تزریق چربی به سینه

تزریق چربی به سینه | بهترین جراح سینه در تهران

تزریق چربی به سینه

تزریق چربی به سینه یکی از روش های زیبایی سینه است که در بین بانوان رواج پیدا کرده است. این روش پرطرفدار، که با هدف حجم‌دهی و زیباسازی سینه انجام می شود کم‌تهاجمی است، نیازی به بیهوشی عمومی نداشته و دروه‌ی نقاهت یا ریکاوری کوتاهی هم دارد. تمامی جراحی های زیبایی اختیاری هستند و هدف پایانی همه جراحی های زیبایی، بهتر و زیباتر شدن بدن و چهره بیمار می باشد. به طور کلی کاربردهای تزریق چربی با تزریق ژل یکسان‌اند؛ البته تزریق چربی نسبت به تزریق ژل ماندگاری طولانی‌تری دارد. با ما همراه باشید تا با این پروسه بزرگ کردن سینه بیشتر آشنا شوید.

تزریق چربی به سینه

تاریخچه تزریق چربی به سینه

در سال‌های اخیر از تزریق چربی برای جوانسازی صورت، سینه‌، دست ها، پاها و باسن استفاده می‌کنند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق چربی حتی می‌تواند باعث بهبودی آسیب‌های وارد شده به پستان در جریان پرتودرمانی شود.

اولین تجربه‌ی تزریق چربی به قرن ۱۹ میلادی برمی‌گردد. جراح پلاستیک آلمانی، گوستاو نوبر در سال ۱۸۹۳ برای اولین بار از تزریق چربی برای بهبود زخم‌های ناشی از عفونت استخوان در ناحیه‌ی دور چشم استفاده کرد. او برای این کار از چربی‌های موجود در بازو استفاده کرد.
دو سال بعد در سال ۱۸۹۵، دکتر ویکتور کرنی یک غده‌ی خوشخیم چربی (لیپوم) را به پستان یکی از بیمارهای خود انتقال داد تا با بافت از دست رفته در جریان عمل جراحی ماستکتومی (برداشت بافت پستانی) را جبران کند و تقارن سینه‌ها را بازگرداند.

در گذشته این روش به دلیل عوارض زیادی که داشت، مثلاً برای برداشت چربی می‌بایست جراحی انجام می‌دادند و لیپوساکشن استاندارد و مدرنی در دسترس نداشتند که بافت چربی باکیفیت و مناسبی را استخراج کنند، آن چنان که پیش‌بینی می‌شد شهرت پیدا نکرد و مورد اقبال جراحان پلاستیک قرار نگرفت. 
در سال ۱۹۹۰، دکتر سیدنی کلمن که جراح پلاستیک زبردستی در شهر نیویورک بود، روش‌های استاندارد استخراج، آماده‌سازی و تزریق چربی را ارائه کرد و از آن زمان تا امروز تزریق چربی محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

انواع جراحی زیبایی سینه

دلیل جراحی های زیبایی سینه متفاوت هستند و می توان به شکل زیر دسته بندی کرد:

  • تزریق چربی به سینه
  • بزرگ کردن سینه با تزریق ژل 
  • برداشت و یا تعویض پروتز سینه
  • ماستوپکسی یا جراحی لیفت سینه
  • جراحی کوچک کردن و کم کردن سایز سینه
  • بازسازی سینه در بیمارن سرطانی و یا کسانی که به هر دلیل سینه هایشان فرم عادی خود را از دست داده است.

کاندیدای مناسب تزریق چربی به سینه

  • برای متناسب شدن لباس در تن
  • متناسب کردن اندازه سینه
  • افرادی که می خواهند سینه ی بزرگتر داشته باشند.
  • بهبود افتادگی سینه در صورت کاهش وزن
  • افرادی که عدم تقارن در سینه دارند.
  • در صورتی که به خاطر بارداری، شیردهی، کاهش وزن یا پیری اندازه سینه کاهش یافته است.
  • به بیماری‌های قلبی و عروقی دچار نباشد.
  • وضعیت سلامت عمومی وی در شرایط مطلوبی باشد.
  • انتظارات صحیح از تزریق چربی داشته و از محدودیت‌ها و اثرات مطلع باشد.

اگر می‌خواهید کمی سایز پستان‌های خود را افزایش دهید، در صورتی که شکل پستان و وضعیت پوست آن در شرایط مطلوبی قرار داشته باشد، کاندیدای خوبی برای تزریق چربی به سینه هستید. اگر پوست پستان شرایط خوبی نداشته باشد، پستان‌ها افتاده باشند یا بخواهید سایز پستان را خیلی افزایش دهید، پیوند چربی راه مناسبی نیست.

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

تزریق چربی به سینه چگونه انجام می شود؟

تزریق چربی به نوعی دو جراحی همزمان است. ابتدا جراح ساکشن عمومی بدن را انجام می دهد و از اعضای دیگر همچون ران، باسن و… چربی لازم را برداشت می کند. جراح از عضو اهدا کننده چربی در بدن، به میزان لازم چربی را به روش لیپوساکسن بر می دارد. پس از برداشت چربی لازم از بدن، این چربی ها برای تزریق به بدن آماده می شوند. سپس پزشک متخصص با ایجاد شکاف هایی کوچک چربی ها را به سینه تزریق می کند.

تزریق چربی به سینه یک عمل سرپایی است که بیمار پس از انجام جراحی می تواند بیمارستان و یا کلینیک را ترک کند. دوره نقاهت این روش بسیار کوتاه بوده و در صورتی که توسط پزشک متخصص انجام شود عوارض بسیار ناچیزی خواهد داشت.
خوب است بدانید برای تزریق چربی نیازی به برش نیست و تنها محل عمل لیپوساکشن است که شکافی بسیار کوچک دارد. محل انجام لیپوساکشن پس از مدتی به طور کامل محو خواهد شد و دیگر اثری از آن باقی نخواهد ماند.

معایب تزریق چربی به سینه

  1. محدود بودن میزان افزایش اندازه: در تزریق چربی حداکثر می توان یک کاپ به اندازه ی سینه افزود و نمی توان حجم زیادی به سینه داد.
  2. جذب احتمالی چربی تزریق شده: در بیشتر موارد بعد از پروتز سینه، احتیاجی به جراحی مجدد نیست در حالی که در روش تزریق چربی ممکن است درصدی از چربی تزریق شده توسط بدن جذب شود و در نهایت افزایش اندازه در حد مطلوب و دلخواه نباشد و در صورت جذب زیاد و پایین آمدن کیفیت نیاز به تزریق مجدد خواهد بود.
  3. عدم تاثیر در افتادگی: در صورت وجود افتادگی نوک سینه تزریق چربی به تنهایی کمک چندانی به رفع آن نمی کند.
  4. چون چربی بر خلاف پروتز های سینه شکل خاصی ندارد برای شکل دهی به پوست سینه محدودیت ایجاد می کند.
  5. ماندگاری کمی دارد و ممکن است چربی جذب بدن شود.
  6. ممکن است چربی به صورت غیر یکنواخت تزریق شود.
  7.  ممکن است توسط بدن جذب شود و نیاز به تزریق مجدد داشته باشید.
  8. چربی شکل خاصی به فرم سینه نمی دهد ولی پروتزها دارای انواع شکل هستند.
  9. پروتز سینه ماندگاری بالایی دارد در حالی که سلول های چربی منتقل شده به سینه تنها چند سال دوام می آورند و تحت تاثیر کاهش وزن، جذب بدن می شوند.

مزایا تزریق چربی در پستان

مزایا تزریق چربی در پستان

  1. 100% طبیعی: در تزریق چربی حداکثر می توان یک کاپ به اندازه ی سینه افزود.
  2. بازآرایی کامل فرم بدن: حین برداشت چربی برای تزریق در سینه ها می توان لیپوساکشن سایر نواحی را جهت شکل دهی زیبا انجام داد.
  3. عملا بدون اسکار: برش هایی که برای برداشت چربی استفاده می شود در حد میلیمتراست و قابل مشاهده در آینده نیست.
  4. قیمت ارزانی دارد.
  5. طبیعی بودن شکل سینه
  6. بزرگ و خوش فرم شدن سینه ها
  7. قرینه کردن سینه های نامتقارن
  8. بافت چربی با گذشت زمان سفت نمی شود.
  9. بدون  خطر و زخم است و چربی از سوراخ های ریز تزریق می شود.
  10. بدلیل استفاده از بافت بدن خود بیمار، احتمال مشاهده عکس العمل نسبت به آن وجود ندارد و ممکن است عوارض کمتری را به دنبال داشته باشد.
  11. پروتز در کار نیست: لذا عوارض آن مثل جابجایی یا تغییر شکل کپسول هم مطرح نمی باشد.
  12. تزریق چربی بدون بخیه است در حالی که در پروتز جای زخم باقی می ماند که بهبودی آن یک سال طول می کشد.
  13. بهبود ظاهر پستان‌ها، پر کردن انحنای غیرطبیعی یا پنهان کردن اثرات ایمپلنت پستان.
  14.  هزینه پروتز سینه نسبت به تزریق چربی بیشتر است.
  15. تزریق چربی، ظاهری طبیعی تر به فرم سینه می دهد ولی در صورتی که از آن ناراضی باشید امکان بازگشت آن وجود ندارد. اگر می خواهید حجم زیادی به سینه خود بدهید بهتر است پروتز را امتحان کنید.

مراقبت های قبل از تزریق چربی به سینه 

  • تا روز جلسه‌ی درمانی، آب و مایعات کافی مصرف کنید. هیدراته و پر آب بودن بدن در جلسه‌ی درمانی و در دوره‌ی نقاهت کمک زیادی به شما می‌کند.
  • حداقل تا ۶ هفته پیش از جلسه‌ی درمانی دخانیات مصرف نکنید. مصرف دخانیات باعث می‌شود که زخم‌هایتان به خوبی ترمیم نشوند.
  • پیش از جلسه‌ی درمانی از مصرف آسپرین، ایبوپروفن، ژلوفن، ویتامین‌ها و داروهایی که باعث افزایش خونریزی می‌شوند، خودداری کنید.
  • بهتر است در روز تزریق چربی با یک نفر همراه مراجعه کنید. توصیه می‌شود که همراه شما در راه برگشت به خانه و تا ۲۴ ساعت بعد حضور داشته باشد تا در صورت نیاز کمک کند.

مراقبتهای بعد از تزریق چربی به سینه

مراقبت های بعد از تزریق چربی

1. بیشتر مراجعین به ۷ تا ۱۰ روز استراحت نیاز خواهند داشت و بهتر است در این مدت سرکار نروند و از رویدادهای اجتماعی دوری کنند.
2. حداقل تا ۴ هفته زخم‌های لیپوساکشن را ماساژ ندهید، نمالید و فشاری به آن ناحیه وارد نکنید.
3. بعد از تزریق چربی ممکن است در محل‌هایی که چربی از آن‌جا به کمک لیپوساکشن برداشت می شود، اندکی احساس ناراحتی و درد داشته باشید. معمولاً این درد خفیف است و با استفاده از مسکن‌های خوراکی معمولی به سادگی کنترل می‌شود. اگر در نواحی تزریق یا برداشت چربی احساس درد شدید داشتید، حتماً با پزشک تماس بگیرید.
4. در محل‌هایی که لیپوساکشن شده‌اند، بایندر یا گن مخصوصی می‌بندیم تا از ورم و تجمع خون جلوگیری کنیم. این گن پوست شما را جمع کرده و بهبودی را به شکل چشمگیری سرعت می‌بخشد. باید تا ۳ هفته بعد از عمل از بایندر یا گن مخصوص استفاده کنید؛ مگر زمان‌هایی که می‌خواهید به حمام بروید.
5. ممکن است در ۲ یا ۳ روز بعد از تزریق چربی در محل لیپوساکشن اندکی ترشح داشته باشید. این عارضه طبیعی است و نگران کننده نیست.
6. تنها از داروهایی استفاده کنید که برای شما تجویز شده‌اند. این داروها معمولاً شامل مسکن و آنتی‌بیوتیک (برای پیشگیری از عفونت‌ها) است.
7. تا ۲ هفته بعد از تزریق چربی از آسپیرین یا داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (مانند ایبوپروفن یا ژلوفن) استفاده نکنید. مگر به دستور پزشک یا پس از گرفتن تاییدیه از او.
8. تا دو هفته پیش و تا سه هفته بعد از عمل دخانیات مصرف نکنید. مواد موجود در دخانیات باعث کاهش خونرسانی به نواحی تحت درمان می شود و می‌تواند در نتایج تزریق چربی اختلال ایجاد کند.
9. تا ۴ هفته بعد از عمل، هنگام خواب سر خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهید.
10. برای حداقل ۳ هفته بعد از جراحی باید از انجام فعالیت‌های سنگین مانند تمرینات کششی یا وزنه‌زدن خودداری کنید.

ورم بعد از تزریق چربی نی نی سایت

ورم بعد از تزریق چربی نی نی سایت

تورم یا کبودی معمولاً تا ۲-۳ روز بعد از عمل به حداکثر خود رسیده و بعد ۷۲ ساعت تخفیف می‌یابد.
در ۲-۳ هفته‌ی ابتدایی بعد از تزریق چربی ممکن است احساس کنید که نواحی تحت درمان هنوز ورم دارند یا چربی بیش از حدی به آن‌ها تزریق شده است. نگران نباشید! این تورم به مرور زمان برطرف می شود و نتایج تزریق چربی کاملاً طبیعی و زیبا خواهند شد.
برای درمان و پیشگیری از کبودی، تا ۴ هفته بعد از جراحی در هنگام خواب سر خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهید.
برای کاهش ورم می‌توانید از کمپرس سرد نیز استفاده کنید. مقداری یخ داخل یک کیسه‌ی پلاستیکی بریزید و آن را با پارچه‌ای تمیز و خشک بپوشانید. کمپرس را برای ۴ تا ۶ بار در طول روز با ملایمت روی محل‌های متورم قرار دهید. این کار را تا دو روز بعد از تزریق چربی انجام دهید.

نتایج تزریق چربی به سینه

حدود چند روز بعد از جراحی، نتایج قابل مشاهده است ولی گاهی رسیدن به نتایج نهایی تا ۶ ماه زمان می‌برد. در این مدت باید صبور باشید و به بدن خود فرصت کافی برای بهبودی بدهید. نتایج تزریق چربی این گونه است که هفته اول هیچکس راضی نیست، هفته دوم خودتان راضی نیستید و هفته سوم همه از نتایج کار شگفت‌زده می‌شوند. به هر حال دوره‌ی نقاهت تزریق چربی سخت‌تر از تزریق ژل است ولی به دشواری‌اش می‌ارزد.

ماندگاری تزریق چربی نی نی سایت

ماندگاری تزریق چربی به سینه چقدر است؟

لازم است قبل از آماده سازی برای انتقال چربی به سینه، متقاضیان زیبایی این موضوع را به خاطر داشته باشند که برخی از سلول های چربی ممکن است پس از تزریق نکروز شده و زنده نمانند. به طور کلی 40% از سلول های منتقل شده به طور طبیعی متابولیزه شده و از بدن دفع می شود. اما مابقی آنها برای همیشه در بدن باقی خواهند ماند.
به این صورت که سینه ها در روزهای ابتدایی پس از جراحی بزرگتر از حد طبیعی به نظر می رسند ولی پس از گذشت چند ماه به مرور کمی کوچکتر شده و در یک حالت پیش بینی شده باقی خواهند ماند. به همین دلیل است که بیمار باید انتظارات واقع بینانه ای از جراحی داشته باشد و ذهن خود را برای این شرایط احتمالی آماده کند.
نتایج تزریق چربی به سینه جهت بزرگ کردن سینه تقریباً دائمی است و نتیجه قطعی آن را می توان نهایتا پس از یک ماه با کاهش تورم مشاهده کرد. با این اوصاف عواملی چون افزایش سن، افزایش و کاهش وزن بدن، بارداری و شیردهی می تواند بر اندازه و شکل سینه جدید شما تاثیر بگذارد.

تزریق چربی دائمی است یا موقت؟

نتیجه تزریق چربی به سینه بسیار به تبحر پزشک و نیز نحوه آماده سازی چربی بستگی دارد؛ چرا که پس از جراحی چربی های مایع و نیز سلول هایی که آسیب دیده اند از بدن دفع خواهند شد. بنابراین بهتر است برای داشتن نتایج بهتر و کامل تر این جراحی، به پزشک متخصص این موضوع مراجعه کنید.
در صورتیکه نتیجه مطلوب برای شما حاصل نشود، ممکن است با صلاحدید پزشک جراحی مجدد و ترمیم انجام شود. معمولا نتیجه تزریق دوم بهتر از مرحله اول خواهد بود.

هزینه تزریق چربی به سینه

هزینه‌ی تزریق چربی به سینه چقدر است؟

هزینه‌های این روش درمانی به خاطر دشواری‌های خاص خود بیشتر از روش تزریق ژل است؛ ولی خوب اثرات و نتایج ماندگارتر و بهتری دارد. هزینه‌ها به اهداف درمانی بستگی دارند و این که نیاز به استخراج و تزریق چه مقدار چربی باشد. جهت دریافت اطلاعات کامل در مورد لیفت سینه، راهکارهای افزایش حجم سینه، فرم دهی به سینه و کسب مشاوره دقیق و حرفه ای و همچنین دریافت هزینه خدمات با مشاورین ما در تماس باشید:

 نوبت دهی جهت مشاوره رایگان 

چقدر چربی برای افزایش حجم سینه لازم است؟

این مسئله بستگی به شرایط شخصی شما دارد. برای تزریق چربی به صورت بین ۱۰ تا ۱۰۰ سی‌سی و برای حجم‌دهی به بخش‌های مختلف بدن و صورت به ۳۰ تا ۵۰۰ سی‌سی چربی نیاز داریم. برای حجم‌دهی به باسن ممکن است تا ۱۳۰۰ سی‌سی چربی نیاز باشد. اگر لیپوساکشن را در شرایط غیر از بیهوشی عمومی انجام دهیم، حداکثر می‌توانیم ۵۰۰ سی‌سی چربی برداشت کنیم.

تزریق چربی یا پروتز

تزریق چربی یا پروتز سینه! کدام یک بهتر است؟

هر دو روش به یک اندازه برای بهبود وضعیت جسمی و زیبایی سینه زنان کمک کننده است که هر فرد با توجه به شرایط خود باید یکی از روش ها را انتخاب کند. برای مثال برخی از خانم ها به دلیل نبود چربی اضافی در بدنشان از روش پروتز سینه استفاده می کنند و برخی از خانم ها بدلیل ترس از اتاق عمل و عوارض پروتز سینه، تزریق چربی را ترجیح می دهند. 
برای بازسازی پستان و اصلاح نقص های آن، تزریق چربی به سینه مناسب است ولی برای بزرگ نمایی سینه، پروتز مناسب است. باز هم تاکید می کنیم که انتخاب بهترین گزینه بستگی به شرایط هر بیمار دارد. مثلا برای افرادی که یک یا هر دوی سینه ی خود را به دلیل سرطان از دست داده اند بازسازی سینه بعد از درمان سرطان با پروتز بهترین انتخاب است.
بنابراین با توجه به فرم سینه، وضعیت بدنی، سابقه بیماری و… می توان یکی از روش ها را با راهنمایی و مشورت با پزشک انتخاب کرد.

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

دریافت بهترین نتیجه و رضایتمندی از تزریق چربی به سینه به انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی پستان که دانش و مهارت کافی در زمینه جراحی های زیبایی سینه و بدن دارد، بسیار وابسته است.
پزشک جراح باید دارای بورد تخصصی، تجربه لازم و مهارت کافی باشد.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی های زیبایی و درمانی سینه را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی به شما کمک می کنند تا در هر جای ایران که هستید بتوانید به راحتی مشاوره پزشکی مناسبی در زمینه عمل های زیبایی و درمانی سینه و مسیر درمان داشته باشید. به همین دلیل در سایت دکتر امیرپاشا ابراهیمی سوالات تخصصی شما در زمینه عمل های زیبایی سینه و مسیر درمان فقط توسط پزشکان متخصص پاسخ داده می شود.
عزیزانی که در خصوص عمل های زیبایی-درمانی سینه سوالاتی دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا