بهترین جراح ماموپلاستی

بهترین جراح ماموپلاستی را خودتان مشخص می کنید!

بهترین جراح ماموپلاستی

بهترین جراح ماموپلاستی دکتری است که تخصص ویژه در حوزه جراحی سینه دارد و می تواند با حفظ ایمنی عمل، بهترین نتیجه ظاهری را به شما ارائه کند.
شاید بهتر باشد از کمی قبل تر شروع کنیم.

ماموپلاستی چیست؟

تمام جراحی هایی که روی اندام بیرونی بدن صورت می گیرند می توانند دو جنبه داشته باشند. یا برای درمان بیماری و عارضه ای خاص صورت می پذیرند، یا برای بهبود وضعیت ظاهری.
اندام سینه نیز به خوبی در این قاعده می گنجد. یعنی هر خانمی می تواند علاوه بر داشتن هدف درمانی از جراحی کردن سینه، برای بهبود وضعیت ظاهری نیز سینه خود را تحت عمل جراحی قرار دهد.
جدای از اینکه سرطان پستان امری جدی است و هر خانمی باید آگاهی و اطلاعات کافی از آن و جراحی های درمانی آن یعنی لامپکتومی، ماستکتومی و غیره داشته باشد، بهتر است با جراحی های زیبایی پستان هم آشنایی داشته باشید.

ماموپلاستی اصلی ترین شاخه ی جراحی های زیبایی سینه است. اگر قصد دارید تا با عمل جراحی سینه های خود را بزرگ تر و حجیم تر کنید، یا برعکس، آنها را کوچک کنید باید جراحی ماموپلاستی انجام دهید.
طبیعتا بسته به هدف بزرگ یا کوچک کردن سینه، ماموپلاستی به دو دسته اصلی تقسیم می شود:

  • ماموپلاستی افزایشی
  • ماموپلاستی کاهشی

ماموپلاستی افزایشی

چنانچه فرد قصد داشته باشد حجم سینه های خود را زیاد کند و آنها را بزرگ تر نماید، ماموپلاستی افزایشی بهترین گزینه پیش روی او خواهد بود.

اغلب، افرادی سراغ ماموپلاستی افزایشی می روند که یا سینه های کوچکی دارند و از ظاهر آن ناراضی هستند، و قصد دارند آنها را بزرگ کنند، یا عمل جراحی ماستکتومی (تخلیه سینه) انجام داده اند و قصد دارند سینه های تخلیه شده خود را به حالت حجیم اولیه بازگردانند. البته اینکه شرایط فرد برای انجام این عمل چه باشد در نوع جراحی تفاوت ایجاد می کند.
برای مثال کسی که قصد دارد سینه های تخلیه شده را دوباره پر کند باید تحت یک جراحی به نام عمل بازسازی سینه قرار بگیرد که کمی با ماموپلاستی برای افرادی که مشکل خاصی در سینه خود ندارند فرق می کند.

ماموپلاستی افزایشی با استفاده از انواع پروتز سینه حجم سینه ها را پر می کند. استفاده از پروتز سینه یا تزریق چربی تنها راه های ممکن برای زیاد کردن حجم سینه ها هستند.
به یاد داشته باشید که از ماموپلاستی برای اصلاح ناقرینگی سینه ها نیز استفاده می شود.

آیا خبر افزایش ریسک سرطان پستان با پروتز سینه حقیقت دارد؟

پروتز سینه

پروتز یا ایمپلنت های سینه در واقع مواد مصنوعی هستند که جنس و بافتشان بسیار به بافت طبیعی سینه شباهت دارد. پروتزها یا از جنس سیلیکونی تولید می شوند، یا قلیایی. انتخاب جنس پروتز سینه به خواست شما، محدودیت های هزینه و البته تشخیص پزشک بستگی دارد. به صورت کلی پروتزهای سیلیکونی (که از مواد سیلیکونی پر شده اند) بافتی طبیعی تر، جنسی مرغوب تر و با دوام تر، و البته قیمت بالاتری نسبت به پروتز های قلیایی دارند.

از بابت ایمنی پروتز سینه هم آسوده خاطر باشید، چراکه به سختی ممکن است در داخل بدن دچار پارگی شوند و حتی اگر هم این اتفاق بیفتد مواد تشکیل دهنده آنها آسیبی به بدن نمی زند و خود به خود دفع می شود.

تزریق چربی

بسیاری از افراد هستند که تمایلی ندارند از مواد مصنوعی برای زیاد کردن حجم سینه های خود استفاده کنند. این افراد ترجیح می دهند از روش های طبیعی تری بهره ببرند. تزریق چربی شاید تنها جایگزین مناسب برای پروتز گذاری سینه باشد. در این روش پزشک چربی اضافی نواحی دیگر بدن مانند پشت ران را تخلیه کرده و به داخل سینه ها تزریق می کند. ریسک جراحی در این روش کمتر است و از آنجایی که از بافت طبیعی بدن خود فرد برای حجم دهی استفاده می شود، ایمنی آن اندکی بیشتر است.

اما با تمام این وجود تزریق چربی هرگز به اندازه پروتز گذاری موثر نخواهد بود. چراکه شکل نهایی سینه ها بعد از تزریق چربی اصلا قابل پیش‌بینی نیست، چون چربی ها شکل مشخصی ندارند و ممکن است سینه ها را دچار از ریخت افتادگی کنند، و از طرف دیگر به خاطر طبیعی بودن، بافت های چربی بعد از مدت نه چندان طولانی توسط خود بدن جذب می شود و سینه ها حالت حجیم خود را از دست می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره توصیه می کنیم مقاله تزریق چربی را مطالعه نمایید.

ماموپلاستی کاهشی

بیشتر کسانی که ماموپلاستی می کنند هدفشان کوچک کردن سینه ها است. واقعیت این است که دردسرهای ناشی از داشتن سینه های بزرگ، بسیار بیشتر از داشتن سینه های کوچک است.

طی ماموپلاستی کاهشی، جراح بدون آسیب رساندن به سینه بخشی از بافت های پوششی سینه را برمی دارد و از این طریق حجم سینه را کم می کند. شاید برای افزایش حجم سینه ها روش جایگزینی به نام تزریق چربی وجود داشته باشد، اما برای کاهش دادن حجم سینه هیچ راه دیگری به جز جراحی ماموپلاستی کاهشی وجود ندارد.

تا اینجا توضیحات مختصری درباره ماموپلاستی ارائه دادیم. اما بهتر است به موضوع اصلی مقاله بازگردیم. یعنی انتخاب بهترین جراح ماموپلاستی. اگر قصد انجام ماموپلاستی داشته باشید، بهترین جراحی که می توانید به او مراجعه کنید چه کسی است؟ در ادامه به نظرات دکتر امیرپاشا ابراهیمی در خصوص انتخاب بهترین جراح ماموپلاستی می پردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین جراح ماموپلاستی کیست؟

چند معیار مشخص برای شناخت بهترین جراح ماموپلاستی سینه وجود دارد.

  • تجربه، مهارت، سابقه، سطح علمی و البته تخصص.

طبیعی است که بهترین جراح باید علاوه بر داشتن مهارت زیاد در انجام جراحی، تجربه خوبی در این زمینه داشته باشد و از سابقه خوبی در انجام عمل های موفق برخوردار باشد. علاوه بر آن سطح علمی او نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

همه چیز به جلسات مشاوره اولیه باز می گردد. برای انتخاب بهترین جراح ماموپلاستی عجله نکنید. اولین گام این است که بر اساس پرس و جو از افراد دیگری که سابقه این عمل را داشته اند چند جراح سینه خوب را پیدا کنید. بعد از غربال کردن بهترین گزینه ها سعی کنید از پزشک وقت مشاوره بگیرید. یک جراح سینه خوب در تهران اغلب جلسات مشاوره را به صورت رایگان انجام می دهد.

پیش از رفتن به جلسه مشاوره حضوری، کمی درباره عملی که می خواهید انجام دهید تحقیق کنید و سوالاتی را آماده داشته باشید. یادتان باشد که این جلسه، جلسه ارزیابی شما از پزشک است، و او نیز به خوبی این موضوع را می داند. پس خجالت را کنار بگذارید و سوالهایتان را مطرح کنید.

از مدرک و سطح علمی پزشک بپرسید. از او بخواهید در صورت امکان شما را به چند نفر از کسانی که قبلا جراحی موفقی را پیش او انجام داده اند معرفی کند. یک جراح سینه خوب به احتمال قوی آلبومی از نمونه عمل هایی که قبلا انجام داده و نتیجه کارش دارد که به شما نشان دهد. سپس شرایط و خواست های خودتان را با او مطرح کنید و ببینید که تشخیص و راهکار پیشنهادی او چیست. در نهایت درباره هزینه حدودی عمل جراحی هم سوال بپرسید.

اما توصیه می کنیم حتی اگر از نتیجه جلسه مشاوره راضی بودید، باز هم زود دست به انتخاب نزنید. این فرآیند را با چند پزشک دیگر هم طی کنید و با مقایسه نتیجه این ارزیابی ها، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

یادتان باشد که احساس راحتی و اطمینان به پزشک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بهترین متخصص جراحی پستان

در مورد فرآیند ارزیابی و انتخاب بهترین جراح ماموپلاستی صحبت کردیم. اما یک پارامتر دیگر همچنان باقی مانده است.

  • تخصص

بهترین جراح ماموپلاستی، باید بهترین متخصص این حوزه هم باشد. منظور چیست؟
واقعیت این است که خیلی از جراحی های زیبایی سینه را جراحان پلاستیک انجام می دهند. این موضوع به خودی خود ایرادی ندارد، مخصوصا که بعضا جراحان پلاستیک بسیار خوب و ماهری هستند ماموپلاستی را انجام می دهند. اما متخصص دیگری هم در این زمینه فعالیت می کند که گزینه ی بهتری از جراحان پلاستیک به حساب می آید. دکتر فوق تخصص جراحی سینه.

جراحان پلاستیک حتی اگر بهترین هم باشند، تمرکز ویژه ای روی اندام سینه ندارند. یعنی در کنار سایر جراحی های زیبایی، می توانند جراحی زیبایی سینه هم انجام دهند.
جراحی پستان عملی بسیار حساس و دقیق است. اگر پزشک جراح نتواند به خوبی و ظرافت تمام، عمل را انجام دهد می تواند به بافت های حیاتی داخلی سینه آسیب وارد کند. آسیب هایی که شاید حتی بسیار کوچک باشند، اما بعداً تبعات سنگینی از جمله احتمال ابتلا به سرطان سینه را به همراه می آورند.

شمار افرادی که بعد از جراحی زیبایی سینه دچار مشکلات و بیماری در سینه خود شده اند کم نیست.
از طرف دیگر دکتر فوق تخصص جراحی سینه، پزشکی است که فقط روی اندام سینه به صورت تخصصی کار کرده است. او اندام سینه را به خوبی می شناسد و با ظرافت های مربوط به ایمنی عمل کاملا آشنا است. از این رو احتمال اینکه بخواهد به بافت سینه آسیبی وارد کند بسیار کمتر از یک جراح پلاستیک است.
این نکته را در نظر داشته باشید که فوق تخصص جراحی پستان بهترین فرد برای انجام جراحی سرطان سینه هم هست. پس می تواند علاوه بر اینکه از نظر ظاهری نتیجه مطلوب را به شما ارائه دهد، ایمن ترین جراحی را نیز برای شما انجام دهد.

بهترین جراح ماموپلاستی

اگر به دنبال بهترین جراح ماموپلاستی می گردید، توصیه می کنیم حتما در میان جراحان فوق تخصص سینه در جستجویش باشید.
تعداد جراحان فوق تخصص سینه در ایران شاید به بیست نفر هم نرسد. مزیت این موضوع در این است که پیدا کردنشان بسیار آسان تر خواهد بود. دکتر امیرپاشا ابراهیمی، متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از آلمان یکی از بهترین جراحان ماموپلاستی در داخل کشور به شمار می روند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

نویسنده: تیم پژوهشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا