درد بعد از عمل ماموپلاستی

درد بعد از عمل ماموپلاستی نی نی سایت

آیا عمل ماموپلاستی درد دارد؟

درد بعد از عمل ماموپلاستی می تواند فرد مناسب برای لیفت و یا کوچک کردن سینه را منصرف کند. عمل ماموپلاستی یک جراحی حساس و دقیق است که انجام آن به دست پزشک متخصص و ماهر، آسیب و عوارض این عمل را به حداقل می رساند. اگر فکر می کنید عمل ماموپلاستی با درد فراوانی همراه است پیشنهاد می دهم تا این مقاله را مطالعه کنید. قطعا نظرتان تغییر خواهد کرد.

ماموپلاستی کاهشی نی نی سایت

راه رهایی از سینه های بزرگ چیست؟

در برخی خانم ها سینه ها حجم و فرم بسیار بزرگی پیدا کرده است که هم از نظر ظاهری خوشایند نیست و هم با ایجاد سنگینی و وزن مضاعف، به مهرهای گردن فشار وارد میکند. با جراحی ماموپلاستی به راحتی می توان این مشکلات را برطرف کرد.
همچنین افرادی که افتادگی سینه دارند با عمل ماستوپکسی یا لیفت سینه می توانند به سینه های گرد و خوش فرمی دست یابند.

ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی جراحی زیبایی سینه است که باعث کاهش اندازه و وزن سینه‌های بزرگ و سنگین می‌شود و از نظر زیبایی شناختی، به ایجاد یک تعادل مناسب و بهتر سینه با بدن کمک می‌کند. جراح سینه با برداشت بافت و چربی اضافی سینه، نه تنها می‌تواند سینه‌ها را کوچک‌تر، سبک‌تر و سفت‌تر کند، بلکه باعث بهبود تقارن سینه و رفع افتادگی و چین و چروک آنها می‌شود.
عمده خانم‌ها از درد بعد از عمل ماموپلاستی نگران بوده و این مسئله بسیار مهم حتی بر تصمیم نهایی فرد جهت انجام جراحی کوچک کردن سینه تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل در ادامه عمل ماموپلاستی را بیشتر توضیح خواهیم داد.

جای بخیه عمل ماموپلاستی 

محل برش و بخیه در موارد زیبایی، بازسازی پستان، سرطان سینه یا توده های خوش خیم بصورت خط برش باقی می ماند. خط برش طی 6 ماه اول بدلیل افزایش خونرسانی برای ترمیم، قرمزتر از پوست اطراف است و پس از آن بتدریج به رنگ پوست اطراف شباهت پیدا می کند. علیرغم وجود پمادهای متنوع برای از بین بردن محل بخیه، تاثیر بارزی حاصل نمی شود و اغلب ترمیم خود پوست است که جای زخم را کم می کند. گاهی علیرغم همه تمهیدات، جای زخم می ماند که می توان از لیزر برای کاهش آن استفاده کرد.
گاهی در محل بخیه و ترمیم پوست بتدریج طی یک الی دو سال گوشت اضافه تشکیل می شود که به آن کلوئید گفته می شود و درمان خاص خود را نیاز دارد.

به جا ماندن جای بخیه اول از همه به پوست هر فرد و دوم به مهارت و ظرافت کار جراح بستگی دارد. انتخاب نوع و جنس پوستمون دست خودمون نیست! ولی انتخاب جراح چرا!

نحوه عمل ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی چگونه انجام می شود؟

عمل ماموپلاستی در خانم ها بسته به اینکه شکل و فرم سینه چگونه باشد به روش های مختلفی انجام می شود. اینکه متخصص برای هر فرد از چه روش معینی استفاده کند، به آناتومی سینه، نوع و میزان بافتی که باید برداشته شود بستگی دارد. در موارد خاص، عمل زیبایی سینه با استفاده از لیپوساکشن به تنهایی قابل انجام‌ است.
از مزایای لیپوساکشن برای عمل ماموپلاستی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که یک روش کوتاه‌تر، تقریبا غیر تهاجمی و با نتایج ماندگار است. با این حال این روش فقط در افراد خاص به نتایج مهم دست یافته است. این روش برای کسانی مناسب است که به دلیل تجمع زیاد چربی دچار بزرگی سینه‌ها شده‌اند.

جراح پس از ایجاد برش، بافت اضافی سینه، چربی و پوست را از بین می‌برد و باعث لیفت سینه و نوک سینه می‌شود. تعداد و اندازه برش‌های اجرا شده به میزان و نوع بافتی بستگی دارد که قرار است از سینه تخلیه شود. سپس جراحی به اتمام می‌رسد و بخیه‌هایی در محل برش‌ها اعمال می‌شود.
بخیه ها جذبی هستند و نیاز به کشیدن نیست. بعد از سه ماه یک خط باریک می مونه که تا یکسال کاملا از بین می ره!

ساعاتی بعد از عمل ماموپلاستی

تا چند ساعت بعد از عمل احساس خواب آلودگی خواهید داشت. معمولا می توانید بعد از چند ساعت به خانه برگردید اما به کسی نیاز دارید که همراه شما باشد و شما را به خانه برساند.

اهمیت مشاوره قبل از عمل ماموپلاستی

ابتدا باید با پزشک مشاوره اولیه برگزار کنید. در جلسه مشاوره می‌توانید در مورد اهداف‌ خود از این جراحی صحبت کنید. جراح توضیح می‌دهد که جراحی کوچک کردن سینه چه روالی خواهد داشت. هنگامی که جراح اهداف‌ شما را درک کند، ممکن است روش‌های اضافی یا مرتبط با آن مانند لیفت سینه را هم پیشنهاد بدهد. در این جلسه، وضعیت سلامت عمومی بدن و سلامت سینه‌ها نیز بررسی خواهد شد.

درد بعد از عمل ماموپلاستی چقدر است؟

این جراحی به صورت بیهوشی عمومی انجام می‌ شود چرا که عملی تهاجمی است و با برش بافت و پوست فرد همراه است و امکان بی حسی موضعی وجود ندارد. بنابراین در کلیه مراحل ماموپلاستی فرد بیهوش بوده و بعد از به هوش آمدن و در مرحله ریکاوری احساس درد در قفسه سینه دارد و احساس ناراحتی و گیجی می کند که معمولاً با داروهای مسکن ساده و خواب آور به آسانی برطرف می شود.
معمولا افراد بعد از به هوش آمدن حالت تهوع دارند که دلیل آن خالی بودن معده قبل از عمل است.

درد بعد از عمل ماموپلاستی در افراد مختلف متفاوت است که به زمان و حجم عمل و همینطور تغییرات مورد نیاز بستگی دارد. همچنین آستانه تحمل درد افراد با یکدیگر متفاوت است.

دوره ی نقاهت بعد از جراحی ماموپلاستی

دوره ی نقاهت بعد از جراحی ماموپلاستی تاثیر مستقیمی بر نتیجه ی جراحی می گذارد. به همین دلیل رعایت نکاتی که پزشک توصیه می کند و انجام مراقبتهای بعد از عمل سبب می شود که روند بهبودی با سرعت بیشتری انجام شود. 

سوتین ماموپلاستی چیست؟

گن طبی در زمان بهبودی از سینه های شما پشتیبانی می کند. سوتین ماموپلاستی به منظور ترمیم و بهبود محل جراحی بعد از جراحی ماموپلاستی با توصیه پزشک استفاده می شود. حجم و فرم سینه ها بعد از ماموپلاستی عموما دچار تغییرات شده و این گن ها همانند پانسمان عمل کرده و سینه ها را در بهترین حالت ممکن قرار می دهند. 
استفاده از گن های مخصوص ماموپلاستی کمک زیادی به بهبود سریعتر شرایط فرد در دوره نقاهت جراحی و انجام حرکات روزمره می کند.

درد سینه بعد از ماموپلاستی تا چند روز ادامه می یابد؟

معمولاً بخش زیادی از درد ماموپلاستی طی یک تا سه روز پس از عمل است و در این مدت از داروی مسکن برای کاهش درد استفاده می شود. بعد از گذشت این مدت بیشتر درد فروکش کرده و تورم و کبودی در ناحیه برش ها و اطراف آن ایجاد می شود که به مرور زمان تا هفته های سوم و چهارم این ورم و کبودی ها از بین می رود.

راه های کاهش و کنترل درد بعد از عمل ماموپلاستی

بیشتر اوقات با تمیز کردن و مراقبت از زخم ها و کاهش احتمال ایجاد عفونت می توان درد بعد از عمل ماموپلاستی را کاهش داد زیرا با ایجاد عفونت درد و التهاب سینه نیز بسیار افزایش می یابد.
راه های کنترل و جلوگیری از عفونت زخم ها شامل دست نزدن به زخم ها، تعویض به موقع پانسمان با لوازم استریل، تمیز کردن مرتب و خشک نگه داشتن بخیه ها است. استفاده مرتب از گن کششی مناسب عمل ماموپلاستی می تواند درد و بیقراری را کنترل و روند بهبودی فرد را سریع تر کند.

برای پس از جراحی هم ممکن است پزشک مسکن‌هایی را تجویز کند که به قطع شدن درد احتمالی کمک خواهد کرد.

مزایای عمل ماموپلاستی

مزایای عمل ماموپلاستی

در حالی که بسیاری از مراجعه‌کنندگان برای از بین بردن علائم جسمی مانند کمر درد، درد گردن یا ‌شانه، دررفتگی ‌شانه یا احساس ناراحتی در هنگام ورزش، عمل ماموپلاستی را انتخاب می‌کنند، نباید از مزایا و فواید زیباشناختی عمل ماموپلاستی هم غافل شد که باعث می‌شود:

  1. جوان‌تر به نظر برسید.
  2. سینه خوش‌فرم‌تر و سفت‌تر شود.
  3. بتوانید به راحتی لباس مورد علاقه خود را بپوشید.
  4. با کوچک تر شدن نوک سینه‌ها ظاهر سینه‌ها جذاب‌تر می شود.
  5. از تناسب اندام خود لذت برده و اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورید.

بهترین جراح سینه در تهران

اگر قصد عمل ماموپلاستی را دارید، انتخاب جراح زیبایی، بسیار حائز اهمیت است. جراح انتخابی شما باید بتواند هر دو سینه را به اندازه مناسب کوچک کند تا هر گونه ناراحتی ناشی از سینه‌های بزرگ برطرف شده و تقارن اندام ایده‌آل به دست آید. اطمینان حاصل کنید که جراح زیبایی‌ تخصص، مهارت و تجربه کافی را دارد. 

چه کسانی می توانند عمل ماموپلاستی را انجام بدهند؟

بهترین کاندیدا‌ برای جراحی زیبایی سینه کسانی هستند که نیاز به کوچک کردن جزئی یا معمولی در اندازه سینه‌ها دارند. حتی افرادی که از چربی بیش از حد در ناحیه سینه احساس نارضایتی دارند، گزینه مناسبی به حساب می‌آیند. اما هر دو گروه باید سلامت عمومی داشته و بیماری خاصی در سینه‌های خود نداشته باشند.

مراقبتهای بعد از عمل ماموپلاستی

مراقبت های پس از عمل ماموپلاستی

دوره نقاهت بعد از عمل ماموپلاستی بسیار مهم و حیاتی است و با رعایت نکات و مراقبت های خاص می توان از درد و عوارض عمل ماموپلاستی کاست. رعایت موارد زیر باعث بهبودی و ریکاوری سریع تر و کاهش درد می شود.

  • فعالیت هایی که باعث ایجاد فشار به بالا تنه و سینه ها می شود مثل جابه جایی اجسام را انجام ندهید.
  • استفاده از داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک مثل (ایبوپروفن، استامینوفن و سلکوکسیب)
  • تا حداقل 2 روز نباید استحمام کنید و آب به زخم ها برخورد کند.
  • لباس گشاد و آزاد بپوشید تا به سینه فشار وارد نشود.
  • پانسمان زخم ها را به طور منظم و دقیق تعویض کنید.
  • قطع مصرف دخانیات و مشروبات الکلی
  • سوتین طبی را تا دو ماه صبح و شب بپوشید.
  • آنتی بیوتیک و داروهای تجویز شده توسط پزشک را مرتب استفاده کنید.
  • تا پنج روز اول بعد عمل رنگ نوک سینه و هاله پستان را چک کنید و تغییر احتمالی رنگ را به پزشک خود گزارش کنید.
  • ورم بعد از عمل تا دو ماه طبیعی است. در صورت ورم بیش از حد و غیر طبیعی در روزهای اول به پزشک خود مراجعه کنید.
  • از روز پنجم می توانید سر کار برگردید.
  • تا دو هفته رانندگی نکنید.
  • می توانید ورزش سبک را از یک ماه بعد و ورزش سنگین را از دو ماه بعد شروع کنید.
  • جراح زیبایی معمولا توصیه می‌کند حداقل ۳ تا ۴ هفته پیش از شروع تمرینات و کار‌های سنگین روزمره، پیاده‌روی کنید چون این کار کمک می‌کند تا جای بخیه به درستی بهبود پیدا کند.
  • مصرف روزانه میوه و سبزیجات، به بهبود سریع‌تر زخم‌ها کمک خواهد کرد.
  • بعد از عمل ماموپلاستی باید از سوتین مخصوص استفاده کنید تا سینه‌ها به خوبی فرم گرفته و دچار افتادگی نشوند.

آیا عمل ماموپلاستی نتایجی دائمی و ماندگار دارد؟

بعد از عمل ماموپلاستی، می‌توانید انتظار داشته باشید تا مدت طولانی، دارای سینه‌هایی کوچک و سبک‌تر بشوید. از آنجایی که هیچ چیز نمی‌تواند روند طبیعی پیری را متوقف کند، سرانجام سینه‌های شما دوباره شروع به شل شدن و افتادگی خواهند کرد.
باید با علم به این موضوع که ماموپلاستی دائمی و ماندگار نیست، به سراغ این جراحی بروید اما می‌توان این اطمینان را داد که تا زمان ورود به مرحله پیری، این سینه‌های خوش‌فرم، همیشه در این حالت باقی خواهند ماند.

عوارض کوچک کردن سینه

عمل ماموپلاستی کاهنده عوارضی مانند خونریزی، کبودی و تورم را به دنبال دارد که پس از طی دوران نقاهت کاملا برطرف می شود. البته در صورت مراجعه به پزشک بی تجربه که دانش و مهارت کافی در این زمینه نداشته باشد ممکن است عوارض زیر را تجربه کنید:

  • عفونت
  • بروز اسکار
  • عوارض جانبی بیهوشی
  • مشکل یا ناتوانی در شیردهی
  • از دست دادن حس نوک سینه و پوست اطراف آن 
  • تفاوت در اندازه، شکل و تقارن سینه ها که در آینده به انجام جراحی دیگری برای اصلاح این تفاوت ها نیاز است.

آیا نتایج عمل ماموپلاستی بلافاصله قابل مشاهده است؟

درک این نکته ضروری است که سینه‌های افراد با یکدیگر متفاوت هستند و در نتیجه سرعت بهبودی‌ متفاوت خواهد بود. بنابراین احتمال دارد در طی چند ماه اول بهبودی، متوجه عدم تقارن شوید که جای نگرانی ندارد. نتیجه پایانی عمل معمولا سه ماه بعد قابل قضاوت خواهد بود، اما بین ۶ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد تا بهترین و اصلی‌ترین نتایج را ببینید.

هزینه جراحی کوچک کردن سینه

هزینه جراحی کوچک کردن سینه

برای اطلاع از هزینه ماموپلاستی خود می‌توانید با دکتر امیرپاشا ابراهیمی به صورت کاملا رایگان از طریق لینک زیر در ارتباط باشید و تمامی سوالات خود در رابطه با ماموپلاستی و سایر خدمات زیبایی را با ایشان در میان بگذارید.

نتیجه گیری

در مورد همه فعالیت های ورزشی و همچنین لباس هایی که آرزوی پوشیدنش را داشتید فکر کنید و اینکه سینه شما با دیگر اجزای بدن تناسب دارد! جراح سینه با از بین بردن چربی، بافت و پوست اضافی پستان، می تواند اندازه سینه شما را کاهش دهد تا متناسب با بدن شما باشد. تمامی این موارد می تواند شما را برای تصمیم به انجام جراحی ماموپلاستی کاهشی بدون ترس از درد بعد از عمل ماموپلاستی مجاب کند. 

برای خوش اندام شدن وقت بذارید، تحقیق کنید، جرات پیدا کنید و در آخر چنین عمل زیبایی را انجام دهید. هیچ کس تنها با فکر کردن به آن زیبا و خوش فرم نمی شه!

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا