درمان سرطان پستان

درمان سرطان پستان | همه روش های درمان سرطان سینه

درمان سرطان پستان

درمان سرطان پستان

روش های زیادی برای درمان سرطان پستان پیشنهاد می شوند. سرطان پستان یکی از رایجترین انواع سرطان، و یکی از شایع ترین بیماری ها در بین خانم ها است. از همین رو قابلیت درمانپذیری بالای سرطان سینه باعث شده تا خیلی ها ادعا کنند که روش های پیشنهادی شان می تواند موجب درمان سرطان پستان شود.

در این مقاله قصد داریم تا بیشتر راهکارهای پیشنهاد شده برای درمان سرطان پستان را با هم بررسی کنیم و اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری به شما بدهیم. با ما همراه باشید.

درمان سرطان پستان

درمان سرطان سینه با دارو

بهتر است در همین ابتدا بدانید که به صورت صد در صدی نمی توان با دارو سرطان پستان را درمان کرد. درمان سرطان با دارو، همان شیمی درمانی است. شیمی درمانی اغلب نوعی درمان تکمیلی برای سرطان سینه است.

شیمی درمانی سرطان سینه را بیشتر بعد از روش های درمانی دیگر مانند جراحی سرطان سینه انجام می دهند. دلیل آن هم این است که بعد از جراحی ممکن است هنوز سلول های سرطانی در بافت سینه باقی مانده باشند. شیمی درمانی آنقدر قدرت دارد تا در چنین شرایطی بتواند به خوبی موثر باشد و این سلول های باقی مانده را از بین ببرد. البته شیمی درمانی تنها یا حتی اولین درمان تکمیلی بعد ار جراحی سرطان سینه نیست. بلکه پرتودرمانی بر آن تقدم دارد.

بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران

اما استفاده از شیمی درمانی همیشه بعد از جراحی نیست. در خیلی از موارد، وقتی که تومور سرطانی سینه به مراحل و گرید های بالا رسیده باشد، یعنی بیش از حد بزرگ شده باشد، قبل از انجام جراحی از شیمی درمانی استفاده می کنند تا بتوانند ظرف چند ماه هم سلامت عمومی فرد را تضمین کنند، هم اندازه تومور را کوچکتر نمایند. با کوچک تر شدن سایز تومور پزشک جراح می تواند راحت تر تومور را از داخل بافت سینه بردارد.

به صورت کلی به یاد داشته باشید که به واسطه عوارض و خطراتی که دارد، پزشکان اغلب به عنوان اولین گزینه شیمی درمانی را توصیه نمی کنند.

درمان سرطان پستان

درمان سرطان پستان با طب سنتی

بسیاری از حکیمان طب سنتی هستند که ادعا دارند می توان با استفاده از برخی مواد خوراکی طبیعی سرطان سینه را درمان کرد! گرچه هیچ سند قابل اتکایی مبنی برای درمان سرطان پستان با طب سنتی وجود ندارد، اما بعضی از تحقیقات پزشکی نشان داده اند که برخی از مواد غذایی هستند که نه در درمان، بلکه در کاهش شانس ابتلا به سرطان سینه موثرند.

برخی از مواد غذایی که می توانند در جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه اثر داشته باشند عبارتند از:

  • سیر

سیر به عنوان یکی از مواد غذایی سرشار از اسیدهای آمینه و ترکیبات آنتی اکسیدان، چندین قرن است که برای درمان بسیاری از بیماری های مختلف مصرف شده است. برخی از افراد معتقد هستند که ترکیبات موجود در سیر می توانند موجب از بین رفتن سلول های سرطانی شوند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. چراکه سیر می تواند فعالیت آنزیم های سم زدای داخل بدن را تقویت نموده و به بدن در مبارزه با سرطان کمک کند.

  • زردچوبه

برخی از افراد معتقدند که زردچوبه به واسطه وجود ماده کورکومین در ریشه، و دارا بودن ترکیبات فنولیک می تواند ضد سرطان باشد. البته برخی از تحقیقات هم نشان داده اند زردچوبه می تواند شیوع و رشد توده های سرطانی سینه را کندتر کند.

  • چای سبز

همیشه درباره خواص بیشمار چای سبز صحبت شده است. جالب اینکه یکی از این خواص بیشمار آن، ضد سرطان بودن آن است. برخی از محققان معتقد هستند که ترکیبات موجود در چای سبز می تواند در کنترل رشد سلول های سرطان موثر باشد یا حداقل شانس به وجود آمدن آنها را کاهش دهد.

  • جنسینگ

ریشه گیاه جنسینگ را بیشتر با خاصیت افزایش قوای جنسی می شناسند. اما دمنوش های تازه این گیاه شرقی می توانند در کاهش سرطان سینه موثر باشند.

از جمله دیگر موادی که گفته می شود خاصیت ضد سرطانی دارند عبارتند از:

  • قهوه سیاه
  • تخم کتان

شایان ذکر است که در این مقاله صحت اثرگذاری هیچکدام از مواد فوق الذکر را در کنترل یا درمان سرطان تأیید نمی کنیم. بلکه اینها تنها اطلاعات عمومی درباره باورهای رایج طب سنتی در درمان سرطان پستان است. هیچکدام از این روش ها به صورت معتبری نتوانسته اند خاصیت ضد سرطانی خود را ثابت کنند. از این رو هنوز هم بهترین روش درمان سرطان سینه، استفاده از روش های مورد تأیید علم پزشکی، از جمله جراحی است.

درمان سرطان پستان

درمان سرطان سینه با طب سوزنی

طب سوزنی نمی تواند سرطان پستان را درمان کند. بلکه از این درمان تنها می توان برای کنترل و کاهش عوارض بعد از ابتلا به سرطان سینه استفاده کرد. درد و ناراحتی ناشی از سرطان و درمان های سنگینی مانند شیمی درمانی را می توانید با طب سوزنی کاهش دهید یا کنترل کنید.

البته طب سوزنی هم به طور قطع نمی تواند به شما کمک کند. در وهله اول باید بدانید که طب سوزنی هم به طور کامل مورد تأید علم پزشکی قرار نگرفته است. و تنها کسانی هم که ادعا می کنند از آن نتیجه گرفته اند، افرادی بوده اند که زیر دست یک طبیب ماهر و اصیل طب سوزنی قرار گرفته اند.

جراحی سرطان سینه

بهترین و موثرترین روشی که تاکنون برای درمان سرطان پستان مورد استفاده قرار گرفته، و جواب هم داده است جراحی کردن بوده است. جراحی عملا تنها روش موثر واقعی در درمان سرطان سینه است. چراکه برای درمان سرطان باید توده را از بین برد. و جراحی به صورت مستقیم این توده را از داخل بدن خارج می کند.

اصولا اغلب درمان های دیگر سرطان یا برای قبل از جراحی طراحی شده اند، یا به عنوان درمان تکمیلی بعد از آن.

برای درمان سرطان پستان با جراحی دو روش کلی وجود دارد. یکی لامپکتومی و دیگری ماستکتومی.

وقتی توده سرطانی آنچنان رشد نکرده باشد و کل سینه را درگیر نکرده باشد، می توانید با لامپکتومی یا جراحی موضعی سرطان سینه فقط بخشی از سینه که توده در آن قرار دارد را بردارید. اما اگر سلول های سرطانی به کل سینه سرایت کرده باشند نمی توان با برداشتن بخشی از سینه، سرطان را درمان کرد. بلکه باید کل سینه را تخلیه نمود. که به عمل تخلیه کامل سینه، ماستکتومی می گویند.

بهترین جراح سینه در تهران

برای تجربه یک جراحی موفق با بهترین نتیجه و کمترین عوارض جانبی لازم است تا حتما به یک جراح ماهر و با تجربه مراجعه کنید. جراحی که علاوه بر مهارت و تجربه، تخصص و دانش کافی هم در این زمینه داشته باشد.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، یکی از بهترین جراحان سینه در داخل کشور هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا