر یک فرد مبتلا یا افراد مشابه، منابع خوبی برای مشاوره نیستند. درمان سرطان پستان یک درمان پیچیده است حتی با طب نوین نیز ممکن است با شکست مواجه شود. این امر باعث شده است که عده ­ای با آگاهی و سوء نیت و عده دیگری با ناآگاهی و حسن نیت، روش­های غیراستانداردی را مطرح کنند و علاوه بر ضرر اقتصادی باعث ضرر جسمی و روحی به فرد مبتلا به سرطان پستان شوند.

در مواجهه با این روش­های درمانی غیراستاندارد در اولین قدم از چند پزشک حاذق و متخصص در زمینه سرطان پستان که مورد اطمینان شما هستند مشورت بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.

روش های رایج برای درمان سرطان سینه

پس از مراجعه به پزشک و بررسی وضعیت شما راهکار درمانی مشخصی برایتان در نظر گرفته می شود. خوشبختانه با پیشرفت علم روش های مختلفی برای درمان سرطان سینه وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.
عواملی که شیوه درمان شما به آن ها بستگی دارند عبارت اند از:

  •  نوع سرطان
  •  مرحله سرطان
  •  حساسیت به هورمون ها
  •  سن و سلامت عمومی بیمار

5 روش رایج درمان سرطان پستان در طب نوین عبارتند از:

  1. جراحی
  2. پرتو درمانی
  3. شیمی درمانی
  4. هورمون درمانی
  5. درمان دارو محور یا بیولوژیک

هر کدام از این روش ها یا ترکیبی از آن ها به تشخیص پزشک متخصص بستگی دارد. انتخاب پزشک حاذق و با تجربه بسیار ضروری است. پزشکان کم تجربه نمی توانند به شما برای درمان این عارضه کمک کنند. ممکن است شما در گرید 2 سرطان پستان باشید و تجویز به جراحی کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله انواع جراحی سرطان سینه مراجعه کنید.

جرا برخی بیماران به درمان سرطان سینه با طب سنتی روی می آوند؟ 

بسیاری از افراد به خاطر عوارض جانبی پرتو درمانی، جراحی، شیمی درمانی و دیگر روش های درمان سرطان سینه به طب سنتی روی می آورند که کار اشتباهی است! اگر پزشک شما تشخیص داده که برای ادامه درمان باید پرتو درمانی یا شیمی درمانی انجام دهید، پس باید آن را انجام دهید. سر باز زدن از تشخیص پزشک می تواند خطرناک باشد. با این حال شما باید اقداماتی انجام دهید که باعث کاهش اثرات و عوارض جانبی پرتودرمانی و روش های شیمیایی برای درمان سرطان پستان شود.

پزشکان طب سنتی مصرف بره موم را برای کاهش اثرات پرتودرمانی و شیمی درمانی سرطان سینه توصیه می کنند. بره موم به عنوان یک ماده گیاهی می تواند عوارض جانبی پرتودرمانی را به حد قابل توجهی کاهش دهد. 

هشدار: مصرف دارو برای درمان سرطان سینه تنها با تجویز پزشک امکان پذیر است. به هیچ وجه خوددرمانی نکنید!!!

تاثیر طب سنتی در درمان سرطان

درمان سرطان سینه با طب سنتی

خوشبختانه سرطان سینه قابل درمان است و می توانید در کنار روش های مدرن از روش های طب سنتی نیز برای درمان سرطان سینه استفاده کنید.

پزشکان طب سنتی در زمینه بسیاری از بیماری ها حرف های زیادی برای گفتن دارند و از گذشته تا کنون برای درمان بسیاری از بیماری ها راهکارهایی را ارائه داده اند. امروزه با اثبات برخی خواص مواد گیاهی و طبیعی، می توان از مزایای داروهای گیاهی بهره برد. استفاده از بره موم و ژل رویال برای درمان سرطان سینه در طب سنتی بسیار توصیه شده است. 

تنوع گیاهان دارویی و مواد خوراکی طبیعی که در درمان بیماریها استفاده می شود زیاد است که انتخاب آن با توجه به شرایط بدنی و پیشرفت بیماری بر عهده متخصص این حوزه است. برخی از مواد طبیعی که برای درمان سرطان سینه مفید هستند را در ادامه با هم مرور می کنیم. 

سیر؛ مرهمی برای سرطان سینه

سیر یک ماده ضد سرطان فوق العاده عالی است. سرشار بودن سیر از آنتی اکسیدان ها و آمینو اسیدها باعث شده تا استفاده از آن در برنامه های غذایی رواج یابد.

یکی از ویژگی های مهم سیر این است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. افزایش قوای سیستم ایمنی باعث ایمن شدن بدن در برابر بیماریها می شود.

چای سبز؛ دمنوش ویژه برای بهبود مشکلات پستان

بیشتر از چای سبز به عنوان یک دمنوش لاغری یا آرامش بخش یاد شده است. چای سبز یک ماده ضد سرطان فوق العاده عالی است. برای افرادی که دنبال درمان توده پستانی در طب سنتی هستند، چای سبز می تواند گزینه ای عالی محسوب شود.

چای سبز سرشار از مواد آنتی اکسیدان است که می تواند به درمان سرطان کمک کند. همچنین چای سبز می تواند به کاهش اثرات پرتودرمانی و شیمی درمانی که برای درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرد، کمک کند.
برای مصرف دمنوش چای سبز کافی است آن را دم کنید، بگذارید از دما بیافتد و سپس با عسل طبیعی شیرین کرده و میل کنید. بهتر است روزانه 1 تا 2 لیوان چای سبز میل کنید.

درمان سرطان با زرچوبه

زردچوبه؛ معجون ضدسرطان

تحقیقات علمی زیادی، اثرگذاری زردچوبه بر روی سرطان را تایید کرده است. ترکیبات ضد سرطانی فوق العاده عالی در زردچوبه باعث شده تا این ماده طبیعی مورد استفاده قرار گیرد و مورد توجه باشد.
روش های مصرف زردچوبه بسیار متفاوت است. یکی از متداول ترین روش ها تهیه کپسول زردچوبه و استفاده از آن به صورت هر 8 ساعت یکبار است. با این حال معجون شربت عسل و زردچوبه نیز برای درمان سرطان سینه عالی عمل می کند.

جینسینگ؛ ماده ای عالی برای مقابله با سرطان سینه

یکی از مواد طبیعی شرقی که برای درمان سرطان، توده های خوش خیم و حتی بدخیم سینه مورد استفاده قرار می گیرد، جینسینگ است.
جینسینگ که نوعی ریشه گیاه است در طب سنتی چینی جایگاه ویژه ای برای درمان توده های خوش خیم پستانی دارد.
برخی از اطبا چینی حتی معتقدند که عصاره و روغن جینسینگ نیز می تواند به صورت موضعی برای پیشگیری از سرطان سینه و درمان آن مفید باشد.
دمنوش جینسینگ یکی از روش های مصرف آن است. همچنین تهیه معجون های مختلف با جینسینگ می تواند گزینه مناسبی باشد. در برخی فروشگاه های اینترنتی، جینسینگ در ترکیب با ژل رویال در قالب کپسول ژل رویال جینسینگ عرضه می شود.

عسل طبیعی؛ معجون خالص ضد سرطان

عسل یک ماده ضد سرطان است. این موضوع را نه فقط طب سنتی بلکه علم اثبات کرده است. علت آن نیز ترکیبات آنتی اکسیدانی، آمینواسیدها و آنزیم های موجود در عسل طبیعی است که تماما ضد سرطان هستند.

در بسیاری از کشورها که طب سنتی فعالی دارند از عسل برای پیشگیری از سرطان پستان استفاده می شود. در طب شرقی به ویژه طب چین، طب ژاپن و طب کره ای نیز عسل جایگاه ویژه ای برای درمان انواع سرطان به ویژه سرطان سینه دارد.

تنوع روش های مصرف عسل طبیعی برای درمان سرطان پستان بسیار زیاد است. بهترین روش مصرف عسل این است که آن را به صورت شربت عسل طبیعی درآورید و میل کنید. تهیه انواع معجون عسلی و خوردن عسل به تنهایی نیز گزینه خوبی است. البته باید توجه داشته باشید که تنها زمانی می توانید عسل درمانی برای درمان سرطان سینه را به درستی انجام دهید که به صورت روزانه، منظم و ادامه دار از عسل طبیعی استفاده کنید.

مصرف بره موم برای درمان سرطان سینه

بره موم ترکیبات قوی ضد سرطانی دارد. برای دسترسی به خواص ضدسرطانی بره موم نمی توانید آن را به صورت خام مصرف کنید. حتما باید بره موم فراوری شود. بره موم فراوری شده قابل هضم در معده است و تمام خصوصیات اثبات شده بره موم به بدن انسان می رسد.
بره موم فراوری شده به صورت های زیر عرضه می شود:

  1. عسل بره موم
  2. قرص بره موم
  3. عصاره بره موم
  4. کپسول بره موم

عموما عسل بره موم به این دلیل که دوز بالایی از بره موم عصاره گیری شده را درون خود جای داده است، گزینه بهتری برای درمان سرطان سینه به حساب می آید.

برای مصرف بره موم اگر قرار باشد از هر دو نوع کپسول بره موم و عسل بره موم استفاده کنید، باید هر 8 ساعت یکبار یک قاشق مرباخوری عسل بره موم میل کنید و 6 ساعت بعد از آن نیز کپسول بره موم بخورید. فراموش نکنید که حداقل یک دوره مصرف چندماهه نیاز است تا بتوانید با مصرف بره موم سرطان سینه را درمان کنید. پس نظم در مصرف را دقیقا شبیه به داروهای شیمیایی لحاظ کنید تا شاهد اثرات بره موم باشید.

بهترین جراح سرطان سینه

سخن پایانی

درمان سرطان سینه دور از دسترس نیست؛ فقط کافی است بخواهید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. برای درمان این بیماری باید تلاش فراوانی از خود نشان دهید.

آنچه مهم است این است که به جایگاه هر روش درمانی دقت کافی داشته باشید. متاسفانه درمان توده پستانی در طب سنتی باعث کند شدن روند درمان می شود و بیمار فرصت های طلایی خود را از دست می دهد. بنابراین به جای پرداختن به راهکارهای خانگی به درمان اصولی آن بپردازید تا نتیجه مطلوب تری دریافت کنید.
با این حال بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری بسیار رایج که ممکن است هر بانویی را درگیر کند به دست آورید.
سعی کنید علائم را بشناسید و آن را جدی بگیرید. هرچه زودتر روند درمان را شروع کنید، شکست دادن سرطان پستان هم راحت تر خواهد بود. ما مطمئن هستیم که در شکست دادن این نوع سرطان موفق خواهید بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا