بهترین جراح سینه تهران

بهترین جراح سینه تهران | دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ جراحی پستان

بهترین جراح سینه تهران

همین چند وقت پیش بود که یکی از دوستای نزدیکم به سرطان سینه مبتلا شد. به عنوان دوست صمیمیش می تونم بگم تو همه مراحل همراهش بودم و از نزدیک این اتفاق سخت رو تجربه کردم. خوشبختانه سرطان سینه دوست من کاملا درمان شد و الان حالش صد در صد خوبه و دیگه مشکلی نداره.

تو مدتی که بیمار بود خیلی سختی کشیدیم اما سلامتی دوستم رو مدیون دکتری هستیم که بهش مراجعه کرده بودیم. کار خوب ایشون زندگی به هم ریخته دوست من رو به حالت عادی برگردوند و نگرانیش رو برطرف کرد. به همین خاطر هم هست که تصمیم گرفتم به واسطه همین مطلب هم که شده کمی از ایشون به خاطر کار بزرگی که برای ما انجام دادن تشکر کنم و هم به این بهانه یه مقدار از تجربه سرطان سینه براتون بگم تا اطلاعات مفیدی درباره این بیماری داشته باشید.

بهترین جراح سینه تهران

بهترین جراح سینه در تهران

از واژه تهران استفاده می کنم چون ما خودمون شهرستان هستیم و برای پیدا کردن بهترین جراح سینه به تهران اومدیم. واقعیت اینه که امکانات شهرستان تو مباحث درمانی اونقدرا خوب نیست و بهترین دکترها رو اغلب می شه توی تهران پیدا کرد. برای همینه که خواستم  بهتری جراح سینه تهران رو به شما معرفی کنم، چون بهترین جراح سینه تهران، عملا بهترین جراح سینه ایران هم هست.

بعد از کلی رفت و آمد مراجعه به پزشکای مختلف تصمیم دوست من این شد که دکتر امیرپاشا ابراهیمی رو انتخاب کنه. دکتر امیرپاشا یکی از بهترین جراحان سینه در تهران هستن که تجربه های زیادی تو این زمینه داشتن و از معدود کسایی بودن که مدرک فوق تخصصی یا همون فلوشیپ جراحی پستان رو داشتن. همین مسئله خیلی تو اعتماد کردن به ایشون به ما کمک کرد. و باید بگم که از نتیجه اعتمادمون واقعا رضایت داریم.

بهترین جراح پستان

داشتن مدرک فوق تخصصی برای انتخاب کردن بهترین جراح پستان از نظر من خیلی مهمه. چون طبق تحقیقاتی که کردم بیشتر عمل های جراحی سینه رو متخصصای جراحی عمومی یا جراحای پلاستیک انجام می دن. البته جراحای پلاستیک بیشتر عمل های زیبایی رو انجام می دن.

تو این وضعیت پیدا کردن دکتری که مدرک فوق تخصصی جراحی پستان رو داره خیلی مسئله مهمیه. چون می دونید که اون دکتر کارش به صورت تخصصی اندام سینه است. درسش رو خونده و تخصص همین کار رو هم داره. نه اینکه تخصصش چیزای دیگه ای باشه و جراحی سینه هم انجام بده.

تعداد کسایی که مدرک فوق تخصصی جراحی پستان دارن تو کشور زیاد نیست. و خوشبختانه ما موفق شدیم به موقع یکی از بهترین هاشون یعنی دکتر امیرپاشا رو پیدا کنیم. ایشون با درک شرایط دوست من بهترین زمان رو برای عمل اختصاص دادن و جراحی رو به بهترین شکل براش به انجام رسوندن.

دکتر فوق تخصص جراحی سینه

ممکنه خیلی از پزشکا باشن که مدرک فوق تخصصی جراحی سینه ندارن، اما کارشون واقعا خوبه و مراجعین قبلی ازشون راضی هستن. اما اون دسته از جراحانی که دکتر فوق تخصص جراحی سینه هستند یک مزیت مهم دارن که علاوه بر درمان کردن سینه با جراحی حواسشون به ظاهر سینه هم هست.

جدای از ترس از سلامتی و طول عمر دوستم که واقعا بگم پیرمون کرد، یه نگرانی دیگه شکل سینه ها بعد از عمل بود. تصور اینکه بعد از برداشتن سینه ها زندگی قراره چقدر فرق داشته باشه برامون غیر ممکن بود. اما خوشبختانه دکتر امیرپاشا خیالمون رو راحت کرد.

اکثر کسایی که مدرک فوق تخصصی ندارن وقتی جراحی سرطان سینه انجام می دن ظاهر سینه ها رو دچار مشکل می کنن. یعنی اگه قراره با عمل سینه ها کاملا تخلیه بشه که خب معلومه، و اگر هم فقط یه بخشی از سینه رو حذف کنن آخر کار معمولا ظاهر خوبی از سینه تحویل نمی دن و همیشه مشکلاتی رو ایجاد می کنن. مثل اینکه سینه ها از حالت قرینگی درمیان و غیره. اما یه پزشک فوق تخصص جراحی پستان حواسش کاملا به این موضوع هست و نگرانی فرد از ظاهر سینه رو درک می کنه. به همین خاطر نتیجه کار از نظر ظاهری هم کاملا قابل قبول خواهد بود. حداقل اتفاقی که ما تجربه‌ش کردیم همینطور شد.

بهترین جراح سینه تهران

عمل بازسازی سینه

یک فوق تخصص جراحی پستان هم می تونه جراحی زیبایی سینه انجام بده، هم می تونه به خوبی عمل درمانی انجام بده. این یعنی اینکه اگه برای ماموپلاستی یا جراحی زیبایی سینه به یه فوق تخصص مراجعه کنید می تونید از سلامتی کامل سینه ها بعد از عمل مطمئن باشید. از اونطرف هم اگه برای عمل درمانی سرطان سینه به یه فوق تخصص مراجعه کنید می تونید از ظاهر مناسب سینه ها بعد از عمل سرطان اطمینان داشته باشید.

الان پزشکا اگه تواناییش رو داشته باشن می توانن درست بعد از همون عمل جراحی سرطان سینه برای شما عمل بازسازی هم انجام بدن. یعنی طی یک عمل هم سرطان رو درمان کنن هم ظاهر آسیب دیده سینه رو ترمیم کنن. حتی اگه سینه ها لازم باشه که تخلیه بشن، شما می تونید بعد از عمل ببینید که کاملا سر جاشون هستن و حتی ظاهرشون یه مقداری بهتر هم شده. چون عمل بازسازی سینه می تونه حجم از دست رفته سینه ها رو بهشون برگردونه.

البته عمل بازسازی رو می تونید یه مدت بعد از جراحی سرطان سینه هم انجام بدید و مشکلی از این بابت نیست. تعیین کردن زمان این عمل به شرایط شخص شما بستگی داره. تو تجربه ای که ما داشتیم به خاطر ضعف بدنی دوستم عمل بازسازی حدود چند ماه بعد انجام شد.

جراحی پستان

تو مدتی که دوستم درگیر سرطان پستان بود کلی تحقیق و بررسی در مورد سرطان سینه انجام دادم که بعدها خیلی هاش رو دوستم به شخصه تجربه کرد. تلاش می کنم برای اینکه شما هم برای پیدا کردن این اطلاعات پراکنده دردسر نکشید، خیلی از چیزایی رو می دونم به طور خلاصه به شما هم بگم.

اولین چیزی که باید در مورد سرطان سینه بدونید اینه که نگرانی رو کنار بگذارید. چون اگه به موقع شناساییش کرده باشید کاملا درمانپذیره. اما این رو هم بهتون بگم که دور تمام درمانای دیگه رو خط بکشید. همون اول سراغ جراحی برید چون جراحی کردن عملا تنها راه ممکن و موثر برای درمان کردن سرطان سینه هستش. می دونم که انجام جراحی ترس داره، اما بهتره وقتتون رو تلف نکنید و زودتر روند جراحی رو قبل از اینکه اوضاع وخیم تر بشه شروع کنید.

بهترین جراح سینه تهران

انواع جراحی سرطان سینه

تعیین کردن نوع عمل جراحی که بهش نیاز دارید به تشخیص پزشک بستگی داره. اون هم این تصمیم رو بر اساس شرایط بیماری و البته شرایط فیزیکی شما می گیره. اگه وضعیت خیلی بحرانی باشه، یعنی سرطان سینه پیشرفت زیادی کرده باشه لازمه تا ماستکتومی انجام بدید. اما اگه وضعیت اونقدرا حاد نباشه می تونید با لامپکتومی مشکل رو برطرف کنید.

ماستکتومی

ماستکتومی شدید ترین روش درمان کردن سرطان سینه با عمل جراحیه که بهش تخلیه سینه هم می گن. اگه سرطان تو کل سینه پخش شده باشه دکتر ماستکتومی انجام می ده تا تمام سلول های سرطانی شده رو تخلیه کنه. البته اینم بگم که خیلی ها هستن که برای پیشگیری از بروز دوباره سرطان سینه به لامپکتومی اکتفا نمی کنن و تصمیم می گیرن تا از همون اول سینه رو تخلیه کنن که بعدا نگرانی نداشته باشن.

لامپکتومی

لامپکتومی نوع خفیف تر ماستکتومیه. یعنی با این عمل دیگه لازم نیست کل سینه رو خالی کنید. در لامپکتومی جراح میاد و همون بخشی که توده سرطان توش وجود داره رو حذف می کنه. چون نیازی نیست کل سینه را خالی کنه به خاطر اینکه سلول های سرطانی همه جای سینه پخش نشدن. پس همون ناحیه سرطانی شده رو جراحی می کنه. با لامپتومی یه مقداری از حجم یکی از سینه ها یا هردوشون کم میشه (بسته به اینکه سرطان تو هردو سینه باشه یا فقط یکی)، ولی جراح می تونه راحت حجم کم شده رو جبران کنه.

بهترین جراح سینه تهران

برای جلوگیری از سرطان سینه چی بخوریم

ببینید یه سری غذاها هستن که می تونن برای جلوگیری یا کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه مفید باشن. البته تضمینی برای اینکه کسی به سرطان سینه مبتلا نشه نیستن اما به هر حال خوبن. دوست من بعد از جراحی کردن بود که با این رژیم آشنا شد و برای اون هم ازش استفاده کرد تا شانس برگشتن سرطان رو کم کنه. اما خوردن این مواد غذایی کلا می تونه برای جلوگیری از سرطان سینه خوب باشه.

سعی کنید میوه و سبزیجات زیاد بخورید. گوجه فرنگی، انگور و سیر و پیاز فراوون براتون خوبه. خوردن ماهی رو تو برنامه هفتگی خودتون داشته باشید و سعی کنید از روغن زیتون هم زیاد استفاده کنید. چای سبز هم می تونه نوشیدنی خیلی خوبی برای سرطان سینه باشه.

ورزش بعد از جراحی سینه

ورزش کردن که کلا خوبه، شانس مبتلا شدن به سرطان سینه رو هم کم می کنه. طبیعیه. اما بعد از جراحی کردن سینه نمی تونید تا چند وقت ورزش کنید. یعنی حداقل تا دو هفته که اصلا. بعدش می تونید با ورزشای سبک مثل پیاده روی و نرمش های ساده شروع کنید. تا چند ماه بعد از عمل کردن سینه اصلا نباید به عضلات سینه فشاری وارد کنید. حتی بلند کردن وزن های بیشتر از حدود دو کیلو هم ممنوعه.

کم کم بعد از چند ماه می تونید روند ورزش رو شروع کنید. اما بهتره در مورد تمرینایی که می خواید انجام بدید حتما مدام با پزشکتون مشورت کنید تا یه وقت زودتر از موقع فشار زیادی به زخماتون وارد نکنید.

راستش اطلاعات زیادی در مورد جراحی سینه وجود داره که فرصت نمی شه بخوام همه رو براتون تو یه مطلب بگم. چون مطمئنم حوصله شما هم سر می ره. اما قول می دم تو مطلبای بعدیم بیشتر در مورد سرطان سینه صحبت کنم. آخه متوجه شدم که سرطان سینه یه بیماری رایجه و همه خانوما چه مبتلا هستن یا نیستن باید اطلاعاتی ازش داشته باشن.

بهترین جراح سینه تهران

این مطلب از یکی صفحات شخصی مراجعان و با اجازه شخص ایشان برداشته شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا