لیفت سینه

لیفت یا بالا کشیدن سینه | چه کسانی باید جراحی لیفت سینه را انجام دهند؟!

لیفت سینه

لیفت یا بالا کشیدن سینه چه با جراحی و چه بدون جراحی یک عمل زیبایی است که می تواند برای خیلی از خانم ها مهم باشد. سینه ها به دلیل قرار گرفتن در قسمت جلویی بدن نقش مهمی در ترکیب بندی اناتومی بدن ایفا می کنند. هنگامی که سینه ها به دلایل مختلف دچار افتادگی می شوند و ظاهر شاداب و جوان خود را از دست می دهند، به سرعت تأثیر خود را روی شکل ظاهری بدن فرد می گذارند. برای خیلی ها علت اصلی افتادن سینه، اندازه یا بهتر است بگویم بزرگی سینه هاست که این افراد اغلب عمل کوچک کردن سینه را انتخاب می کنند و بعد برای لیفت اقدام می کنند. اما خیلی ها از خانم ها سینه های بزرگی ندارند، ولی همچنان دچار افتادگی سینه هستند، در چنین شرایطی لیفت سینه به تنهایی می تواند گزینه قابل ملاحظه ای باشد.
همانطور که گفتیم این عمل می تواند با جراحی یا بدون جراحی انجام شود که در ادامه در مورد هر کدام صحبت خواهیم کرد.

لیفت سینه با جراحی

چه کسانی باید لیفت سینه انجام دهند؟

هرچه سن بالاتر می رود سینه ها دچار تغییر می شوند، سفتی و حالت کشسانی خودشان را از دست می دهند. علت های بسیار زیادی برای بروز این تغییرات در سینه وجود دارند. از جمله:

  • بارداری. در حین بارداری رباط هایی که از سینه حمایت می کنند و آن را می کشند تا بالا بماند، به خاطر زیاد شدن وزن سینه و پر شدن آن کمی شل می شوند. این شل شدن رباط ها می تواند ناشی از کیسه ای شدن سینه در دوران بارداری باشد-چه به نوزاد شیر بدهید یا ندهید.
  • تغییرات وزنی. تغییر کردن وزن (چه بالا رفتن و چه پایین آمدن) می تواند موجب افتادگی پستان و از دست رفتن حالت کشسانی آن شود.
  • جاذبه. با گذشت زمان تأثیر جاذبه کم کم باعث شل شدن رباط های سینه و بروز حالت کیسه ای می شود.

لیفت یا بالا کشیدن سینه می تواند این حالت کیسه ای را از بین ببرد و نوک سینه ها و ناحیه رنگی دورشان را بالاتر بیاورد. همچنین اندازه این ناحیه رنگی دور نوک سینه می تواند طی عمل کوچک شود تا نسبتشان با جایگاه نوک سینه جدید حفظ گردد.

در اغلب اوقات افرادی که شرایط زیر را دارند به انجام عمل لیفت سینه فکر می کنند:

  • افرادی که دچار حالت کیسه ای پستان شده اند – سینه هایشان شکل و حجم خود را از دست داده، یا چاق تر شده اند یا درازتر.
  • نوک سینه ها- هنگامی که حمایت رباط های نگهدارنده از سینه کم بشود نوک سینه ها به قسمت پایین و زیر سینه منتقل می شوند.
  • افرادی که ناحیه رنگی دور نوک سینه هایشان نسبت منظم خود با نوک سینه ها را به خاطر وارفتن از دست داده است.
  • افرادی که یکی از سینه هایشان از دیگری پایین تر است.

نکات لیفت سینه

عمل بالا کشیدن سینه ها چه با جراحی و چه بدون جراحی مناسب همه نیست. چنانچه قصد دارید در آینده نزدیک باردار شوید بهتر است این عمل را به تأخیر بیندازید. چون در حین بارداری به هر حال سینه ها خود به خود دچار افتادگی می شوند و نتیجه عمل را از بین می برند.

شیردهی هم گزینه ای است که باید در موردش تحقیق کنید. اگرچه بعد از عمل بالا کشیدن سینه در اغلب اوقات شیردهی ممکن است، اما از آنجایی که نوک سینه ها از بافت زیر پستان جدا نیستند بعضی از خانم ها ممکن است با مشکل تولید شیر مواجه شوند.

عمل بالا کشیدن سینه می تواند روی هر سینه با هر اندازه ای انجام شود. البته خانم هایی که سینه کوچکتری دارند اما دچار افتادگی سینه شده اند می توانند انتظار نتیجه طولانی مدت و با دوامتری از این عمل داشته باشند و برعکس.

لیفت سینه با جراحی

جراحی لیفت سینه

لیفت سینه یا ماستوپکسی یک عمل زیبایی است که توسط جراح پلاستیک یا جراح متخصص سینه انجام می شود تا سینه ها را لیفت کند یا به عبارتی بالا بکشد. در حین لیفت سینه پوست اضافی پستان برداشته می شود و بافت سینه مجددا شکل دهی می شود تا سینه ها را کمی بالا بکشند. البته لیفت سینه می تواند در ترکیب یا حین عمل های دیگری مانند کوچک کردن سینه صورت بگیرد.

همانطور که گفتیم معمولا کسانی این عمل را انتخاب می کنند که سینه هایشان حالت کیسه ای پیدا کرده، افتاده است یا نوک سینه هایشان رو به پایین قرار گرفته. لیفت یا بالا کشیدن سینه به عنوان یک عمل زیبایی با بهبود ظاهر آناتومی بدن، اعتماد به نفس شما را زیاد می کند تا تصور ذهنی بهتری از خودتان داشته باشید.

زمان بازگشت به محل کار بعد از لیفت یا بالا کشیدن سینه

خطرات لیفت یا بالا کشیدن سینه

ماستوپکسی مانند هر عمل جراحی دیگری خطرات مخصوص به خودش را دارد. از قبیل:

  • جای زخم
  • تغییر در حس سینه و نوک سینه
  • نامتقارن شدن اندازه سینه ها بعد از عمل
  • از دست رفتن نوک سینه یا ناحیه دور آنها
  • دشواری در شیردهی

به همین دلیل بهتر است وقتی که تصمیم به لیفت سینه گرفتید، تلاش کنید تا مطمئن ترین و بهترین متخصص جراحی را انتخاب کنید. دکتر امیرپاشا ابراهیمی متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی پستان، یکی از بهترین جراحان کشور در این زمینه هستند که می توانید برای گرفتن یک نتیجه مطمئن و ایمن به ایشان اعتماد کنید.

لیفت یا بالا کشیدن سینه

لیفت یا بالا کشیدن سینه بدون جراحی

وقتی از عبارت لیفت سینه استفاده می شود بیشتر منظور عمل جراحی آن است، اما بالا کشیدن سینه ها را بدون عمل جراحی هم می توان انجام داد. آمار نشان می دهند که ماستوپکسی از سال 2000 تا کنون بیش از 70 درصد رشد داشته و متقاضیانش حتی از عمل های پرطرفداری مانند ایمپلنت گذاری سینه ها فراتر رفته.

اگرچه این عمل هنوز یکی از محبوب ترین هاست، امروزه کم کم تعداد متقاضیانی که دنبال روش غیرجراحی هستند زیادتر میشود. بالا کشیدن سینه بدون جراحی یعنی خبری از برش و بخیه نیست و نیازی نیست تا تحت بیهوشی قرار بگیرید. دلیل اصلی محبوبیت روز افزون روش غیرجراحی هم این است که ریسک های جراحی از جمله عفونت، زخم، خونریزی و … را ندارد.

گرچه بالا کشیدن سینه بدون جراحی نمی تواند آن نتایج جراحی ماستوپکسی را برای شما داشته باشد، اما به هر صورت روشی ایمن تر و کم خطر تر است.
لیفت بدون جراحی می تواند به روش های مختلفی انجام شود، از جمله لیفت با لیزر، تزریق چربی به سینه، استفاده از دما و بخار و غیره.

هزینه عمل لیفت یا بالا کشیدن سینه

هزینه عمل لیفت سینه در تهران بر اساس پارامترهای مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی محل انجام عمل، مهارت جراح لیفت سینه، هزینه اتاق عمل و… پس از جلسه مشاوره، زمانیکه فرد به مطب مراجعه می کند تعیین می ‌شود. همچنین میزان و درجه افتادگی سینه بر هزینه جراحی لیفت سینه تاثیر مستقیم دارد. توصیه می کنیم متقاضیان قیمت جراحی بالا کشیدن سینه را ملاک اصلی خود قرار ندهند و در انتخاب جراح دقت بیشتری کنند.

بهترین فوق تخصص جراح سینه در تهران

مسئله مهم در جراحی های درمانی-زیبایی سینه مراجعه به یک جراح مجرب است. بسیاری از پزشکان این جراحی را در حالی انجام می‌دهند که یا فاقد تخصص در آن هستند یا تجربه کافی برای انجام آن ندارند. دکتر امیرپاشا ابراهیمی با دانش و تجربه کافی در جراحی سینه، بهترین نتایج را برای بیماران به ارمغان می آورند.

اطلاعات مطب جهت مشاوره رایگان و دریافت نوبت 

نتیجه گیری

لیفت یا بالا کشیدن سینه موقعیت سینه‌های شما را بهبود می بخشد و ظاهر خوش فرم‌تری را ایجاد می کند. پیروی کردن از همه نکات و مراقبتهای بعد از عمل ماستوپکسی برای کسب نتایج بهتر اهمیت زیادی دارد. همچنین در انتخاب بهترین جراح سینه نهایت دقت و وسواس را داشته باشید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا