قیمت پروتز سینه

قیمت پروتز سینه | هزینه ایمپلنت سینه

قیمت پروتز سینه

قیمت پروتز سینه شاید اولین و مهمترین نکته ای باشد که ذهن کسانی که قصد جایگذاری پروتز داخل سینه دارند را مشغول کرده است. حقیقت این است که پروتزگذاری نوعی عمل زیبایی است و مسئله هزینه درباره درمان های زیبایی همیشه از اهمیت زیادی برای مردم برخوردار بوده است.

اما چرا داخل سینه پروتز می گذارند؟ پروتز های سینه جه انواعی دارند و چه تفاوتی با هم می کنند؟ بهترین برند های پروتز سینه کدامند؟ هزینه پروتز سینه چقدر است؟

اینها سوالاتی اساسی هستند که دانستن پاسخ آنها برای آشنایی کامل با مقوله پروتز سینه بسیار مهم است. سوالاتی که جوابشان را در این مقاله به شما می دهیم. پس با ما همراه باشید تا بیشتر با پروتز سینه آشنا شوید.

قیمت پروتز سینه

بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سینه با جراحی با نام عمل ماموپلاستی شناخته می شود. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم ماموپلاستی افزایشی (چراکه از این عمل برای کوچک کردن سینه هم استفاده می شود).

افرادی که معمولا برای عمل بزرگ کردن سینه داوطلب می شوند اغلب دو دسته هستند. یا کسانی هستند که برای درمان سرطان، سینه خود را تخلیه یا کوچک کرده اند و می خواهئد سینه را به حالت اولیه بازگردانند. یا کسانی هستند که مشکل سلامتی در سینه خود ندارند و فقط با اهداف زیبایی می خواهند با تقویت کردن حجم سینه ها ظاهری استوارتر، جوانتر و خوش ترکیب تر به سینه های خود بدهند.

هر دو این گروه ها باید تحت ماموپلاستی افزایشی قرار بگیرند. بزرگ کردن سینه فقط به دو روش می تواند انجام شود. یکی قرار دادن پروتز زیر پوست سینه و دیگر تزریق چربی.

تزریق چربی روشی جدیدتر است که طی آن چربی از نواحی دیگر برداشته شده و به زیر سینه تزریق می شود. اما از آنجایی که پایداری آن چندان قابل اطمینان نیست، همچنان استفاده از پروتز سینه کارایی بیشتری در بزرگ کردن سینه دارد.

هزینه عمل کوچک کردن سینه زنان

همانطور که اشاره کردیم می توان از ماموپلاستی برای کاهش حجم سینه ها هم استفاده کرد. هزینه عمل کوچک کردن سینه به عوامل متعددی از جمله دستمزد پزشک، بیمارستانی که جراحی را در آن انجام می دهید و البته شرایط منحصر به فرد شما بستگی مستقیم دارد. پس بهتر است پیش از تصمیم قطعی برای انجام عمل با پزشک مورد نظر خود در مورد حدود قیمت نهایی عمل هم صحبت کنید تا غافلگیر نشوید.

قیمت پروتز سینه

انواع پروتز سینه

پروتزها در حقیقت کیسه هایی حجیم هستند که با مواد مخصوصی پر می شوند. این کیسه ها را می توان در حجم های مختلف پر کرد و و در اندازه های متنوع تولید نمود.

پروتز های سینه را با مواد طبیعی پر می کنند و دلیل این کار در وهله اول به خاطر ایمنی است. تا اگر به هر دلیلی پروتز داخل بدن سوراخ شد مواد داخل آن به بدن هیچ آسیبی نرسانند و خود به خود جذب شوند.

به صورت کلی پروتز سینه از نظر نوع به دو دسته تقسیم می شوند:

  • پروتزهای سیلیکونی
  • پروتزهای قلیایی

در ادامه درباره هرکدام از این انواع پروتز بیشتر صحبت می کنیم.

پروتز سیلیکونی

پروتز های سیلیکونی، همانطور که از نامشان هم پیداست با مواد یا بهتر بگوییم ژل های مخصوص سیلیکونی پر می شوند. این نوع از پروتز شباهت بیشتری به بافت طبیعی سینه دارد و از نظر ایمنی و استحکام هم قابل اطمینان تر از پروتز ها قلیایی است. به همین دلیل هم هست که محبوب ترین نوع پروتز سینه به حساب می آید. همچنین از بابت ایمنی آنها بهتر است بدانید که در صورت آسیب دیدن مواد داخل آن به واسطه چسبندگی بالایی که به هم دارند داخل سینه پخش نمی شوند بلکه به لایه های دیگر کیسه پروتز یا نواحی اطراف آن حرکت می کنند. و این به خاطر خاصیت ژل مانند آنهاست.

حداقل سنی که می تواند از این پروتز ها استفاده کنید 22 سال است. یعنی زمانی که سینه ها به رشد کامل رسیده اند.

نکته : چنانچه از پروتز سیلیکونی استفاده کنید باید مرتبا به پزشک مراجعه نموده و سینه خود را چک آپ نمایید.

مزیت ها و معایب پروتز های سیلیکونی عبارتند از:

مزایا

  • بافت طبیعی تر
  • احتمال چین خوردگی پایین
  • احتمال پایین خالی شدن خود به خودی
  • ایمنی بالاتر

معایب

  • بی علامت بودن در صورت پارگی
  • قیمت پروتز سینه بیشتر
  • نیاز به معاینه و چک آپ بیشتر
  • نیاز به برش بیشتر پوست برای جای گذاری

برای بررسی سلامت ساختاری پروتز در داخل سینه به آزمایش تصویربرداری MRI نیاز خواهید داشت. دفعات این آزمایش در سال اول بعد از عمل بیشتر خواهد بود و هر چه بگذرد دفعات لازم برای چک آپ کمتر می شود.

پروتز قلیایی

پروتز های قلیایی را از هم کیسه های سیلیکونی می سازند. اما تفاوت آنها به خاطر مایعی است که پروتز را پر می کند. همانطور که از نامش مشخص است پروتزهای قلیایی با موادی از قبیل آب نمک استریل یا سالین پر می شوند. این پروتز ها به صورت کلی از پروتز های سیلیکونی سفت تر هستند. از همین رو شباهتشان با بافت طبیعی سینه کمی کمتر از نوع دیگر پروتز است.

در صورت پاره شدن، پروتزهای قلیایی صاف می شوند و حجمشان از بین می رود. اما مواد داخل آن به صورت طبیعی توسط بدن جذب می شود و هیچ مشکلی از بابت سلامتی به وجود نمی آورد.

مزیت ها و معیاب این نوع از پروتز عبارتند از:

مزایا

  • قیمت پروتز سینه پایین تر
  • نیاز کمتر به معاینه و بررسی مرتب
  • نیاز به برش کوچک تر

معایب

  • ریسک پارگی خود به خودی زیاد
  • چین خوردگی
  • حالت غیر طبیعی
قیمت پروتز سینه

بهترین برند پروتز سینه

برند های زیادی از پروتز سینه در بازار وجود دارند. اما بهترین و معروف ترین برندهایی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید عبارتند از:

  • منتور (آمریکای)
  • اوریون (فرانسه)
  • پلی تک (آلمان)

در بین اینها بهترین و البته گرانترین برند، پروتزهای شرکت منتور آمریکا هستند. از نظر استاندارد هم همگی آنها شرایط استاندارد سلامت را رعایت می کنند و لازم نیست از این بابت نگرانی داشته باشید.

هزینه عمل پروتز سینه

درباره هزینه عمل بهتر است بدانید که فاکتورهای زیادی در این امر دخیل هستند. از جمله دستمزد پزشک، بیمارستان منتخب و غیره. در کنار آنها مارک و برند پروتز، نوع آن و قیمت پروتز سینه هم اهمیت زیادی در تعیین هزینه نهایی عمل پروتز سینه خواهند داشت.

پس بهتر است پیش از انجام عمل در مورد تمام این پارامترهای قیمتی با پزشک صحبت کنید و تصوری کلی از هزینه نهایی داشته باشید.

قیمت پروتز سینه منتور

پروتز سینه منتور همانطور که گفتیم بهترین مارک پروتز است. از نظر قیمت پروتز سینه، این مارک گرانترین برند موجود است که البته از نظر کیفی هم بالاتر از بقیه ایستاده.

گرچه نمی توان عدد دقیقی از قیمت آن ارائه کرد، اما قیمت پروتز سینه منتور به صورت حدودی چیزی بین 7 تا 10 میلیون تومان برآورد می شود.

بهترین جراح پروتز سینه

در کنار خود پروتز سینه، جنس، نوع و برند آن انتخاب جراح اهمییت بسیار زیادی دارد. بهترین برند پروتز سینه را اگر یک جراح غیرحرفه ای کاربگذارد می تواند بدترین نتیجه را بدهد. پس حتما برای عمل پروتز سینه سعی کنید یک جراح متخصص، ماهر، با تجربه و حرفه ای را انتخاب کنید که بتوانید به کارش اطمینان داشته باشید.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی پستان یکی از بهترین و معتبرترین جراحان سینه در داخل کشور هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا