عمل زیبایی سینه و شکم

عمل زیبایی سينه و شكم | دکتر امیرپاشا ابراهیمی

عمل جراحی زیبایی سينه و شكم

عمل زیبایی سینه و شکم را می توان به طور همزمان انجام داد و به این ترتیب اصطلاحا با یک تیر، دو نشان زد. یکی از محبوب ترین انواع ترکیبی جراحی زیبایی، جراحی شکم (ابدومینوپلاستی) و ماموپلاستی (لیفت سینه با یا بدون پروتز) است که اغلب با اصطلاح مای میک اور (mommy make over) شناخته می شود. محوری ترین مبحثی که در ادامه این نوشتار بدان خواهیم پرداخت جراحی زیبایی سینه و شکم است که جزئیاتی دقیق و ضروری را در این زمینه در اختیارتان قرار خواهیم داد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

جراحی زیبایی شکم نی نی سایت

عمل جراحی زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی)

روش های مختلفی برای جراحی زیبایی شکم وجود دارد و پزشکان برای هر فردی با توجه به شرایط بالینی فرد، میزان چربی های بدن و نیز ساختار کلی بدن یکی از روش های جراحی زیبایی شکم و در واقع بهترین روش زیبایی شکم را پیشنهاد می دهند.

ابدومینوپلاستی یک نوع از جراحی زیبایی شکم است که با هدف داشتن شکمی صاف، تخت و یکدست در خانم ها و آقایان انجام می شود. در این جراحی چربی ها و پوست اضافی شکم برداشته می شود و عضلات دیواره شکم سفت می شود. گاهی همزمان با این جراحی با توجه به نظر پزشک لیپوماتیک و لیپوساکشن نیز استفاده می شود که تاثیر زیبایی اندام را دو چندان می کند.

چه افرادی نمی توانند جراحی ابدومینوپلاستی را انجام دهند؟

برای جراحی ابدومینوپلاستی پزشک با معاینه دقیق قد و وزن شما شاخص توده بدنی و یا bmi را مدنظر قرار می‌دهد. در صورتی که BMI بدن شما بالاتر از ۳۰ باشد گزینه مناسبی برای این جراحی محسوب نمی شوید، چرا که این جراحی با مخاطرات بسیاری برای افرادی که افزایش وزن بسیار بالا دارند همراه خواهد بود.

توصیه جراح برای افرادی که شاخص توده بدنی بالاتر از ۳۰ دارند کاهش تدریجی وزن و یا استفاده از روش هایی مانند لیپوماتیک و لیپولیزر است که فرد بتواند در مدتی مشخص مقداری وزن خود را کاهش دهد و بعد نسبت به جراحی ابدومینوپلاستی اقدام نماید.

بنابراین اگر فرد دچار افزایش وزن بسیار بالایی باشد ابتدا باید وزن خود را مقداری کاهش دهد و بعد از لاغری برای از بین بردن پوست آویزان ناحیه شکم اقدامات لازم را انجام دهد.

انواع ابدومینوپلاستی

انواع ابدومینوپلاستی

  • ابدومینوپلاستی جزئی

افرادی که بیشتر چربی های شکم آن ها در زیر ناف و قسمت پایین شکم جمع شده است، باید از عمل زیبایی جزئی استفاده کنند زیرا حجم چربی آن ها زیاد نیست و تنها کافیست برشی در زیر ناف آن ها زده شود. در ابدومینوپلاستی جزئی ناف جابجا نمی شود و زمان انجام آن حدود دو تا سه ساعت می باشد. این جراحی برای افرادی مناسب است که فقط قصد فرم دهی به زیر شکم دارند و نمی خواهند عضلات بخش را تقویت کنند. در ابدومینوپلاستی جرئی میتوان ترک های پوستی را نیز از بین برد.

ابدومینوپلاستی جزئی
  • ابدومینوپلاستی کامل

برخی از افراد شکم بسیار بزرگی دارند و پوست زیادی در قسمت شکم آن ها جمع شده است. برای زیباسازی شکم در این افراد باید از ابدومینوپلاستی کامل استفاده کرد تا چربی ها و پوست های اضافه به صورت کامل از بین برود. در این عمل جراحی، ناف جابجا می شود و باید برش بلندی در زیر شکم و بین استخوان های ران روی بدن زده شود. این جراحی برای افرادی مناسب است که کاهش وزن زیادی داشته اند و یا بارها زایمان کرده اند و حال به دنبال تغییرات اساسی هستند.

ابدومینوپلاستی کاملچه کسانی می توانند ابدومینوپلاستی انجام دهند؟

جراحی ابدومینوپلاستی برای افرادی که دچار چاقی موضعی در ناحیه شکم هستند پیشنهاد می شود؛ ممکن است بعد از زایمان و یا کاهش وزن شاهد لاغری تمام اندام ها باشید، اما با مقداری چربی و پوست آویزان در ناحیه شکم همراه شوید که البته این ضایعه به هیچ عنوان با رژیم غذایی و ورزش از بین نخواهد رفت.
گفتنی است که این جراحی علاوه بر افراد چاقی که از داشتن شکم بزرگ و آویزان رنج می برند، برای افرادی که اندامی لاغر دارند اما دچار چاقی موضعی در ناحیه شکم و زیر شکم شده اند نیز گزینه ی مناسبی است. همچنین افرادی که عضلات شکم آنها بسیار ضعیف است و شکم آویزان که به زیر شکم معروف می باشد در آنها وجود دارد می توانند ابدومینوپلاستی انجام دهند.

زمانی که افراد به پزشک و جراح متخصص مراجعه می کنند وضعیت آنها بررسی و تمامی مشکلات آنها دقیقا تعیین می شود تا بهترین روش برای افزایش زیبایی شکم تعیین گردد.

خانم ها به دلیل داشتن سابقه زایمان بیشتر به این جراحی روی می آورند اما در برخی از آقایان هم تمایل برای ابدومینوپلاستی بسیار است. این جراحی زیبایی در مجموع برای افرادی است که شکم آنها بزرگ و آویزان است. این اتفاق در خانم ها بعد از انجام زایمان های متعدد اتفاق می افتد در حقیقت زمانی که شکم بسیار بزرگ می شود و سپس فرد دچار کاهش وزن می گردد پوست کشیده شده حالت کشسانی خود را از دست می دهد و شل و آویزان می شود. 

روند جراحی ابدومینوپلاستی

مهم ترین اقدامی که در طی این جراحی انجام می شود پوست و چربی های اضافی شکم برداشته می شود و در نهایت یک شکم صاف و زیبا خواهید داشت.

  • ابتدا جراح سینه معاینات و بررسی هایی خواهد داشت تا بتواند برنامه مناسب با ساختار بدنی و آناتومی بدنی شما را طرح ریزی کند.
  • سپس با علامت گذاری هایی که روی شکم شما می گذارد محل برش ها را تعیین می کند.
  • در نهایت در طی جراحی تمامی برش ها انجام می شود و پوست اضافی برداشته می شود و چربی اضافی تخلیه می گردد.
  • بعد از بخیه و انجام پانسمان روند بهبودی آغاز می شود و باید مراجعه کننده مراقبت های بعد از جراحی را به منظور تسریع روند بهبودی محل زخم ها با دقت و وسواس انجام دهد.

تفاوت جراحی ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک

کسانی که صرفا چربی های اضافی دارند ولی شکم آنها بزرگ و شل و افتادگی ندارد می توانند از روش جراحی لیپوماتیک به کاهش چربی ها کمک کنند. در غیر اینصورت زمانی که افراد این سه ویژگی ها را با هم دارا باشند باید جراحی ابدومینوپلاستی برایشان انجام شود.

برگشت شکم بعد از جراحی زیبایی شکم

احتمال برگشت شکم بعد از جراحی زیبایی شکم وجود دارد اما با رعایت مراقبت های تغذیه ای و انجام فعالیت های ورزشی و تلاش در جهت بهبود رفتار غذایی و فعالیت های روزمره می توانید احتمال آن را کاهش دهید

هزینه عمل زیبایی سینه و شکم

هزینه عمل زیبایی سینه و شکم

هزینه عمل زیبایی سینه و شکم در اثر عوامل مختلفی از جمله تخصص پزشک جراح، میزان مشکلاتی که افراد در ناحیه شکمی با آن روبرو هستند و میزان پیچیدگی روند جراحی تعیین می شود. این عوامل در کاهش یا افزایش هزینه جراحی زیبایی سینه و شکم اثر گذار خواهند بود.
از این رو زمانی که برای مشاوره نزد پزشک مراجعه می کنید تمامی شرایط شما بررسی می شود و هزینه نهایی تعیین می گردد.

بهترین جراح زیبایی سینه و شکم

عمل زیبایی سینه و شکم باید از سوی بهترین جراح زیبایی انجام شود. در واقع مهارت علمی و عملی و تجربه کاری جراح در نتیجه جراحی بسیار تاثیرگذار است.
مسلما بهترین فرد جهت انجام این جراحی ها جراح فوق تخصص پستان است. همچنین مطمئن شوید که شما یک جراح معتبر و مجرب را انتخاب می کنید که تعداد بالایی از جراحی های ترکیبی از جمله عمل زیبایی سینه و شکم را انجام داده است.
بیشتر بیمارانی که به جراحان زیبایی مراجعه می‌کنند، مطمئن نیستند که کدام جراحی را می‌خواهند انجام دهند. به عنوان مثال شما شاید بخواهید پهلوهایتان را کوچک کنید، یا فرم بدن قبل از بارداری‌تان را دوباره به دست آورید یا به سادگی مقداری حجم به سینه‌هایتان بدهید. دکتر امیرپاشا ابراهیمی شما را به سمت بهترین جراحی‌هایی که هدف شما را به ارمغان می‌آورند، هدایت می‌کند.

mommy makeover

mommy makeover چیست؟

دو جراحی که اغلب با هم ادغام می‌شوند، عمل زیبایی سینه و شکم (تامی تاک) است. این ادغام ” mommy makeover” (تغییرات و اصلاح مادر) نام دارد.

هدف جراحی mommy makeover این است که شکل و ظاهر بدن بانوان را بعد از زایمان بازیابی کند. قسمت‌های زیادی از بدن بعد از بارداری تغییر می‌کنند؛ از جمله سینه‌ها، شکم، دور کمر، اندام تناسلی و باسن. جراحی‌های که می‌توانند در mommy makeover انجام شوند:

چه کسانی می توانند عمل زیبایی سینه و شکم را انجام دهند؟

  • افراد بدون بیماری های همراه یا بیماری های همراه کنترل شده
  • BMI زیر 32
  • سن زیر 60 سال
  • افراد بدون سابقه ی کم خونی

جراحی شکم و لیفت سینه همزمان را می توان در بسیاری از خانم ها که بعد از بارداری و شیردهی دچار افتادگی شکم و سینه شده اند انجام داد.

جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه

دو جراحی که معمولا به طور همزمان انجام می شود، جراحی شکم (ابدومینوپلاستی یا تامی تاک) و جراحی سینه (لیفت سینه همراه با پروتز سینه یا بدون آن) می باشد. این جراحی گاهاً با اصطلاح مامی میک اور شناخته می شود.
دکترامیرپاشا ابراهیمی فوق تخصص جراحی سینه، معتقد است که مهم ترین مزیت این جراحی ترکیبی افزایش درصد رضایت بیماران از جراحی می باشد.

جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه چگونه انجام می شود؟

اگر افتادگی و حجم سینه ها زیاد نباشد بدون لیفت و با تعبیه پروتزهای سیلیکونی، سینه ها لیفت می شوند؛ اما در صورتی که افتادگی سینه زیاد باشد با جراحی ماستوپکسی، پوست اضافی سینه بریده می شود و سینه ها لیفت می شوند.
در جراحی تامی تاک یا همان ابدومینوپلاستی پوست شل و افتاده و نیز چربی قسمت تحتانی شکم از بین می رود و عضلات آسیب دیده یا جدا شده ترمیم می شوند. از روش های لیپوساکشن و لیپوماتیک نیز در حین جراحی برای ایجاد کانتور مناسب و شکل دادن به بدن نیز استفاده می شود. نتیجه این جراحی ترکیبی، عمل زیبایی سینه و شکم، سینه های بزرگتر و پرتر با شکمی صاف و محکم است.

ابدومینوپلاستی بعد از دوران بارداری و شیردهی

از بین بردن اثرات بارداری و شیردهی با جراحی سینه و شکم

برخی از خانم ها پس از گذراندن دوران بارداری و شیردهی در نواحی سینه و شکم افتادگی دارند و این ظاهر با جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه قابل درمان است. ترکیب جراحی لیفت سینه و جمع کردن شکم (مینی ابدومینوپلاستی یا ابدومینوپلاستی کامل) یک روش عالی برای از بین بردن اثرات بارداری و شیردهی است که با رژیم غذایی و ورزش برطرف نمی شود.

رسیدن به اندام ساعت شنی با جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه

یکی از زیباترین فرم بدن، فرم ساعت شنی است که با کمر باریک، سینه های پر و محکم و باسن برجسته مشخص می شود. پروتز و لیفت سینه بالاتنه را پر می کند، در حالی که تامی تاک یا ابدومینوپلاستی (و در صورت نیاز چربی کشی یا لیپوماتیک یا لیپوساکشن) اطراف کمر را باریک تر می کند. ترکیب عمل زیبایی سینه و شکم یک روش عالی برای برجسته سازی انحناهای بدن و دستیابی به اندامی به فرم ساعت شنی و زیبا است.

مزایای جراحی های ترکیبی

عمل زیبایی سینه و شکم می تواند مزایای زیادی داشته باشد:

  • کاهش مدت زمان نقاهت بعد از جراحی
  • یک بار بیهوشی به جای دو یا سه بار بیهوش شدن
  • از بین بردن اثرات بارداری و شیردهی بر اندام و فرم بدن به صورت همزمان در یک جلسه
  • داشتن دوره بهبودی واحد و ریکاوری همزمان چندین عمل مخصوصا برای خانم های شاغل با زمان محدود
  • عمل زیبایی سینه و شکم می تواند به زنانی که بچه دار نشده اند، نیز در رسیدن به اندام ساعت شنی کمک کند، از جمله زنانی که کاهش وزن چشمگیر داشته اند.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، با سال ها تجربه جراحی زنان و مردان از جمله جراحی شکم، لیفت و پروتز سینه و… می تواند به شما در تصمیم گیری پیش از جراحی، انجام جراحی و رسیدن به اهداف زیبایی کمک کند. جهت دریافت وقت مشاوره، می توانید از طریق لینک زیر با کلینیک دکتر امیرپاشا ابراهیمی در ارتباط باشید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

جراحی همزمان سینه و شکم

3 نکته طلایی جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه

در ادامه با 3 نکته که باید در مورد جراحی mommy makeover بدانید، آشنا می‌شوید:

1. هیچ جراحی mommy makeover استانداردی وجود ندارد

لزومی ندارد در تمام جراحی‌های ابدومینوپلاستی و لیفت سینه یک سری جراحی‌های معین انجام شود. در واقع این جراحی بر اساس نیازها، سبک زندگی و آناتومی بدن شما شخصی سازی می‌شود.

2. mommy makeover اغلب شامل جراحی سینه و شکم است

به طور معمول mommy makeover شامل جراحی‌های سینه و تامی تاک است. این جراحی در ابتدا برای جوانسازی قسمت هایی از بدن بانوان که بیش از حد تحت تاثیر دوران مادری قرار گرفته بود، ایجاد شد. با این حال با گذشت زمان این جراحی تحول یافت و هم اکنون شامل ادغامی از جراحی‌های زیر می‌تواند باشد:

  • جراحی زیبایی شکم یا تامی تاک
  • جراحی پروتز یا بزرگ کردن سینه
  • جراحی کوچک کردن سینه
  • جراحی باسن
  • لیپوساکشن
  • لیفت سینه
  • لیفت بازو
  • لیفت ران

هدف انجام همزمان ابدومینوپلاستی و لیفت سینه، بازیابی ظاهری جوان، افزایش زیبایی و تناسب بدن است که ممکن است شامل برداشتن پوست اضافی و برداشتن چربی‌های شکم، افزایش حجم سینه با کاشت ایمپلنت یا جبران حجم از دست رفته با تزریق چربی باشد.

3. بیشتر افراد به تامی تاک کامل احتیاج دارند.

در حالی که لیپوساکشن بهترین گزینه برای از بین بردن چربی اضافی است، نمی‌تواند پوست آویزان یا ماهیچه‌های شل را درست کند. بیشتر بیمارانی که زایمان داشته‌اند یا به طور قابل توجهی کاهش یا افزایش وزن داشته‌اند، پوست آویزان و شلی در زیر ناف دارند که تامی تاک می‌تواند این مشکلات را بهبود ببخشد.
برای انجام تامی تاک دو گزینه پیش رو دارید: تامی تاک کامل یا مینی تامی تاک. کاندیدای ایده آل برای مینی تامی تاک افرادی هستند که فقط زیر ناف پوست شل دارند که بیشتر شامل بانوانی است که زایمان کرده اند، افزایش وزن داشته اند یا یائسه شده اند. لازم است به یاد داشته باشید جراحی مینی تامی تاک جراحی بزرگی است که نیاز به دوران ریکاوری زیادی دارد.
اگر وقتی به کل شکمتان نگاه می‌کنید، چربی اضافی یا پوست شل بالای نافتان دارید، باید تامی تاک کامل انجام دهید. طول برش ممکن است کمی بیشتر باشد، اما جراحی نتیجه خوبی خواهد داشت و ظاهر شکمتان صاف و خوش فرم می‌شود.

دوران نقاهت عمل زیبایی سینه و شکم

جراحی ابدومینوپلاستی و لیفت سینه به زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارد. بیمارانی که برنامه‌ریزی می‌کنند و دوره نقاهت خود را با رعایت مراقبت های بعد از عمل طی می کنند رضایت بخش‌ترین نتیجه را خواهند داشت.
بعد از عمل زیبایی سینه و شکم به دو هفته استراحت مطلق نیاز دارید. هر چند تا ۳ یا ۴ هفته قادر نخواهید بود به راحتی خم شوید. پس برنامه‌ریزی کنید، کسی برایتان آشپزی کند یا اگر کودک دارید کسی برای نگهداری از آن‌ها در نظر بگیرید. برای داشتن بهترین نتیجه به بدنتان زمان بدهید تا کاملا بهبود یابد.

بهترین جراح سینه و شکم در تهران

بهترین جراح زیبایی-درمانی سینه در تهران

چنانچه قصد دارید عمل زیبایی شکم و سینه را انجام دهید به یک متخصص حرفه ای و با تجربه مراجعه کنید. جراحی که بتواند بدون آسیب زدن به اندام داخلی سینه و شکم، این عمل را به بهترین نحو و با ایمنی بالا برای شما انجام دهد.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، یکی از بهترین پزشکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان در کشور هستند که می توانند انواع جراحی سینه و شکم را با بهترین کیفیت ممکن برای شما انجام دهند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

کلام آخر 

افتادگی سینه و شکم علاوه بر ایجاد ظاهری نامناسب، باعث کاهش اعتماد به نفس نیز می شود که با انجام عمل زیبایی سینه و شکم می توان این مسائل را به حداقل رساند و در نتیجه ظاهری زیباتر داشت. با انجام این عمل زیبایی ظاهر شما به طور اساسی تغییر می‌کند و به شما انرژی، نشاط و عزت نفس بیشتری می‌دهد.
در پایان امید است که تمامی مطالب ارائه شده بتواند روشنگر مسیر درمانی شما باشد و بتوانید
بهترین جراح زیبایی سینه و شکم را برای جراحی برگزینید و بهترین نتیجه برای شما حاصل گردد.

منبع

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا