جراحی زیبایی سینه

مهمترین نکات درباره عمل زیبایی سینه | بهترین جراح زیبايی سینه در تهران

عمل زیبایی سینه (ماموپلاستی)

عمل زیبایی سینه که همچنین با عنوان ماموپلاستی نیز شناخته می شود، جراحی بزرگ کردن یا کوچک کردن اندازه سینه است. این شامل قرار دادن ایمپلنت سینه در زیر بافت سینه یا ماهیچه های قفسه سینه یا برداشتن بخشی از سینه است.

ماموپلاستی افزایشی یا عمل جراحی بزرگ کردن سینه

برای برخی از زنان، عمل زیبایی سینه راهی برای احساس اعتماد به نفس بیشتر است. برای برخی از زنان اما، جراحی زیبایی پستان به عنوان بخشی از بازسازی سینه بعد از برداشتن پستان به شمار می رود.

عمل کوچک کردن سینه یا جراحی ماموپلاستی کاهنده

اگر قصد انجام عمل زیبایی سینه را دارید، با یک جراح سینه صحبت کنید. توصیه ما به شما این است که با آقای دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، به عنوان بهترين جراح زيبايي سينه در تهران مشورت کنید. ایشان به خوبی برای تان شرح خواهند داد که عمل زیبایی سینه شامل چه مواردی است، از جمله خطرات احتمالی، عوارض و مراقبت های بعد از آن.

عمل جراحي كوچك كردن سينه اپارات | فیلم عمل كوچك كردن سينه

 

عمل زیبایی سینه در چه مواردی انجام می شود؟

نمونه کار ماموپلاستی
ماموپلاستی

عمل زیبایی سینه به شما کمک می کند:

  • اگر فکر می ‌کنید سینه‌ های تان کوچک‌ یا بزرگ هستند یا یکی کوچک‌ تر از دیگری است و این بر نحوه لباس پوشیدن یا نوع سوتین مورد نیاز برای کمک به عدم تقارن تأثیر می ‌گذارد، ظاهر خود را تقویت کنید
  • اندازه سینه های خود را پس از بارداری یا کاهش وزن قابل توجه تنظیم کنید
  • پس از جراحی برداشتن سینه برای مشکلات مختلف، صاف بودن سینه تان را اصلاح کنید
  • اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

اهداف خود را با جراح پلاستیک خود در میان بگذارید تا بتوانید در مورد آنچه که این جراحی می تواند برای شما انجام دهد واقع بین باشید.

 

عوارض جراحي زيبايي سينه | عوارض بعد از عمل زيبايي سينه

جراح زيبايي سينه در تهران

عوارض جراحي زيبايي سينه زنان شامل موارد زیر است:

  • بافت اسکار که شکل ایمپلنت سینه را مخدوش می کند (انقباض کپسولی)
  • درد سینه
  • عفونت
  • تغییر در حس نوک سینه و پستان
  • تغییر موقعیت ایمپلنت
  • نشت یا پارگی ایمپلنت

اصلاح این عوارض ممکن است نیازمند جراحی دیگری برای برداشتن یا جایگزینی ایمپلنت باشد.

لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک مرتبط با ایمپلنت پستان

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ارتباط احتمالی بین ایمپلنت سینه و ایجاد لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک (ALCL) را شناسایی کرده است که یک سرطان غیر معمول سیستم ایمنی است. این بیماری به عنوان لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک مرتبط با ایمپلنت پستان (BIA-ALCL) شناخته می شود. FDA بر این باور است که زنان دارای پروتز سینه که دارای سطوح بافتی هستند، خطر ابتلا به BIA-ALCL در آنها بسیار پایین اما افزایش یافته است. با این حال، این بدان معنا نیست که این ایمپلنت ها باعث ایجاد BIA-ALCL می شوند. تحقیقات بیشتری برای درک رابطه بین این بیماری و ایمپلنت سینه مورد نیاز است.

بیماری ایمپلنت سینه

علائم سیستمیک – که گاهی اوقات بیماری ایمپلنت سینه نامیده می شود – ممکن است با ایمپلنت سینه همراه باشد. ارتباط دقیق این علائم با ایمپلنت سینه به وضوح درک نشده است. علائم و نشانه های گزارش شده شامل خستگی، از دست دادن حافظه، بثورات پوستی، مشکل در تمرکز و تفکر واضح و درد مفاصل است. برداشتن ایمپلنت سینه ممکن است علائم را معکوس کند. تحقیقات برای تعیین پیوند و علت آن ادامه دارد. اگر پروتز سینه دارید و هر یک از این علائم و نشانه ها را تجربه کردید، با جراح پلاستیک خود صحبت کنید.

ماستکتومی و پروتز

در صورت مشاهده هرگونه تغییر در سینه یا ایمپلنت، با پزشک خود صحبت کنید. ویزیت های پیگیرانه مداوم و آزمایش های غربالگری مناسب می تواند عوارض بعد از عمل زيبايي سينه را شناسایی و برطرف کند.

 

آمادگی های لازم برای جراحی زیبایی سینه

بهترين جراح سينه در تهران ني ني سايت

در مورد ترجیحات خود در خصوص اندازه، حس و ظاهر سینه ها با یک جراح پلاستیک مشورت کنید. توصیه ما به شما این است که با آقای دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، مشورت کنید. ایشان به عنوان بهترين دكتر جراح سينه در تهران انواع ایمپلنت ها – صاف یا بافت دار، گرد یا شکلی مانند قطره اشک، سالین یا سیلیکونی – و همچنین تکنیک های جراحی پستان را برای تان شرح خواهند داد.

قبل از تصمیم به انجام جراحی زیبایی پستان، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ایمپلنت سینه از افتادگی سینه شما جلوگیری نمی کند. جراح پلاستیک شما ممکن است علاوه بر بزرگ کردن سینه، لیفت سینه را برای اصلاح افتادگی سینه ها توصیه کند.
  • ماموگرافی ممکن است پیچیده تر شود. اگر پروتز سینه دارید، علاوه بر ماموگرافی معمولی، به نماهای بیشتر و تخصصی نیاز دارید.
  • ایمپلنت سینه ممکن است شیردهی را با مشکل مواجه کند. برخی از زنان می‌توانند پس از پروتز کردن سینه، شیر خود را با موفقیت شیر ​​دهند. با این حال، برای دیگران، شیردهی یک چالش است.
  • ممکن است پس از برداشتن ایمپلنت سینه به جراحی دیگری نیاز داشته باشید. اگر تصمیم به برداشتن ایمپلنت خود دارید، ممکن است به لیفت سینه یا سایر جراحی های اصلاحی برای کمک به بازیابی ظاهر سینه خود نیاز داشته باشید.

ممکن است قبل از جراحی نیاز به ماموگرافی اولیه داشته باشید. پزشک شما ممکن است داروهای خاصی را قبل از جراحی نیز تنظیم کند. برای مثال، اجتناب از مصرف آسپرین یا سایر داروهایی که می ‌توانند خونریزی را افزایش دهند، مهم است.

اگر سیگار می‌ کشید، جراح از شما می ‌خواهد که برای مدتی – حدود چهار تا شش هفته – قبل و بعد از جراحی سیگار را ترک کنید.

ترتیبی دهید که شخصی بعد از جراحی شما را به خانه برساند و حداقل شب اول را در کنار شما بماند.

ماندگاری پروتز سینه

پروتز سینه تضمینی برای ماندگاری مادام العمر نیست. میانگین طول عمر یک ایمپلنت حدود 10 سال است. پارگی ایمپلنت یک احتمال است. همچنین، سینه‌ های شما همچنان پیر می‌ شوند و عواملی مانند افزایش وزن یا کاهش وزن ممکن است ظاهر سینه ‌های شما را تغییر دهد. این مسائل احتمالاً منجر به جراحی بیشتر می شود.

پارگی پروتز سینه

پارگی پروتز به راحتی و یا مانند فیلم های فضای مجازی در اثر تغییر فشار بار در هواپیما یا زیر آب رخ نمی دهد. این فیلم ها فقط جنبه تبلیغاتی دارند. پارگی به مدت زمانی که در بدن است و جنس پروتز بستگی دارد.

غربالگری برای اطمینان از عدم پارگی ایمپلنت سیلیکونی توصیه می شود. FDA توصیه می کند که 5 تا 6 سال پس از قرار دادن پستان، برای غربالگری پارگی سینه سیلیکونی، MRI سینه را در نظر داشته باشید. هر دو تا سه سال یکبار MRI سینه توصیه می شود. سونوگرافی ممکن است یک روش غربالگری جایگزین باشد – مگر اینکه علائمی داشته باشید. با جراح پلاستیک خود در مورد نوع خاصی از تصویربرداری مورد نیاز برای نظارت روتین ایمپلنت های خود صحبت کنید.

در طول عمل زیبایی سینه

بهترين دكتر جراحي كوچك كردن سينه نی نی سایت

عمل زیبایی سینه را می توان در یک مرکز جراحی یا مرکز سرپایی بیمارستان انجام داد. احتمالا همان روز به خانه بر می گردید. این روش به ندرت نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد.
گاهی اوقات، جراحی زیبایی سینه طی بی حسی موضعی انجام می شود – شما بیدار هستید و ناحیه سینه شما بی حس می شود. با این حال، اغلب جراحی زیبایی پستان طی بیهوشی عمومی انجام می شود، که در آن شما برای جراحی در خواب هستید. جراح گزینه های مختلف بیهوشی را با شما در میان می گذارد.
برای قرار دادن ایمپلنت سینه، جراح برشی را در یکی از سه مکان زیر ایجاد می کند:

  • چین زیر سینه
  • زیر بغل
  • اطراف نوک سینه (پری آرئولار)

پس از ایجاد برش، جراح بافت سینه شما را از ماهیچه ها و بافت همبند قفسه سینه جدا می کند. این یک جیب در پشت یا جلوی بیرونی ترین عضله دیواره قفسه سینه (عضله سینه ای) ایجاد می کند. جراح ایمپلنت را در این جیب قرار می دهد و آن را در پشت نوک پستان شما قرار می دهد.

بهترين جراح سينه

ایمپلنت ‌های سالین خالی وارد می ‌شوند و پس از قرار گرفتن در محل، با آب نمک استریل پر می ‌شوند. ایمپلنت های سیلیکونی از قبل با ژل سیلیکون پر می شوند.

هنگامی که ایمپلنت در جای خود قرار می گیرد، جراح برش را می بندد – معمولاً با بخیه و آن را با چسب پوست و نوار جراحی پانسمان می کند.

ماموپلاستی چیست؟

نی سایت

مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی 

درد و تورم تا چند هفته پس از جراحی به عنوان عوارض جراحي زيبايي سينه محتمل است. کبودی نیز ممکن است رخ دهد. انتظار داشته باشید که اسکار ها به مرور زمان محو شوند اما به طور کامل ناپدید نشوند.

در حالی که دوران نقاهت بعد از عمل كوچك كردن سينه یا بزرگ کردن سینه را سپری می کنید، استفاده از بانداژ فشاری یا سوتین ورزشی برای حمایت بیشتر و قرار دادن ایمپلنت ‌های سینه ممکن است کمک کند. جراح شما ممکن است داروهای ضد درد نیز تجویز کند.

دستورالعمل های جراح خود را در مورد بازگشت به فعالیت های معمولی دنبال کنید. اگر از نظر فیزیکی شغلی ندارید، ممکن است بتوانید ظرف چند هفته به سر کار خود بازگردید. حداقل به مدت دو هفته از فعالیت‌ های شدید – هر چیزی که می ‌تواند نبض یا فشار خون شما را افزایش دهد – خودداری کنید. در حالی که در حال بهبودی هستید، به یاد داشته باشید که سینه های شما به تماس فیزیکی یا حرکات تند حساس خواهند بود.

اگر جراح از بخیه‌ هایی استفاده کرده است که به خودی خود جذب نمی ‌شوند یا لوله‌ های تخلیه را در نزدیکی سینه ‌های شما قرار داده است، برای برداشتن نیاز به یک قرار ملاقات دارید.

اگر متوجه گرمی و قرمزی سینه خود شدید یا تب کردید، ممکن است عفونت داشته باشید. در اسرع وقت با جراح خود تماس بگیرید. همچنین در صورت تنگی نفس یا درد قفسه سینه با جراح خود تماس بگیرید.

 

هزینه عمل زيبايي سينه زنان نی نی سایت

هزینه عمل زيبايي سينه زنان نی نی سایت

هزینه‌ مربوط به ماموپلاستی برای اغلب مراجعه‌کنندگان مهم است و جزو اولویت‌های اصلی تلقی می‌شود. بیشتر متقاضیان سعی دارند تا این عمل را با کیفیت بالا و قیمت ارزان انجام دهند، اما باید بدانید که معیار انتخاب در جراحی ماموپلاستی نباید قیمت و هزینه‌ باشد.

در بیشتر مواقع کم بودن قیمت‌ها و ارزان بودن خدمات در کنار تبلیغات نامتعارف بی‌دلیل  نیست. هر خدمت ارزانی که منجر به لطمه به‌سلامتی شود، بی‌ارزش شناخته می‌شود. بسیاری از افراد بخاطر قیمت های ارزان مراکز بی‌کیفیت جذب آن می‌شوند و معمولاً هم نتیجه دلخواه را به دست نمی‌آورند. توصیه می کنیم در هر کاری اول کیفیت و مهارت جراح را بررسی کنید.

هزینه ماموپلاستی ثابت نیست و بسته به عوامل مختلفی تعیین می‌شود، از جمله این که قصد دارید سینه های تان را کوچک یا بزرگ کنید. در عمل‌های زیبایی بر اساس شرایط هر متقاضی از روش درمانی خاصی استفاده می‌شود. به‌عبارت‌دیگر برای رسیدن به‌ظاهر مطلوب به حجم خاصی از تغییرات و روش مخصوص نیاز است، از اینرو برای اطلاع دقیق از هزینه عمل زيبايي سينه لطفا به این صفحه مراجعه کنید.

آیا ماموپلاستی شامل بیمه می شود یا خیر؟

بیمه پروتز سینه را پوشش نمی دهد. تا زمانی که از نظر پزشکی ضروری باشد بیمه هزینه ها را تحت پوشش قرار می دهد. اما در خصوص هزینه عمل كوچك كردن سينه با بيمه باید با بیمه گذار خود مشورت کنید. معمولا جراحي كوچك كردن سينه با اهداف درمانی با بيمه امکانپذیر است.

نتایج

عمل زیبایی ماموپلاستی
تجربه عمل ماموپلاستی

عمل زیبایی سینه می تواند اندازه و شکل سینه های شما را تغییر دهد. این جراحی ممکن است تصویر بدن و عزت نفس شما را بهبود بخشد. اما این مستلزم این است که انتظارات واقع بینانه ای از آن داشته باشید.

همچنین سینه های شما پس از عمل به فرایند پیری خود ادامه می دهند. افزایش یا کاهش وزن نیز ممکن است ظاهر سینه شما را نیز تغییر دهد. اگر بعد از عمل از ظاهر سینه های خود ناراضی هستید، ممکن است برای اصلاح این مسئله به جراحی دیگری نیاز داشته باشید.

 

بهترین جراح زیبایی سینه | بهترين جراح سينه در تهران

بهترين جراح سرطان سينه در تهران
بهترين جراح سينه در تهران

چنانچه به دنبال بهترین جراح سينه در تهران هستید، به شما دکتر امیرپاشا ابراهیمی دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، فلوی رسمی جراحی پستان (سرطان و زیبایی) از دانشگاه علوم پزشکی تهران، از اعضای زبده تیم به آیند را معرفی می کنیم.

برای مشاوره با ایشان لطفا کلیک کنید.

“م . ز”

تندرست باشید.

منبع: mayoclinic

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا