ارتباط کرونا و سرطان سینه

سرطان و کرونا: آنچه افراد مبتلا به سرطان سینه باید بدانند – بخش دوم

سرطان سینه و کرونا – بخش دوم

بخش قبلی

اگر شما یا یکی از عزیزان تان یکی از این علائم هشدار دهنده اضطراری را تجربه کردید، فوراً با اورژانس تماس بگیرید. افرادی که بیش از 60 سال سن دارند و افرادی که بیماری های جدی مانند سرطان، بیماری مزمن کلیوی، COPD (بیماری انسدادی مزمن ریوی)، بیماری قلبی، چاقی، بیماری سلول داسی شکل، سیستم ایمنی ضعیف یا دیابت دارند و افراد سیگاری به نظر می رسد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های شدید و عوارض ناشی از کرونا باشند. این شامل افرادی است که تحت درمان های سرطان قرار می گیرند که می تواند سیستم ایمنی بدن را به طور قابل توجهی تضعیف کند یا باعث بروز مشکلات ریوی شود و افرادی که به سرطان مبتلا شده اند (متاستاز یافته) به ریه ها مبتلا شده اند.

پیامدهای احتمالی ویروس کرونا عبارتند از:

  • پنومونی
  • نارسایی ارگان ها
  • مرگ

 

سرطان و کرونا: در صورت بروز علائم چه می توان کرد؟

سرطان و کرونا نی نی سایت
بیماری سرطان و کرونا

اگر تب ، سرفه یا تنگی نفس دارید، باید با پزشک خود تماس بگیرید. اگر شما یا یکی از عزیزان تان علائم شدیدی را تجربه می کنید که می تواند علامت اورژانسی باشد، مانند مشکل در تنفس، درد یا فشار مداوم قفسه سینه، گیجی یا ناتوانی در بیدار ماندن، یا مایل به آبی شدن در رنگ لب ها یا صورت، نیاز به مراقبت فوری پزشکی است و باید با اورژانس تماس بگیرید.

افرادی که علائم خفیفی را تجربه می کنند، معمولاً می توانند در خانه بمانند تا بیماری روند خود را طی کند و در عرض 2 هفته بهبود می یابند. اما اگر تحت درمان سرطان پستان قرار دارید، باید پزشک خود را مطلع کنید.

هر فردی که تحت درمان با سیستم سرکوب دستگاه ایمنی قرار دارد، باید در صورت مشاهده تب یا داشتن علائم شدید سرماخوردگی یا شبه آنفولانزا، با پزشک خود تماس بگیرد. برای افرادی که شیمی درمانی برای سرطان سینه دریافت می کنند، تب به هر حال یک فوریت پزشکی محسوب می شود، بنابراین این چیزی است که باید برای برطرف کردن آن با تیم پزشکی خود تماس بگیرید.

در 12 آگوست 2021 ، FDA توصیه های COVID-19 خود را به روز کرد و گفت: هر کسی که دارای سیستم ایمنی سرکوب شده است، در صورت قرار گرفتن در معرض ویروس یا تشخیص این بیماری، باید در مورد گزینه های درمانی آنتی بادی مونوکلونال با پزشک خود مشورت کند.

آنتی بادی های مونوکلونال در آزمایشگاه ساخته می شوند و مانند آنتی بادی هایی هستند که به طور طبیعی توسط سیستم ایمنی بدن ساخته می شوند.

در صورت ابتلا به این بیماری، می توانید اقدامات زیر را برای محافظت از دیگران انجام دهید:

  • در خانه بمانید، مگر اینکه به مراقبت های پزشکی احتیاج داشته باشید
  • در خانه، خود را از دیگران جدا کنید
  • هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را بپوشانید، دستمال کاغذی را به درستی دور بریزید و دستان خود را بشویید
  • علائم و دمای بدن خود را زیر نظر داشته باشید
  • هنگامی که در اطراف دیگران هستید از ماسک استفاده کنید. همچنین اگر از بیمار مراقبت می کنید، باید از ماسک استفاده کنید

شما باید مراحل بالا را دنبال کنید تا تمام نکات زیر در موردتان رخ دهد:

  • 10 روز از اولین باری که علائم را مشاهده کرده اید می گذرد
  • تب شما به مدت 1 روز کامل بدون داروهای کاهنده تب برطرف شده است
  • علائم شما بهبود یافته است، هر چند از دست دادن حس بویایی و چشایی ممکن است هفته ها یا ماه ها پس از بهبودی ادامه یابد و نیازی به به تاخیر انداختن پایان قرنطینه نیست

همه افراد نیازی به تست کووید -19 ندارند. در صورت بروز علائم، از پزشک خود بپرسید که آیا انجام آزمایش برای شما توصیه می شود یا خیر.

 

سرطان و کرونا: چه کسانی در معرض ابتلا به کرونا هستند؟

واکسن کرونا
دانستنی های سرطان و کرونا

به گفته CDC اکثر افراد در معرض خطر پایین نوع شدید بیماری کرونا هستند. با این حال، درک تفاوت بین خطر ابتلا به بیماری جدی در صورت ابتلا به عفونت در مقابل خطر ابتلا به عفونت بسیار مهم است.

در حالی که می دانیم افرادی که در حال حاضر با سرطان سینه دست و پنجه نرم می کنند، در معرض خطر بیشتری از بیماری شدید قرار دارند، تحقیقات نشان می دهد افرادی که مبتلا به سرطان هستند در صورت قرار گرفتن در معرض ویروس در معرض خطر بیشتری قرار دارند. در صورت تشخیص سرطان، محدود کردن تماس خود با افراد دیگر و پیروی از سایر اقدامات احتیاطی مانند استفاده از ماسک در مکان های عمومی بسیار مهم است.

در حال حاضر این ویروس به اکثر کشورهای جهان سرایت کرده است اما این که تا چه حد امکان دارد شما بدان مبتلا شوید – صرف نظر از شدید یا خفیف بودن آن – به محل زندگی شما و اقدامات احتیاطی تان بستگی دارد.

افرادی که در حال حاضر بیشتر در معرض ابتلا به عفونت هستند عبارتند از:

  • کسانی که واکسن COVID-19 را تزریق نکرده اند
  • کسانی که در جوامعی زندگی می کنند که ویروس در حال گسترش است
  • کارکنان مراقبت های بهداشتی که ممکن است در معرض افراد بیمار قرار گیرند
  • افرادی که برای مراقبت های پزشکی نیاز به مراجعه مکرر به بیمارستان دارند
  • کسانی که با افراد آلوده تماس نزدیک داشته اند
  • افرادی که اخیراً به مکان هایی سفر کرده اند که به طور مشخص ویروس در آنها گسترش یافته است
  • افرادی که نمی توانند ارتباط خود را با دیگران محدود کنند

 

سرطان و کرونا: چگونه می توانم از خودم و دیگران محافظت کنم؟

بیماری سرطان و کرونا
سرطان و کرونا نی نی سایت

بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا این است که در صورت امکان واکسینه شوید و از قرار گرفتن در معرض ویروس خودداری کنید.

در دسامبر 2020، FDA اولین واکسن های COVID-19 را برای استفاده اضطراری مجاز کرد. در 13 آوریل 2021، FDA و CDC خواستار توقف استفاده از واکسن J&J در حین مطالعه شدند. یک مسئله ایمنی بالقوه پس از آنکه شش زن دچار یک بیماری نادر مرتبط با لخته شدن خون شدند.

سرطان خون در کودکان

در 23 آوریل، پس از بررسی داده ها، CDC توقف را لغو کرد و دوباره استفاده از واکسن J&J را برای همه بزرگسالان توصیه کرد.

واکسن های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد و شمار آنها در حال توسعه است و ممکن است در نهایت نیز مجاز شوند. هنوز مشخص نیست که حفاظت ناشی از واکسن COVID-19 چقدر طول می کشد. همچنین هنوز مشخص نیست که اگر پس از واکسیناسیون در معرض ویروس قرار گرفتید، می توانید به شخص دیگری ویروس را انتقال بدهید یا خیر. بنابراین CDC توصیه می کند که استفاده از ماسک در شرایط خاص همچنان ادامه یابد.

علاوه بر واکسیناسیون به موقع و در صورت امکان، مهم است که سایر اقدامات احتیاطی را نیز انجام دهید تا خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهید، به ویژه اگر دارای مشکل جدی سلامتی مانند سرطان سینه هستید. در صورت نقص ایمنی، CDC توصیه می کند از پزشک خود بپرسید که آیا لازم است همچنان استفاده از ماسک را در مکان عمومی ادامه دهید و از تماس نزدیک با افرادی که با آنها زندگی نمی کنید، اجتناب کنید، حتی اگر کاملاً واکسینه شده باشید.

ادامه در بخش بعدی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا