جراحی ماموپلاستی افزایشی

جراحی ماموپلاستی افزاینده | پروتز سینه چیست؟

جراحی ماموپلاستی افزاینده

در برخی از خانم ها به دنبال بارداری، زایمان و شیردهی فرم سینه ها تغییر شکل پیدا می کند و همین مسئله موجب کاهش اعتماد به نفس آن ها می شود. گاها تصور می کنند آن گونه که باید سینه های جذابی ندارند.
در جراحی ماموپلاستی افزاینده که به آن ماموپلاستی افزایشی یا جراحی پروتز سینه هم گفته می شود، سایز و شکل سینه ها اصلاح شده و افزایش سایز پیدا می کنند.
با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب با این پروسه زیبایی سینه بیشتر آشنا شوید.

عمل پروتز سینه 

عمل پروتز سینه 

جراحی ماموپلاستی افزاینده به پر شدن سینه ها، فرم دهی و بزرگ شدن اندازه سینه خانم ها کمک می کند. عمل پروتز سینه، بهترین تکنیک برای زیبایی سینه ها است که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، روشی سرپایی است و در اغلب موارد نیازی به بستری بودن فرد در بیمارستان نیست.

مزایای عمل جراحی پروتز سینه

غالباً پس از تغییر ناگهانی وزن، بارداری و شیردهی یا به دلیل روند طبیعی پیری، پستان ها از نظر اندازه کاهش می یابند و گرانش زمین نیز اثر خود را می گذارد. جراحی بزرگ کردن پستان با پروتز می تواند هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی برای زنان سودمند باشد و اعتماد به نفس آنها را بهبود بخشد.

از دیگر مزایای جراحی ماموپلاستی افزاینده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش حجم و سایز سینه ها
  • اصلاح نامتقارن بودن سینه ها نسبت به هم
  • پر به نظر رسیدن سینه
  • بالا رفتن اعتماد به نفس

مناسب ترین افراد کاندید پروتز سینه

خانم هایی که به دلیل کوچک بودن سینه های خود، اعتماد به نفسشان را از دست داده اند و از پوشیدن برخی لباس ها خجالت می کشند، می توانند از مزایای جراحی ماموپلاستی افزاینده بهره مند شوند. نکته مهم این است که این افراد باید از لحاظ بدنی و فیزیکی در شرایط خوبی باشند، مبتلا به بیماری و یا اختلال پزشکی خاصی نباشند و مهم تر این که انتظارات منطقی و واقع بینانه ای از نتیجه جراحی داشته باشند. با این حال افرادی می توانند از عمل پروتز سینه بهره مند شوند که:

  • سینه هایشان از رشد کافی برخوردار نباشد و برای داشتن سینه هایی بزرگ تر که مطابقت بیشتری با اندازه و شکل بدن آن ها دارد، عمل پروتز سینه را انتخاب کنند.
  • سینه هایی نامتقارن داشته باشند.
  • خانم هایی که تحت عمل جراحی ماستکتومی یا جراحی سینه قرار گرفته اند می توانند برای بازسازی پستان خود عمل پروتز سینه را انجام دهند.
  • در بسیاری از موارد، بعد از زایمان و شیردهی ممکن است از حجم سینه ها کاسته شود که می توان با جراحی پروتز سینه به فرم و ظاهر سینه ها بهبود بخشید.
  • بسیاری از خانم ها بر این باورند که سینه های آن ها کوچک است، رشد لازم را نداشته و یا نامتقارن است.

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه

پروتز سینه از لحاظ مواد تشکیل دهنده به سه دسته سیلیکونی، سالینی و ترکیبی تقسیم می شوند.

پروتز های سیلیکونی همانطور که از نام آنها پیداست از ترکیب های مختلف سیلیکون ساخته شده اند و مانند ژل ها حالت چسبنده ای دارند. پروتزهای سیلیکونی نسبت به پروتزهای دیگر شباهت بیشتری به بافت سینه دارند و به همین خاطر اولین انتخاب بسیاری از پزشکان است. همچنین در صورت صدمه دیدن آنها، این پروتزها از بین نرفته و ژل موجود در پروتز به فضای اطراف یا لایه‌های دیگر پروتز وارد می‌شوند.

پروتز های آب‌ نمکی یا سالینی به شکل کروی و گرد هستند و با آب‌ نمک استریل پر شده‌ اند. این پروتزها حاوی جداره ای از سیلیکون هستند و نسبت به پروتزهای سیلیکونی سفت تر می باشند.لازم به ذکر است، این پروتزها اگر پاره‌ شوند تخت و صاف می‌شود و مایع درون آن طی فرایندی طبیعی جذب بدن می‌ شود و به دلیل اینکه این مایع در بدن انسان به شکل طبیعی وجود دارد، هیچ آسیبی به بدن وارد نمی کند.

معایب پروتزهای نمکی

از معایب پروتزهای نمکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ممکن است زودتر از پروتزهای سیلیکونی پاره یا تخلیه شوند.
  • این پروتزها بیشتر در معرض چروک شدن یا جمع شدن هستند.
  • ممکن است نسبت به پروتزهای سیلیکونی ظاهر غیر طبیعی تری داشته باشند.

اتوپروتز چیست؟

بهترین سن برای جراحی پروتز سینه

رسیدن به بلوغ جسمی و روانی دو شاخصه بسیار مهم در این امر است که جراح باید قبل از انجام این عمل بسیار مهم، در نظر بگیرد.

در صورتی که سینه رشد کافی نداشته باشد و عمل پروتز سینه در فرد انجام شود، ممکن است در گذر زمان، با رشد و تغییر شکل سینه ها، نتیجه عمل را تحت تاثیر قرار دهد.

این جراحی به دلیل این که بیشتر برای جایگزین شدن در بافت سینه ای که تحلیل رفته است انجام می شود بهتر است برای افرادی که در سنین بالا هستند انجام شود.

چه کسانی نمی توانند پروتز سینه انجام دهند؟

توجه داشته باشید، جراحی پروتز سینه در مواردی که احتمال ابتلای فرد به بیماری های زیر باشد، توصیه نمی شود:

  • ابتلای فرد به بیماری اتوایمیون (Autoimmune disease) نوعی از بیماریست که بر اثر خود ایمنی ایجاد می‌شود. به عبارت دیگر در مواقعی‌ که سیستم ایمنی بدن نمی‌تواند سلول‌های خودی را از سلول‌های مهاجم و بیگانه تشخیص دهد و بافت‌ها و اندام های بدن را مورد حمله قرار می‌دهد بیماری خود ایمنی ایجاد می‌شود که در این صورت احتمال پس زده شدن پروتز زیاد است.
  • ابتلای فرد به بیماری ها و یا سندرم هایی مانند دیابت که روند بهبود زخم و یا انعقاد خون را مختل می کنند.
  • ابتلای فرد به بیماری های عفونی
  • زنان باردار و همچنین زنانی که تصمیم دارند زایمان کنند و شیردهی داشته باشند، باید جراحی پروتز سینه را به بعد از آخرین نوبت بارداری و شیردهی موکول کنند.

محل های ایجاد برش در جراحی پروتز سینه

به طور کلی در عمل پروتز سینه برش ها با توجه به نوع و محل قرارگیری پروتز سینه ایجاد می شود. بافت سینه از عضلات و بافت همبند جدا می شود و فضایی جهت قرارگیری پروتز در جای مناسب، ایجاد خواهد شد.
محل های ایجاد برش عبارتند از:

  • زیر بازو
  • در امتداد لبه هاله قهوه ای رنگ دور نوک سینه
  • زیر سینه

نکات مهم در انتخاب پروتز سینه

  • اندازه پروتز
  • فرم پروتز که به دو صورت گرد و قطره اشکی موجود است.
  • محل قرارگیری پروتز

بهترین سایز پروتز سینه

انتخاب سایز پروتز بسته به تجربه جراح و عوامل زیر بستگی دارد:

  • دور قفسه سینه
  • قد بیمار
  • میزان بافت و افتادگی سینه

انتخاب سایز پروتز در جراحی لیفت پروتز کاملا متفاوت از سایز پروتز در جراحی پروتز سینه به تنهایی می باشد. به جهت لیفت و پوست کشی که در جراحی لیفت پروتز داریم به طبع پروتز سایز کوچک تر مناسب خواهد بود.

اکثر زیباجویان پروتز سایز بزرگ دوست دارند ولی باید بدانید که هر چه پروتز بزرگتر باشد افت بعد از جراحی با گذشت زمان بیشتر خواهد بود.

مطالعه مقاله پروتزپکسی را از دست ندهید.

محل قرار گیری پروتز سینه

جراحی پروتز سینه با قرار دادن پروتز در بالای عضله اصلی قفسه سینه یا در زیر عضلات سینه ای پشت بافت طبیعی پستان خانم ها انجام می شود تا فرم طبیعی سینه ها حفظ شود. در صورتی که پروتز زیر عضلات سینه ای قرار بگیرد، بیمار دوره نقاهت طولانی تری را پشت سر خواهد گذاشت.

نوع پروتز به کار رفته و محل دقیق قرارگیری پروتز، پیش از جراحی و با توجه به معیارهایی مانند سن، آناتومی بدن و سینه تعیین خواهد شد.

اقدامات قبل از جراحی پروتز سینه

یکی از نکات مهم، یافتن جراح سینه ماهر و با تجربه و شرکت در جلسات مشاوره است. در طول این جلسات، پزشک به بررسی سوابق پزشکی بیمار می پردازد، چرا که برخی شرایط پزشکی می توانند بر روی نتیجه جراحی و احتمال بروز عوارض حین جراحی و بعد از آن تاثیر بگذارند.

در جلسه مشاوره بافت و آناتومی سینه به طور کامل بررسی می شود و نوع و اندازه پروتز با توجه به اندازه و پهنای شانه در نظر گرفته می شود. همچنین از بیمار خواسته می شود یک سری نکات و مراقبت ها را رعایت کند تا دوره نقاهت راحت و سریعی را پشت سر بگذارد. نکاتی از قبیل:

  • عدم مصرف داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی مانند آسپیرین و داروهای حاوی آسپیرین، ژلوفن و نوافن. این قبیل داروها با رقیق کردن خون، احتمال خونریزی حین جراحی و بعد از آن را افزایش می دهند. آن چه اهمیت دارد این است که بیمار تمامی داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهد تا در صورت لزوم، داروی مصرفی جدید جایگزین شود.
  • کنار گذاشتن استعمال سیگار و دخانیات. نیکوتین موجود در سیگار، احتمال بروز عوارض جراحی را افزایش می دهد.
  • نخوردن و نیاشامیدن آب، مایعات و غذا، شش تا هشت ساعت قبل از جراحی.
  • انجام تست های تجویز شده از سوی پزشک.

مراحل جراحی پروتز سینه

جراحی ماموپلاستی افزاینده (کاشت پروتز سینه) تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و بین 60 تا 90 دقیقه طول می کشد. برش ها در پوست کنار یا زیر سینه ایجاد می شود. جراح پیش از این با شما در مورد محل برش ها صحبت خواهد کرد تا از جای زخم ها مطلع شوید.

بعد از برش، پروتز مورد نظر بین بافت پستان و عضله قفسه سینه یا پشت عضله سینه قرار می گیرد. هنگامی که پروتزها در جای خود قرار گرفتند، برش ها بخیه می شوند و پانسمانی بر روی سینه ها قرار می گیرد.

معمولاً می توانید همان روزی که عمل می کنید به خانه بروید، یا ممکن است لازم باشد یک شب در بیمارستان بمانید.

هنگام بازگشت به خانه، در هفته اول فقط می توانید فعالیت های سبک تر را انجام دهید و به تدریج در چهار تا شش هفته آینده می توانید به بیشتر فعالیت های عادی خود برگردید.

ممکن است در ابتدا سینه های شما غیرطبیعی به نظر برسند، اما جای نگرانی نیست و در بیشتر موارد موقتی است. سینه های شما معمولاً ظرف چند ماه ظاهر طبیعی پیدا می کنند.

در برخی از موارد، قبل از قرار دادن پروتز باید ابتدا پوست بدن به میزان کافی کشش قرار گرفتن پروتز مورد نظر را داشته باشد؛ بنابراین، اول یک پروتز بادکنک‌ شکل در سینه قرار می‌گیرد و هر هفته به آن محلول آب نمک تزریق می‌شود. با بزرگ‌تر شدن این بادکنک پوست ناحیه سینه هم کشیده شده و آماده پذیرفتن پروتز دائمی می‌شود. ادامه تزریق‌ها بستگی به اندازه سینه انتخابی فرد دارد. پس از یک تا شش هفته که این روند انجام شد، طی یک عمل بادکنک برداشته شده و پروتز دائمی در سینه قرار خواهد گرفت.

بهبودی پس از جراحی کاشت پروتز سینه

پس از جراحی ماموپلاستی افزاینده، مقداری درد، تورم و کبودی را تجربه خواهید کرد. همچنین ممکن است تنگی قفسه سینه روی دهد و تنفس محدود شود. این امری طبیعی است و علائم در طی چند هفته آینده بهبود می یابد.

معمولا پس از جراحی در بیمارستان یا کلینیک در حالت نیمه نشسته استراحت خواهید کرد. این به راحتی شما کمک می کند و تورم را به حداقل می رساند. در صورت نیاز به شما مسکن داده می شود. پس از بازگشت به خانه، می توانید از داروهای مسکن بدون نسخه، مانند پاراستامول یا ایبوپروفن استفاده کنید. با این حال، اگر مشکلات معده، کلیه یا کبد دارید یا در گذشته به آن مبتلا بوده اید، نباید از ایبوپروفن استفاده کنید.

همچنین اگر آسم دارید، ایبوپروفن نیز ممکن است برای شما مناسب نباشد. می توانید برای مصرف نوع مسکن با پزشک جراح خود مشورت کنید.

مراقبت های بعد از پروتز سینه

پوشیدن سوتین ماموپلاستی برای بیمار ضروری است. این سوتین، علاوه بر این که به فرم دهی بهتر سینه ها در این دوران کمک می کند، از شدت التهاب و تورم سینه ها نیز کم می کند.

انجام هر گونه فعالیتی که باعث وارد آمدن فشار به بخیه ها و سینه ها می شود، مانند بلند کدن اجسام سنگین، خم و راست شدن و یا ورزش کردن به مدت حداقل یک ماه ممنوع است. از وارد کردن فشار به سینه ها خودداری نمایید.

به مدت یک هفته در منزل استراحت کنید. اما این موضوع به این معنی نمی باشد که بیمار به طور مطلق استراحت کند (استراحت مطلق ممکن است باعث لخته شدن خون در پاها شود.)

التهاب و تورم سینه تا چند هفته بعد از جراحی، کاملا طبیعی است و به مرور از شدت آن کاسته خواهد شد. ممکن است تا چند روز از میزان حساسیت سینه ها کم شود که این مورد نیز به مرور برطرف خواهد شد.

آب زدن به سینه ها تا زمان وجود پانسمان ممنوع است. اما استحمام و رفتن زیر دوش بعد از برداشتن پانسمان بلامانع است. در هر صورت طبق توصیه ها و دستورالعمل های جراح خود برای نحوه دوش گرفتن پیش بروید. جریان دوش را مستقیماً به سمت سینه خود نگیرید بلکه آن را به سمت بالای کمر یا بازوی خود نشانه بگیرید و اجازه دهید آب به آرامی روی آن برود.

بخیه ها جذبی هستند و نیازی به کشیدن ندارند. تقریبا می توان گفت که بیمار ده روز بعد از جراحی، قادر به انجام تمام کارهای روزانه خود خواهد بود.

درد بعد از عمل پروتز سينه

ممکن است بیمار چند روز اول بعد از جراحی، درد داشته باشد. در چنین شرایطی، مصرف داروهای مسکن تجویز شده از سوی پزشک مانند استامینوفن می تواند به تسکین درد بیمار کمک کند. مصرف آنتی بیوتیک نیز از بروز عفونت پیشگیری می کند.

 

زمان مناسب بازگشت به محل کار و فعالیت های اجتماعی

 

خطرات و عوارض عمل جراحی پروتز سینه

برای انجام جراحی برش هایی در نواحی خاصی از سینه ایجاد می شود که ناحیه برش ها با عارضه های خونریزی، درد، کبودی و تورم همراه خواهد بود.
احتمال بروز برخی عارضه های خطرناک نیز وجود دارد که عبارتند از:

  • عفونت یا خونریزی پس از جراحی
  • باقی ماندن جای زخم
  • جمع شدن بافت اسکار در اطراف پروتز (انقباض کپسول)
  • پارگی پروتز
  • پروتز چین خورده یا تا می شود.
  • تغییرات موقتی یا دائمی در احساس نوک پستان
  • بیرون ریختن مایع پروتز در فضای سینه ها و جابجا شدن پروتز در زیر بافت سینه

در صورتی که در انتخاب پزشک جراح دقت داشته باشید و بهترین جراح پروتز سینه را انتخاب کنید احتمال بروز این عوارض کاهش پیدا می کند.

نتایج عمل پروتز سینه

نتایج عمل پروتز سینه

اگرچه بیشتر خانم ها از ظاهر نهایی سینه های خود پس از جراحی ماموپلاستی افزاینده راضی هستند، اما نتایج می تواند متفاوت باشد و کاملا به شرایط فرد بستگی دارد. به عنوان مثال، ظاهر سینه ها بعد از جراحی می تواند تحت تأثیر عوامل زیر قرار گیرد:

  • سن
  • سلامتی کلی
  • توانایی بدن برای بهبودی
  • شکل ظاهری سینه های فعلی
  • موقعیت نوک پستان
  • بافت پوست پستان

پس از جراحی پروتز پستان، ممکن است غیر طبیعی بودن نتیجه جراحی کمی نگران کننده باشد اما باید توجه داشت که این غیرطبیعی بودن شکل سینه ها بعد از عمل کاملا طبیعی است و با گذشت زمان، ظاهر طبیعی تری پیدا خواهد کرد. همچنین ممکن است تغییراتی در حس سینه تجربه شود، زیرا نواحی مختلف سینه نسبت به گذشته حساسیت کمتری پیدا می کنند. در بیشتر موارد، هرگونه تغییر در احساس موقتی خواهد بود، اگرچه گاهی ممکن است دائمی باشد.

همانطور که ذکر شد سینه ها معمولاً طی چند ماه پس از جراحی ماموپلاستی افزاینده ظاهری طبیعی پیدا می کنند، زیرا بافت پستان، عضله و پوست برای قرار دادن پروتزها کشیده شده اند.

 نتیجه نهایی جراحی پروتز سینه، دو تا سه ماه بعد از جراحی مشخص خواهد شد.

آیا خبر افزایش ریسک سرطان پستان با پروتز سینه حقیقت دارد؟

باید بگوییم که از عوارض بسیار نادر پروتز ابتلا به سرطان است. البته این عارضه بسیار نادر است و در کل باید بدانید که پروتز سینه باعث به وجود آمدن بیماری سرطان سینه نمی شود.
توضیحات تکمیلی را از بیان دکتر امیرپاشا ابراهیمی خواهیم شنید.

آیا امکان ترکیدن پروتز سینه وجود دارد؟

پارگی پروتز سینه به راحتی و یا مانند فیلم های فضای مجازی در اثر تغییر فشار بار در هواپیما یا زیر آب رخ نمی دهد. این فیلم ها فقط جنبه تبلیغاتی دارند. پارگی به جنس پروتز و مدت زمانی که در بدن است بستگی دارد.

در هر حال توصیه می شود در صورت مشاهده علائم ترکیدگی پروتز سینه، برای انجام اسکن، سونوگرافی یا MRI به مراکز درمانی مراجعه کنید تا از پارگی پروتز اطمینان حاصل کنید. البته می توانید ابتدا سونوگرافی پستان انجام دهید. در صورتی که این روش نشانه ای از پارگی را نشان نداد، اما شما همچنان دچار اضطراب بوده یا علائمی را تجربه می کنید، می توانید از روش سی تی اسکن استفاده کنید که دقیق تر است.

اگر در سی تی اسکن مشخص شود که پروتز شما پاره شده است، باید هر چه سریع تر طی یک جراحی، پروتز سالم جایگزین پروتز پاره شده گردد.

چکاپ سالانه هرگز فراموش نشود.

توصیه می شود بانوان هر سال برای چکاپ و بازبینی نزد جراح خود رفته تا از سلامت پروتز و درست قرارگرفتن پروتز اطمینان حاصل کنند. توجه داشته باشید که مراجعه به یک فوق تخصص جراحی سینه می تواند امکان پارگی پروتز و عوارض آن را به حداقل برساند. زیرا بهترین جراح سینه علاوه بر استفاده از بهترین نوع پروتز با مهارت و تجربه خود اقدام به جراحی خواهد کرد.

بهترین زمان تعویض پروتز سینه

تعویض پروتز سینه دلایل مختلفی می تواند داشته باشد:

  • برخی از خانم ها بعد از جراحی ممکن است رضایت کافی را از نتیجه عمل خود نداشته باشند و یا بخواهند سایز پروتز خود را تغییر دهند.
  • در برخی از افراد نیز ممکن است پروتز آن ها جابجا شده باشد یا در اثر فشار زیاد پاره شده باشد.
  • برخی خانم ها نیز ممکن است دچار انقباض کپسول شده باشند که مجبور به تعویض پروتز سینه می شوند.

برنزه کردن پس از عمل پروتز سینه

به طور کلی برنزه کردن یا سولاریوم هیچ آسیبی به پروتز سینه نمی رساند اما افرادی که عمل پروتز سینه انجام داده اند باید توجه داشته باشند تا یک سال پس از جراحی ماموپلاستی افزاینده نباید در معرض مستقیم نور آفتاب قرار گیرند و از تابش اشعه سولاریوم به سینه های خود خودداری نمایند. در غیر این صورت زمانی که افراد پروتزها را در معرض گرما قرار می دهند، دیرتر گرمای خود را از دست داده و متوجه می شوند که پروتزهای آن ها نرم شده است.

شیردهی بعد از عمل پروتز سینه

شیردهی بعد از عمل پروتز سینه

روند شیردهی بستگی به محل جایگذاری پروتز سینه دارد. اگر تصمیم دارید که بعد از پروتز سینه باردار شوید و شیردهی داشته باشید این مساله را با پزشک تان درمیان بگذارید. در این شرایط جراحان پروتز سینه را در دیواره عضلانی قفسه سینه جایگذاری می کنند تا هیچ مشکلی برای زنان در روند شیردهی ایجاد نشود.

همچنین در صورت پارگی پروتزها، مواد درونی آن ها باید از غشاهای سلولی زیادی عبور کنند تا به شیر مادر برسند و در کل ورود این محتویات به داخل شیر مادر بسیار بعید است.

ماندگاری پروتز سینه چقدر است؟

ماندگاری پروتز سینه با توجه به کیفیت و شرایط جسمانی افراد تعیین می شود. در واقع زنانی که در سنین بالا پروتز سینه انجام می دهند بعد از وارد شدن به سن کهنسالی و با افتاده شدن پوست و لاغر شدن های ناگهانی ممکن است که نتیجه پروتز سینه به تدریج تغییر کند و مشکلاتی در این زمینه برایشان ایجاد کند. اما به طور کلی زنان جوانی که پروتز سینه انجام داده اند به مدت 15 سال یا بیشتر از زیبایی سینه های خود بهره مند می شوند.

تعویض پروتز سینه

واقعیت این است که هیچ زمان دقیقی برای تعویض پروتز وجود ندارد. به صورت یک قانون کلی و کتابی پروتز بعد از 10 سال نیاز به تعویض دارد ولی بعد از گذشت 10 سال یک اورژانس پزشکی نیست و ممکن است سالها بعد هم برای زیباجو به همان صورت اولیه حفظ شود. فناوری هایی که در برندهای مختلف طی سال ها به کار رفته است، سبب بیشتر شدن مدت استفاده از پروتزها شده است.طرز خوابیدن بعد از پروتز سینه 

طرز خوابیدن بعد از پروتز سینه 

هنگامی که به خواب می روید، بدن شما به حالت التیام می رود و بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند.
در روزهای ابتدایی بعد از پروتز سینه باید به نحو طاق باز بخوابید به دلیل این که هنوز پروتز سینه در محل خود ثابت نشده است و وارد آمدن کوچکترین فشار باعث می شود که حرکت کند و مشکلاتی را در این زمینه پدید بیاورد. بنابراین در روز های اول از گن های طبی استفاده کنید و نحوه خوابیدن به نوعی باشد که هیچ فشاری به پروتز ها وارد نشود.

آیا شیردهی با پروتز سینه برای نوزاد ضرر دارد؟

مواد پروتز سینه به داخل شیر مادر وارد نمی شود بنابراین هیچ ضرری برای نوزاد ندارد.

آیا بعد از پروتز سینه می توان ورزش کرد؟

بعد از انجام جراحی پروتز سینه باید مدت زمانی را استراحت کنید تا روند بهبودی حاصل شود سپس برای انجام فعالیت های ورزشی هیچ مانعی وجود ندارد.

آیا امکان تخلیه پروتز سینه پس از جراحی وجود دارد؟

بله. اما معمولا توصیه می شود که این اقدام را انجام ندهید. بهتر است که در ابتدا و پیش از اقدام برای خارح کردن پروتز سینه به درستی فکر کنید و تصمیم نهایی خود را عجولانه نگیرید که مبادا با پشیمانی مواجه شوید.

بهترین برند پروتز سینه

کدام برند پروتز بهتر است؟

تکنولوژی ساخت تمامی پروتزها از یک سری استانداردها پیروی می کند. از لحاظ برند، پروتزهای ساخت آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس تفاوت های جزئی با هم دارند، اما هیچ کدام از لحاظ جنس، کیفیت و ماندگاری بر دیگری ارجحیت ندارند و تفاوت قیمتها براساس قدمت، تبلیغات، به نام و شناخته تر بودن آن برند می باشد.

کوچک شدن پروتز سینه

کوچک شدن پروتز سینه و قرار گرفتن آن بالاتر از موقعیتی که باید باشد، دو مشکلی هستند که با سازگاری ایمپلنت از بین می‌روند. جالب است بدانید که فرایند سازگاری با نام “افتادگی و نرمی” (drop & fluff) شناخته می‌شود. این اصطلاح بیان می‌کند که بعد از مدتی ایمپلنت‌های سفت و کوچکی که بیش از حد بالا هستند، به موقعیت صحیح و اندازه درست می‌رسند. در طی این مدت لازم است اقداماتی را انجام دهید که پزشک به شما خواهد گفت.

نتیجه گیری

جراحی ماموپلاستی افزاینده یا همان عمل پروتز سینه یکی از محبوب ترین جراحی های زیبایی سینه در خانم ها است. فرد متقاضی برای هر اقدامی باید تحت مشاوره یک متخصص و جراح سینه قرار گیرد تا متناسب با شرایط جسمانی وی بهترین نوع پروتز انتخاب شود. رعایت دستورالعمل های ارائه شده توسط پزشک و رعایت موارد بیان شده از سوی بیمار نیز می تواند روند بهبودی را سرعت بخشیده و فرد را در کسب بهترین نتیجه از جراحی کمک کند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا