دکتر جراح سرطان سینه

دکتر جراح سرطان سینه | بهترین جراح سینه تهران | دکتر امیرپاشا ابراهیمی

دکتر جراح سرطان سینه

سرطان سینه پدیده ای است که شدت خطرش به شخص شما بستگی دارد. درمان سرطان سینه می تواند بسیار راحت و آسان انجام پذیرد، یا می تواند خیلی سخت باشد. بسته به اینکه چه زمانی برای درمان اقدام کنید و بهترین دکتر جراح سرطان سینه را انتخاب کنید. 
اگر به خوبی مراقب سینه های خود باشید و مرتبا آنها را بررسی کنید، زودتر می توانید متوجه هرگونه علائم غیر عادی در آنها شده و برای تشخیص دقیق و درمان به پزشک مراجعه کنید. اگر در مراحل خیلی ابتدایی برای درمان سرطان سینه اقدام کنید، حتی ممکن است به جراحی هم احتیاجی نباشد! اما در اغلب موارد جراحی گزینه اجتناب ناپذیر برای درمان سرطان سینه است.

جراحی سینه برای درمان سرطان به دو دسته موضعی و کلی تقسیم می شود که در مورد آن صحبت خواهیم کرد. اما مهمترین نکته مورد بحث در این مقاله، انتخاب دکتر جراح سرطان سینه است. دکتر جراح سینه کسی است که قرار است سلامتی خودتان را در اختیار او قرار دهید، پس بهتر است کمی بیشتر درمورد ویژگی های یک دکتر جراح سینه خوب اطلاعات داشته باشید.
با ما همراه باشید تا توانایی تشخیص بهترین دکتر جراح سرطان سینه را به دست بیاورید.

سرطان سینه

سینه مجموعه ای از بافت های ارتباطی، غدد تولید شیر، چربی، مجاری شیررسان و بافت های خنثی است که همگی مانند گلبرگ های یک گل روی هم سوار شده اند. در سینه به صورت طبیعی همیشه توده های خوش خیمی به وجود می آیند که اصولا بی خطر هستند. مانند کیست ها یا گره های پستان.

خیلی از این توده ها خود به خود از بین می روند و حتی به درمان هم احتیاجی ندارند و به صورت عمومی بروزشان در سینه یک امر کاملا طبیعی است. اما برخی از توده ها هستند که ویژگی های این غده های خوش خیم را ندارند.
توده های سرطانی، توسط سلول های سرطانی شکل می گیرند. سلول هایی که مدام در حال رشد و گسترش هستند. چنانچه این سلول های سرطانی سر جای خود باقی بمانند، توده خوش خیم است و می توان با شانس بالایی آن را درمان کرد. اما اگر توده بدخیم باشد، یعنی سلول های سرطانی در محل تومور باقی نمانده و به سایر نقطه های سینه، و در مراحل خیلی پیشرفته به سایر اندام هم سرایت کرده اند.

سرطان سینه می تواند خوش خیم یا بدخیم باشد. اما در هر صورت هرچه زودتر برای درمان آن اقدام کنید، شانس بهبودی شما دوچندان خواهد بود. این پدیده در واقع امری رایج بین خانم هاست. همه خانم ها باید مراقب علائم و نشانه های سرطان سینه باشند. اما خوشبختانه علم پزشکی به نقطه ای رسیده که بیشتر مبتلایان به سرطان پستان را درمان می کند.

امروزه روش های درمانی بسیار زیادی به وجود آمده اند، اما هنوز هم جراحی کردن سینه، مطمئن ترین روش برای درمان قطعی سرطان سینه است.

دکتر جراح سرطان سینه

جراحی سینه

جراحی سینه می تواند به دو منظور صورت بگیرد. یکی برای زیبایی، و دیگری برای درمان. جراحی های زیبایی پستان شامل لیفت، ماموپلاستی کاهشی یا افزایشی، پروتزگذاری و غیره می شوند که در این مقاله درمورد آنها صحبت نمی کنیم.

مقاله انواع جراحی های زیبایی پستان را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

جراحی درمانی پستان به صورت کلی یعنی برداشتن بخشی از بافت داخلی سینه و حتی نواحی اطراف (مانند زیربغل)، برای از میان برداشتن توده های سرطانی. بسته به مرحله پیشرفت و شدت بیماری، حجم این تخلیه متفاوت خواهد بود.

آیا ماستکتومی تنها درمان کامل سرطان سینه است؟ (بخش اول)

 

آیا ماستکتومی تنها درمان کامل سرطان سینه است؟ (بخش دوم)

 

جراحی ماستکتومی یا لامپکتومی

تخلیه سینه یا به صورت کامل انجام می شود، که به آن ماستکتومی می گویند، یا به صورت موضعی انجام می پذیرد که به آن لامپکتومی می گویند.

اگر سرطان سینه در مراحل اولیه باشد، یا توده سرطانی خوش خیم باشد، لازم نیست برای درمان سرطان کل سینه تخلیه شود. بلکه پزشک با ابزار جراحی تنها نقطه ای که توده در آن قرار دارد را می برد و توده را برمی دارد. البته بخشی از بافت اطراف آن را هم حذف می کند، مبادا که سلول های سرطانی در آن باقی مانده باشند.

اما در شرایط سرطان سینه بدخیم، پزشک ممکن است صلاح را در این ببیند که کل سینه را بردارد یا به عبارت دیگر عمل ماستکتومی انجام دهد. چون تشخیص داده که کل بافت سینه سرطانی شده. این عمل ممکن است به صورت گسترده صورت بگیرد و علاوه بر بافت سینه، بخشی از بافت غدد لنفاوی زیر بغل هم طی آن برداشته شود.

نگرانی تان قابل درک است. نیمی از نگرانی افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند مربوط به سلامتی است، و نیمی دیگر مربوط به شرایط ظاهری سینه بعد از عمل تخلیه. اما بهتر است بدانید که جای هیچ نگرانی نیست. چون امروزه پزشک می تواند حتی در زمان خود عمل ماستکتومی، عمل بازسازی و حجم دهی مجدد سینه را هم انجام دهد. یا نهایتا ممکن است چند ماه بعد آن را برای شما انجام دهد.

با عمل بازسازی سینه شکل، ظاهر، اندازه، و قرینگی طبیعی سینه با استفاده از پروتز سینه به شما بازگردانده خواهد شد.

دکتر جراح سرطان سینه

جراح سینه خوب

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، جراح کسی است که سلامتی خودتان را به دست او می سپارید. پس بهتر است کسی باشد که به او اعتماد کامل دارید. اما این اعتماد چطور حاصل می شود؟

یک جراح بد می تواند آسیب های جبران ناپذیری به بدن شما وارد کند، و برعکس یک جراح خوب می تواند با کمترین مشکلات ممکن، بیماری شما را درمان کند. اما چطور می توانید تعیین کنید که پزشک مورد نظر شما کدامیک از این دو است؟

4 اقدام مهم برای اینکه یک دکتر جراح خوب سینه را انتخاب کنید:

1. در مرحله اول پرس و جو کنید. از دوستان، آشنایان، همکاران. حتی از مردم غریبه در تالار گفت و گوی اینترنتی. گزینه هایتان را محدود کنید و اول سراغ کسانی بروید که اسمشان را زیاد می شنوید یا تعریف خوبی از آنها به گوشتان می خورد.

2. این تعریف ها تا جایی کافی است که به مطب جراح مورد نظر زنگ بزنید و وقت ملاقات بگیرید. قبل از ملاقات درمورد پزشک تحقیق کنید. نامش را در اینترنت جستجو کنید. ببینید که او کیست و چه سوابقی از او موجود است. سپس سوالاتتان را آماده کنید و به دیدار او بروید. مستقیما از خود او در مورد سوابق، تجارب، مدارک تحصیلی سوال بپرسید. تعارف را کنار بگذارید. در وقت عمل این شمایید که بیهوش خواهید بود. پس حالا وقت تعارف نیست.

3. از پزشک بخواهید تعدادی از نمونه کارهای خود را به شما نشان دهد. معمولا پزشکان آلبومی از نمونه کارهای خود دارند که به راحتی در دسترس شما قرار می دهند. یا از او بخواهید که درصورت امکان چند نفر از مراجعین قبلی اش را به شما معرفی کند. با آنها تماس بگیرید و از تجربه درمانشان با این پزشک سوال بپرسید.

4. اما مهمترین پارامتر در انتخاب یک پزشک، جدای از سوابق این است که با او احساس راحتی هم داشته باشید. این به معنی آن نیست که حتما دنبال پزشک های خوش اخلاق و خوش مشرب بگردید. بلکه کافی است تا جدیت را، با هر لحنی که دارد، در او ببینید. باید بتوانید به او اعتماد داشته باشید.

نکته: در بیشتر موارد، تصمیم جراحی، تصمیمی است که تیم پزشکی برای شما اتخاذ می کنند.

دکتر جراح سرطان سینه

مرکز درمانی سرطان سینه

جراحی سینه معمولا در بیمارستان، یا در مرکزهای مجهز صورت می گیرد. پزشک مورد نظر شما بهترین مرکز برای درمان سرطان سینه را به شما معرفی خواهد کرد.

هزینه جراحی سینه

هزینه جراحی موارد بسیاری از قبیل هزینه بیمارستان، هزینه داروها، هزینه بستری، دستمزد پزشک و غیره را در برمی گیرد. هرکدام از این هزینه ها بسته به مکان مورد انتخاب و پزشک جراح مورد نظر شما متفاوت خواهد بود.

اما خوشبختانه از آنجایی که جراحی سرطان سینه جزو عمل های درمانی محسوب می شود، شرکت های بیمه بخشی از هزینه را برای شما جبران می کنند.

بهترین دکتر جراح سینه در تهران

تهران به عنوان پایتخت شلوغ ایران، پر از پزشکان خوب و البته پزشکان کم تجربه است. خیلی ها هستند که برای انجام عمل های درمانی از شهرستان ها به تهران می آیند، به امید اینکه پزشک خوبی را در آنجا پیدا کنند. پس در انتخاب پزشک جراح دقت داشته باشید.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، متخصص جراحی عمومی و فلوی فوق تخصصی جراحی پستان، یکی از بهترین جراحان سینه در داخل کشور هستند که برای جراحی های درمانی و زیبایی سینه می توانید به ایشان مراجعه کنید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

  1. بازتاب: روش های تجویز درمان هدفمند سرطان را بشناسیم! | گروه پزشکان به آیند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا