افتادگی سینه بعد از پروتز

علت افتادگی سینه بعد از پروتز و روش درمان و پیشگیری از آن

افتادگی سینه بعد از پروتز و روش های جلوگیری از آن

جراحی پروتز سینه به عنوان یکی از روش‌های زیبایی برای داشتن سينه اي با حجم بزرگ و زيباست؛ این روش برای خانم‌هایی که به دلایل مختلف مانند درمان سرطان پستان، سینه‌های خود را از دست داده‌اند یا خانم‌هایی که سینه‌های کوچکی دارند، به کار می‌رود.
ممکن است بعد از جراحی پروتز سینه فرد مشکلاتی را نیز تجربه کند. به عنوان مثال افتادگی سینه بعد از پروتز سینه از این موارد است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در این مقاله قصد داریم توضیحات جامعی در مورد علل و راههای پیشگیری و درمان آن را ارائه دهیم.

علل افتادگی سینه

برخی از دلایل افتادگی سینه

دلایل افتادگی سینه به طور معمول شامل موارد زیر هستند:

  • بارداری
  • یائسگی
  • شیردهی
  • تغییرات وزن
  • سرطان سینه
  • مصرف الکل و سیگار
  • عدم محافظت از سینه ها
  • جاذبه زمین و بالا رفتن سن

آیا بعد از پروتز هم افتادگی سینه ایجاد می شود؟

جواب بله است! در اصل چیزی که مهم است، وزنی است که روی عضله سینه است خواه وزن طبیعی بدن باشد و خواه از یک ایمپلنت خارجی منجر شده باشد. در هر صورت می‌تواند این عضلات را شل کند و افتادگی سینه ایجاد شود. البته افتادگی سینه بعد از ایمپلنت، دلیلی برای نگرانی نیست زیرا اگر از یک ایمپلنت خوب و عمل جراحی استاندارد و … بهره ببرید، قطعاً احتمال افتادگی ‌سینه نیز به مراتب کاهش می‌یابد.

مطالب بیشتر: انواع پروتز سینه

پروتز سینه نی نی سایت

آیا افتادگی سینه بعد از عمل پروتز سینه، طبیعی است؟

پروتز سینه بر اساس نوع تکنولوژی ساخت پروتز، انواع مختلفی دارد. همچنین، سایز و شکل پروتزها متفاوت است و فرد متقاضی انجام جراحی زیبایی سینه، باید قبل از انجام عمل پروتز سینه، در خصوص فرم سینه و نوع پروتز تحقیقات لازم را انجام داده و تصمیم‌‌گیری نماید.

در مشاوره‌های قبل از جراحی پروتز سینه، پزشک متخصص توضیحات جامع و کاملی درباره نوع پروتز و سایز مناسب پروتز را در اختیار زیباجو قرار می دهد و با علم به تمام پیش‌آمدهای احتمالی حاصل از انتخاب نوع و فرم پروتز سینه، بیمار را راهنمایی می کند تا کاندید انجام این جراحی زیبایی، با اطلاعات کافی، دست به انتخاب و تصمیم‌گیری بزند.

معمولاً در صورتیکه انتخاب اندازه و نوع پروتز سینه، صحیح نباشد و شرایط بدنی فعلی و آینده‌ی فرد متقاضی درنظر گرفته نشود، افتادگی سینه اتفاق می‌افتد؛ اما در صورتیکه فرد متقاضی با تحقیقات کافی و با توجه به صحبت‌های پزشک خود، در خصوص انتخاب نوع پروتز و اندازه‌ی آن اقدام نماید، ریسک افتادگی سینه بعد از پروتز به حداقل می‌رسد.

آیا افتادگی سینه در همه افراد ایجاد می شود؟

البته نگرانی از افتادگی سینه پس از عمل ایمپلنت سینه همیشگی نیست. گاهی ممکن است برای مدتی بسیار طولانی و یا حتی تا آخر عمر، سینه خوش‌فرم و زیبایی داشته باشید، اما برخی افراد ممکن است مشکلات احتمالی مربوط آن را هم تجربه کنند.

آیا افتادگی سینه بعد از پروتز همیشه ایجاد می‌شود؟

پاسخ منفی است. افتادگی سینه بعد از پروتز سینه، اتفاق همیشگی نیست و برای همه افراد رخ نمی‌دهد. معمولاً افتادگی سینه پس از پروتز زمانی اتفاق می‌افتد که مراقبت‌های لازم بعد از جراحی پروتز سینه انجام نشود و یا سایز و وزن پروتز انتخابی، آن‌قدر زیاد باشد که باعث سنگینی و کشش پوست سینه شود. در این شرایط افتادگی سینه طبیعی است؛ چرا‌که نیروی گرانش زمین به‌ صورت مکرر، در حال پایین کشیدن حجم سنگینی است و مقاومت پوست در مقابل این کشش بسیار پایین است؛ طبیعتاً نتیجه چنین انتخابی، افتادگی سینه خواهد بود.

اما درصورتی‌که انتخاب نوع پروتز متناسب باشد و با ثبات وزن، از چاقی و لاغری زیاد جلوگیری شود هیچ‌گاه درگیر افتادگی سینه بعد از پروتز نخواهید شد. البته باید درنظر داشته‌ باشید، عامل افزایش سن در افتادگی سینه قابل پیشگیری نیست و تنها لیفت سینه درمان آن است.

لیفت سینه

لیفت سینه چگونه افتادگی سینه بعد از پروتز را درمان می کند؟

پزشک در جراحی لیفت سینه با برداشتن بخشی از پوست سینه، فرم سینه را از حالتی افتاده، تغییر می‌دهد و موجب رفع افتادگی سینه می‌شود. البته جراح سعی می‌کند خط برش را برای لیفت سینه بر روی خطوط ناشی از جراحی‌های قبل ایجاد کند تا میزان زخم بر روی بافت سینه کاهش پیدا کند.

لیفت سینه روش‌های مختلفی دارد؛ این جراحی ممکن است با ایجاد برش عمودی از نوک سینه تا پایین آن انجام شود و یا با ایجاد برش افقی و عمودی در زیر سینه و نوک سینه تا زیر سینه انجام شود و در برخی موارد که افتادگی سینه زیاد است، با برش دور هاله سینه و برش‌های عمودی و افقی، هاله سینه را جا‌به‌جا می‌کنند تا فرم سینه را لیفت نموده و بهبود بخشند.

مطالب بیشتر: لیفت سینه

چگونه از افتادگی سینه جلوگیری کنیم؟

با تقویت عضلات سینه، می‌توان از افتادگی آن جلوگیری کرد. چیزی که باعث می‌شود تا وزن سینه روی بدن قابل تحمل باشد و به پایین کشیده نشود، عضلات سینه است. اگر این عضلات تقویت شوند، از بروز مشکلاتی مانند افتادگی سینه جلوگیری خواهد شد. هیچگاه ورزش را کنار نگذارید. همچنین سبک زندگی سالمی داشته باشید و از غذاهای سالم و سبک تغذیه سالم بهره‌مند شوید.

شیردهی بعد از پروتز سینه

شیردهی بعد از پروتز سینه

پروتز در روی عضله یا زیر عضله سینه قرار می‌گیرد که هر کدام هم روش مخصوص به خود را دارد. هر چند که برش‌هایی روی سینه و زیر آن ایجاد می‌شود اما این برش‌ها به گونه‌ای نیستند که مجاری‌ شیر را مختل کنند و آن‌ها را از بین ببرند. البته توجه داشته باشید که هر چند می‌توان با وجود ایمپلنت سینه، شیردهی را از سر گیرید اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد، کمبود تولید شیر است زیرا گیرنده‌های حسی روی نوک پستان در اکثر مواقع دچار ایراد می‌شوند و روند تولید شیر را کاهش می‌دهند. مکیدن سینه توسط کودک آنقدر قوی نیست که بتواند پروتزها را جابجا کند و یا بر روی آن تاثیر بگذارد. تنها مشکلی که ممکن است وجود داشته باشد، کمبود تولید شیر برای نوزاد است.

مطالب بیشتر: تاثیر پروتز سینه بر بارداری و شیردهی

درمان افتادگی سینه بعد از پروتز

برای جلوگیری از این مشکلات باید قبل از انجام این عمل، اطلاعات لازم را در زمینه انواع ایمپلنت‌ها و نحوه قرارگیری آن در سینه داشته باشید. ایمپلنتی که انتخاب می‌کنید و حجم آن می‌تواند در این روند تاثیر زیادی داشته باشد. بهتر است ایمپلنتی را انتخاب کنید که اندازه مناسبی داشته باشد و فشار زیادی را به عضله سینه وارد نکند.

اگر مراقبت‌های بعد از عمل جراحی را به خوبی انجام دهید، می‌توانید از بروز افتادگی سینه تا حد زیادی جلوگیری کنید. به خصوص استفاده از سینه‌بند‌های طبی که پس از عمل جراحی باید از آن‌ها بهره ببرید، هم به سلامت سینه و هم زیبایی آن کمک می‌کند. اگر با وجود این موارد باز هم افتادگی سینه بعد از پروتز اتفاق افتاد، با جراحی لیفت سینه می‌توانید، به‌راحتی تمام پوست‌های اضافی که از کشیدگی سینه به‌وجود آمده است را از بین ببرید و دوباره به همان ظاهر زیبای سینه، بدون افتادگی بازگردید.

جراحی لیفت سینه انواع مختلفی دارد که بر اساس حجم سینه و نوع افتادگی سینه، تکنیک جراحی لیفت سینه انتخاب می‌شود. این جراحی با چند برش افقی یا عمودی یا هر دو، در ناحیه سینه انجام می‌شود. البته گاهی میزان افتادگی سینه زیاد است و پزشک با صلاحدید خود، جراحی لیفت سینه را با جابه‌جایی هاله پستان انجام می‌دهد.

نکته مهم در جراحی لیفت سینه این است که اگر پزشک در حین جراحی لیفت سینه، به عصب این ناحیه آسیب وارد کند، بعد از جراحی لیفت سینه، میزان حس جنسی در ناحیه سینه و نوک سینه کاهش می‌یابد. پس حتماً در این خصوص با پزشک خود مشورت نمایید.

با توجه به حساس بودن جراحی سینه در خانم ها و جلوگیری از عوارض احتمالی بعد از آن، بسیار مهم است که فرد توسط جراح مجرب و بهترین دکتر جراح سینه تحت عمل قرار گیرد.

مطالب بیشترلیفت و پروتز سینه به صورت همزمان

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

دریافت بهترین نتیجه و رضایتمندی از نتیجه جراحی پروتز سینه به انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی پستان که دانش و مهارت کافی در زمینه جراحی زیبایی و درمانی دارد، بسیار وابسته است.
پزشک جراح باید دارای بورد تخصصی، تجربه لازم و مهارت کافی باشد. دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ جراحی پستان با به کارگیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی پروتز سینه را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.
عزیزانی که در خصوص عمل های زیبایی-درمانی سینه سوالاتی دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

کلام آخر

در صورتی که پروتز به درستی در جای خود قرار نگرفته، مراقبت‌های لازم بعد از جراحی را جدی نگرفته باشید و یا در نهایت وزن پروتز انتخابی با وزن و اندازه سینه‌های شما همخوانی نداشته باشد، در این زمان است که افتادگی سینه بعد از پروتز را تجربه خواهید کرد. دکتر امیرپاشا ابراهیمی در این زمینه به شما کمک می‌کند تا نه تنها بهتر بتوانید توصیه‌های مراقبتی را اجرا کرده بلکه انتخاب پروتز سینه و نحوه جایگذاری آن به بهترین شکل ممکن انجام گیرد. در این صورت شما نتیجه بسیار خوبی را به دست می‌آورید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا