جراحی ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی | کوچک یا بزرگ کردن سینه ها!

جراحی ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی در ابتدای ظهورش به عنوان یک عمل جراحی شناخته می شد که کارش کمک کردن به خانم ها برای آسوده شدن از شر وزن زیاد سینه ها بود. تنها کمی بعدتر، به عنوان یک عمل با اهداف زیبایی صرف شناخته شد.
خانم ها همیشه تلاش می کنند بدنی کاملا مطابق با استاندارد های زیبایی در جامعه داشته باشند و بخشی از این زیبایی، داشتن سینه های بی نقص است. سینه های بی نقص، با اندازه مناسب همیشه معیار مهمی برای زیبایی فیزیکی خانم ها محسوب می شود.
این واقعیت که همواره زنان مشهور و معروف از جمله هنرمندان و هنر پیشه ها از این عمل استفاده کرده اند به همه گیرتر شدن آن دامن زده است.
اما ماموپلاستی دقیقا چیست و چه کاری انجام می دهد؟ با ما تا پایان همراه باشید تا با این عمل زیبایی و درمانی بیشتر آشنا شوید.

ماموپلاستی چیست

جراحی ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی عملی است که سابقه طولانی دارد، اما همیشه به خاطر اهداف زیبایی انجام نمی پذیرفته و کاربرد درمانی هم داشته است. در حقیقت اوایل قرن بیستم بود که دو پزشک به نام های “مورستین” و “هولندر” ماموپلاستی را فقط برای اهداف زیبایی انجام دادند. اما در دهه 30 میلادی بود که این عمل به صورت گسترده مورد استقبال قرار گرفت تا بیشتر از اهداف درمانی و بازسازی، برای جنبه های زیبایی شناختی مورد استفاده قرار بگیرد. 
ماموپلاستی که گاهی اوقات به آن ماستوپلاستی هم می گویند در واقع به گروهی از عمل ها اشاره دارد که هدفشان شکل دادن یا به عبارت دقیق تر بهبود بخشیدن ظاهر سینه هاست.  

انواع ماموپلاستی

درکل جراحی ماموپلاستی بر دو نوع است. این عمل یا برای بزرگ کردن سینه ها استفاده می شود یا برای کوچک کردن آنها (گرچه اغلب از این عمل برای کوچک کردن سینه ها استفاده می شود).

ماموپلاستی افزایشی

ماموپلاستی افزایشی (حجم دهنده)

ماموپلاستی افزایشی  غالبا شامل استفاده از ایمپلنت یا تزریق چربی برای بزرگتر کردن حجم و اندازه سینه ها می شود. این عمل بیشتر بعد از کاهش وزن یا بعد از بارداری صورت می گیرد تا شکلی گرد تر به سینه ها بدهد یا آنها را به اندازه طبیعی بازگرداند. برای خیلی از خانم ها حجم دهی به سینه راهی است برای داشتن بدنی متناسب تر و بالا بردن اعتماد به نفس. در حالی که برخی افراد پروتز سینه را برای بهبود وضعیت سینه ها بعد از مشکلات متنوع از جمله درمان سرطان سینه انجام می دهند.
ماموپلاستی حجم دهنده که برای بزرگ کردن اندازه، تغییر شکل ظاهری یا بهبود بافت پوست سینه ها انجام می شود، اغلب با ایمپلنت گذاری مصنوعی یا استفاده از بافت خود سینه برای حجم دهی به آن همراه است.
حجم دهی به سینه معمولا با پروتز سینه انجام می شود که زیر یا روی عضلات سینه قرار می گیرد. این نوع از ماموپلاستی اغلب برای افرادی که تحت عمل درمانی برداشتن یا کوچک کردن کردن سینه جهت درمان سرطان قرار می گیرند استفاده می شود. عموما تمام عمل های حجم دهی به سینه کمترین تهاجم ممکن را دارند و شامل برش هایی می شوند که فقط تا سه سانتی متر طول دارند.

مزایای پروتز سینه

عمل حجم دهی به سینه به صورت عمومی این کارها را انجام می دهد:

  • پر کردن و بزرگ کردن اندازه سینه ها
  • بهبود تعادل اندازه سینه و حجم باسن
  • برقراری توازن بین اندازه دو سینه
  • بهتر کردن تصور فرد از زیبایی اندام خودش

جراحی ماموپلاستی مانند تمام عمل های جراحی دیگر خطرات و ریسک های مربوط به خودش را دارد. خطرات عمل حجم دهی به سینه عبارتند از:

  • زخم شدن بافت سینه که شکل ایمپلنت ها را تغییر می دهد
  • درد سینه
  • عفونت
  • تغییر در حس سینه و نوک سینه
  • نشت کردن ایمپلنت یا پارگی پروتز سینه

 

ماموپلاستی کاهشی

ماموپلاستی کاهشی اغلب برای کوچک کردن اندازه سینه ها، تغییر دادن شکل ظاهری آنها یا بهبود بافت پوست سینه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ماموپلاستی که اتفاقا بسیار رایج تر است با برداشتن بافت سینه ها همراه خواهد بود.
همان طور که اشاره کردیم، در بیشتر مواقع ماموپلاستی کاهشی است که به عنوان عمل اصلی ماموپلاستی شناخته می شود.
ماموپلاستی کاهشی یا عمل کاهش حجم سینه ها یک عمل زیبایی است که هدفش کوچک کردن اندازه ی سینه های بزرگ یا کیسه ای شده برای رسیدن به یک اندازه و شکل راحت تر است. 

ماموپلاستی کاهشی

علت انجام ماموپلاستی کاهشی

سینه های بزرگ می توانند برای فرد مشکل ساز شده و موجب بروز علائم ناتوان کننده و کاهش کیفیت زندگی فرد گردند. 
بسیاری از خانم هایی که سینه های بزرگ دارند انواع زیادی از مشکلات فیزیکی و روانی را تجربه می کنند. مشکلاتی که اغلب شامل موارد زیر هستند:

  • درد سینه، کمر درد، گردن درد، ناراحتی شدید، اذیت های ناخواسته و تصویر ذهنی نامناسب از خودشان 
  • حالت نامناسب و از ریخت افتاده بدن
  • ناتوانی در انجام خیلی از ورزش ها
  • اعتماد به نفس پایین

اکثر افرادی که خواهان عمل ماموپلاستی کاهشی هستند می توانند از کاهش اندازه سینه ها سود زیادی ببرند که با عمل ماموپلاستی به سادگی قابل دسترسی است.
هدف اصلی عمل ماموپلاستی کاهشی کوچک کردن اندازه سینه ها برای راحتی هر چه بیشتر فرد است.

مزیت های ماموپلاستی کاهشی

سالانه هزاران عمل ماموپلاستی انجام می گیرد و بیشتر خانم هایی که تحت این عمل قرار گرفته اند از نتیجه واقعا راضی هستند. تحقیقات نشان داده است که از 66 خانمی که عمل کاهش حجم سینه ها را انجام داده بودند، 94 درصدشان از نتیجه نهایی عمل رضایت کامل داشتند (یعنی از اندازه، شکل، جای نوک سینه و حساسیت آنها). این تحقیق همچنین نشان داد که مشکلات این خانم ها در زمینه هایی مانند کمبود اعتماد به نفس، ناتوانی در ورزش یا خجالت کشیدن از ظاهر سینه ها، بعد از این عمل بسیار بهبود پیدا کرده است.
به صورت کلی کاهش حجم سینه می تواند موجب بهبود عملکرد و کیفیت زندگی افرادی شود که سینه های بزرگی دارند.

عوارض ماموپلاستی

خطرات ماموپلاستی

ماموپلاستی به عنوان یک عمل جراحی، مانند همه عمل های دیگر ریسک های مخصوص به خودش را دارد. ریسک های خاص این عمل (که البته جای نگرانی چندانی ندارد چون شانس بروزشان کم است)، عبارتند از:

  • عفونت
  • باز شدن زخم
  • خونریزی
  • نامتقارن شدن سینه ها
  • زخم های غیر عادی
  • بی حس شدن سینه و نوک سینه
  • مشکلات شیردهی
  • نیاز به انجام دوباره عمل

برای گرفتن بهترین نتیجه از ماموپلاستی و کاهش ریسک های عمل بهتر است به یک متخصص سینه و قابل اعتماد مراجعه کنید تا خیالتان از هر بابت راحت تر باشد.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی، متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، یکی از بهترین و معتبرترین پزشکان حاضر در زمینه انجام انواع عمل های درمانی و زیبایی سینه در ایران هستند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

جای بخیه عمل ماموپلاستی

به طور کلی جای بخیه عمل ماموپلاستی در تکنیک‌های مختلف متفاوت است. برخی از روش ها نیاز به برش‌های کوچک‌ تری دارند و احتمالا جای زخم کم‌ تری بعد از عمل باقی خواهد ماند. اما به طور کلی اجتناب از جای بخیه عمل ماموپلاستی ممکن نیست.
البته منظور این نیست که بعد از عمل جای واضحی از بخیه‌ها باقی خواهد ماند. اما در مجموع جای برش روی پوست به مرور زمان کمتر و کمرنگ تر می شود اما در روزهای ابتدایی ممکن است کمی ملتهب باشد و رنگ صورتی یا قرمز دارد. بعد از مدتی زخم جوش می‌خورد و رنگ زخم تیره‌ تر می‌شود و بعد از مدتی هم سطح سایر قسمت‌های پوست خواهد شد. البته برای اینکه آثار تیره جای زخم بخیه از بین برود به مدت زمان بیشتری نیاز است.
به طور کلی برش‌هایی که در خط زیر سینه یا چین آن ایجاد می‌شوند، نسبت به برش‌هایی که روی آن ایجاد می‌شوند، کم‌ تر مشخص می شوند.
در عمل کوچک یا بزرگ کردن سینه، جراحان محل برش را به گونه ای انتخاب می کنند که زیر سینه بند و مایو پنهان شود. اگرچه خطوط برش به مرور زمان محو می‌شوند، اما می‌توانید از ژل‌های اسکار، لیزر درمانی، مکمل‌های ویتامین E، کرم‌های مبتنی بر روغن سیلیکون و غیره برای به حداقل رساندن جای زخم استفاده کنید.

سوتین ماموپلاستی

سوتین ماموپلاستی

گن بعد از عمل ماموپلاستی و لیفت سینه سوتین های مخصوصی هستند که بیمار باید پس از انجام این عمل ها از آن ها استفاده کند. این گن ها همانند پانسمان عمل کرده و سینه ها را در بهترین حالت ممکن قرار می دهند. فرد باید حداقل تا 6 هفته از این محصولات به طور مرتب استفاده کند. گن هایی که تهیه می شوند نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشند. باید جراح بیمار را معاینه کند و بهترین سایز سوتین طبی را برای او تعیین کند.
برخی از افراد گمان می کنند استفاده از گن تاثیر زیادی ندارد و مزایای استفاده از آن را نادیده می ‌گیرند. این افراد باید بدانند که استفاده نکردن از این محصولات ممکن است مشکلاتی را برای آن ها به وجود آورد و باید استفاده از این سوتین های طبیعی را جدی بگیرند.

مزایای استفاده از سوتین ماموپلاستی

  • استفاده از این گن های طبی باعث می ‌شود پوست و بافت های زیرین آن با هم اتصال پیدا کنند.
  • سوتین ماموپلاستی به سینه فشار یکسانی را وارد می کند. در چنین حالتی سطح پوست صاف می شود و ناهمواری در سطح پوست از بین می رود.
  • کمک به بسته شدن سریع تر زخم ها
  • کاهش ورم و کبودی 
طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی نی نی سایت

بیماران بعد از انجام جراحی ماموپلاستی، جهت جلوگیری از وارد شدن فشار به سینه ها باید از خوابیدن بر روی شکم و پهلو خودداری کنند و بر روی پشت بدن و به طور طاق باز بخوابند؛ همچنین توصیه می شود در حین استراحت و خواب دو بالش در زیر سر خود قرار دهند زیرا این کار به کاهش تورم و درد کمک می کند.

بهترین جراح ماموپلاستی نی نی سایت

بهترین جراح ماموپلاستی پزشکی است که تخصص ویژه در حوزه جراحی سینه دارد و می تواند با حفظ ایمنی عمل، بهترین نتیجه ظاهری را به شما ارائه کند.
تجربه، مهارت، سابقه، سطح علمی و البته تخصص از معیارهای مهم برای شناخت بهترین جراح ماموپلاستی سینه است.
برای انتخاب بهترین جراح ماموپلاستی عجله نکنید. اولین گام این است که بر اساس پرس و جو از افراد دیگری که سابقه این عمل را داشته اند چند جراح سینه خوب را پیدا کنید. بعد از غربال کردن بهترین گزینه ها سعی کنید از پزشک وقت مشاوره بگیرید. 
در جلسه مشاوره شرایط و خواسته های خودتان را با او مطرح کنید و ببینید که تشخیص و راهکار پیشنهادی او چیست. در نهایت درباره هزینه حدودی عمل جراحی هم سوال بپرسید.
یادتان باشد که احساس راحتی و اطمینان به پزشک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

بهترين جراح زيبايي سينه در تهران

واقعیت این است که خیلی از جراحی های زیبایی سینه را جراحان پلاستیک انجام می دهند. این موضوع به خودی خود ایرادی ندارد، اما پزشک فوق تخصص جراحی سینه گزینه ی بهتری از جراحان پلاستیک به حساب می آید.
جراحان پلاستیک حتی اگر بهترین هم باشند، تمرکز ویژه ای روی اندام سینه ندارند. یعنی در کنار سایر جراحی های زیبایی، می توانند جراحی زیبایی سینه هم انجام دهند.
جراحی پستان عملی بسیار حساس و دقیق است. اگر پزشک جراح نتواند به خوبی و ظرافت تمام، عمل را انجام دهد می تواند به بافت های حیاتی داخلی سینه آسیب وارد کند. آسیب هایی که شاید بسیار کوچک باشند، اما بعداً تبعات سنگینی از جمله احتمال ابتلا به سرطان سینه را به همراه می آورند.

وجه تمایز فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان و جراح پلاستیک 

دکتر فوق تخصص جراحی سینه، پزشکی است که فقط روی اندام سینه به صورت تخصصی کار کرده است. او اندام سینه را به خوبی می شناسد و با ظرافت های مربوط به ایمنی عمل کاملا آشنا است. از این رو احتمال اینکه بخواهد به بافت سینه آسیبی وارد کند بسیار کمتر از یک جراح پلاستیک است. این نکته را در نظر داشته باشید که فوق تخصص جراحی پستان بهترین فرد برای انجام جراحی سرطان سینه هم هست. پس می تواند علاوه بر اینکه از نظر ظاهری نتیجه مطلوب را به شما ارائه دهد، ایمن ترین جراحی را نیز برای شما انجام می دهد.
اگر به دنبال بهترین جراح ماموپلاستی می گردید، توصیه می کنیم حتما در میان جراحان فوق تخصص سینه در جستجویش باشید. دکتر امیرپاشا ابراهیمی، متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از آلمان یکی از بهترین جراحان ماموپلاستی در داخل کشور به شمار می روند.

تماس با ما جهت تعیین نوبت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا