بزرگ کردن سینه با پروتز

بزرگ کردن سینه با پروتز | بهترین جراح پروتز سینه در تهران

بزرگ کردن سینه با پروتز

ماموپلاستی افزایشی یا بزرگ کردن سینه با پروتز یکی از رایج ترین عمل های زیبایی سینه است که ظاهر سینه ها را بهبود می بخشد. خانم‌هایی که از اندازه سینه‌های خود ناراضی هستند یا تغییراتی در ظاهر سینه‌های خود تجربه کرده‌اند، می‌توانند با پروتز سینه به سینه‌های پرتر و خوش فرم‌تر برسند. با ما همراه باشید تا با جراحی پروتز سینه بیشتر آشنا شوید.

علل جراحی پروتز سینه 

با گذشت زمان، عواملی مانند سن، ژنتیک، بارداری، تغییرات وزن و جاذبه می توانند باعث تغییر اندازه و شکل سینه شوند. 
در طی این فرآیند، ایمپلنت های سینه پشت بافت سینه موجود قرار می گیرند. بزرگ کردن سینه می تواند اندازه سینه را افزایش یا متعادل کند و حجم سینه را بازگرداند.
توجه به این نکته مهم است که عمل بزرگ کردن سینه نمی تواند افتادگی سینه را به میزان قابل توجهی اصلاح کند. در این موارد، لیفت سینه اغلب لازم است، که ممکن است همراه با پروتز سینه انجام شود.

انواع پروتز سینه

انواع ایمپلنت سینه

پروتز سینه بر اساس شکل، بافت و نیمرخ متفاوت است. پروتز سینه ممکن است گرد یا کانتوری (اشکی شکل) باشد و ممکن است سطحی صاف یا بافت داشته باشد. همچنین پروتز سینه بر اساس اندازه یا حجم متفاوت است. یکی از تصمیمات اصلی در بزرگ کردن سینه، استفاده از ایمپلنت های سیلیکونی یا نمکی است. هر دو ایمپلنت سیلیکونی و سالین در شکل ها، اندازه ها و بافت های مشابه موجود هستند اما در ترکیب پرکننده ایمپلنت متفاوت هستند.
ایمپلنت های سیلیکونی از یک پوسته لاستیکی سیلیکونی پر شده با ژل سیلیکونی ساخته شده اند که بسیار شبیه به بافت طبیعی سینه است.
ایمپلنت های سالین از یک پوسته لاستیک سیلیکونی ساخته شده و با آب نمک استریل یا محلول نمکی پر می شوند. پس از تعیین اینکه آیا سالین یا سیلیکون می خواهید، جراح به شما کمک می کند تا اندازه مناسب ایمپلنت سینه را بر اساس سبک زندگی، خطوط بدن و مقدار بافت موجود سینه انتخاب کنید تا به اندازه و ظاهر دلخواه خود برسید.
محل قرارگیری پروتز سینه

محل قرارگیری پروتز سینه

ایمپلنت‌های سینه را می‌توان در 3 ناحیه قرار داد:
1. زیر غده سینه (subgland)
2. زیر غده عضله سینه یا پکتورال (ساب فشیال: subfecial)
3. زیر عضله پکتورال
در افراد مختلف محل قرارگیری پروتز سینه متفاوت است و در نهایت جراح بهترین محل قرار گیری ایمپلنت را تعیین خواهد کرد. درباره ورزشکاران توصیه شده است که زیر عضله قرار نگیرد زیرا پکتورال یک عضله فانکشنال برای ورزشکاران است و با جابجایی عضله ممکن است پروتز دچار تغییر مکان شود. بنابراین در ورزشکاران در زیر غده یا subglandalar پروتز تعبیه می شود.
انواع برش سینه

انواع برش در بزرگ کردن سینه با پروتز

پروسه‌ی بزرگ کردن سینه با پروتز معمولاً یک تا دو ساعت طول می‌کشد. قبل از شروع جراحی یک داروی بیهوشی تجویز می شود. بسته به ترجیحات جراح و ماهیت عمل، از یک بی حس کننده موضعی معمولاً همراه با آرام بخش داخل وریدی یا بیهوشی عمومی استفاده می شود. چهار گزینه اصلی برای قرار دادن ایمپلنت سالین در سینه وجود دارد. آنها را می توان از طریق برش هایی در ناحیه آرئول، زیر بغل، چین زیر سینه یا ناف وارد کرد.

  1. در برش پری آرئول، معمولاً یک برش کوچک منفرد در امتداد محیط هر آرئول قرار می گیرد، جایی که جای زخم ها یک خط طبیعی را دنبال می کنند.
  2. روش برش ترانس آگزیلاری از یک برش کوچک در چین طبیعی زیر بغل استفاده می کند. بنابراین هیچ جای زخم روی سینه ها وجود نخواهد داشت.
  3. در آنچه به عنوان برش زیر پستانی شناخته می شود، یک برش کوچک در امتداد چین قسمت پایینی هر سینه قرار می گیرد و جای زخم را در چین های طبیعی سینه پنهان می کند.
  4. روش ترانس ناف یا TUBA از یک برش کوچک در لبه ناف استفاده می کند.

جراحی پروتز سینه چگونه انجام می شود؟

جراح سینه یک برش برای دسترسی به پشت سینه ایجاد می کند. اگرچه این برش تا حد امکان نامحسوس ایجاد می شود، طول و ظاهر آن ممکن است بسته به نوع و اندازه ایمپلنت، خطوط بدن و ترجیح جراح متفاوت باشد. جراح بافت سینه را جدا می‌کند تا به ناحیه‌ای از سینه که جیب در آن شکل می‌گیرد برسد و با دقت جیب را ایجاد کند. اگر روش ترانس آگزیلاری یا TUBA برای عمل شما انتخاب شود، جراح ممکن است از یک آندوسکوپ استفاده کند که یک لوله نازک با دوربین و نور در انتهای آن است تا مسیری را از برش زیر بغل یا ناف تا ناحیه سینه ایجاد کند.

کاشت ایمپلنت  

کاشت ایمپلنت  

ایمپلنت های سالین معمولاً خالی در سینه قرار می گیرند. یک لوله متصل به دریچه روی ایمپلنت سینه به جراح این امکان را می دهد تا از سرنگی برای پر کردن آن با آب نمک استفاده کند. هنگامی که ایمپلنت ها پر شدند، جراح سینه های شما را به صورت بصری بررسی می کند تا از متقارن بودن آنها اطمینان حاصل کند. جراح شما ممکن است محلول نمک اضافی را به یک یا هر دو ایمپلنت سینه اضافه کند و موقعیت خود ایمپلنت سینه را تنظیم کند تا اطمینان حاصل شود که ظاهر دلخواه به دست آمده است. پس از رضایت، جراح لوله ای را که برای وارد کردن محلول نمک استفاده می شود، جدا می کند و ایمپلنت ها را آب بندی می کند.
برای روش TUBA، هنگامی که مسیر از ناف به ناحیه سینه ایجاد شد، ممکن است قبل از ایمپلنت سینه یک گشاد کننده بافت قرار داده شود. منبسط کننده بافت به طور موقت با آب نمک یا هوا باد می شود، که ناحیه پاکت را به اندازه مناسب برای قرار دادن ایمپلنت کشیده می کند. سپس منبسط کننده بافت خالی، برداشته شده و با ایمپلنت جایگزین می شود. در صورت توصیه جراح، گشادکننده‌های بافت ممکن است با انواع برش‌های دیگر، مانند ترانس آگزیلا نیز استفاده شوند. برش ها معمولاً با استفاده از بخیه در بافت سینه بسته می شوند و ممکن است از بخیه، چسب پوست یا نوار جراحی برای بستن پوست استفاده شود.

مراقبتهای بعد از جراحی پروتز سینه

نقش مراقبت‌های بعد از عمل و جلوگیری از عفونت پروتز سینه، بسیار حیاتی است. به همین دلیل معاینات پیوسته و پیروی از توصیه‌های جراحان را بعد از جراحی سینه کاملا باید جدی گرفت.

  • بهتر است تا دو هفته بعد از عمل از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • پس از جراحی پروتز سینه تا یک هفته اجازه رانندگی نخواهید داشت. از رانندگی تا زمانی که دست ها و بازوهای خود را به سختی تکان می دهید، خودداری کنید. 
  • بعد از دو روز می توانید حمام کنید، اما به بخیه ها و زخم های خود هرگز دست نزنید. توصیه می شود بعد از حمام محل جراحی را خشک کنید.
  • استراحت کافی در تسریع روند بهبودی تاثیرگذار است.
  • مصرف غذاهای سبک و رژیم غذایی سالم کمک می کند این دوران را به خوبی و به راحتی پشت سر بگذارید.
  • روز بعد از عمل ممکن است شما به دلیل داروهای بیهوشی حالت تهوع داشته باشید و یا اشتهای زیادی برای خوردن غذا نداشته باشید، بهتر است غذاهای سبک و نرم بخورید.
  • حداقل تا دو هفته از استعمال دخانیات و الکل خودداری کنید.
  • در رژیم غذایی خود مایعات را بگنجانید و مصرف نمک را کم کنید. مصرف مایعات فراوان در این دوران به شدت توصیه می شود تا رطوبت بدن حفظ شود.
  • از مصرف خودسرانه دارو، جداٌ خودداری کنید.
  • در طول روز، چند مرتبه قدم بزنید تا از لخته شدن خون در بدنتان جلوگیری شود.
  • از انجام ورزش های سنگین و نیمه سنگین تا دو هفته بعد از عمل جراحی، خودداری کنید.
  • به مدت 3 ماه پس از عمل جراحی پروتز سینه، از سوتین ماموپلاستی استفاده کنید.
  • برای مدیریت درد در چند روز اول و در صورت نیاز داروهای مسکن توسط پزشک تجویز می شود. در صورت استفاده از بخیه های غیر جذبی، معمولاً در عرض یک تا دو هفته برداشته می شوند.

بزرگ کردن سینه با پروتز

نتایج جراحی بزرگ کردن سینه با پروتز 

اگرچه بلافاصله پس از جراحی می‌توانید سینه‌های پرتر خود را مشاهده کنید، اما نتایج نهایی تنها پس از نشستن ایمپلنت‌ها و فروکش کامل تورم ظاهر می‌شود.
نتایج حاصل از بزرگ کردن سینه با پروتز معمولا طولانی مدت است، به این معنی که سینه های شما ظاهر پرتر و خوش فرمی را که برای سال های آینده می خواهید حفظ می کند.

خطرات و عوارض پروتز سینه 

با جراح خود در مورد اینکه چگونه ایمپلنت ممکن است بر شیردهی و ماموگرافی تأثیر بگذارد، مشورت کنید. همچنین خطراتی مانند پارگی یا انقباض کپسولی که در آن بافت اسکار ممکن است ایمپلنت را فشرده یا منحرف کند ممکن است ایجاد شود. حتماً از دستورات پزشک پیروی کنید تا از عوارض جلوگیری کنید و در صورت مشاهده علائم غیرعادی، سریعاٌ به پزشک جراح خود مراجعه کنید و تمامی وقایع و علائم را به او گزارش دهید.

کوچک شدن پروتز سینه بعد از کاشت 

همانطور که گفته شد، کوچک شدن پروتز سینه و قرار گرفتن آن بالاتر از موقعیتی که باید باشد، دو مشکلی هستند که با سازگاری ایمپلنت از بین می‌روند. جالب است بدانید که فرایند سازگاری با نام «افتادگی و نرمی« (drop & fluff) شناخته می‌شود. این اصطلاح بیان می‌کند که بعد از مدتی ایمپلنت‌های سفت و کوچکی که بیش از حد بالا هستند، به موقعیت صحیح و اندازه درست می‌رسند.

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

طرز خوابیدن بعد از بزرگ کردن سینه با پروتز

قطعا تمامی عمل‌های جراحی نیازمند مراقبت‌های بعد از دوران نقاهت هستند. یکی از مهم‌ترین این مراقبت‌ها، پوزیشن خواب است که تا حدود دو ماه پس از عمل پروتز سینه، نباید بر روی پهلو و شکم بخوابید. بهتر است هنگام خواب چند بالش زیر سر گذاشته شود تا سر از بدن بالاتر قرار گیرد. هر گونه اعمال فشار به سینه‌ها موجب بروز مشکلات مختلفی می‌شود که جبران آن گاهی هزینه‌های بسیار زیادی برای فرد خواهد داشت.

درد بعد از عمل پروتز سینه

معمولاً درد و ناراحتی خفیف تا متوسط ​​بلافاصله پس از جراحی تجربه می شود. برخی از خانم ها فشار و سفتی در سینه خود احساس خواهند کرد. پزشک به مدت چند روز داروهای ضد درد برای شما تجویز می کند تا به شما در بهبودی زود هنگام کمک کند.

ورزش بعد از پروتز سینه

بعد از گذشت دو هفته از عمل جراحی، فرد می‌تواند پیاده‌روی بیشتر را شروع کند، بدود و ورزش‌های سبک را انجام دهد. در صورتی که این پیاده‌روی برای فرد احساس درد و ناراحتی ایجاد نکند می تواند فعالیت های سبک و کم فشاری را نیز آغاز کند. البته اگر پروتز در زیر عضله قرار گرفته باشد بهتر است که از انجام ورزش های بالا تنه و شانه ها و حتی بازوها تا 1 ماه اجتناب شود تا روند ترمیم در فضای پروتز به خوبی تکمیل شود.

از ورزش های سنگین مثل فوتبال و کشتی که احتمال تماس و ضربه وجود دارد و از برداشتن اجسام سنگین مانند بدنسازی باید برای ۶ هفته اول پس از عمل پرهیز شود تا روند بهبودی تکمیل شود و تاثیر منفی در روند درمان نداشته باشد.
بهترین راهنما برای شروع فعالیت های ورزشی پس از عمل پروتز سینه پاسخ بدن خودتان است و اگر هر حرکت یا تمرینی در هر زمانی باعث احساس درد و ناراحتی شود، بهتر است که شروع آن را به تاخیر بیندازید.
اکثر جراحان زمان برگشت کامل به فعالیت های قبل از عمل را همان ۶ هفته در نظر می گیرند ولی باز هم هر فردی ساختار منحصر به خودش را دارد و بر اساس پاسخ بدنش، فعالیت ها را شروع و ادامه می دهد.

جراح سینه

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ جراحی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی های زیبایی درمانی سینه را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.
عزیزانی که در خصوص عمل های زیبایی از جمله ماموپلاستی، ژنیکوماستی، ماستوپکسی یا لیفت سینه و جراحی درمانی سینه از جمله سرطان سینه سوالاتی را دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

اطلاعات مطب و نوبت دهی 

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا