دكتر فوق تخصص سرطان سينه در تهران

دكتر فوق تخصص سرطان سينه در تهران

فهرست مطالب

دكتر فوق تخصص سرطان سينه در تهران

شاید در بسیاری از مقالات و اخبار ببینید که می گویند تعداد دکتر فوق تخصص سرطان سينه در تهران و ایران به بیش از 15 نفر نمی رسد! این امر از دو منظر هم می تواند درست باشد، هم نادرست.
اگر منظور از دکتر متخصص سینه، فردی است که می خواهید برای درمان سرطان سینه به او مراجعه کنید و او بتواند فرآیند های درمان را پیش ببرد، این گزاره صحیح نیست. چراکه متخصصان سرطان در کشور زیاد هستند و تقریبا همه آنها می توانند در زمینه درمان سرطان سینه به شما کمک کنند. از طرفی تمام عمل های جراحی سینه که به خاطر درمان سرطان سینه و بیماری های دیگر پستان صورت نمی گیرند. بلکه بسیاری از افراد برای اهداف زیبایی و بهبود ظاهر سینه های خود تن به عمل جراحی می دهند. در چنین شرایطی نیز این گزاره باز هم صحیح نیست، چراکه تعداد جراحان پلاستیک هم در کشور بسیار زیاد است. اصولا بهترین جراحان پلاستیک دنیا را می توانید در ایران پیدا کنید و بسیاری از آنها نیز می توانند عمل جراحی زیبایی سینه را برای شما انجام دهند.

اما سوال اصلی این است که فرق اصلی دکتر فوق تخصص سرطان سينه با یک متخصص سرطان و جراح پلاستیک که هر دو می خواهند یک کار را برای شما انجام دهند چیست؟ انتخاب کدام پزشک می تواند بهترین انتخاب ممکن برای شما باشد؟
در ادامه بیشتر در این باره با شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دكتر فوق تخصص سرطان سينه در تهران

جراحی سرطان سینه

برای درمان سرطان سینه، اگر بخواهیم ساده بگوییم تنها باید یک کار انجام داد. آن هم برداشتن توده سرطانی از داخل بافت پستان است. گاهی از اوقات این توده کوچک و موضِی است و با برش دادن سینه می توان خود غده را برداشت، و گاهی از اوقات هم سلول های سرطانی به کل سینه سرایت کرده اند. که در این شرایط باید کل بافت سینه را تخلیه کرد. کمی جلوتر در مورد هر کدام از روش های جراحی سرطان سینه صحبت خواهیم کرد، اما اول بهتر است ببینیم که فرق پزشکان مختلف در انجام آن در چیست؟

چنانچه برای جراحی سرطان سینه به یک دکتر متخصص سرطان مراجعه کنید که حوزه تخصصی اش صرفا به اندام سینه محدود نمی شود، او می تواند کار جراحی و برش سینه، سپس برداشتن توده سرطانی را برای شما انجام دهد. بعد از جراحی طبیعتا یا سینه شما کاملا تخلیه خواهد شد، یا حداقل بخشی از آن برداشته شده و حجمش کاهش پیدا می کند.

از طرف دیگر چنانچه قصدتان از جراحی کردن سینه برای کوچک کردن یا بزرگ کردن سینه با اهداف زیبایی باشد، می توانید به یک متخصص جراحی پلاستیک مراجعه کرده و او این کار را برای شما انجام می دهد.

فوق تخصص جراحی سینه

به صورت کلی تا چند سال پیش پزشکان و متخصصانی که در حوزه تخصصی سینه فعال بودند و عمل جراحی پستان انجام می دادند، فقط از جامعه پزشکی متخصصان سرطان درمانی و جراحان پلاستیک بودند. هنوز هم درصد زیادی از پزشکانی که جراحی سینه انجام می دهند، از همین دو قشر متخصصان هستند و این به خودی خود امر بدی نیست.

اما رشته فوق تخصصی جراحی سینه پیشینه زیادی در ایران ندارد و این یک رشته تخصصی جدید به حساب می آید. حتی در جهان. از این رو اگر بخواهید برای جراحی کردن سینه به هر منظوری به دکتر فوق تخصص سرطان سينه مراجعه کنید، تنها با حدود 15 گزینه مواجه خواهید شد.

پزشکانی که در دسته کوچک “دکتر فوق تخصص سرطان سینه” جای می گیرند، افرادی هستند که به صورت تخصصی فقط روی حوزه پستان و بیماری های آن تمرکز دارند. به همین خاطر اگر از این منظر به گزاره نگاه کنید، خبر محدودیت تعداد متخصصان حوزه جراحی سرطان سینه در ایران، گزارش درستی است. البته تعداد این دکترهای متخصص در حال افزایش است و بسیاری از آنها تحصیلات برون مرزی داشته اند.

از جمله بهترین پزشکان متخصص جراحی سرطان سینه در تهران، و یکی از آن 15 گزینه مطلوب برای درمان سرطان و مشکلات دیگر سینه، دکتر امیرپاشا ابراهیمی هستند. دکتر ابراهیمی با داشتن مدرک تخصصی جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی پستان یکی از بهترین و معتبرترین جراحان سینه در داخل کشور هستند که می توانید برای تجربه یک جراحی مطمئن به ایشان مراجعه کنید.

بهترین فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان | دکتر امیرپاشا ابراهیمی

مزیت مراجعه به یک دکتر فوق تخصص سرطان سينه چیست؟

مهمترین تفاوت دکتر فوق تخصص سرطان سینه با پزشکان دیگری که همان خدمات را انجام می دهند، این است که پزشک فوق تخصص سرطان سینه، تمام عمر تحصیلات آکادمیک خود را روی اندام سینه تمرکز کرده و شناخت کامل و صد در صدی از این اندام، ویژگی های آن، مشکلات آن و غیره دارد. این شناخت بیشتر خود به خود احتمال موفقیت جراحی را بالاتر می برد و درصد خطای جراحی را کمتر می کند.

از طرف دیگر دکتر فوق تخصص سرطان سينه، کسی است که علاوه بر تخلیه توده یا غده سرطانی طی جراحی، در زمینه جراحی زیبایی سینه هم تبحر دارد. بگذارید ساده تر بگوییم.

اگر برای درمان سرطان به دکتری غیر از فوق تخصص سرطان سینه مراجعه کنید، او می تواند فرآیند برداشتن غده را انجام دهد. اما در کنار مباحث مربوط به سلامت، یکی از بزرگترین نگرانی هایی که مبتلایان به سرطان سینه دارند شکل و ظاهر سینه بعد از عمل است. در این شرایط شما باید بعد از مدتی به یک جراح پلاستیک دیگر مراجعه کنید تا ببینید که آیا می تواند حجم از دست رفته سینه شما را به خوبی ترمیم کند یا خیر؟

این در حالی است که دکتر فوق تخصص سرطان سینه، می تواند بلافاصله بعد از برداشتن توده یا تخلیه سینه، حجم از دست رفته سینه را طی همان عمل جراحی جبران کند. به صورتی که بعد از عمل شما متوجه هیچ گونه تغییر حجمی در سینه خود نشوید.

ویژگی های خاص دکتر فوق تخصص سرطان سينه

کارهایی که یک فوق تخصص سرطان سینه انجام می دهد به صورت خلاصه به سه بخش تقسیم می شوند:

  • برداشتن توده سرطانی یا تخلیه سینه
  • جراحی پلاستیک سینه برای جبران حجم از دست رفته سینه
  • بازسازی سینه

بازسازی سینه همان روندی است که طی آن ظاهر مخدوش شده سینه بعد از ماستکتومی یا لامپکتومی جبران شده و به آن باز می گردد.
به یاد داشته باشید که دکتر فوق تخصص سرطان سینه در انجام عمل های جراحی زیبایی سینه از جمله ماموپلاستی و ماستوپکسی هم تبحر دارد و می توانید برای جراحی با اهداف زیبایی هم به او مراجعه کنید و با خیال راحت از ایمنی کار، جراحی را به او بسپارید. چراکه مطمئن هستید شناخت کافی از همه جوانب سینه دارد و می تواند بدون وارد کردن آسیب به سینه جراحی زیبایی را برای شما انجام دهد.

جراحی سرطان سینه

انواع جراحی سینه

همانطور که وعده کردیم بهتر است کمی در مورد انواع رایج جراحی های سینه هم صحبت کنیم تا اطلاعات مفید و شناخت کافی در این زمینه داشته باشید.

لامپکتومی

لامپکتومی از جمله جراحی های درمانی سرطان سینه به شمار می رود. زمانی که سرطان سینه در گرید ها و مراحل ابتدایی و پایین باشد، پزشک ترجیح می دهد از لامپکتومی یا جراحی موضعی سینه استفاده کند. در این مراحل ابتدایی سرطان، غده هنوز متراکم است و زیاد بزرگ نشده. به همین دلیل می توان با برداشتن غده و بخشی از بافت های اطراف آن (برای ایمنی و اطمینان خاطر بیشتر)، سرطان را درمان کرد.
زمانی که سلول های سرطانی از بافت سینه تخلیه شوند می توان از درمان شدن سرطان مطمئن شد. خوبی لامپکتومی این است که در بیشترین حالت، حداکثر یک چهارم از بافت سینه را تخلیه می کند و باعث کاهش حجم زیادی از پستان نمی شود.

ماستکتومی

ماستکتومی نیز یکی دیگر از جراحی های درمانی سرطان سینه به حساب می آید که اغلب در مراحل و گرید های بالای سرطان سینه تجویز می شود.
وقتی سرطان به گرید های بالا، یعنی مراحل بالای گرید 3 رسیده باشد، سلول های سرطانی به کل بافت سینه و غدد لنفاوی زیربغل سرایت کرده اند. این یعنی دیگر با برداشتن توده اصلی یا بخشی از سینه نمی توان سرطان را درمان کرد. بلکه باید کل سینه و بخش هایی از بافت زیربغل را تخلیه کرد تا بتوان تمام سلول های سرطانی را از بدن خارج نمود. عمل جراحی ماستکتومی را با نام جراحی تخلیه سینه هم می شناسند.

برای آشنایی با گرید های سرطان مقاله درجه بندی سرطان سینه را مطالعه نمایید.

آیا ماستکتومی تنها درمان کامل سرطان سینه است؟ | دکتر امیرپاشا ابراهیمی

ماموپلاستی

ماموپلاستی یکی از گسترده ترین و البته رایجترین اشکال جراحی های زیبایی سینه است که می تواند افزایشی یا کاهشی باشد.

از ماموپلاستی افزایشی برای زیاد کردن حجم سینه استفاده می شود و این کار اغلب از طریق پروتز سینه یا از طریق تزریق چربی انجام می شود.

اما ماموپلاستی کاهشی عملی برای کوچک کردن سینه های بزرگ است که با برداشتن بخشی از بافت سینه، بدون آسیب رساندن به آن انجام می شود.

 مقاله تجربه ماموپلاستی را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

ماستوپکسی

ماستوپکسی را با نام لیفت سینه یا بالا کشیدن سینه هم می شناسند. برای لیفت کردن سینه های افتاده می توانید از روش جراحی ساده یا در ترکیب با لیزر استفاده کنید. البته ادعای لیفت سینه با نخ هم ادعای تازه ای نیست، اما هیچوقت نمی تواند به اندازه جراحی موثر باشد.

برای آشنایی بیشتر با این عمل زیبایی مقاله ماستوپکسی را مطالعه نمایید.

بهترین فوق تخصص سرطان سینه در تهران

معرفی دکتر امیرپاشا ابراهیمی

دکتر امیرپاشا ابراهیمی در سال ۱۳۷۹ با سهمیه آزاد وارد رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران شدند.
پس از اتمام دوره پزشکی عمومی و گذراندن دوره طرح خدمات نیروی انسانی  با رتبه برتر وارد رشته جراحی عمومی دانشگاه تهران، بیمارستان امام خمینی شدند و پس از کسب مهارتهای لازم زیر نظر بهترین اساتید جراحی کشور و همچنین گذراندن بخشی از دوره تخصص خود در کشور آلمان، در نهایت موفق به کسب بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه تهران شدند.
پس از گذراندن طرح تخصص خود در مناطق محروم و همچنین فعالیت به عنوان هیات علمی درمانی در بیمارستان امام خمینی تهران، به عنوان نفر اول امتحان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فرا گرفتند.
ایشان با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شدند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا