درمان سرطان سينه با طب سنتی

درمان سرطان سينه با طب سنتی | آیا طب سنتی واقعا می تواند سرطان سینه را درمان کند؟

درمان سرطان سينه با طب سنتی

بر کسی پوشیده نیست که سرطان پستان همواره یکی از رایجترین و البته خطرناک ترین بیماری های شایع در میان خانم ها بوده است. مشابه تمام بیماری های دیگر همیشه بحث و درگیری های زیادی در مورد بهترین روش های درمانی سرطان سینه وجود داشته است. هنوز هم خیلی از مردم هستند که به درمان سرطان سينه با طب سنتی باور دارند. این به خاطر این است که همچنان طبیبان سنتی ادعا دارند که می توان با استفاده از روش های درمان سنتی از وقوع سرطان سینه پیشگیری کرد یا حتی آن را درمان نمود. در مورد صحت این ادعا در انتهای مقاله صحبت می کنیم، اما ابتدا بهتر است با نظرات طبیبان سنتی برای درمان سرطان سینه با طب سنتی بیشتر آشنا شوید.

گیاهان دارویی برای سرطان سینه

درمان گیاهی سرطان سینه

درمان گیاهی سرطان سینه
درمان سرطان سينه بدخيم با طب سنتی

طبیبان سنتی همواره اعتقاد داشته اند که با استفاده از داروهایی که منشأ گیاهی دارند به خوبی می توان امراض مختلف را درمان کرد. اصل تفاوت نظر آنها با پزشکان متخصص در این است که اعتقاد دارند اغلب درمان های گیاهی سالم تر هستند و عوارض و خطرات درمانی مدرن را ندارند.

تقریبا تمام طبیبان سنتی معتقدند که علت اصلی و ریشه ای برای بروز هرگونه بیماری در بدن فرد ناشی از سودایی شدن طبع است. به اعتقاد آنان سودایی شدن بدن اختلالاتی در بدن ایجاد می کند که منجر به بیماری های مختلف از جمله سرطان سینه می شوند. (البته جای دادن علت بروز تمام سرطان ها در یک دسته کلی به خودی خود این ادعا را زیر سوال می برد، اما به هر حال این اعتقادی رایج است).

ارتباط دادن علت اصلی بروز سرطان سینه به طبع بدنی بیمار باعث می شود تا این طبیبان برای درمان سرطان سینه با طب سنتی سراغ مزاج یا طبع بیمار بروند. در طب سنتی طبیب اول مزاج بیمار را شناسایی می کند و متناسب با آن برای تعدیل مزاج از تعادل خارج شده، استفاده از برخی گیاهان دارویی را توصیه می کند. طبیعتاً با وجود تفاوت در طبع هر فرد با دیگری، داروهای گیاهی مورد تجویز هم تفاوت می کنند. هدف اصلی و کلی طب سنتی در درمان سرطان سینه متعادل سازی طبع سودایی شده بیمار است.

طب سنتی هیچگاه درمان زود اثری را برای سرطان سینه پیشنهاد نداده است. بلکه تمام طبیبان سنتی معتقدند که فقط با رعایت نظم در مصرف داروهای گیاهی و وقت دادن کافی به روش درمانی است که می توان از این درمان نتیجه گرفت. در خیلی از موارد بیمارانی که برای درمان سرطان سینه با طب سنتی اقدام می کنند مجبور هستند که تا آخر عمر یک رژیم دارویی-گیاهی خاص را رعایت کنند.

در ادامه بیشتر روی داروهای مورد تجویز برای درمان سرطان سینه با طب سنتی تمرکز می کنیم.

 

درمان سرطان سينه بدخيم با طب سنتی

طبیبان طب سنتی باور د دارند که مصرف گیاهان دارویی زیر می توانند در درمان سرطان سینه و پیشگیری آن نقش زیادی داشته باشند. گیاهانی از قبیل:

  • جعفری
  • انگور
  • بارهنگ
  • انار
  • افتیمون و
  • زیتون

علاوه بر آن این طبیبان باور دارند که استفاده از عسل و سایر فرآورده های زنبورعسل مانند موم، گرده گل، ژل رویال و غیره می تواند در درمان انواع سرطان و به ویژه سرطان پستان موثر باشد. گرچه که تأثیر مثبت استفاده از فرآورده های زنبور عسل برای درمان سرطان سینه هنوز  به اثبات نرسیده اما خیلی از افراد مبتلا به سرطان سینه که از این مواد استفاده کرده اند بر اثرگذاری آن تأکید داشته اند.

به صورت کلی طبیبان سنتی هیچگاه روی درمان مستقیم بیماری تمرکز نمی کنند بلکه تلاش دارند تا با تقویت قوای بدنی فرد در جهاتی خاص آن را برای مبارزه با بیماری های مختلف، حتی در لِوِل سرطان آماده کنند.
ماده دیگری که طبیبان سنتی روی مصرف آن برای درمان سرطان سینه تأکید دارند گیاه رازیانه است. رازیانه گیاهی است که در تمام فصل ها رشد می کند و پیدا کردنش کار سختی نیست. طبیبان باور دارند که مصرف مداوم گیاه رازیانه که سرشار از ویتامین ث، پتاسیم و کلسیم است در قالب جوشانده یا در ترکیب با چای می تواند در درمان سرطان سینه با طب سنتی بسیار موثر باشد. علاوه بر آن می تواند موجب افزایش توان شیردهی مادران هم بشود.

رازیانه دارای مقدار کمی استروژن طبیعی است که ادعا می شود به همین خاطر می تواند در درمان و پیشگیری از سرطان مفید باشد و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند.

در کنار رازیانه، طبیبان سنتی مصرف مارچوبه را هم توصیه می کنند. جالب اینجا است که حتی برخی از تحقیقات آزمایشگاهی انجام پذیرفته در لابراتوارهای اروپایی نشان داده اند که مارچوبه می تواند تأثیر زیادی روی کاهش رشد سلول های سرطانی داشته باشد. اما این ادعا هم هرگز به صورت رسمی به ثبت نرسیده است.

 

درمان سرطان سينه با طب سنتی نی نی سایت

درمان سرطان سينه دكتر خيرانديش
درمان سرطان سينه با طب سنتی نی نی سایت

برای اینکه با مقوله درمان سرطان سینه با طب سنتی بیشتر آشنا شوید و از دیدگاه افرادی که تجربه آن را داشته اند یا بر اثرگذاری آن معتقدند مطلع باشید توصیه می کنیم سری به تالارهای گفتگوی آنلاین مانند نی نی سایت بزنید و در این باره سوال بپرسید. با این کار می توانید به صورت مستقیم با نظرات افرادی که به این نوع درمان باور دارند و ادعا می کنند از آن نتیجه گرفته اند بیشتر آشنا شوید:

درمان سرطان سينه با طب سنتی نی نی سایت

 

درمان قطعی سرطان سینه

<yoastmark class=

تا اینجای مقاله با ادعاها و نظرات مربوط به درمان سرطان سینه با طب سنتی آشنا شدید. اما حالا بهتر است کمی هم درباره درستی این ادعاها و نظرات دکتر امیرپاشا ابراهیمی به عنوان یک دکتر فوق تخصص جراحی سینه آشنا شوید.

در وهله اول باید بدانید که هیچکدام از ادعاها برای درمان سرطان سینه با طب سنتی تا به حال ثابت نشده اند. گرچه گیاهانی که طبیبان سنتی برای درمان سرطان سینه توصیه می کنند واقعا مفید و سودمند هستند اما اثرگذاری آنها هرگز به اندازه ای نیست که بتواند سرطان سینه را درمان کند. مصرف منظم این گیاهان دارویی در بهترین حالت می تواند به عنوان یک روش درمانی تکمیلی برای بعد از درمان قطعی سرطان پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد. تازه اگر با داروهایی که بعد از درمان مصرف می کنید تداخل نداشته باشند.

اما حتی اگر فرض را بر این بگیریم که داروهای گیاهی واقعا در درمان سرطان سینه موثر هستند، اثرگذاری آنان به زمان خیلی زیادی نیاز دارد. این در حالی است که اتفاقا سرطان سینه خیلی سریع رشد می کند و باید در زودترین زمان آن را درمان کرد. یادتان باشد که سرطان سینه در صورت درمان نشدن در بیشترین حالت به حدود یک سال و نیم زمان احتیاج دارد تا به حالت متاستاز و کشنده برسد. پس درمان های سنتی که ادامه دادن آنها باید همیشگی باشد تا اثر واقعی، آن هم بعد از چند سال داشته باشند اصولا نمی توانند در درمان سرطان سینه موثر باشند.

روی آوردن به درمان سنتی برای درمان سرطان سینه از نظر دکتر امیرپاشا ابراهیمی تنها تلف کردن وقت است در حالی که هرچه دیرتر برای جراحی اقدام شود بیماری به مراحل خطرناک تری می رسد. اصولا روش های سنتی برای درمان سرطان سینه هیچگاه جایگزینی برای درمان قطعی سرطان سینه نبوده اند و در بهترین حالت می توانند یک روش تکمیلی باشند.

در ادامه به ویدئو نظرات دکتر امیرپاشا ابراهیمی در خصوص این موضوع و یک مورد واقعی از مراجعه برای طب سنتی توجه فرمایید:

درمان سرطان سینه بدخیم

درمان سرطان سينه با طب سنتي

درمان قطعی سرطان سینه فقط و فقط جراحی است. این فقط نظر دکتر ابراهیمی نیست، بلکه تمام سازمان های معتبر بهداشت جهانی بر این نظر تأکید دارند. هرچقدر هم زودتر برای جراحی اقدام کنید، شانس درمان شما بیشتر خواهد شد. در این بین حتی روش های مدرن پزشکی-درمانی دیگر مانند شیمی درمانی هم که به خودی خود درمان های سنگینی هستند نیز نمی توانند در درمان سرطان سینه موثر باشند. شیمی درمانی و پرتو درمانی فقط در دو صورت برای درمان سرطان سینه بدخیم اثرگذارند و آنهم در شرایطی است که یا به عنوان درمان های تکمیلی بعد از جراحی مورد استفاده قرار بگیرند یا در مراحل خیلی ابتدایی سرطان که توده اندازه ناچیزی دارد و هنوز در سینه پخش نشده است.

 

بهترین جراح سینه در تهران

بهترين جراح سرطان سينه در تهران
بهترين جراح سينه در تهران

بهترین دکتر متخصص جراحی سینه، یک دکتر فوق تخصص جراحی پستان است. چراکه این دسته از پزشکان به صورت تخصصی روی اندام سینه کار کرده اند و بهتر از هر جراح دیگری می توانند با رعایت ایمنی کامل و حفظ ظاهر سینه ها تا حد ممکن، جراحی درمانی سرطان سینه را برای شما انجام دهند.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی به عنوان متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان یکی از بهترین جراحان سرطان سینه در داخل کشور هستند.

برای مشاوره با ایشان لطفا کلیک کنید.

تندرست باشید.

نویسنده : تیم پژوهشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا