تزریق چربی یا پروتز سینه

تزریق چربی به سینه یا پروتز؟ کدام یک بهتر است؟

 تزریق چربی یا پروتز سینه؟ مساله این است!

اما سوال این جا است که کدام روش، تزریق چربی یا پروتز سینه، برای شما مناسب تر است؟ در این مقاله به مقایسه این دو روش می پردازیم و به سوالات متداول پاسخ خواهیم داد. به ادامه مطلب توجه کنید تا با روش های بزرگ کردن سینه بیشتر آشنا شوید.

 تزريق چربي به سينه ني ني سايت

تزریق چربی به سینه چگونه انجام می شود؟

تزریق چربی یک روش کم تهاجمی است که بدون بیهوشی انجام می شود. در ابتدا به روش لیپوساکشن، چربی لازم از ران، پاها، شکم و… برداشته می شود و بعد از آماده کردن چربی، جراح با ایجاد شکاف هایی کوچک، آن را به داخل سینه تزریق می کند. تزریق چربی عوارض کم تری نسبت به پروتز سینه دارد چون چربی از بدن خود فرد گرفته می شود.

توجه به این نکته ضروری است که تنها می‌ توان از روش لیپوساکشنی استفاده کرد که سلول‌ های چربی را از بین نبرد چرا که در برخی از روش‌ های لیپوساکشن که با امواج مافوق صوت انجام می‌ گیرد، ساختار سلول‌ ها از بین رفته و دیگر امکان تزریق مجدد به بدن وجود ندارد.

میزان برداشت چربی مطابق با فرم ظاهری و بدن شما و همچنین انتظارات شما از نتیجه جراحی تعیین می شود. در این روش علاوه بر بزرگ کردن سینه، نواحی که از آن ها چربی می گیرند، لاغر می شوند.

بزرگ کردن سینه از طریق تزریق چربی روشی بسیار پیچیده است و باید نزد پزشک متخصص انجام شود؛ چرا که انجام آن توسط افراد بدون تخصص و غیر ماهر، صدمات جدی به سلامتی فرد وارد می کند.

پروتز سینه چگونه انجام می شود؟

اگر به طور طبیعی سینه های کوچکی دارید و یا به دلایلی سینه هایتان آویزان است، افزایش سایز سینه تنها راه حل برای زیباتر کردن آنها است. پروتز سینه یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی است که هدف آن بازسازی و یا افزایش سایز پستان است. این روش یک جراحی تهاجمی است که در آن ایمپلنت های مصنوعی در زیر بافت پستان یا عضلات سینه قرار می گیرد. انجام پروتز سینه به زمان بهبودی بیشتری نیاز دارد.

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه

پروتزها از لحاظ سایز و جنس انواع مختلفی دارند که بسته به شرایط فرد و با توجه به صلاح دید جراح سینه می توان یکی از آنها را انتخاب کرد. به طور معمول، سه نوع مختلف پروتز سینه وجود دارد: پروتز سالینی، پروتز سیلیکونی و پروتز ترکیبی

  1. پروتزهای سالینی (آب نمکی): پروتز های سالینی گرد هستند و با آب‌ نمک استریل یا سالین پر شده‌ اند. جداره پروتز های سالینی، سیلیکونی و غیرقابل نفوذ است و از پروتز‌ های سیلیکونی سفت‌ تر هستند. در صورتی که پاره‌ شوند تخت و صاف می‌ شوند و مایع درون آنها طی فرایندی طبیعی جذب بدن می‌ شود. این مایع به‌ طور طبیعی در بدن وجود دارد، بنابراین نشت آن مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌ کند.
  2. پروتزهای سیلیکونی: پروتز های سیلیکونی از ترکیب های مختلف سیلیکون ساخته شده‌ اند و شبیه ژل چسبنده هستند. این پروتز ها شباهت بیشتری با بافت پستان دارند و به همین دلیل به‌نظر می‌ رسد که انتخاب نخست خانم‌ ها برای پروتز سینه، پروتز های سیلیکونی باشد. علاوه بر این در صورت صدمه دیدن، این پروتزها از بین نمی‌ روند و ژل‌ درون پروتز به فضای اطراف یا لایه‌ های دیگر پروتز وارد می‌ شود.
  3. پروتز های ترکیبی: این پروتز ها دارای زمینه ای سیلیکونی و بخشی سالینی هستند. این پروتز ها برای افرادی مناسب است که تمایل به داشتن سینه های بزرگ دارند اما در ابتدا بافت پستان کافی ندارند.

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی یا پروتز سینه؟!

هر دو روش به یک اندازه برای بهبود وضعیت جسمی و زیبایی سینه زنان کمک کننده است. هر فرد با توجه به شرایط خود باید یکی از روش ها را انتخاب کند. برای مثال برخی از خانم ها به دلیل نبود چربی اضافی در بدنشان از روش پروتز سینه استفاده می کنند و برخی از خانم ها بدلیل ترس از اتاق عمل و عوارض پروتز سینه، تزریق چربی را ترجیح می دهند. بنابراین با توجه به فرم سینه، وضعیت بدنی، سابقه بیماری و… می توان یکی از روش ها را با راهنمایی و مشورت با پزشک انتخاب کرد.

مطالعه بیشتر: پروتزپکسی چیست؟

پروتز یا تزریق چربی؟ نی نی سایت

تزریق چربی یا پروتز سینه! کدام یک بهتر است؟

تزریق چربی یا پروتز هر کدام کاربردهای خود را دارند. برای بازسازی پستان و اصلاح نقص های آن، تزریق چربی به سینه مناسب است ولی برای بزرگ نمایی سینه، پروتز مناسب است. باز هم تاکید می کنیم که انتخاب بهترین گزینه بستگی به شرایط هر بیمار دارد. مثلا برای افرادی که یک یا هر دو سینه ی خود را به دلیل سرطان از دست داده اند بازسازی سینه بعد از درمان سرطان با پروتز بهترین انتخاب است.

ارتباط میان پروتز سینه و سرطان

براساس مطالعات انجام‌شده هنوز ارتباطی میان گذاشتن پروتز و ایجاد سرطان سینه، بیماری‌های خود‌ایمنی و سایر بیماری‌های سیستمیک یافت نشده است.

از سوی دیگر بیشترین نگرانی در مورد پروتزهای سینه، امکان به‌تأخیرافتادن تشخیص سرطان سینه با پروتزهای سیلیکونی و سالین است چرا که این مواد اشعه و پرتوها را از خود عبور نمی‌دهند و درنتیجه مانع دیده‌شدن بافت اصلی سینه در جریان ماموگرافی می‌شوند.

البته با پیشرفت تکنیک‌های ماموگرافی در سال‌های اخیر رادیولوژیست‌ها این امکان را پیدا کرده‌اند تا جایی که ممکن است قسمت‌هایی از بافت اصلی سینه را که زیر پروتز سینه پنهان است ببینند و بافت سرطانی را تشخیص دهند.

با این‌همه به عقیده‌ی پزشکان اگر سابقه‌ی سرطان سینه در خانواده شما وجود دارد بهتر است برای ریسک کمتر از جراحی پروتز سینه اجتناب کنید.

شیردهی بعد از تزریق چربی یا پروتز

آیا امکان شیردهی بعد از تزریق چربی یا پروتز سینه وجود دارد؟

شیردهی بعد از تزریق چربی یا پروتز امکان پذیر است و به کیفیت شیر نیز لطمه ای نمی زند. در واقع بافت طبیعی و قدیمی سینه و در نتیجه مجاری شیردهی در سر جای خودشان هستند. به این ترتیب قراردهی پروتز سینه چه در زیر عضله‌ی سینه و چه در بافت سینه روی شیردهی خانم‌ها تأثیری ندارد.

البته اگر پزشک جراح برش را دور هاله سینه انجام دهد، چند مجرای شیری ممکن است قطع شوند و این موضوع می‌تواند بر میزان شیر تولید شده و نحوه‌ی شیردهی تأثیر بگذارد. به همین دلیل جراحان اغلب برش مورد نیاز برای گذاشتن پروتز را در زیر سینه ایجاد می کنند تا هم آسیب کمتری به بافت سینه وارد شود و هم توانایی شیردهی به نحو مطلوب حفظ شود.

با این‌همه بهتر است بعد از دوران بارداری و شیردهی برای عمل زیبایی سینه اقدام کنید، چون شکل و اندازه پستان بعد از بارداری تغییر پیدا می کند و ممکن است بعدا به جراحی دوم نیاز داشته باشید. پس بهتر است برای تزریق چربی و یا پروتز تا پس از زایمان صبر کنید.

تغییر سایز سینه با تزریق چربی چه مقدار است؟

با تزریق چربی تنها می توان یک سایز سینه را بزرگ کرد. اگر دنبال فرم زیبا و حجیم تر هستید پروتز برای شما بهتر است.

پروتز سینه چقدر دوام می‌آورد؟

علی‌رغم مقاوم بودن پروتزهای سینه، این پروتزها همیشگی نیستند و به‌مرور زمان فرسوده می‌شوند. معمولا به‌ مرور زمان پوسته‌ی خارجی پروتز سینه کهنه و نازک می‌شود و در نهایت از بین می‌رود.
خانم‌های ورزشکار به‌ خصوص مربی‌های ایروبیک، دوندگان ماراتن، سوارکاران و … نسبت به کسانی که تمرینات و تحرک کمتری دارند، بیشتر دچار فرسودگی و پارگی پروتز سینه می‌شوند.
به همین دلیل درصورتی‌که جراحی پروتز سینه انجام داده‌اید، لازم است ۱۰ تا ۱۵ سال بعد از عمل توسط پزشک متخصص معاینه شوید و در صورت نیاز و به تشخیص پزشک، سونوگرافی انجام دهید.

تزریق چربی یا پروتز سینه

مقایسه نکات مثبت و منفی پروتز و تزریق چربی به پستان

دانستن تفاوت های تزریق چربی یا پروتز سینه برای متقاضیان امری حیاتی است. با مقایسه نکات مثبت این دو روش بهتر می توانید تصمیم بگیرید که کدام جراحی برای شما بهتر است.

1. در تزریق چربی با توجه به اینکه بافت از بدن خود فرد برداشته می شود ممکن است عوارض کمتری را به دنبال داشته باشد.
2. در بیشتر موارد بعد از پروتز سینه، احتیاجی به جراحی مجدد نیست در حالی که انتقال چربی ممکن است توسط بدن جذب شود و نیاز به تزریق مجدد داشته باشید.
3. هزینه پروتز سینه نسبت به تزریق چربی بیشتر است.
4. پروتز سینه برای سینه های افتاده مناسب است.
5. چربی شکل خاصی به فرم سینه نمی دهد ولی پروتزها دارای انواع شکل هستند.
6. پروتز سینه ماندگاری بالایی دارد در حالی که سلول های چربی منتقل شده به سینه تنها چند سال دوام می آورند و تحت تاثیر کاهش وزن، جذب بدن می شوند.
7. در پروتز سینه، احتیاجی به جراحی اضافی در سایر قسمت های بدن نیست بنابراین این روش برای بیمار آسان تر است.
8. تزریق چربی، ظاهری طبیعی تر به فرم سینه می دهد ولی در صورتی که از آن ناراضی باشید امکان بازگشت آن وجود ندارد. اگر می خواهید حجم زیادی به سینه خود بدهید بهتر است پروتز را امتحان کنید.

مزایای بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

  1. بدون خطر است.
  2. قیمت ارزانی دارد.
  3. طبیعی بودن شکل سینه 
  4. قرینه کردن سینه های نامتقارن
  5. بزرگ و خوش فرم کردن سینه ها
  6. بافت چربی با گذشت زمان سفت نمی شود.
  7. امکان سوراخ شدن یا خالی شدن بافت چربی تزریق شده وجود ندارد.
  8. بدلیل استفاده از بافت بدن خود بیمار، احتمال مشاهده عکس العمل نسبت به آن وجود ندارد.
  9. تزریق چربی بدون بخیه است در حالی که در پروتز جای زخم باقی می ماند که بهبودی آن یک سال طول می کشد.
  10. بدون زخم است و چربی از سوراخ های ریز تزریق می شود.

معایب بزرگ کردن سینه با تزریق چربی

  1. چون چربی بر خلاف پروتز های سینه شکل خاصی ندارد برای شکل دهی به پوست سینه محدودیت ایجاد می کند.
  2. ماندگاری کمی دارد و ممکن است چربی جذب بدن شود. در صورت جذب زیاد و پایین آمدن کیفیت نیاز به تزریق مجدد خواهد بود.
  3. ممکن است چربی به صورت غیر یکنواخت تزریق شود.
  4. نمی توان حجم زیادی به سینه داد.

مزایای پروتز سینه

 مزایای پروتز سینه

  1. اندازه سینه را می توان به دلخواه تنظیم کرد.
  2. کاشت پروتز سینه، طبیعی و ایمن است.
  3. به راحتی می توان ایمپلنت را برداشت.

معایب پروتز سینه

  1. پاره شدن پروتز سینه
  2. بی حسی نوک سینه ها
  3. چروک یا موج دار شدن پروتز سینه
  4. خطر انقباض کپسولی در اطراف ایمپلنت

توصیه مهم

قبل از فرم دهی سینه، اطلاعات لازم را در مورد روش های انجام آن و همچنین انتظاراتی که دارید را مشخص کنید. مهمترین فاکتور برای انتخاب روش مناسب برای فرم دهی، کاندید مناسب بودن برای هر روش است که شما می توانید با پزشک خود در این مورد صحبت کنید تا بهتر راهنمایی تان کند. بهترین گزینه سالم ترین گزینه است پس سلامتی شما بهتر از اندازه پستان است.
همچنین به یاد داشته باشید که در صورت پروتز یا تزریق چربی، دو هفته بعد از جراحی باید از کارهای سخت اجتناب کنید.

بهترین جراح پروتز سینه

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

دریافت بهترین نتیجه و رضایتمندی از نتیجه جراحی پروتز سینه به انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی پستان که دانش و مهارت کافی در زمینه جراحی های زیبایی سینه و بدن دارد، بسیار وابسته است.
پزشک جراح باید دارای بورد تخصصی، تجربه لازم و مهارت کافی باشد.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ جراحی پستان با به کارگیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی پروتز سینه را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.
عزیزانی که در خصوص عمل های زیبایی-درمانی سینه سوالاتی دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

اطلاعات مطب جهت نوبت دهی 

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا