تجربه پروتز سینه

تجربه پروتز سینه | پرسش و پاسخ نی نی سایتی ها

تجربه پروتز سینه

همه ی ما وقتی کسی را برای اولین بار می‌بینیم، مجذوب چهره و تناسب اندامش می شویم. چه بخواهیم و چه نخواهیم، در دنیای واقعی، زیبایی چهره و تناسب اندام مهم است. همان طور که می دانید معیارهای زیبایی اندام برای خانم ها تا حدودی تعریف شده است. معیار های زیبایی اندام از هر کشور تا کشوری دیگر از زمین تا آسمان متفاوت است. شاید شما هم ایده آل خاصی از اندام متناسب برای زنان در ذهن خود داشته باشید.
داشتن کمر باریک و خوش فرم به همراه سینه و باسن پر و بزرگ یکی از میانگین های اندام ایده آل در تمام دنیاست. بدیهی است که ایران نیز یکی از این کشور ها باشد! برای داشتن سینه های بزرگ کافیست به جراحی زیبایی سینه روی آورید تا با تجربه پروتز سینه اندام زیباتری داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم تجربه پروتز سینه دوستان را بازگو کنیم و دلایل رضایت یا عدم رضایت آن ها را بشنویم و به طور اختصاصی به سوالات عزیزانی که هنوز تجربه پروتز سینه ندارند و می خواهند که اطلاعات جامع و درستی در این زمینه کسب کنند پاسخ دهیم. با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را دریافت نمائید.

ایمپلنت سینه

پروتز سینه چیست؟

خوشبختاته راه های افزایش زیبایی سینه در علم پزشکی بسیار فراتر از قبل است. یکی از روش های جراحی و بسیار ایمن بزرگ کردن سینه، پروتز سینه است که بسیاری از افراد آن را تجربه کرده اند. البته بعضی ها از تجربه پروتز سینه خود به خوبی یاد می کنند و از آن راضی هستند و برخی دیگر به دیگران توصیه می کنند که انجام ندهند چون خاطره بدی از آن دارند.

علت سوزش سینه بعد از پروتز نی نی سایت

نظر یکی از کاربران

“من سینه ام کوچیکه و میخوام پروتز کنم اما اولش باید مطمئن بشم که پشیمون نمیشم. من شنیدم یه نفر پروتز کرده بوده شوهرش اینقدر خوشش اومده بوده یهو گرفته تو دستش یه کم فشار داده ترکیده”

نکات مهم قبل از جراحی پروتز سینه

قبل از تصمیم گیری نهایی و انجام عمل پروتز پستان، در جلسه مشاوره خواسته ها و انتظارات خود را بیان کنید. وظیفه پزشک این است که شما را در جهت اهداف واقع بینانه از جراحی هدایت نماید. همچنین ایشان اطلاعات لازم درمورد انواع پروتزها را در اختیارتان قرار می دهد و در انتخاب گزینه مناسب به شما کمک می کند. پزشک با توجه به تجربه خود و فرم بدن بیمار، اندازه فعلی سینه، پهنای آن و بافت سینه، نوع پروتز، حجم و فرم آن را تعیین می‌کند. همچنین جدی گرفتن توصیه های پزشکی، انجام آزمایش ها و تست های لازم از جمله ماموگرافی و سونوگرافی پستان الزامی است.

پارگی پروتز سینه

پارگی پروتز سینه

مانند تمام محصولات ساخت دست بشر، پروتز های سینه نیز تا ابد باقی نمی مانند. علی رغم اینکه بسیار قوی و مقاوم هستند (حتی در برابر فشار) ولی مستعد کهنه شدن یا فرسایش در طول زمان می باشند. به عبارت ساده تر پوسته ی خارجی یا پوشش پروتز سینه بالاخره کهنه و نازک شده و نهایتا از بین می رود. اگر چنین اتفاقی افتاد مواد آن به بیرون تراوش پیدا می کند. این حالت معمولا پارگی پروتز سینه نامیده می شود.

آیا امکان ترکیدن پروتز سینه وجود دارد؟

با توجه به بالا رفتن کیفیت پروتزهای امروزی و تکنیک های جدید عمل جراحی سینه احتمال ترکیدن پروتز سینه بسیار کاهش یافته و به حداقل ممکن رسیده است.
هنگام جایگذاری پروتزها درون پستان مقدار بسیار کمی هوا دور پروتز جمع می شود اما، این میزان هوا بدون این که مشکل ایجاد کند در عرض چند روز به طور کامل جذب بدن می شود و به مرور زمان پروتز سینه به عنوان عضوی از بدن شناسایی می شود.
پروتز سینه با یک ضربه معمولی دچار آسیب نخواهد شد. حوادثی مانند تصادفات رانندگی و یا هر حادثه ای که باعث ایجاد برخورد غیرمتعارف در ناحیه سینه شود، مانند برخورد با جسمی سخت، مستعد پارگی پروتز سینه می‌باشد. اگر ضربه و عامل برخورد آنچنان سنگین بوده که باعث ایجاد دردهای عمیق در قفسه سینه شده است، قطعا باید نگران پارگی پروتز سینه هم باشیم.

ترکیدن پروتز در هواپیما

یکی از شایعات مرسوم در رابطه با عمل پروتز سینه، آن است که افرادی که این عمل زیبایی را انجام داده اند، دیگر نمی توانند سوار هواپیما شوند. در صورتی که چنین موضوعی اساسا کذب است و افرادی که عمل پروتز سینه انجام می دهد، چهل و هشت ساعت پس از انجام عمل می توانند سوار هواپیما شوند و نگران ترکیدن پروتز سینه شان نباشند.

نظر یکی دیگر از کاربران

“عزیزم من تو مجله خوندم یه جراح سینه گفته بود مریض قبل عمل باید توجیه شه که سینش خیلی نمی تونه بزرگ شه چون سینه ی کوچیک پوستش نازک تره و تحمل پرتز بزرگ رو نداره”

افتادگی سینه بعد از عمل جراحی پروتز سینه 

در اصل چیزی که مهم است، وزنی است که روی عضله سینه است خواه وزن طبیعی بدن باشد و خواه از یک ایمپلنت خارجی منجر شده باشد. در هر صورت می‌تواند این عضلات را شل کند و افتادگی سینه ایجاد شود. البته افتادگی سینه بعد از ایمپلنت، دلیلی برای نگرانی نیست زیرا اگر از یک پروتز خوب، با سایز مناسب و عمل جراحی استاندارد بهره ببرید، قطعاً احتمال افتادگی ‌سینه نیز به مراتب کاهش می‌یابد.

نظر یکی دیگر از کاربران

“من سینه ام سایزش 65 هست و هنوز بچه دار هم نشدم. خیلی هم نمیخوام بزرگ بشه مثلا همون 75 بشه خوبه. من قفسه سینم بزرگه واسه همین بهتر میشه اگه سینم هم بزرگ تر بشه.
“اگه نی نی دار بشی و شیر بدی سینه هات مثل مال من بزرگ میشه و از اینکه بزرگ شده ناراحت هم میشی. الان سایز سینه من تقریبا شده 80 قبلا 70 بوده. به نظرم صبر کن بعد از بچه دارشدنت اقدام کن.”

جراحی زیبایی سینه و شیردهی

آیا پروتز سینه مانع شیردهی می شود؟

اگرچه از نظر تئوری هر گونه جراحی روی بافت پستان و از جمله جراحی پروتز سینه می تواند تداخل با شیردهی داشته باشد ولی اکثریت بیمارانی که جراحی پروتز سینه انجام داده اند، شیردهی موفقیت آمیزی داشته اند. مگر در شرایطی که به‌دلیل بی‌تجربگی و عدم مهارت کافی پزشک، در حین عمل پروتز آسیبی به غدد شیردهی و عصب‌های مربوطه وارد شود که در چنین شرایطی با اختلال در شیردهی مواجه خواهند شد. به همین دلیل ما توصیه می کنیم تا حد امکان جراحی پروتز سینه را تا بعد از دوران بارداری و شیردهی به تعویق بیندازید. چون با زایمان بدن تغییر فرم و سایز می دهد و ممکنه از شکل پروتز راضی نباشید.

نظر یکی دیگر از کاربران

“بعد از چندین سال باید دوباره پروتز رو عوض کنی چون سینه در حالت طبیعی بعد سال ها به خاطر نیروی جاذبه به سمت پایین کشیده می شه و فرم اولیه سینه حفظ نمی شه. البته نه تنها به خاطر افتادگی بلکه بخاطر عمر طبیعی پروتز”

ماندگاری پروتز سینه

حتی اگر فرد تمام مراقبت های لازم را انجام دهد و بعد از جراحی پروتز دیگر باردار نشود، پارامترهای افزایش سن تاثیر خود را بر ظاهر سینه می گذارند. با بالا رفتن سن، به دلیل از دست رفتن بافت سینه یا حالت ارتجاعی پوست، حالت شلی و افتادگی سینه ها افزایش می یابد. بنابراین ماندگاری ایمپلنت های سینه طولانی مدت بوده ولی مادام العمر نیستند و در نهایت باید تعویض شوند. بیشتر ایمپلنت ها دارای استاندارد گارانتی ۱۰ ساله می باشند، بنابراین برای استفاده جهت یک دوره ۱۰ ساله مناسب هستند.
حالا اگر بعد از مدت معین شده یا حتی زودتر از آن، پروتزها مشکل ساز شوند، اگر دچار پارگی پروتز سینه یا انقباض کپسولی شده اید، بایستی تحت عمل تعویض پروتز سینه یا برداشتن کامل آن ها قرار بگیرید.

نظر یکی دیگر از کاربران

“من چون سینه ام شکلش از مادرم به ارث رسیده میدونم بعد از زایمان و شیردهی بزرگ نمیشه هیچ، چروکیده هم میشه کسی از هزینه اش خبر داره ؟ هزینه یه دکتر خوب؟”

هزینه بزرگ کردن سینه

هزینه پروتز سینه

تعیین هزینه دقیق جراحی غیر ممکن است، ولی فاکتورهای متعددی بر آن تاثیرگذار هستند. فاکتورهای تعیین کننده هزینه عمل پروتز پستان عبارتند از:

  • نوع ایمپلنت: قیمت انواع پروتز سینه با یکدیگر متفاوت هستند. پروتزهای سیلیکونی گران ترین نوع می باشند.
  • موقعیت جغرافیایی: معمولاً هزینه جراحی های سینه در کلان شهرها که هزینه زندگی در آنها بالاتر است، بیشتر می باشد. هزینه بالاتر زندگی و تقاضای بیشتر برای این جراحی ها، اغلب باعث بالا رفتن قیمت جراحی زیبایی می شود.
  • تجربه جراح پلاستیک: اغلب جراحان دارای تجربه کامل، دستمزد بالاتری را برای جراحی دریافت می کنند. این بدان معنا نیست که گران ترین جراحان، بهترین جراحان هستند، ولی مشاهده می کنیم که سطح تجربه در هزینه جراحی نقش تعیین کننده ای دارد.
  • مارک پروتز سینه: بهترین برندهای پروتز سینه عبارتند از پلی تک آلمانی، منتور آمریکایی Mentor و موتیوا Motiva و…
  • هزینه های مرتبط با عمل جراحی از قبیل بیهوشی، تسهیلات و امکانات بیمارستان، خرید گن و داروهای پس از جراحی و… .

سوال یکی از کاربران

“دو جور پروتز هست یکی توش ژل هست یکی هم آب نمک بنظرتون کدوم با دوام تر و طبیعی تر میتونه باشه؟”

انواع ایمپلنت سینه

جنس پروتز سینه چیست؟

پروتزها از نظر جنس به سالين (آب نمكي) و سیليكوني تقسيم بندی مي شوند. برخی پروتزها پرشده و آماده اند و برخی دیگر را بايد پس از جاگذاري با سالين پر نمود. پوشش (لایه) خارجي تمام پروتزها سیليكون (Selicone) است. معمولا پروتزهای سیلیکونی ظاهر طبیعی‌تری نسبت به پروتزهای سالینی دارند. همچنین پس از درمان سرطان سینه هم مي توان پروتز را جای گذاری کرد بدون اينكه نگران خطرات بعدي باشيم.

شکل پروتز سینه چگونه است؟

پروتزها دو شکل گرد (Round) و اشکی شکل (Teardrop) دارند. متداول ترین نوع که در طیف وسیعی از عمل‌های جراحی استفاده می شود نوع اول همان پروتز گرد است که طرفداران بیشتری دارد و برای بیمارانی که به دنبال افزایش حجم سینه هستند، گزینه ای محبوب است.
پروتز سینه قطره اشکی همانطور که از اسمش پیداست شبیه یک قطره اشک است به طوریکه که در قسمت پایین کاملتر از قسمت فوقانی آن است و به همین دلیل به سینه ها شکل طبیعی می بخشد. بیمارانی که تمایل به داشتن سینه هایی با ظاهری طبیعی دارند معمولا، پروتز سینه قطره اشکی را انتخاب می کنند. در هر صورت بنا به نظر بیمار و تشخیص پزشک، مدل و سایز مناسب انتخاب می‌شود.

محل قرارگیری پروتز سینه

محل قرارگیری پروتز سینه

پروتزهای انتخاب شده بسته به کشش پوست، در زیر بافت سینه و یا زیر عضله سینه قرار می‌گیرند. البته اگر پروتز را روی عضله سینه کار بگذارند، درد بعد از عمل به مراتب کمتر از قرار دادن پروتز زیر عضله سینه است. در بانوانی که لاغر هستند، قرارگیری پروتز سینه زیر عضله، باعث دستیابی به نتیجه بهتر می‌شود.
فاکتورهایی همچون سن بیمار، سایز پروتز انتخابی، کشسانی بودن پوست و… همگی در محل قرارگیری پروتز سینه تاثیرگذار هستند. در هر صورت روند قرار دادن پروتز در سینه ی فرد را جراح سینه بعد از انجام بررسی های لازم، مشخص می کند.
در جلسه مشاوره فرد معاینه می شود و با توجه به سایز طبیعی پستان ها، عرض سینه، علاقه بیمار، شرایط بافت پستان و تجربه پزشک مناسب ترین پروتز از نظر اندازه، جنس و فرم پروتز برای فرد انتخاب می گردد.

مدت زمان عمر پروتز سینه

میانگین عمر پروتز سینه حدود 20 سال است. اگرچه کهنه شدن و یا پاره شدن در میان افراد مختلف متفاوت است. خانم های ورزشکار که ورزشها و تمرینهای فیزیکی زیادی انجام می دهند و سینه هایش حرکت زیادی میکنند افرادی نظیر مربیان ایروبیک، دوندگان ماراتن، سوارکاران و… کسانی هستند که به طور طبیعی پروتز سینه شان در یک دوره ی زمانی مشخص نسبت به کسانی که تمرینات و تحرکات کمتری دارند، بیشتر فرسوده و پاره می شود؛ بنابراین توصیه می شود که به منظور داشتن یک ارزیابی مناسب از حالت و موقعیت پروتز سینه ی خود 10-15 سال پس از عمل جراحی به طور مرتب مورد معاینه قرار گرفته و یا سونوگرافی نمایید.

مقاله پیشنهادی: ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی

تجربه پروتز سینه آیدا

الان اصلا نمی فهمم که بد شده یا خوب چون خیلی درد دارم شبها نمی تونم بخوابم روزها هم دستمو نمی تونم خیلی تکون بدم تازه یه دختره 2 ساله هم دارم. به یه مهمونی دعوت شدم نمی دونم چه جوری برم اونقدر بالاست که هر کی ببینه می فهمه تازه بچمو چی کار کنم اونجا نمی تونم بغلش کنم اونوقت همه می فهمن. من که همش این چند روزه گریه می کنم اعصاب شوهرمم خرد کردم. من خودم آرزوم بود عمل کنم ولی الان فکر می کنم خیلی تابلو شده و دیگه نمی تونم هیچ جا برم و همه می فهمن

ورم بعد از جراحی بزرگ کردن سینه

تورم بعد از جراحی پروتز سینه

تورم، واکنش طبیعی بدن شما به تروما بوده و بخش نرمال و اجتناب ناپذیر فرایند بهبود محسوب می شود.
بلافاصله بعد از جراحی، سینه ها و ماهیچه های اصلی سینه متورم می شوند. حداکثر تورم در طول ۲ تا ۳ روز اول بعد از جراحی نمایان می شود و ظرف دو تا سه هفته بخش عمده ای از تورم فروکش می کند. با فرو نشستن تورم، سینه ها شکل طبیعی تری پیدا می کنند. مقدار تورم در بیماران مختلف متفاوت است و در صورت قرار دادن ایمپلنت در زیر ماهیچه، سینه ها تورم بیشتری دارند.
همچنین ممکن است تورم در یک سینه نسبت به سینه دیگر زودتر فروکش کند. برای مثال در زنان راست دست، ماندگاری تورم در سینه راست بیشتر است چون آنها از ماهیچه های سمت راست بدن خود بیشتر از ماهیچه های سمت چپ استفاده می کنند. فعالیت هایی از قبیل شانه زدن مو، باز و بسته کردن درب با دست راست، همگی ماهیچه های سمت راست قفسه سینه را فعال می کنند. اگر اندازه دو سینه در ابتدا متفاوت به نظر برسد، موضوع به سرعت متفاوت فروکش کردن تورم ارتباط دارد.

تجربه پروتز سینه سارا

منم خیلی هزینه کردم. الان همش می ترسم هم پولم رفته باشه هم اون چیزی که می خواستم نشده باشه اخه شوهر بیچارمم راضی نبود از اولش خودم خواستم. می خواستم مثلا خوشگل بشه همش دیگه لباس باز بپوشم الان از بس ضایعست همش می خوام بپوشونمش
جواب یکی از کاربران: مطمئن باش خیلی قشنگ شده.  یکی از دوستای صمیمی من عمل کرد توی خونه حتی باباش هم نفهمید اونم میگفت خیلی رفته بالا و از این نگرانی های معمول.. الان انقدر خوشحاله که پروتز کرده کلی توی مهمونیا با اندام زنانش پز میده. در ضمن اول خیلی بزرگتر بود بعد از چند وقت نرمال شد.

نتایج پروتز سینه

برای ارزیابی فرم جدید سینه باید چند روزی صبر کنید تا ورم، کبودی و قرمزی و دیگر اثرات جانبی به طور کامل از بین روند. البته نتیجه نهایی عمل پروتز سینه ممکن است حتی ۳ الی ۴ ماه طول بکشد. در این مدت پروتز با محل قرارگیری خود به خوبی سازگاری یافته، ورم و کبودی باقی مانده برطرف شده و فرم اصلی سینه ها مشخص می شوند. عمل زیبایی هیچ وقت نتیجه اش بلافاصله معلوم نمی شود و نیاز به گذر زمان است.

تجربه پروتز سینه مریم

جای بخیه های من دقیقا زیر سینست به اندازه 4 سانت ولی هنوزم کامل جذب نشده و می سوزه. من خودمم یکی از آرزوهام بود همیشه می گفتم خدایا من اگه این عملو بکنم دیگه هیچ چی نمی خوام ازت ولی حالا که کردم نمی دونم چرا اینقدر خودمو باختم و دلهره و اضطراب دارم شایدم از اثرات بعده عمله. ولی دوستای خوبم اگه سینه هاتون خیلی افتضاح یعنی مثل مال من نیست و با یه سوتین معمولی درست می شه و خوشگل وایمیسته به نظرم نکنید ولی مال من که جوری شده بود این اواخر تمام اعتماد به نفسمو از دست داده بودم و تو مهمونیهای زنونه پدرم در میومد که یه سوتینی بپوشم که هم معلوم نشه و هم بزرگ و خوشگلش کنه وقتیم که می خوابیدم دیگه تخته تخت می شد حالا نمی دونم قراره چه شکلی بشه. من که رنج و دردشو دارم می کشم پول کمیم ندادم لااقل اون چیزی بشه که می خواستم.

تجربه پروتز سینه عاطفه

من بیهوشی کامل بودم و جای بخیه هامم زیر سینست و زیاد معلوم نیست ولی امان از این فرمش که بالاست و عین توپه. طفلی دخترمم نمی تونم اصلا بغل کنم خیلی دلم می سوزه براش طفلکی با یه بهتی نگام می کنه همین میاد سمتم من جیغ می زنم. اگه میدونستم باید اینقدر درد بکشم هرگز اینکارو نمیکردم. 

درد بعد از عمل ماموپلاستی

درد بعد از عمل جراحی زیبایی سینه

درد بعد از جراحی پروتز سینه تا حدی وجود دارد؛ ولی در هر فرد با فرد دیگری متفاوت است و البته بستگی به محل قرارگیری پروتز نیز دارد، مکان قرار دادن پروتز سینه در پشت ماهیچه سینه ‌ای همراه با درد بیشتری است، چون باید مقداری از ماهیچه بریده شود تا فضایی برای گذاشتن پروتز سینه باز شود. معمولا در ۵ روز اول بعد از عمل، نیاز به مُسکن برای کم کردن درد از سوی پزشک تجویز می‌ شود.
بعد از عمل، مساله ‌ای که برخی افراد را نگران می‌ کند، ‌این است که اظهار می ‌‌کنند سینه خیلی در بالا قرار گرفته که این حالت نیز عادی است. در طی ۲ ماه بعد از عمل پروتز در اثر جاذبه زمین جای خود را پیدا کرده و به پایین آمده و حالت طبیعی پیدا می ‌‌کند و حتی ممکن است که یک طرف سریع‌ تر از طرف دیگر پایین بیاید که این مشکل نیز به مرور زمان برطرف می ‌شود.
تغییر احساس در نوک سینه و خود سینه نیز موقتی است. بعضی بیماران کاملا حس سینه ‌‌شان را از دست می ‌دهند. برخی فقط کمی کاهش در حس سینه دارند و بعضی افزایش حس دارند. در اکثر موارد بزودی این مشکل برطرف می‌ شود.

دوره کامل بهبودی و درمان گاهی تا ۱۸ ماه طول می ‌کشد.

تکنیک برش در پروتز سینه

در جراحی پروتز سینه جایگاه پروتزها رابطه مستقیمی با روش برش ها دارد. این برش ها باید طوری صورت بگیرد که در آینده کمترین جای باقی مانده را داشته باشد و تا آنجایی که امکان دارد قابل دید نباشد. میزان و اندازه برش ها در پروتزهای سالینی حدود 3 تا 4 سانتیمتر می باشد در حالیکه در پروتزهای سیلیکونی 4 تا 5 سانتیمتر خواهد بود.

متداول­ ترین روش جراحی پروتز سینه، برش زیر سینه ای است. در این روش برشی در زیر سینه زده می شود که طول این برش حدود پنج سانتی متر است. جای زخم و بخیه در این نوع از برش در زیر سینه کاملاً پوشیده می شود. در این جراحی به دلیل دسترسی مستقیم به فضای پروتز، ایمپلنت در مکان تعیین شده قرار داده می شود و نتیجه مطلوبی را در پایان جراحی دارد.

توصیه می شود برای انتخاب نحوه برش و پروتز سینه خود با پزشک ماهر و متخصص مشورت نمایید.

معرفی بهترین جراح پروتز سینه در تهران

دریافت بهترین نتیجه و رضایتمندی از جراحی پروتز سینه به انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی پستان که دانش و مهارت کافی در زمینه جراحی های زیبایی سینه و بدن دارد، بسیار وابسته است.
پزشک جراح باید دارای بورد تخصصی، تجربه لازم و مهارت کافی باشد. علاوه بر موارد فوق الذکر، فاکتورهایی از قبیل ارتباط کلامی، سابقه کار در بیمارستان و پرسنل تحت خدمت جراح نیز از عوامل موثر در انتخاب بهترین جراح سینه برای پروتز سینه محسوب می شوند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ جراحی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی پروتز سینه را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند و شما می توانید از تجربه پروتز سینه خود به خوبی یاد کنید.
عزیزانی که در خصوص عمل پروتز سینه سوالاتی را دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

تماس جهت مشاوره رایگان

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا