انواع سایز پروتز سینه

انواع سایز پروتز سینه | بهترین جراح پروتز سینه در تهران

آشنایی با انواع سایز پروتز سینه 

سینه های زیبا و جذاب می تواند بر زیبایی اندام تاثیر بسزایی بگذارد. با استفاده از جراحی پروتز سینه می توان فرم دلخواه را به سینه ها بخشید و نیز حجم از دست رفته سینه را جبران کرد. هدف از انجام عمل پروتز سینه داشتن سينه اي با حجم مناسب و زيباست ولي سايز پروتز سینه بايد به گونه اي انتخاب گردد كه زيبايي سينه در طول زمان حتي الامكان طولاني تر حفظ شود. بنابراين تاكيد بر سايز مناسب “ بجاي هر چه بزرگتر “ بسيار بجاست. امروزه با توجه به گستردگی شرکت های تولید کننده پروتز سینه، انتخاب برند و سایز مناسب بسیار دشوار است که در ادامه مقاله به انواع سایز پروتز سینه اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

بزرگ کردن سینه نی نی سایت

چه عواملی در انتخاب انواع سایز پروتز سینه تأثیر دارد؟

در انتخاب سایز پروتز سینه، عوامل مختلفی تأثیرگذار است که با در نظر گرفتن آن‌‌ها، می‌توان نتیجه‌ی مناسب و ایده‌آلی از جراحی پروتز سینه مشاهده کرد. در واقع انتخاب سایز مناسب، شما را به خواسته و هدف خود از انجام جراحی پروتز سینه نزدیک می کند.

از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اندازه‌ی سینه در نوع و محل قرار گرفتن پروتز

در تمام افراد سیستم عضلانی فرد، میزان کشسانی پوست و اندازه‌ی پستان متفاوت است. به همین دلیل اندازه‌ی پروتز نمی‌تواند در افراد مختلف یکسان باشد و با توجه به شرایط و ویژگی‌های فردی متغیر است.

  • سبک زندگی هر فرد

قبل از انتخاب انواع سایز پروتز سینه، باید این موضوع در نظر گرفته شود که شیوه‌ی زندگی فرد به چه صورت است؟ به عنوان مثال، برخی از افراد هستند که فقط زیبایی ظاهری برایشان حائز اهمیت است و به مسائل و خطراتی که ممکن است برای آن‌ها اتفاق بیفتد، توجه نمی‌کنند.

این گونه افراد اصرار دارند که یک سایز پروتز سینه بزرگ برای آن‌ها گذاشته شود. در حالی که ممکن است چند سال بعد و با گذشت زمان و افزایش سن در فرد، به دلیل فشاری که پروتز به بافت‌های اطراف سینه وارد می‌کند، فرد دچار درد در ناحیه‌ی سینه شود.

همچنین، وجود پروتز بزرگ در سینه‌ی این افراد، به مرور زمان می‌تواند سبب افتادگی پروتز و در نتیجه، افتادگی سینه شود. این عارضه می‌تواند درد در قسمت کمر و شانه را نیز در پی داشته باشد.

  •  تناسب سایز پروتز سینه با سایر اندام‌های بدن

یکی از عللی که بیشتر افراد را به سمت جراحی پروتز سینه سوق می‌دهد، علاقه به زیبایی در افراد است. زیرا وجود یک سایز پروتز سینه مناسب، زیبایی اندام یک فرد را بسیار بیشتر می‌کند و همین امر سبب ایجاد اعتماد به نفس و حس رضایت در فرد می‌گردد. به همین دلیل، افراد باید بسیار دقت کنند که سایزی که انتخاب می‌کنند، کاملا متناسب با سایر اندام‌های آن‌ها باشد. عدم تناسب انواع سایز پروتز سینه با سایر اندام‌های بدن، باعث ایجاد نتیجه‌ی عکس پس از عمل زیبایی می‌گردد. مشاوره قبل از انجام عمل زیبایی پروتز سینه با بهترین جراح سینه در تهران یا نزدیکترین شهر محل سکونت تان، می‌تواند بسیار نقش کمک‌ کننده داشته باشد.

افراد مناسب پروتز سینه

چه افرادی کاندیدهای انجام پروتز سینه هستند؟

  •   افرادی که نسبت به سن خود از سایز سینه‌های بسیار کوچکی برخوردار هستند!
  •   افرادی که تمایل دارند سینه‌هایشان از حد طبیعی بزرگ‌تر باشد!
  •   افرادی که پس از طی دوران بارداری و شیردهی حجم سینه‌هایشان کم می‌شود.

مطالعه مقاله بارداری و شیردهی بعد از پروتز سینه را پیشنهاد می کنیم.

آیا لازم است پس از گذشت یک مدت پروتز سینه تعویض گردد؟

واقعیت این است که هیچ زمان دقیقی برای تعویض پروتز وجود ندارد. به صورت یک قانون کلی و کتابی پروتز بعد از 10 سال نیاز به تعویض دارد ولی بعد از گذشت 10 سال یک اورژانس پزشکی نیست و ممکن است سالها بعد هم برای زیباجو به همان صورت اولیه حفظ شود. فناوری هایی که در برندهای مختلف طی سال ها به کار رفته است، سبب بیشتر شدن مدت استفاده از پروتزها شده است.

عدم انتخاب سایز پروتز مناسب چه عوارضی برای فرد ایجاد می کند؟

اکثر زیباجویان پروتز سایز بزرگ دوست دارند ولی باید بدانید فردی که سینه‌های بسیار کوچکی دارد، پزشک نمی‌تواند پروتز بزرگی را برایش قرار دهد؛ زیرا این کار ممکن است سبب بروز عوارضی در فرد شود. در صورتی که فردی بدون توجه به نظرات پزشک پروتز بسیار بزرگ را برای انجام جراحی انتخاب کند، طی گذشت چند سال، به دلیل سنگینی پروتز و آسیب به بافت‌های مجاور، خطرات و عوارضی از جمله افتادگی سینه و درد در نقاطی از بدن برای فرد ایجاد می شود. در این افراد هاله و نوک سینه در بالا قرار می گیرد و پروتز به سمت پائین سینه کشیده می شود که ظاهر ناخوشایندی را ایجاد می کند.
به طور معمول، برای این قبیل افراد از سیلیکون ۲۵۰ سی‌سی یا سیلیکون ۳۰۰ سی‌سی استفاده می‌شود تا نتایج حاصل از جراحی پروتز سینه رضایت بخش باشد.

در جلسه‌ی مشاوره که قبل از انجام جراحی با پزشک متخصص برگزار می‌شود، پزشک با انجام معاینات و در نظر گرفتن اندام و نوع پوست فرد، سایز پروتز مناسب را انتخاب می‌کند. 

سن مناسب برای انجام جراحی پروتز سینه چه سنی است؟

جراحی پروتز سینه، یکی از انواع جراحی‌های زیبایی است که در بین بانوان بسیار رواج دارد. خانم‌ها به دلایل مختلفی ممکن است از شکل ظاهری سینه‌های خود رضایت نداشته باشند که باعث کاهش اعتماد به نفس آن‌ها می شود.

بر اساس بررسی های بعمل آمده سن ۱۷ – ۱۸ سالگی برای دخترها کوچکترین سن مناسب است، ولی با وجود این تاکید می شود که هر شخصی منحصر بفرد است و بر اساس مجموع متغیرها باید تصمیم به عمل گرفته شود. همچنین سن خاصی برای محدود کردن قرار دادن پروتز وجود ندارد و تنها مسایل محدود کننده، مشکلات طبی و توانایی تحمل بیهوشی در زنان مسن تر است.

در امریکا هر خانم بالغی می تواند این عمل را انجام دهد ولی در آنجا پروتزهای سالین (آب نمکی) را از ۱۸سالگی به بعد و پروتزهای سیلیکونی را از ۲۲ سالگی به بعد توصیه می کنند.

افتادگی پروتز سینه

چه عواملی در افتادگی پروتز سینه نقش دارد؟

  • وزن پروتز سینه

بعد از انجام جراحی، به مرور زمان بر اثر فشاری که پروتز به بافت‌های مجاور سینه وارد می‌کند، سینه دچار افتادگی می‌شود. هر چه سایز پروتز سینه بزرگ‌تر و در نتیجه سنگین‌تر باشد، سینه زودتر دچار افتادگی می شود و زیبایی خود را از دست می‌دهد.

به طور مثال، شخصی به پزشک مراجعه می‌کند و پس از انجام معاینات و مشاوره، پزشک متخصص به بیمار می‌گوید که سایز پروتز مناسب برای او، ۳۰۰ سی‌سی است. در صورتی که فرد برای گذاشتن پروتز بزرگ‌تر اصرار ورزد، سبب می‌شود که سینه‌های او به دلیل سنگینی زیاد، زودتر دچار افتادگی شود.
در واقع وزن پروتز سینه، یک فشار دائمی روی پوست فرد ایجاد می‌کند که این فشار بعد از گذشت چند سال سبب ایجاد عارضه‌ی افتادگی سینه در فرد می‌گردد. میزان سرعت افتادگی در سینه با وزن سینه رابطه‌ی تصاعدی دارد. به عنوان مثال سرعت افتادگی پروتز سینه در یک پروتز ۵۰۰ سی‌سی در مقایسه با یک پروتز ۳۰۰ سی‌سی چهار برابر بیشتر است.

  • کیفیت پوست فرد و بافتهای اطراف

در صورتی که پوست فرد شل، ضعیف یا نازک باشد باید از سیلیکون‌های ۳۰۰ سی سی استفاده کند. پوست این گونه افراد به دلیل حاملگی و یا عوامل دیگر آسیب پذیرتر است و به همین دلیل توان تحمل پروتز بزرگتر را ندارد. افرادی نیز که سینه های بسیار کوچک دارند و پوستشان نیز از نوع محکم است و کشسانی زیادی ندارد نباید از سایز پروتز سینه بزرگ استفاده کنند زیرا عدم کشسانی زیاد پوست سبب میشود به بافتهای اطراف سینه فشار وارد شود.

  • ابعاد اولیه‌ی پستان در افراد

قبل از انجام عمل زیبایی پروتز سینه، اندازه‌ی پستان در فرد مورد نظر توسط پزشک متخصص، مورد بررسی قرار می‌گیرد. سایز پروتز مناسب، باید با توجه به پهنا و قاعده‌ی سینه فرد باشد.

  • میزان تحمل بافت‌های اطراف پستان

برای انتخاب انواع سایز پروتز سینه، باید پزشک به این نکته توجه کند که بافت‌های اطراف سینه فرد تا چه میزان توان تحمل وزن پروتز را دارد. درصورتی که پس از انجام معاینات، پزشک به این نتیجه برسد که بافت‌های سینه از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و توان کافی را ندارد، انتخاب سایز بزرگ پروتز سینه در این فرد امکان پذیر نیست زیرا انجام آن سبب ایجاد نتایج نامطلوب پس از جراحی می‌شود.

  • حجم پروتز درخواستی توسط افراد

ساختار جسمانی در هر فرد متفاوت است. قطر سینه در هر فرد با قطر قفسه سینه مرتبط است. پزشک متخصص برای انجام جراحی پروتز سینه باید ابعاد این قسمت‌ها را در نظر بگیرد تا ظاهری طبیعی و بدشکل ایجاد نشود. در این ارتباط دو مورد در فرد بررسی می‌گردد:

– چین‌هایی که در قسمت خارجی پستان در خط زیر بغلی قدامی وجود دارد.

– فاصله‌ی موجود بین دو پستان در فرد

عدم رعایت موارد گفته شده ممکن است ظاهر کاملا غیر طبیعی و بدشکل را برای سینه‌های افراد ایجاد کند. جراح در این عمل، پروتزی را برای فرد انتخاب می‌کند که قطر آن در مقایسه با قطر پستان کم‌تر باشد. همچنین شرکت‌هایی که پروتز سینه تولید می‌کنند، برای تولید چند سایز مختلف از پروتز سینه، یک قطر خاص را در نظر می گیرند و برجستگی‌های متفاوت را ایجاد می‌کنند. بنابراین پروتزها در مقایسه با یکدیگر از پهنای قاعده‌ی یکسانی برخوردارند اما حجم بزرگتری را نشان می‌دهند. پزشک علاوه بر حفظ زیبایی پستان و تناسب انواع سایز پروتز سینه با سایر اندام‌های فرد، برجستگی مورد نظر را تامین می‌کند.

  • عدم رعایت مراقبت‌ها پس از انجام جراحی

بعد از انجام عمل جراحی پروتز سینه، فرد باید مراقبت‌های بعد از عمل را به صورت کامل انجام دهد. به عنوان مثال بعد از انجام جراحی باید از سوتین مخصوص استفاده شود. استفاده از این سوتین، از افتادگی سینه جلوگیری می‌کند. افرادی که ورزش می‌کنند، تا مدتی پس از انجام جراحی پروتز سینه باید از انجام فعالیت‌های سنگین پرهیز کنند و همچنین این افراد نباید از سایز پروتز سینه بزرگ استفاده کنند زیرا فعالیت زیاد سبب می‌شود که در سینه، افتادگی ایجاد شود.

برای دریافت مشاوره و پرسیدن سوالات بیشتر، با کلینیک دکتر امیرپاشا ابراهیمی تماس حاصل فرمایید. در صورت نیاز نیز می توانید از یک جلسه مشاوره رایگان بهره مند شوید.

تماس جهت مشاوره رایگان

انتخاب بهترین سایز پروتز سینه

نحوه انتخاب بهترین سایز پروتز سینه

امروزه با پیشرفت علم پزشکی، روش‌های کامپیوتری ۳ بعدی وجود دارد که به صورت پیشرفته یک تصویر پیش نمایش از فرد بعد از جراحی پروتز سینه ایجاد می‌کند. با استفاده از این تکنولوژی، هر فرد می‌تواند انواع سایز پروتز سینه را روی سینه خود مشاهده کند و در آخر پس از مشاوره با پزشک متخصص، تصویری که به خواسته‌ی او نزدیک‌تر است را انتخاب کند.

اما مشاهدات حاکی از آن است که هنوز استفاده از روش قدیمی نتیجه‌ی بهتری را شامل می‌شود. در این روش، فرد با مراجعه به پزشک سیلیکون‌هایی که قرار است در عمل جراحی استفاده شود را روی سینه‌اش قرار می‌دهد و سپس شکل سینه‌ی خود پس از انجام عمل جراحی را تجسم می‌کند و این گونه می‌تواند در ارتباط با انواع سایز پروتز سینه‌ی خود بهتر تصمیم بگیرد. استفاده از این روش، هم برای پزشک و هم برای بیمار بسیار کمک کننده است و موجب می‌شود تصمیمی که در آخر گرفته می‌شود، به واقعیت نزدیک باشد. فرد برای این کار یک لباس تنگ می‌پوشد و سپس سایزهای مختلف پروتز سینه را در زیر لباس خود امتحان می‌کند. همچنین پزشک متخصص شما را راهنمایی می کند تا علاوه بر جنبه‌ی زیبایی، تناسب نیز رعایت شود.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب سایز پروتز سینه

  • دور قفسه سینه
  • انتظارات بيمار
  • تجربه جراح
  • قد بیمار، قد عرض شانه ها، كيفيت پوست، محل نوک سينه
  • وضعيت سينه ها از نظر حجم، میزان بافت و افتادگی سینه

انتخاب سایز پروتز در جراحی لیفت پروتز (پروتزپکسی) کاملا متفاوت از سایز پروتز در جراحی پروتز سینه به تنهایی می باشد و به جهت لیفت و پوست کشی که در جراحی لیفت پروتز داریم به طبع پروتز سایز کوچک تر مناسب خواهد بود.

اندازه سینه در انتخاب سایز پروتز سینه بسیار مهم است. برای انتخاب پروتز ایده آل:

  1. بین نقطه گردن و نوک سینه
  2. بین وسط ترقوه و نوک پستان
  3. بین نوک پستان و چین زیر پستانی
  4. قطر بالا و پایین سینه باید اندازه گیری شود.

این اندازه گیری ها که قبل از عمل بزرگ کردن سینه انجام می شود، قطر پروتز سینه بیمار را مشخص می کند. روند انتخاب سایز مناسب پروتز، همیشه با اندازه گرفتن پهنای سینه و ارزیابی پوشش نسج نرم و وضعیت بافت سینه شما شروع می شود. این اندازه گیری باعث محدود کردن پهنای پروتز سینه انتخابی در یک محدوده خاص می شود.

بطور مثال فردی با پهنای سینه ۱۲٫۵ سانتی متر می تواند پروتز هایی با پهنای ۱۱٫۳ یا ۱۱٫۹ و همین حدود، بسته به سایزهای تولید شده در هر شرکت و ضخامت پوست و بافت زیرجلدی خود فرد، انتخاب نماید و موارد بالای ۱۲٫۵ عملا” منتفی است. علاوه بر این، نصب یک پروتز بزرگ منجر به انقباض کپسولی پس از جراحی می شود.

در این میان سلیقه و درخواست بیمار نیز در انتخاب نوع پروتز سینه دخیل می باشد و پزشک با در نظر گرفتن شرایط جسمی و سلیقه ی بیمار، نوع مناسب پروتز سینه را انتخاب می کند. به همین دلیل باید حتما قبل از تصمیم قطعی با پزشک مشورت کنید تا اختلالی در نتیجه‌ی جراحی حاصل نشود.

انتخاب سایز پروتز سینه

دیگر معیارهای مهم در انتخاب انواع سایز پروتز سینه

نوع بدن شما، پهنای سینه‌های طبیعی و شکل و اندازه دیواره قفسه سینه در اندازه ایده‌آل و ظاهر پروتز سینه نقش بسیار مهمی خواهند داشت. انتخابها به پهنای سینه و کیفیت بافت سینه بستگی دارد و برای هر پهنای سینه هم برجستگی های مختلفی از کم تا زیاد موجود است تا امکان بالاتری از رضایت و تامین سلیقه ها برای متقاضی عمل پروتز سینه فراهم شود.

تلاش برای جا دادن یک پروتز که پهن تر از پهنای داخلی قاعده سینه بیمار باشد معمولا” باعث کش آمدن پوست، بی حسی، چین خوردگی و دفرمه شدن پروتز می شود. بنابراین در انتخاب سایز نهایت وسواس و دقت را به خرج دهید.

اگر پروتزی که با پهنای قاعده سینه هماهنگ است در نگاه کوچکتر از درخواست بیمار باشد، گزینه ای که ارزش پیشنهاد کردن را دارد توصیه به پروتزهایی با همان پهنا ولی با برجستگی بیشتر است (high profile)

یک پروتز با برجستگی بالا (high) حجم بالاتری را به نسبت یک پروتز با برجستگی متوسط (moderat profile) در یک پهنای قاعده یکسان فراهم می کند. بطور مثال بجای یک پروتز با حجم ۳۵۰سی سی، می توان با همان پهنا، پروتز با حجم ۴۵۰سی سی یا کمی بیشتر یا کمی کمتر را پیشنهاد کرد

تفاوت اینجاست که با انتخاب یک پروتز با برجستگی بیشتر، پروتز از طرفین پهنای طبیعی سینه بیرون تر نمی زند بلکه تنها در نگاه از بغل و به سمت جلو برجسته تر قرار می گیرد و مهم است که بیمار از اینگونه تغییر در شکل و سایز سینه راضی باشد.

کدام برند پروتز بهتر است؟

تکنولوژی ساخت تمامی پروتزها از یک سری استانداردها پیروی می کند، با این حال از لحاظ برند، پروتزهای ساخت آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس تفاوت های جزئی با هم دارند، اما هیچ کدام از لحاظ جنس، کیفیت و ماندگاری بر دیگری ارجحیت ندارند و تفاوت قیمتها براساس قدمت، تبلیغات، به نام و شناخته تر بودن آن برند می باشد.

آیا نتیجه عمل پروتز سینه بلافاصله قابل مشاهده است؟

به تمام افرادي كه تحت جراحي پروتز سینه قرار مي گيرند قبل از عمل گفته خواهد شد كه نتيجه اي كه بلافاصله بعد از هوشياري از عمل ديده مي شود مجموع پروتز اضافه شده به سينه است به اضافه ورم عمل جراحي و اين بدان معناست كه نتيجه نهايي كه اغلب 1 تا 3 ماه بعد ديده مي شود 10 تا 15 درصد كوچكتر از آني است كه بلافاصله بعد از عمل مشاهده مي گردد.

چکاپ سالانه هرگز فراموش نشود.

توصیه می شود بانوان هر سال برای چکاپ و بازبینی به پزشک مراجعه کنند تا از سلامت پروتز و درست قرارگرفتن پروتز اطمینان حاصل کنند. توجه داشته باشید که مراجعه به یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی می تواند امکان پارگی پروتز و عوارض آن را به حداقل برساند. زیرا یک جراح پلاستیک علاوه بر استفاده از بهترین نوع پروتز با مهارت و تجربه خود اقدام به جراحی خواهد کرد.

بهترین جراح لیفت و پروتز سینه

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

دریافت بهترین نتیجه و رضایتمندی از نتیجه جراحی پروتز سینه به انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی پستان که دانش و مهارت کافی در زمینه جراحی های زیبایی سینه و بدن دارد، بسیار وابسته است.
پزشک جراح باید دارای بورد تخصصی، تجربه لازم و مهارت کافی باشد. دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ جراحی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی پروتز سینه را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.
عزیزانی که در خصوص عمل های زیبایی-درمانی سینه سوالاتی دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

اطلاعات مطب جهت نوبت دهی 

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا