عمل کوچک کردن سینه

عمل کوچک کردن سینه | دوران نقاهت بعد از عمل كوچك كردن سينه

 عمل کوچک کردن سینه

جراحی ماموپلاستی یا عمل کوچک کردن سینه، برای افرادی که از بزرگ بودن بیش از حد سینه ‌های خود رنج می‌ برند، نوعی جراحی پرطرفدار محسوب می ‌شود. در برخی افراد مشاهده می ‌شود که به دلیل بزرگی سینه ها، از جمع دوری می‌ کنند و هنگام راه رفتن، با قوز کردن و حالت خمیده، سعی بر این دارد که بزرگ بودن سینه های خود را بپوشاند که این حالت به مرور زمان، فرد را دچار مشکل اسکلتی می ‌کند.
در این جراحی علاوه بر کوچک کردن پستان، در صورت وجود افتادگی و یا عدم تقارن در پستان‌ ها و نوک سینه، این مورد نیز اصلاح می‌ گردد.

فیلم عمل جراحي كوچك كردن سينه اپارات

مراقبت های بعد از عمل کوچک کردن سینه

پزشک متخصص مراقبت‌ هایی که فرد باید پس از جراحی انجام دهد را به بیمار خواهد گفت. دوره‌ی نقاهت بعد از جراحی کوچک کردن سینه ‌ها تأثیر مستقیمی بر نتیجه‌ ی جراحی می ‌گذارد. به همین دلیل، رعایت مراقبت های بعد از عمل کوچک کردن سینه سبب می ‌شود که روند بهبودی با سرعت بیشتری انجام شود و همچنین، خطرات و عوارض عمل ماموپلاستی به میزان قابل توجهی کاهش یابد. 

  1. بیماران باید از انجام فعالیت های سنگین اجتناب کنند.
  2. دارو هایی که توسط جراح سینه برایتان تجویز شده است را سر ساعت مصرف کنید.
  3. بیماران باید از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و استعمال سیگار پرهیز کنند؛ زیرا باعث افزایش ورم و اختلال در دوره بهبودی می شود.
  4. بیماران باید تا مدتی پس از جراحی سینه، به پشت و به صورت طاق باز بخوابند.
  5. از استراحت مطلق خودداری نمائید و پس از گذشت 24 ساعت از عمل، شروع به آهسته راه رفتن در منزل نمائید.
  6. پس از گذشت 2 روز از جراحی سینه می توانید استحمام کنید، اما بهتر است در این مورد با پزشک مشورت نمائید.
  7. فرد در هفته‌ ی اول پس از جراحی، روزانه به طور مرتب باید محل زخم را ضدعفونی کرده و به طور مداوم پانسمان را عوض کند تا از بروز عفونت جلوگیری شود.
  8. بیمار بعد از گذشت چند روز از جراحی ماموپلاستی و کاهش درد ناشی از جراحی، می‌ تواند پیاده‌ روی آرام و سبک را آغاز کند. پیاده ‌روی سرعت گردش خون را افزایش می ‌دهد و سبب می ‌شود درد و تورم ناشی از عمل کاهش یابد.

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی 

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی 

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی در سه هفته‌ی ابتدایی بسیار مورد اهمیت است. پس از انجام جراحی ماموپلاستی فرد باید حتما به پشت بخوابد. از خوابیدن روی پهلو و شکم در این دوره ‌ی زمانی خودداری شود. عمل کوچک کردن سینه به منظور اصلاح فرم و اندازه سینه‌ ها انجام می ‌شود؛ به همین دلیل، باید از ایجاد فشار بر روی سینه ‌ها جلوگیری کرد تا نتیجه‌ ی ایده آل از جراحی حاصل شود و سینه در بهترین وضعیت خود تثبیت گردد. در صورتی که به هیچ عنوان بیمار قادر به خوابیدن به پشت نیست، باید به جز خوابیدن روی شکم وضعیت بهتری را انتخاب کند؛ زیرا ایجاد فشار بر روی سینه‌ ها، ممکن است به بافت سینه‌ فشار وارد کند و یا عدم قرینگی در سینه ‌ها را به وجود آورد.
همچنین، هنگام خواب باید از دو بالش در زیر سر خود استفاده نمائید؛ زیرا این کار تورم و درد را تا میزان مشخصی کاهش می ‌دهد.

دوره نقاهت عمل ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی نیز دارای دوره‌ نقاهت می ‌باشد و افراد باید با رعایت نکات پس از عمل، در جهت بهبودی هر چه سریع ‌تر خود تلاش کنند تا به نتیجه دلخواه خود از این عمل دست پیدا کنند. بهتر است پس از عمل فردی کنار شما باشد تا شما را در طول ۲۴ ساعت اول پس از جراحی یاری کند. معمولا حدود دو هفته نیاز است تا بخیه‌ ها بهبود پیدا کنند اگر چه پس از آن همچنان کمی تورم و کبودی وجود دارد.
دوره بهبودی پس از عمل کوچک کردن سینه، بستگی به شرایط بدن بیمار دارد؛ اما معمولا پس از گذشت 1 هفته بیماران می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند. البته باید از انجام فعالیت و ورزش های سنگین مثل دویدن، کوهنوردی کردن و پله‌ های زیادی را بالا رفتن تا مدتی خودداری کنید.
همچنین مصرف نکردن مشروبات الکلی و عدم استفاده از دخانیات می‌تواند بهبودی شما را محقق سازد. رعایت این نکته علاوه بر حفظ سلامتی باعث به وجود آمدن نتایج بهتر برای عمل ماموپلاستی خواهد شد.

ورم بعد از عمل ماموپلاستی

بیمار جهت درمان کبودی و رفع تورم باید از کمپرس یخ و سپس، گرم استفاده کند، به این صورت که تا 3 روز اول از کمپرس یخ و پس از آن از کمپرس آب گرم استفاده کند. البته باید به این نکته توجه داشت که سینه ‌های بیمار تا مدتی پس از جراحی، بی ‌حس می ‌باشد؛ به همین دلیل، نباید در استفاده از کمپرس یخ و گرم زیاده روی کرد؛ زیرا ممکن است سبب آسیب به سینه ‌ها شود.

درد بعد از عمل ماموپلاستی

درد بعد از عمل ماموپلاستی

حتما باید پس از جراحی، تا چند روز، یک نفر در منزل به فرد بیمار کمک کند؛ زیرا در هفته‌ی اول، درد فرد خیلی زیاد است و گاهی ممکن است حتی قادر به بالا آوردن دست‌ های خود نیز نباشد. به همین دلیل شخصی که با او احساس نزدیکی و راحتی می‌ کند، باید در منزل برای استحمام و انجام کار های او حضور داشته باشد. معمولا احساس درد در بیماران را با مصرف مسکن می توان کنترل کرد.

البته میزان درد، به آستانه تحمل هر شخص بستگی دارد. اما در مجموع، اغلب افراد بعد از جراحی، درد شدیدی تجربه نمی‌کنند.

بعد از عمل ماموپلاستی چی بخوریم؟

مصرف مواد غذایی که امگا 3 دارند، به بیمارانی که جراحی سینه انجام داده اند توصیه می شود. بهتر است از مواد غذایی که دارای ویتامین ث هستند، استفاده کنید زیرا در کاهش ورم تاثیر گذارند. همچنین مصرف نمک و ادویه های تند را تا مدتی پس از جراحی سینه، از رژیم غذایی خود حذف کنید زیرا این موارد تشدید کننده ورم می باشند.

درن بعد از عمل ماموپلاستی

درن بعد از عمل ماموپلاستی برای خارج کردن ترشحات توسط پزشک در بدن شخص گذاشته می ‌شود. چند روز پس از جراحی از بدن او خارج می ‌شود؛ اما فرد بعد از برداشتن لوله ‌ها، تا چند هفته باید از سوتین ماموپلاستی مخصوص استفاده کند تا از تورم سینه ‌ها جلوگیری کرده و به فرم آن ‌ها کمک کند. همچنین، استفاده از سوتین مخصوص، سبب می‌ شود که بافت سینه ‌ها تناسب بهتری پیدا کنند.

زمان بازگشت به محل کار بعد از جراحی ماموپلاستی

دوره‌ نقاهت برای افراد مختلف، متفاوت است و سرعت بهبودی و ترمیم زخم ‌های حاصل از عمل جراحی، به میزان توانایی بدن آن‌ ها بستگی دارد. عموما، بعد از گذشت دو هفته از انجام جراحی، فرد با رعایت مراقبت های بعد از جراحی ماموپلاستی در هفته‌ ی سوم می‌ تواند کار های روزمره خود را انجام دهد و به محل کار خود بازگردد؛ اما در برخی افراد مشاهده می‌ شود که برای بازگشت به زندگی روزمره، به یک ماه زمان نیاز دارند.

عوارض عمل کوچک کردن سینه

عوارض ابتدایی این عمل نظیر التهاب و سوزش ظرف یک هفته تا ده روز بعد از عمل برطرف می‌شوند. به دلیل اینکه در طول این عمل از بیهوشی استفاده می‌ شود باید بدانید که سرگیجه داشتن و همچنین احساس سنگینی جز علائم کاملا عادی بعد از جراحی است و عوارض ناشی از بیهوشی نیز ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از جراحی برطرف می‌شوند؛ اما برخی عوارض دیگر نظیر تورم سینه‌ها ممکن است تا چند ماه نیز باقی بمانند. نکته مهم این است که همه این عوارض باید همراه با نشانه‌های بهبودی باشند. درصورتی‌که بعد از عمل عوارض به همان قوت ابتدای کار باقی بمانند یا حتی در مواردی بدتر هم بشوند، باید حتما با پزشک مشورت کنید.

عمل کوچک کردن سینه

عمل کوچک کردن سینه چگونه انجام می شود؟

کوچک کردن سینه یا کاهش سایز سینه، علاوه بر جنبه زیبایی، در برخی افراد جنبه درمانی دارد؛ یعنی برای کاهش درد و رفع مشکلات حرکتی، انجام می‌شود. بنا به دلایل مختلفی ممکن است اندازه سینه‌ها در خانم‌ها بزرگ شود. این افزایش سایز از یک حد نرمال که بگذرد، مشکلاتی را ایجاد می‌کند و غیر قابل تحمل می‌شود.

عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی کاهشی، نوعی جراحی ترمیم پستان است که برای کاهش سایز و متناسب کردن فرم سینه انجام می‌شود. در طول عمل ماموپلاستی، جراح با برداشتن بافت اضافی سینه، غدد، چربی و همچنین پوست اضافی، اندازه سینه را کاهش می دهد. در ماموپلاستی کاهشی، در واقع جراح متخصص با انجام چند برش خاص دور و زیر هالک و جدا کردن بخش‌های اضافی، هم سینه را کوچک می‌کند و هم با تغییر جای نوک و هاله سینه، فرم پستان‌ها را به حالت طبیعی برمی‌گرداند. علاوه بر کاهش حجم سینه، این روش سینه ها را بالا می برد تا تناسب را در بدن ایجاد کند. 

توضیحات دکتر امیرپاشا ابراهیمی درباره عمل جراحي كوچك كردن سينه 

هزينه جراحي كوچك كردن سينه نی نی سایت

هزینه جراحی کوچک کردن سینه، به حجم سینه‌ها (سختی عمل)، محل جراحی و نوع بیهوشی بستگی دارد. این هزینه بر اساس تعرفه پزشک و شرایط هر فرد متفاوت است و نمی‌توان هزینه عمل کوچک کردن سینه را به‌ طور دقیق، مشخص کرد. پس بهتر است، جهت اطلاع از هزینه عمل ماموپلاستی کاهشی، با پزشکتان صحبت کنید.
در صورت تمایل، می‌توانید در جلسه مشاوره رایگان تمامی سوالات خود از جمله هزینه عمل جراحی کوچک کردن سینه را با دکتر امیر پاشا ابراهیمی در میان بگذارید.

عمل کوچک کردن سینه شامل بیمه می‌شود یا خیر؟

گاهی عمل کوچک کردن سینه، ضرورتی بیش‌تر از یک عمل زیبایی ساده دارد. وزنی که سینه‌ها به گردن و شانه‌ها تحمیل می‌کنند، ممکن است باعث درد و آرتروز شود. به همین دلیل، بعضی از بیمه‌ها در صورت درمانی بودن عمل، بخشی از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهند. بهتر است قبل از عمل در خصوص پوشش‌دهی بیمه و مدارک لازم پرس‌و‌جو کنید.
اغلب برای استفاده از بیمه، باید پزشک متخصص ارتوپد، آسیب به ستون فقرات به علت سنگینی بیش‌ از‌ حد سینه را تائید کند. در آخر پرونده پزشکی شما در کمیسیون بررسی و رای نهایی مبنی بر پوشش‌دهی یا عدم پوشش‌دهی بیمه، صادر می‌شود.

عمل کوچک کردن سینه آقایان یا ژنیکوماستی

مردان نیز می توانند برای کوچک کردن سینه اقدام کنند. در برخی موارد سینه های مردان به صورت غیرطبیعی بزرگ می شود به طوری که شبیه سینه های زنان می شود. با استفاده از جراحی ژنیکوماستی از اندازه سینه ها کاسته می شود و افتادگی در ناحیه سینه برطرف می شود و اندام متناسب و شکل طبیعی به سینه ها باز می گردد.

عمل کوچک کردن سینه در بارداری و شیردهی

اگر قصد بارداری و شیردهی دارید، باید این عمل را به تعویق بیاندازید. ممکن است عمل کوچک کردن سینه بر میزان شیردهی شما اثر منفی بگذارد. البته بسته به میزان مهارت پزشک و همچنین تکنیک به‌کار رفته در جراحی، میزان آسیب به مجاری شیردهی متفاوت است.
گاهی می‌شود از بروز مشکل برای شیردهی جلوگیری کرد اما بهتر است ریسک این کار را کنار گذاشت. با این حال پیش از ماموپلاستی کاهشی حتما جراح خود را از قصد خود برای بارداری آگاه کنید تا بهترین تصمیم برای وضعیت شما گرفته شود.
اکثر پزشکان توصیه می کنند که دو ماه بعد از پایان دوران شیردهی، برای ماموپلاستی کاهشی اقدام کنید. اما در صورتی‌که، سینه‌هایتان شیر نداشته باشد و فرزندتان از شیرخشک تغذیه کند، می‌توانید این جراحی را ۶ ماه بعد از زایمان انجام دهید.
همچنین ماموپلاستی کاهشی، منعی برای بارداری ندارد. شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی، بعد از جراحی کوچک کردن سینه، باردار شوید. اما ممکن است این عمل باعث توفق شیردهی شود یا حجم شیر کاهش پیدا کند که بسته به تکنیک جراح، این مسئله متغیر است.

ورزش بعد از عمل ماموپلاستی

ورزش بعد از ماموپلاستی

اگر ورزشکار هستید و یا می‌خواهید بعد از عمل، ورزش را شروع کنید، باید کمی صبر داشته باشید. حداقل ۳ الی ۴ ماه بعد از جراحی، بهتر است ورزش سنگین نکنید. البته یک ماه بعد از جراحی، می‌توانید پیاده روی سبک را شروع کرده و ورزش‌های هوازی را انجام دهید.

سینه‌ها بعد از عمل ماموپلاستی، چه مدت متورم می‌مانند؟

در حالی که بیشتر فرایند بهبودی عمل کوچک کردن سینه، در چهار تا شش هفته اول اتفاق می‌افتد، به خاطر داشته باشید که تورم باقیمانده می تواند حدود سه تا چهار ماه ادامه داشته باشد. البته برای رفع کامل ورم و رسیدن به فرم نهایی سینه ممکن است تا ۶ ماه نیز زمان نیاز داشته باشید اما معمولا بعد از ۳ ماه، نتیجه مناسبی از عمل کوچک کردن سینه را شاهد خواهید بود.

بهترين دكتر جراحي كوچك كردن سينه

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، دارای بورد تخصصی جراحی عمومی، تمام سال های تحصیل خود را در دانشگاه تهران گذرانده اند و با سابقه پزشکی درخشان یکی از بهترین متخصصان حوزه زیبایی-درمانی سینه هستند.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی با دانش بالا و تجربه سالها کار در ارتباط با جراحی های زیبایی و درمان سینه و همچنین سرطان پستان عمل کوچک کردن سینه را بدون هیچگونه عوارضی برای بیماران عزیز انجام می دهند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا