عمل ماموپلاستی کاهنده

ماموپلاستی کاهنده نی نی سایت

ماموپلاستی کاهنده

عمل ماموپلاستی کاهنده روشی برای کوچک کردن سینه ها و تغییر شکل آن ها است که در ادامه جزئیات بیشتری را پیرامون آن بررسی می کنیم.

فیلم جراحی کوچک کردن سینه

ماموپلاستی کاهنده چیست؟

عمل ماموپلاستی کاهنده یا کوچک کردن سینه برای برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه ها انجام می شود. این عمل جراحی در بین بیماران بسیار محبوب است و علاوه بر جنبه زیبایی، ناراحتی و درد جسمانی ناشی از بزرگی سینه ها را کاهش می دهد.

اگر شما سینه های بزرگی دارید می توانید عمل ماموپلاستی کاهنده را برای احساس راحتی بیشتر یا دستیابی به اندازه مناسب سینه ها انتخاب کنید.

روش انجام عمل ماموپلاستی کاهنده 

جراحی کوچک کردن سینه معمولا تحت بیهوشی عمومی در بیمارستان یا مرکز جراحی به صورت سرپایی انجام می شود. عمل سرپایی به این معنی است که بیمار می تواند در همان روز جراحی یا صبح روز بعد مرخص شود و به خانه برود. این جراحی به طور متوسط حدود دو تا سه ساعت طول می کشد. 
تکنیک های مورد استفاده در عمل ماموپلاستی کاهنده ممکن است متفاوت باشند.

نحوه عمل ماموپلاستی

نحوه عمل ماموپلاستی

در عمل ماموپلاستی کاهنده، جراح معمولا یک برش در اطراف پوست تیره اطراف نوک سینه ها و پایین آن ها ایجاد می کند و چربی و پوست اضافی سینه را برای کاهش اندازه آن برمی دارد. 
در عمل ماموپلاستی کاهنده، پزشک باید تقارنی میان سینه ها ایجاد کند اما تفاوت هایی ممکن است در اندازه و شکل سینه ها ایجاد شود که قابل چشم پوشی است.
بلافاصله بعد از عمل ماموپلاستی کاهنده سینه های شما با گاز استریل یا باند پوشانده می شوند و برای خارج شدن خونابه و دیگر ترشحات، درن بعد از عمل ماموپلاستی در سینه ها کار گذاشته می‌شود که پس از چند روز برداشته می‌شود.

مزایای عمل ماموپلاستی کاهنده

خانم هایی که سینه های بزرگی دارند معمولا مشکلاتی از قبیل کمر درد، گردن درد، محدودیت در فعالیت ها، راش پوستی مزمن یا تحریک پوستی در زیر سینه ها و به طور کلی نارضایتی از ظاهر را دارند. 

عمل ماموپلاستی کاهنده ظاهر شما و توانایی مشارکت در فعالیت های فیزیکی را بهبود می بخشد. اگر شما تصمیم به انجام ماموپلاستی کاهشی دارید، در این باره با پزشک جراح مشورت نمائید. آگاهی از خطرات و عوارض احتمالی و همچنان داشتن انتظارات معقول بسیار اهمیت دارد.

زمان بازگشت به محل کار بعد از عمل ماموپلاستی کاهنده

عوارض ماموپلاستی کاهنده

عمل ماموپلاستی کاهنده عوارضی مانند خونریزی، کبودی و تورم را به دنبال دارد که پس از طی دوران نقاهت کاملا برطرف می شود. البته در صورت مراجعه به پزشک بی تجربه که دانش و مهارت کافی در این زمینه نداشته باشد ممکن است عوارض زیر را تجربه کنید:

  • بروز اسکار
  • عفونت
  • عوارض جانبی بیهوشی
  • مشکل یا ناتوانی در شیردهی
  • از دست دادن احساس در نوک سینه ها و پوست اطراف آن ها
  • تفاوت در اندازه، شکل و تقارن سینه ها که در آینده به انجام جراحی دیگری برای اصلاح این تفاوت ها نیاز است.

در چه سنی می توان عمل کوچک کردن سینه را انجام داد؟

شما می توانید عمل ماموپلاستی کاهنده را در هر سنی حتی نوجوانی انجام دهید. اما اگر سینه های شما هنوز به طور کامل رشد نکرده باشد، ممکن است در آینده به عمل ماموپلاستی کاهنده دیگری نیاز داشته باشید. اگر تصمیم به انجام موارد زیر را دارید باید عمل ماموپلاستی کاهنده را به تعویق بیاندازید:

  • زایمان. اگر قصد بارداری دارید تا بعد از آن برای ماموپلاستی کاهنده صبر کنید. شیردهی بعد از جراحی کوچک کردن سینه با مشکل روبه رو خواهد شد؛ در حالی که برخی تکنیک ها در ماموپلاستی کاهنده به حفظ توانایی شیردهی کمک می کنند.
  • کاهش وزن. اگر تصمیم به کاهش وزن با تغییر در رژیم غذایی و آغاز برنامه ورزشی دارید، صبر کنید تا به وزن ثابتی برسید. کاهش وزن اغلب موجب تغییر در اندازه سینه های شما می شود.

مراقبتهای بعد از عمل ماموپلاستی کاهنده

مراقبتهای بعد از عمل ماموپلاستی کاهنده

پس از جراحی به توصیه‌های پزشک خود به دقت عمل کنید. با رعایت مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی بعد از شش ماه، به بهترین نتیجه دست خواهید یافت. رعایت موارد زیر را فراموش نکنید:

  • خودداری از مصرف سیگار و الکل
  • بعد از گذشت 10 روز می توان ورزش سبک را آغاز کرد.
  • پرهیز از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و…
  • از مصرف هر گونه دارو به صورت خودسرانه خودداری فرمائید.
  • تا چند هفته نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفت.
  • همیشه جای زخم را خشک نگه دارید و بخیه‌ها را دستکاری نکنید.
  • پرهیز از استحمام تا دو روز، چرا که خطر عفونت را افزایش می دهد.
  • روزهای پس از عمل راه بروید. این کار به بهبود زودتر شما کمک می‌کند.

سوتین طبی بعد از عمل ماموپلاستی

جراح پوشیدن سوتین ماموپلاستی را برای محافظت از سینه ها توصیه می کند. در چهار هفته‌ی اول پس از جراحی، باید به صورت مداوم و بیست و چهار ساعته از گن طبی استفاده شود تا سینه فرم بهتری بگیرد.

بعد از عمل ماموپلاستی چی بخوریم؟

بیمار باید مصرف غذاهای چرب، پرنمک و پرادویه را در رژیم غذایی تا حد ممکن کاهش دهد. خوردن غذاهای چرب ممکن است در روند بهبودی اختلال ایجاد کند. همچنین برای جلوگیری از تورم بیشتر در محل جراحی، میزان نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

درد بعد از عمل ماموپلاستی

درد بعد از عمل ماموپلاستی

پس از عمل، احساس درد یا حساسیت به درد در سینه ها طبیعی است. داروهایی برای کنترل درد و آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از بروز عفونت در محل زخم تجویز می شود که باید طبق دستور پزشک حتما مصرف کنید. با مصرف مسکن درد کاهش می‌یابد و پس از چند هفته کاملا رفع می‌شود.

ورم سينه بعد از عمل ماموپلاستي

بعد از جراحی کوچک یا بزرگ کردن سینه، تورم کاملا طبیعی است. از استراحت مطلق بعد از عمل ماموپلاستی خودداری کنید؛ زیرا عدم فعالیت بدن، احتمال لخته شدن خون را افزایش می‌دهد و این امر تورم و کبودی را تشدید می‌کند.
بیمار بعد از گذشت چند روز و کاهش درد ناشی از جراحی، می‌تواند پیاده‌روی آرام و سبک را آغاز کند. پیاده‌روی سرعت گردش خون را افزایش می‌دهد و سبب می‌شود درد و تورم ناشی از عمل کاهش یابد.
این ورم، ممکن است باعث شود فرم سینه‌تان چندان دلخواه نباشد، اما نگران نباشید. بعد از کاهش تورم، سینه به فرم ایده‌آل شما نزدیک می‌شود. در بیشتر مواقع، دو ماه ابتدایی بعد از انجام جراحی، تورم در شدیدترین حالت خود است و با گذشت زمان، به مرور کاهش پیدا می‌کند.

خارش بعد از عمل ماموپلاستی کاهنده

ممکن است فرد در ناحیه ی تحت درمان خارش و خشکی احساس کند که نشانه‌ی ترمیم زخم‌های حاصل از جراحی است و یک امر طبیعی است. برای جلوگیری از خشکی پوست می توان از لوسیون های مخصوص استفاده کرد، به شرطی که با محل زخم ها تماس نداشته باشد.
البته در صورت بروز هر گونه مشکل از قبیل قرمزی، خونریزی غیرطبیعی، کبودی و تورم حتما به پزشک مراجعه شود.

عمل ماموپلاستی کاهنده

نتایج عمل ماموپلاستی کاهنده 

شما می توانید نتایج حاصل از جراحی ماموپلاستی کاهنده را سریعا مشاهده کنید؛ البته در نظر داشته باشید که رفع تورم و اسکار ناشی از جراحی به ماه ها زمان نیاز دارد. نتایج نهایی ماموپلاستی کاهنده معمولا دائمی است؛ با این حال شکل و اندازه سینه می تواند در اثر افزایش سن و افزایش یا کاهش وزن تغییر کند.

حس سینه بعد از عمل ماموپلاستی

ماموپلاستی کاهشی ممکن است باعث ایجاد اسکار، از بین رفتن احتمالی حس نوک سینه و عدم توانایی شیردهی شود. جراح در جلسه مشاوره با شما درباره کلیه موارد مرتبط و در مورد تجربیاتی که با سایر بیماران دارد، صحبت خواهد کرد.

برش ایجاد شده در نوک سینه همانند هر برش جراحی دیگر سبب می‌شود تا پس از جراحی آن ناحیه برای مدتی بی حس شود. بعد از عمل جراحی ماموپلاستی کاهشی گاها دیده می‌شود که فردی حس نوک سینه خوبی داشته و فرد دیگری ندارد و هیچ ابزاری برای ارزیابی آن وجود ندارد که بررسی شود پس از جراحی به چه صورت خواهد بود.
در شش ماه اول پس از جراحی زیبایی سینه حس نوک سینه بر هم می‌خورد؛ در برخی افراد حس سینه در شش ماه اول پس از جراحی باز می‌گردد ولی در برخی دیگر حدود پنجاه درصد آن باز نمی‌گردد. 

در نهایت بگوییم، قبل و بعد از جراحی سینه نمی توان ارزیابی نمود که حس سینه به چه صورت خواهد شد؛ لذا تمامی افراد بایستی در نظر داشته باشند احتمال دارد حس نوک سینه آن‌ها کاهش یابد.

ورزش بعد از عمل ماموپلاستی

ورزش بعد از عمل ماموپلاستی

انجام فعالیت‌های ورزشی در صورت توان فرد بلامانع است و می تواند پس از دو تا سه هفته، زمانی که زخم بافت جراحی شده بهبود یافت انجام ورزش های سبک را آغاز کند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که به دلیل آنکه سینه جراحی شده است خوابیدن بر روی سینه امکان نخواهد داشت ولی حرکت دست‌ها و انجام فعالیت‌ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد. بنابراین از انجام ورزش هایی که بر روی سینه انجام می شود و ورزش هایی که مستقیما شانه و بازو را درگیر می کند مثل حرکت شنا تا بهبودی کامل خودداری کنید. 

جای بخیه عمل ماموپلاستی  

امروزه، بیشتر بخیه‌هایی که در جراحی زده می‌شود، قابل جذب است و نیازی به کشیدن ندارد. برخی از افراد ممکن است نسبت به نخ‌های بخیه حساس بوده و بدنشان با آن ها سازگار نباشد و سبب ایجاد کلوئید شود. برجستگی کلوئید بعید است در طول زمان برطرف شود اما بهبودی نسبی آن ممکن خواهد بود. اما در صورت آنکه زخم و اسکار ناشی از جراحی برجسته نباشد در طول زمان بهبود می یابد و کم رنگ تر می شود اما به طور کامل از بین نمی رود. حداقل به مدت یکسال فرد بایستی صبر نماید تا به تدریج رنگ آن از بین برود و زیبایی کامل خود را به دست آورد.

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

افرادی که عمل ماموپلاستی انجام می دهند، باید به گونه ای بخوابند که هیچگونه فشاری روی سینه ها وارد نشود. خوابیدن به شکل نادرست ممکن است موجب بروز عوارضی جدی شود که این عوارض یا جبران ناپذیر هستند و یا عمل مجدد سینه را ضرورت می بخشد. برخی عوارض احتمالی عبارتند از:

  • افزایش تورم
  • تغییر شکل سینه ها
  • طولانی شدن دوره نقاهت
  • به هم ریختن تقارن سینه ها

بدن شما بسیاری از اقدامات درمانی خود را در هنگام خواب انجام می دهد. بنابراین مهم است که خواب خوب شب را در اولویت قرار دهید. خوابیدن به پشت و روی کمر، بهترین نوع خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی محسوب می شود. در هنگام خواب بهتر است با قرار دادن بالش زیر سر و کتف، سینه ها را کمی بالاتر از بدن نگه داشت. زیرا تورم را کاهش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد.

جراح سینه

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

دریافت بهترین نتیجه و رضایتمندی از نتیجه عمل جراحی ماموپلاستی کاهشی به انتخاب بهترین جراح سینه که دانش و مهارت کافی در زمینه جراحی های زیبایی سینه و بدن دارد، بسیار وابسته است. 
دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان با به کارگیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، انواع جراحی‌های زیبایی سینه از جمله ماموپلاستی را به بهترین نحو، بدون هیچ گونه عوارضی برای مراجعین انجام می دهند. با مراجعه به دکتر امیرپاشا ابراهیمی دیگر نگران عوارض جانبی نخواهید بود و در زمانی مناسب به نتایج دلخواه خود خواهید رسید.

نتیجه گیری

رضایت بیمار پس از عمل ماموپلاستی کاهنده بسیار چشمگیر است و نتایج آن طولانی مدت است. علاوه بر این، اکثر زنانی که بعداً تحت عمل جراحی قرار می گیرند، اظهار داشتند که بزرگترین احساس پشیمانی آنها این است که آنها زودتر برای جراحی ماموپلاستی کاهشی اقدام نکرده اند.

اگر فکر می کنید جراحی ماموپلاستی کاهشی ممکن است برای شما مناسب باشد، حتما برای مشاوره با دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ فوق تخصصی جراح سینه تماس بگیرید. 

اطلاعات مطب و نوبت دهی 

منبع

منبع

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا