درد بعد از عمل پروتز سینه

درد بعد از عمل پروتز سينه | پرسش و پاسخ نی نی سایتی ها

آيا عمل پروتز سينه درد دارد نی نی سایت 

جراحی پروتز سینه به دلایل زیادی از جمله افزایش سایز سینه، تغییر شکل و یا بازسازی آن ها بعد از درمان سرطان سینه محبوبیت زیادی در بین خانم ها دارد. اگر شما هم قصد انجام عمل پروتز سینه را دارید باید رویکرد واقع بینانه ای در این مورد داشته و از خطرات ناشی از جراحی مطلع باشید. البته باید بگوییم که قصد ما از این نوشته منصرف کردن شما از جراحی نخواهد بود بلکه هدف ما آشنایی و آگاهی در مورد درد بعد از عمل پروتز سينه، مراقبتهای بعد از عمل و دوره نقاهت این عمل زیبایی می باشد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما تا انتهای مقاله را بخوانید.

بازگشت به محل کار بعد از جراحی زیبایی سینه

خواستم بدونم تا چند روز درد دارم و بعده چند روز میتونم برم سرکار؟

اهمیت مشاوره قبل از جراحی پروتز سینه

قبل از تصمیم گیری نهایی و انجام عمل پروتز پستان، در جلسه مشاوره خواسته ها و انتظارات خود را بیان کنید. وظیفه پزشک این است که شما را در جهت اهداف واقع بینانه از جراحی هدایت نماید. همچنین ایشان اطلاعات لازم درمورد انواع پروتزها را در اختیارتان قرار می دهد و در انتخاب گزینه مناسب به شما کمک می کند. پزشک با توجه به تجربه خود و فرم بدن بیمار، اندازه فعلی سینه، پهنای آن و بافت سینه، نوع پروتز، حجم و فرم آن را تعیین می‌کند. 

نظر یکی از کاربران: قبل از عمل شما پرو پروتز میشید. یعنی با مشورت پزشک اندازه پروتز را انتخاب می کنید. از نظر پزشکی مقیاس پروتز cc است مثلا من در پرو 335 سی سی رو انتخاب کردم اما موقع عمل، پشت عضلم بیشتر از 305 سی سی جا نداشته و مجبور شدن 305 سی سی بزارن.

جراحی پروتز سینه

نحوه جراحی پروتز سینه

در خصوص جراحی پروتز سینه باید گفت که جراح پروتز را زیر سینه یا زیر عضله سینه قرار می دهد، قرارگیری پروتز زیر سینه راحت تر می باشد، خانم های لاغری که قصد جراحی پروتز سینه را دارند جراح پروتز ها را زیر عضله سینه قرار می دهد، چرا که در نهایت فرم آن بسیار زیباتر می شود. برای انجام جراحی برش های که روی سینه زده می شود در قسمت های مختلفی چون زیر بغل، زیر چین سینه و هاله ی قهوه ای رنگ ایجاد می شود.

بیشتر بدانید: بهترین محل قرارگیری پروتز سینه

درد بعد از عمل پروتز سينه

من 20 روزه که پروتز و لیفت کردم. هفته اول مرگ جلو چشام دیدم. جفت دستام اصلا کار نمی کرد. حتی برای دستشویی از مامانم کمک می گرفتم و موقع بلند شدن از تخت می مردم و زنده می شدم. نمی خوام بترسونمتون نه؛ اما درد شدیدی داره باید تحمل کنید. بعد از یک هفته رانندگی کردم سرکار اومدم و فراموش کردم اما یک هفته با اینکه دیاسپام می خوردم خوابم نمی برد ولی در کل خیلی خوشگل میشه. ارزششو داره

درد بعد از عمل جراحی زیبایی سینه

درد بعد از جراحی پروتز سینه تا حدی وجود دارد؛ ولی در هر فرد با فرد دیگری متفاوت است و البته بستگی به محل قرارگیری پروتز نیز دارد، مکان قرار دادن پروتز سینه در پشت ماهیچه سینه ‌ای همراه با درد بیشتری است، چون باید مقداری از ماهیچه بریده شود تا فضایی برای گذاشتن پروتز سینه باز شودمعمولا در ۵ روز اول بعد از عمل، مُسکن برای کاهش درد توسط پزشک تجویز می‌ شود.

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه از نظر شکل ظاهری

  • ایمپلنت گرد
  1. مناسب برای افرادی که خواهان سینه هایی برجسته تر از حد نرمال هستند.
  2. مناسب برای جراحی های اصلاحی
  3. مناسب افرادی با سینه هایی با پوشش بافت نرم خوب و شکل اولیه بی اشکال
  • ایمپلنت آناتومیک یا قطره اشکی (Teardrop)

از آنجایی که پروتزهای اشکی شکل در بالا صاف تر و در پائین پرتر هستند، ظاهری طبیعی تر و خوش فرم در سینه ها ایجاد می کنند که بسیاری از خانم ها تمایل به استفاده از این فرم پروتزهای سینه دارند.

  1. مناسب افرادی که نمای طبییعی می خواهند و بافت پستان آن ها خیلی کم است یا اصلا بافت پستان ندارند.
  2. مناسب افرادی با سینه های تخت و بدون شکل یا افرادی که پوشش بافت نرم آنها خیلی کم می باشد.
  3. مناسب کسانی که دچار افتادگی یا دفرمیتی سینه شده اند.
  4. مناسب برای افراد با سینه های نامتقارن

پروتزهای پوشیدنی روی پوست|پروتز اکسترنال

معمولا خانم هایی که سینه را کامل تخلیه کرده اند و عمل جراحی بازسازی سینه را به تعویق می اندازند یا تمایلی به بازسازی ندارند ترجیح می دهند که از پروتزهای پوشیدنی استفاده کنند. جنس این پروتزها معمولا از سیلیکون یا فوم است.
پروتزهای پوشیدنی همان طور که از نامشان پیداست در زمان استفاده داخل سوتین یا داخل لباس قرار می گیرند تا بتوانند فرم پستان را از روی لباس حفظ کنند. این نوع پروتزها پس از ترمیم کامل زخم مثلا از هفته 2 الی 3 بعد از جراحی قابل استفاده است.

تجربه عمل پروتز سینه

تجربه عمل پروتز سينه

حقیقتش اوایل که پروتز سینه کرده بودم چون خیلی سفت بود اصلا جابجا نمیشد و فرمش خیلی مشخص بود که پروتزه یکمی خورده بود تو ذوقم، ولی به مرور هم خیلی نرم شدن هم مثل سینه ی معمولی با دست جابجا میشن و اینکه با گذشت زمان فرمشون خیلی عادی میشه. من قبل عمل هیچی نداشتم بنظرم 60 هم نبودم، از نظر وزنی هم خوب لاغر هستم، رو این حساب با کسایی که سینه دارن و پروتز کردن فرق داشتم خیلی بیشتر زمان برد تا تو بدنم جا بیفته الان فرمشون خیلی طبیعی شده خیلی راضیم.

نکته بسیار مهم: بعد از عمل، مساله ‌ای که برخی افراد را نگران می‌ کند، ‌این است که اظهار می ‌‌کنند سینه خیلی در بالا قرار گرفته که این حالت نیز عادی است. در طی ۲ ماه بعد از عمل، پروتز در اثر جاذبه زمین جای خود را پیدا کرده و به پایین آمده و حالت طبیعی پیدا می ‌‌کند و حتی ممکن است که یک طرف سریع‌ تر از طرف دیگر پایین بیاید که این مشکل نیز به مرور زمان برطرف می ‌شود.

سایز پروتز سینه

دکتر من دو تا سایز 330 و 305 رو پیشنهاد داد و تصمیم نهایی رو زمان جراحی متناسب با کشش واقعی پوست سر عمل گرفت و سایز 305 رو برام گذاشت. الان سایزم 75 شده تا دو ماه اول انگار دو تا سنگ زیر پوستم بود که اصلا تکون نمی خوردن الان وقتی به پهلو میخابم نه عین سینه عادی ولی تکون میخورن به سمت هم میان به مرور فرمشون خیلی طبیعی تر میشه ولی هنوز سفتن من زیر عضله گذاشتم.

اکثر خانم ها به دلیل آناتومی قفسه سینه و قد و هیکل مناسب پروتز 375 هستند.

دوره نقاهت پروتز سينه نی نی سایت

دوره نقاهتش هفته اول که کلا تکون نمی خوردم غذا هم خواهرم میزاشت تو دهنم بعد از یه هفته که دکترم اجازه حمام داد واقعا حالم بهتر شد دیگه تنهایی دستشویی می رفتم و غذا می خوردم؛ ولی تا یه ماه بجز قاشق و لیوان هیچی برنمی داشتم. درد هم داشتم اگر دستم رو خیلی تکون می دادم خیلی درد داشتم ولی از نظر سلامتی بعد از دو هفته کامل سرپا شدم دیگه ضعف و بی حالی نداشتم. البته دکتر من بعد از 5 روز گفت کارهای روزمره رو انجام بده ولی من بدلیل درد بعد از عمل پروتز سينه ترجیح دادم بمرور به روتین برگردم.

دوران نقاهت تحت تاثیر عواملی همچون توانایی و مهارت جراح، روند عمل جراحی و رعایت مراقبت های بعد از جراحی پروتز سینه، قرار می گیرد و ممکن است در یک فرد طولانی و در فرد دیگر کوتاه تر باشد. 

مراقبتهای بعد از عمل بزرگ کردن سینه

مراقبتهای بعد از پروتز سینه

تمام جراحی‌های زیبایی زمانی نتیجه مناسب را به همراه دارند که افراد با رعایت حداکثری نکات مراقبتی، کار جراح را تکمیل کنند. عمل جراحی سینه نیز از این موضوع مستثنی نیست. هر قدر پزشک شما حاذق باشد، نیاز است مراقبت هایی که توسط پزشک توصیه شده را انجام دهید تا دچار عارضه ی نامطلوب نشوید و نیازی به عمل مجدد پیدا نکنید. این مراقبت ها عبارتند از:

  • در صورتی که از آمپول و داروهای استروئیدی استفاده می کنید حتما قبل از جراحی مصرف آن را کاملا قطع کنید.
  • حداقل 10 روز استراحت کنید تا فشار زیادی به سینه ها وارد نشود. حتی الامکان می توانید به امور روزمره خودتان رسیدگی کنید.
  • سعی کنید در دوران نقاهت به آرامی راه بروید و فشار زیای به سینه های خود وارد نکنید.
  • در طول ۷۲ ساعت ابتدایی نیاز است که حتما قدری نشسته و راه بروید. این موضوع از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. توصیه اکید می‌کنیم در این بازه تنها به پیاده‌روی کوتاه در منزل و نشستن بسنده کنید. به هیچ وجه از بازوهای خود کار نکشید. حتی برای بلند شدن نیز از کمک دیگران استفاده کنید.
  • همچنین از سوتین های طبی یا سوتین ماموپلاستی استفاده کنید که به صورت گن پروتزها را پوشش دهد و از شکل آن ها بعد از عمل حمایت کند.
  • پزشک برای کاهش درد بعد از عمل پروتز سينه، مسکن تجویز می‌کند. سعی کنید سر ساعت مسکن‌ها را مصرف کنید.
  • بعد از جراحی حتما لباس هایتان گشاد و راحت باشد، همچنین استفاده از لباس های نخی بعد از انجام جراحی بسیار مناسب می باشد.
  • از انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین بعد از جراحی به شدت اجتناب کنید.
  • در وعده های غذایی خود حتما از پروتئین، میوه و سبزیجات استفاده کنید، چرا که روند بهبودی را سرعت می دهد.

جای بخیه ماموپلاستی نی نی سایت

در روزهای ابتدایی پس از جراحی، محل برش و زخم‌های ناشی از آن کاملا مشهود است که به مرور این زخم‌ها کمرنگ‌تر شده و از بین می‌روند. پزشک متخصص برای بهبود زخم و جای بخیه پمادی را تجویز می کند که باید حتما بعد از مصرف محل جراحی بانداژ شود. 

بهترین برند پروتز سینه

برند پروتز سینه ای که گذاشتی چیه؟

برندی که من گذاشتم poly tech پلی تک هستش آلمانیه، خوب برند منتور خیلی معروفه ولی دکتری که من پیشش جراحی کردم گفت هر دو برند رو کار می کنه ولی نظر خودشون این بود که پلی تک طبیعی تر و نرم تره اختلاف قیمت خاصی هم با هم نداشتند رو این حساب من پلی تک رو که خودشون پیشنهاد دادن گذاشتم.
اینم بگم منتور یه شرکت آمریکایی هستش ولی پروتزهای سینش رو هلند تولید میکنه و دقیقا روی جعبه پروتز نوشته Nederland پس اگر خواستین انجام بدین خیلی به این که پروتز آمریکایی بزارین توجه نکنین هر کدوم متناسب بودن بزارین چون منتور هم با وجود اینکه عالیه ولی آمریکایی نیست و جدا از این سفتر از بقیه برنداس که خوب من ترجیحم طبیعی تر بود. اگر کسی سفت دوست داشته باشه گزینه عالی هستش.

انواع برند پروتز سینه

  • مارک موتیوا
  • مارک منتور Mentor®
  • مارک پروتز سینه آریون
  • مارک پروتز سینه ناگور

من شنیدم بعد از عمل، نوک سینه دیگه هیچ حسی نداره درسته؟

عزیزم به هر حال این یه عمل جراحیه دیگه تا خوب بشی زمان میبره احساس می کنی که سره که به مرور میره من وقتی بینیم رو عمل کردم تا 1 سال بینیم سر بود خوب هر عملی عوارض داره

تغییر احساس در نوک سینه و خود سینه نیز موقتی است. بعضی بیماران کاملا حس سینه ‌‌شان را از دست می ‌دهند. برخی فقط کمی کاهش در حس سینه دارند و بعضی افزایش حس دارند. در اکثر موارد بزودی این مشکل برطرف می‌ شود.

هزینه بزرگ کردن سینه با پروتز نی نی سایت

هزينه عمل پروتز سينه نی نی سایت

تعیین هزینه دقیق جراحی غیر ممکن است، ولی فاکتورهای متعددی بر آن تاثیرگذار هستند. فاکتورهای تعیین کننده هزینه عمل پروتز پستان عبارتند از:

  • نوع ایمپلنت: قیمت انواع پروتز سینه با یکدیگر متفاوت هستند. پروتزهای سیلیکونی گران ترین نوع می باشند.
  • موقعیت جغرافیایی: معمولاً هزینه جراحی های سینه در کلان شهرها که هزینه زندگی در آنها بالاتر است، بیشتر می باشد. هزینه بالاتر زندگی و تقاضای بیشتر برای این جراحی ها، اغلب باعث بالا رفتن قیمت جراحی زیبایی می شود.
  • تجربه جراح پلاستیک: اغلب جراحان دارای تجربه کامل، دستمزد بالاتری را برای جراحی دریافت می کنند. این بدان معنا نیست که گران ترین جراحان، بهترین جراحان هستند، ولی مشاهده می کنیم که سطح تجربه در هزینه جراحی نقش تعیین کننده ای دارد.
  • مارک پروتز سینه: بهترین برندهای پروتز سینه عبارتند از پلی تک آلمانی، منتور آمریکایی Mentor و موتیوا Motiva و…
  • هزینه های مرتبط با عمل جراحی از قبیل بیهوشی، تسهیلات و امکانات بیمارستان، خرید گن و داروهای پس از جراحی و… .

هر نوع جراحی می تواند عوارضی برای بدن داشته باشد؛ تورم، کبودی، احساس سفتی در سینه، سخت شدن بافت سینه و درد بعد از عمل پروتز سينه از عوارض جانبی این جراحی زیبایی است که به مرور زمان از بین می روند. در حالت کلی باید گفت در صورتی که شما تمامی دستورات پزشک خود را رعایت کنید، بعد از جراحی عوارضی نخواهید داشت. البته در صورت مراجعه به پزشک بی تجربه و غیر متخصص ممکن است عوارض جبران ناپذیری از جمله موارد زیر ایجاد شود.

  • پارگی و نشت مواد پروتز که باعث ایجاد توده های کوچک به نام گرانولومای سیلیکون می شود.
  • چین و چروک های قابل توجه در پروتز
  • چرخش پروتز درون سینه
  • عفونت پروتز سینه
  • کاهش شیر در دوران شیردهی (این امر به محل برش سینه بستگی دارد)
  • عدم رضایت از نتایج
  • آسیب عصبی به نوک سینه ها (آسیب عصبی باعث کاهش حساسیت در نوک سینه می شود و در موارد بسیار نادری ممکن است، سینه ها کاملاً احساس را از دست بدهند. این آسیب فقط ممکن است برای برخی از زنان به صورت موقف رخ دهد، اما در برخی دیگر می تواند دائمی باشد.)
  • وجود تورم غیر طبیعی که بعد از مدتی از بین نمی رود.

اگر بعد از جراحی هر کدام از این علائم را داشتید حتما می بایست پزشک خود را در جریان این موضوع قرار دهید.

معرفی بهترین جراح پروتز سینه

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند که دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند. 
دکتر امیرپاشا ابراهیمی به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فرا گرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.

افرادی که خواهان جراحی پروتز سینه در تهران هستند و می خواهند اطلاعات بیشتری در رابطه با این جراحی زیبابی دریافت نمایند می توانند از طریق لینک زیر مشاوره های لازم را دریافت نمایند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

نتیجه گیری

در پایان باید بگوییم که تکنیک جراحی و مهارت متخصص جراح سینه در کاهش درد بعد از عمل پروتز سينه، بسیار حائز اهمیت می باشد. نتیجه ی حاصل شده از جراحی پروتز سینه در اکثر خانم هایی که این جراحی را نزد بهترین پزشک متخصص انجام داده اند، بسیار رضایت بخش بوده و بدون هیچ اختلالی به زندگی طبیعی خود ادامه خواهند داد. پس با انجام این جراحی نزد یک پزشک متخصص می توانید از ظاهر جدید خود لذت ببرید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا