لیفت و پروتز سینه به طور همزمان

لیفت و پروتز سینه به طور همزمان چگونه انجام می شود؟

  لیفت و پروتز سینه به طور همزمان

سینه های سفت و خوش فرم نقش موثری در داشتن اندامی جذاب و ایده آل دارد. سینه های برخی بانوان کوچک، افتاده و شل هستند و به همین علت به دنبال پیدا کردن راه حل مناسبی اند. از این رو به سراغ روش هایی مثل استفاده از روغن ها، کرم ها، ماساژ و … می روند. این روش ها اغلب موثر و دائمی نیستند. تنها راه دائمی برای تغییر سایز سینه و رفع افتادگی آن جراحی است. امروزه لیفت و پروتز سینه دو عمل جراحی رایج سینه هستند که دارای مزایا و معایبی هستند. با ما همراه باشید تا با این عمل های زیبایی سینه بیشتر آشنا شوید.

علل انجام لیفت و پروتز سینه به طور همزمان

برخی بانوان به دلایل وراثتی سینه های کوچکی دارند و گاهی ممکن است سینه ها در اثر افزایش سن، کاهش وزن شدید، بارداری و شیردهی، زایمان های متعدد، اضافه وزن، انجام ورزش های سنگین و… دچار افتادگی شوند. در واقع پوست حالت الاستینه خود را از دست می دهد و دچار کشیدگی می شود. گذر زمان ظاهر بدن را دستخوش تغییر می کند ولی همواره راهی وجود دارد که بتوان این مشکل را برطرف کرد.

خانم هایی که دنبال زیباتر کردن سینه های خود هستند می توانند سینه های خود را همزمان لیفت و بزرگ کنند. در موارد خاصی، لیفت و پروتز سینه به طور همزمان، برای رسیدن به ظاهر بهتر لازم است. لیفت سینه همراه با پروتز سینه، عمل بسیار تخصصی جراحی سینه است که انجام آن مشکل می باشد. در بعضی مواقع بیماران با مشورت جراح می توانند هر دو جراحی را به طور همزمان انجام دهند.

رفع افتادگی سینه

آیا پروتز سینه افتادگی سینه را برطرف می کند؟

پروتز سینه به تنهایی باعث لیفت سینه های افتاده نمی شود. این سوء برداشت وجود دارد که پروتز سینه باعث بهبود افتادگی سینه می شود. این مطلب تا حدی درست است؛ پروتز سینه باعث لیفت سینه ها تا حد خاصی می شود اما نمی تواند درجات شدید افتادگی سینه را درمان کند. برخی از جراحان به جای انجام لیفت و پروتز سینه به طور همزمان، از پروتزهای بزرگتر جهت اصلاح افتادگی استفاده می کنند که نتایج ضعیفی دارد و بیمار از نتیجه عمل ناراضی می شود. در زمان مشاوره جهت عمل پروتز سینه، پزشک میزان افتادگی سینه شما را ارزیابی می کند و در صورتی که افتادگی در حدی باشد که با پروتز به تنهایی اصلاح نشود، انجام لیفت و پروتز سینه به طور همزمان را به شما توصیه می کند.

آیا لیفت سینه باعث افزایش سایز سوتین می شود؟

لیفت سینه باعث می شود سینه شما پرتر شود اما اندازه کلی آن را افزایش نمی دهد. در مقایسه با لیفت سینه به تنهایی، اضافه کردن پروتز سینه به شما اجازه می دهد سینه بزرگ تری داشته باشید.

کاندیدای مناسب لیفت و پروتز سینه به طور همزمان

به طور کلی انجام این روش زیبایی دارای محدودیت خاصی نیست. اما چنانچه دارای بیماری زمینه ای خاصی هستید و ایجاد برش در بافت شما ممکن است سبب شدت بیماری شما شود، برای انجام این روش زیبایی با پزشک خود مشورت کنید. انجام همزمان این دو روش زیبایی به افراد زیر توصیه می شود.

  1.  افرادی که می خواهند اندازه سینه را افزایش دهند و سینه ها را لیفت نیز بکنند.
  2. نیاز به لیفت سینه دارند و می خواهند سینه هایشان پرتر نیز شود.
  3. به علت جراحی چاقی، سایز سینه تغییر کرده باشد.
  4. نیاز به پروتز سینه دارید اما افتادگی سینه شما بیشتر از آن چیزی است که با پروتز سینه به تنهایی جبران شود.
  5. نوعی اختلال رشد سینه به نام سینه فشرده (constricted breast) دارید.
  6. خانم هایی که در اثر تغییرات وزن (افزایش و کاهش وزن) مشکلاتی مثل تحلیل بافت سینه و افتادگی سینه دارند.
  7. بانوانی که مایل به تغییر سایز و جوانسازی پستان ها هستند کاندیدای مناسبی برای جراحی همزمان لیفت و پروتز سینه هستند.

سایر شرایط برای کاندیداها:

  1. بیماران باید سلامت عمومی داشته باشند. پزشک همیشه قبل از هر نوع جراحی سلامت عمومی شما را ارزیابی می کند.
  2. سیگاری ها باید 2 هفته قبل از جراحی سیگار را ترک کنند.
  3. بیمارانی که شیر می دهند باید تا 8-4 هفته بعد از پایان شیردهی صبر کنند تا اندازه دقیق سینه آنها تعیین شود.
  4. بیماران باید توقعات واقع بینانه از عمل زیبایی سینه داشته باشند.

انواع برش در جراحی زیبایی سینه

برش های مورد نیاز جهت عمل لیفت و پروتز سینه 

انواع برش در جراحی لیفت و پروتز سینه به طور همزمان، بستگی به میزان افتادگی سینه دارد. در کل، هر چه افتادگی کمتر باشد، نیاز به برش کمتری می باشد و هر چه افتادگی بیشتر باشد، نیاز به برش بیشتری می باشد. به طور کلی در جراحی پروتز سینه از سه برش زیر استفاده می شود:

  • برش زیر سینه
  • برش زیر بغل
  • برش پری آرئولار (هاله اطراف نوک سینه)که در مرز بین پوست تیره و روشن قرار می گیرد و به خوبی مخفی می شود.
  • برش عمودی از زیر آرئول (هاله اطراف نوک سینه) شروع می شود و تا زیر سینه امتداد می یابد. برش عمودی معمولا بیشتر مشخص است.
برش های زیر بغل و دور هاله سینه به نسبت برش زیر سینه بسیار کمتر استفاده می شوند. در شرایط خاصی جراح از برش زیر بغل یا دور هاله سینه استفاده می کند.
پزشک متخصص در زمان مشاوره، به شما می گوید که کدام روش با توجه به آناتومی سینه شما برای شما مناسب تر است و تعیین می کند به کدام نوع پروتز سینه ای نیاز دارید.

آیا جای برش و زخم در لیفت و پروتز سینه باقی می ماند؟

قبل از جراحی افراد نگرانی هایی در رابطه با جای برش دارند، این نگرانی بی مورد است، زیرا جراح زیبایی در ایجاد برش های کوچک تخصص دارد و آن ها را نواحی می زند که قابل دید نباشد. از برش های مورد نیاز جهت لیفت سینه برای گذاشتن پروتز استفاده می شود. در کل، برش اضافی دیگری برای گذاشتن پروتز همزمان با لیفت سینه لازم نیست.

یکی از متداول ترین برشی که در جراحی پروتز سینه مورد استفاده قرار می گیرد برش زیر سینه روی چین افقی سینه است. در صورتی که برای جایگذاری پروتز سینه از این برش استفاده شود، برش در زیرسینه کاملا مخفی می شود و هیچ گونه دیدی ندارد. با استفاده از برش زیر سینه پروتز به راحتی در ناحیه مورد نظر جایگذاری می شود.

لیفت و پروتز سینه به طور همزمان چگونه انجام می شود؟

افرادی که علاوه بر افتادگی سینه دچار کاهش شدید سایز سینه هستند، می توانند با جراحی همزمان لیفت و پروتز سینه، زیبایی و جوانی اندام را بازیابند.
در لیفت و پروتز سینه به طور همزمان که با عنوان جراحی پروتزپکسی بیان می شود، پزشک با برداشتن پوست اضافی، پستانها را بالا می برد و مانع از افتادگی آن می شود و برای افزایش سایز آن از پروتز استفاده می کند و در نهایت فرم سینه زیباتر، شاداب تر، سفت تر و جوان تر خواهد شد.

جراحی پروتز سینه

جراحی پروتز سینه 

از روش های رایج و محبوب بزرگ کردن سینه، استفاده از پروتز است. انتخاب جراح مناسب با تجربه کافی اهمیت زیادی در جراحی های زیبایی سینه دارد. وقتی پروتز سینه به درستی انجام نشود تبدیل به تجربه بسیار سختی می شود. جراحی پروتز سینه بر پایه انتخاب نوع و اندازه مناسب پروتز و مبتنی بر خواسته ها و معاینه بیمار است. پزشک در فرایند تصمیم گیری شما را هدایت می کند.

پروتز سینه به شما کمک می کند تا به اندازه مطلوب سینه برسید و سینه شما شکل بهتری داشته باشد. می توان از آن برای بهبود غیریکنواختی سینه نیز استفاده کرد و کمی لیفت نیز ایجاد می کند.

پروتز سینه یک روش مناسب برای بانوانی است که سینه هایی غیر متقارن دارند و همچنین همه یا قسمتی از سینه ی خود را به علت سرطان سینه از دست داده اند.

پروتز به چه شکلی باید قرار گیرد؟

زمانی که شکل دلخواه خود را انتخاب نمودید لازم است که محل قرارگیری پروتز را هم بررسی کنید. جراح پروتز سینه را در زیر بافت های نرم سینه، در پشت ماهیچه پکتورال سینه یا پشت بافت ساب گراندولار سینه قرار می دهد. محل قرارگیری پروتز اهمیت بسیار بالایی دارد و تصمیم گیری برای آن نیازمند تجربه و تبحر بالای جراح است.

پروتزهای سالین یا محلول نمکی

این پروتزها مناسب ترین پروتز برای افرادی هستند که می خواهند حداقل اسکار ایجاد گردد. پروتز های خالی از یک سوراخ کوچک وارد سینه می شوند. سپس با محلول آب و نمک پر می شوند. با این حال پروتزهای سالین به راحتی می توانند سوراخ شوند و یا آسیب ببینند. همچنین نسبت به گزینه های دیگر، طبیعی به نظر نمی رسند.

پروتزهای گامی بر

این پروتزها همانند پاستیل هستند و تقریباً سفت هستند. این پروتزها بهترین انتخاب برای افرادی هستند که نگران آسیب به پروتز هستند. زیرا این پروتزها در صورتی که آسیب ببینند باز هم سر جای خود باقی می مانند. این پروتزها تقریباً احساس طبیعی بودن دارند و همانند پروتزهای ژل مانند، شکل خود را حفظ می کنند.

پروتزهای سیلیکونی

پروتزهای سیلیکونی نسبت به پروتزهای آب نمکی بیشتر به بافت طبیعی سینه شبیه می باشد. این پروتزها از ژل سیلیکون پر شده اند و ظاهری بسیار طبیعی دارند. البته در صورتی که پروتز آسیب ببیند ژل به بیرون ریخته می شود. ولی این پروتزها بسیار مستحکم هستند و در جای خود باقی می مانند.

چطور اندازه پروتز سینه را انتخاب کنیم؟

در زمان مشاوره، پزشک به خواسته های شما گوش می دهد، اندازه گیری آناتومیکی سینه را انجام می دهد و پروتز مناسب را انتخاب می کند. انتخاب اندازه پروتز سینه یک تصمیم کاملا شخصی است. این فرایند توسط شما شروع می شود. عکس های مورد دلخواه را انتخاب کنید و در زمان مشاوره به پزشک نشان دهید تا پزشک بداند که شما چه سایز سینه ای می خواهید. به علاوه، با بررسی عکس های قبل و بعد از عمل پروتز سینه و سایزهای مختلف، پزشک به شما کمک می کند تا اندازه دلخواه را انتخاب کنید.

مراقبتهای بعد از جراحی سینه

مراقبت های بعد از عمل لیفت و پروتز سینه

بعد از جراحی زیبایی سینه نیاز به یک سری مراقبت ها می باشد تا نتیجه جراحی مطلوب گردد و عوارض احتمالی نیز در فرد کاهش یابد.

  • در روز اول بعد از جراحی بهتر است یک نفر مراقب فرد بیمار به عنوان همراه باشد.
  • بیمار 1 الی 2 هفته بعد از جراحی لیفت و پروتز سینه می تواند به فعالیت های اجتماعی خود ادامه دهد. (البته بسته به روند التیام زخم فرد دارد، گاهی اوقات ممکن است فردی تا 1 ماه نتواند فعالیت های اجتماعی را انجام دهد.)
  • سعی کنید به مدت 3 هفته بعد از جراحی به پشت بخوابید و به پهلو نخوابید. پروتزها باید در بهترین محل خود قرار گیرند و حتی اگر نمی توانید به پشت بخوابید سعی کنید روی شکمتان به هیچ وجه نخوابید.
  • استفاده از سوتین طبی به مدت 1 ماه به صورت مرتب و شبانه روز الزامی است، زیرا باعث می شود تا پروتز و سینه ها در بهترین حالت قرار گیرند. 
  • می توانید روز بعد از جراحی پروتز سینه استحمام نمایید.
  • به مدت دو هفته فعالیت های سنگین انجام ندهید و سعی کنید به عضلات قفسه سینه فشار زیادی وارد نشود.
  • اجتناب از استعمال دخانیات به مدت 3 هفته بعد از عمل جراحی لیفت و پروتز سینه
  • استفاده از کمپرس یخ جهت رفع تورم، کبودی و کاهش درد
  • پرهیز از مصرف الکل، زیرا مصرف الکل احتمال خونریزی در فرد را افزایش می دهد.
  • تا زمانی که جای زخمتان تازه است و به طور کامل رفع نشده است، سعی کنید در معرض آفتاب قرار نگیرید زیرا باعث می شود جای زخم جراحی تیره شود و فرد دچار آفتاب سوختگی شود.
  • جهت تسکین درد از مسکن استفاده نمایید.
  • مصرف به موقع و منظم داروها را فراموش نکنید.
  • فرد می تواند چند روز بعد از جراحی سینه پیاده روی سبک و آرامی داشته باشد. ولی باید به مدت 2 ماه از ورزش های سنگین پرهیز نمایید.

شیردهی با پروتز سینه

آیا پروتز سینه مانع شیردهی می شود؟

خیر. پروتز هیچ ارتباطی با غدد شیری نداشته و مانع از شیردهی در بانوان نخواهد شد. اگر بانوان شیرده و باردار قصد انجام جراحی سینه را دارند پزشک جراحی زیبایی توصیه می کند که پس از دوران شیردهی و بارداری به انجام جراحی سینه بپردازند.

مزایای لیفت سینه 

علاوه بر لیفت سینه ها، فرم سینه ها گردتر و بخش بالای سینه پرتر به نظر می رسد. نوک پستان ها دوباره در مرکز سینه قرار می گیرند و هاله اطراف نوک سینه (پوست تیره اطراف نوک پستان) کوچک تر می شود. به طور خلاصه، لیفت سینه (ماستوپکسی) برای موارد زیر طراحی شده است:

  • بالا کشیدن سینه
  • ایجاد شکل گردتر برای سینه
  • افزایش اعتماد بنفس در بانوان
  • بازگشت زیبایی و جوانی در سینه ها
  • ایجاد جذابیت بیشتر و خوش فرمی سینه ها
  • کاهش اندازه هاله اطراف نوک سینه (آرئول)

جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی

ماندگاری پروتز سینه تا چه زمانی می باشد؟

برای ماندگاری جراحی سینه نمی توان زمان دقیقی را بیان کرد، زیرا ماندگاری جراحی سینه به عوامل مختلفی وابسته است، اما امروزه علاوه بر تغییر تکنیک های جراحی سینه و نسل های جدید پروتزهای سینه ماندگاری پروتزهای سینه نسبت به پروتزهای قدیمی بسیار افزایش یافته است.

پروتزهای سینه امروزه علاوه بر ماندگاری بالاتر، محکم تر نیز می باشند، به گونه ای که در اکثر مواقع نیازی به تعویض پروتزها نمی باشد.

دلایل اصلی برای عمل دوم پروتز سینه

در زیر به 3 دلیل اصلی که منجر به انجام عمل پروتز سینه دوم شود اشاره می کنیم:

انقباض کپسولی (منقبض شدن کپسول دور پروتز سینه)

یک لایه از بافت اسکار ثانوی به واکنش طبیعی بدن دور هر جسم خارجی که در بدن گذاشته می شود بطور طبیعی تشکیل می شود. اگر به هر دلیلی این لایه که کپسول نامیده می شود منقبض و ضخیم شود مانند یک لایه سفت و محکم دور پروتز عمل می کند و موجب می شود که پروتز سفت تر و حتی در بعضی موارد دردناک باشد. اگر از پروتز های بسیار بزرگ تر از سایز معمول سینه تان استفاده کنید احتمال بروز این مشکل نسبت به دیگران در شما بیشتر می شود. پس با انتخاب سایز معقول تر خطر احتمالی بروز این مشکل را به حداقل برسانید.

بدن شما تغییر می کند ولی در پروتز سینه تان تغییری ایجاد نمی شود.

ممکن است پروتز سینه به مرور زمان نسبت به گذشته افت کند و موجب نارضایتی شود. برای جلوگیری از آویزان شدن و نزول سینه ها باید از همان اول پروتز مناسب با شرایط بدنی و سایز سینه ها انتخاب کنید. همچنین اگر علاوه بر کوچک بودن سینه دچار پتوز یا افتادگی سینه هستید، باید لیفت و پروتز سینه را به طور همزمان انجام دهید.

درخواست کاهش یا افزایش سایز پروتز را داشته باشید.

برخی از افراد که از عمل پروتز سینه های خود راضی هستند، می خواهند با بزرگتر کردن آن ها وضعیت فعلی را باز هم بهتر کنند. بنابراین تصمیم می گیرند از سایز پروتز بزرگتری استفاده کنند و خطرات ناشی از عمل دوم را که کم نیستند را هم بپذیرند.

در بعضی از موارد هم افراد خواستار کاهش سایز پروتز سینه خود هستند زیرا پروتزشان مطابقتی با تناسب اندم شان ندارد و تصمیم به جراحی دوم برای برداشتن آن ها می گیرند. در این صورت برای جلوگیری از آویزان شدن سینه ها می توانند عمل لیفت سینه را انجام دهند.

عوارض جراحی همزمان لیفت و پروتز سینه

عوارض جراحی همزمان لیفت و پروتز سینه

با توجه به اینکه روش های جراحی جزء روش های تهاجمی به حساب می آیند، دارای عوارض خاص به خود هستنند. وجود التهاب و ورم از مهم ترین عوارض در این روش های زیبایی می باشد. نکته مهم در انجام این روش های زیبایی انجام آن تحت نظر پزشک متخصص می باشد.

چرا پروتزهای سینه را تعویض می کنند؟

وارد شدن صدمه شدید به پروتز سینه یکی از عمده ترین علت های تعویض پروتز سینه است. در برخی از مواقع اشخاص تمایل به افزایش سایز سینه ها دارند که نیاز به تعویض پروتزها می باشد.

ماندگاری نتایج لیفت و پروتز سینه

اغلب تعیین دقیق ماندگاری نتایج حاصل از لیفت و پروتز سینه به طور همزمان دشوار است، زیرا عوامل متعددی روی ماندگاری آن تاثیر دارند. اما در حالت کلی می توان گفت با توجه به تغییر تکنیک های جراحی و ارتقای کیفیت پروتزهای سینه، دوام و ماندگاری آنها افزایش یافته است. اگر پروتز از برند معتبری باشد و پس از جراحی از تغییر وزن خودداری نمائید و سبک زندگی سالمی داشته باشید نتایج حاصل از لیفت و پروتز سینه به طور همزمان، دوام بیشتری خواهد داشت.

معرفی بهترین متخصص جراح پستان در تهران

برخی از نکاتی که در انتخاب بهترین جراح سینه می‌توان به آنها اشاره کرد:

  • داشتن مهارت و تخصص کافی در انجام جراحی زیبایی
  • صحبت با بیمارانی که قبلا نزد پزشک مورد نظر جراحی زیبایی انجام داده ‎اند و اطلاع از میزان رضایت آن‌ها
  • مطالعه مقالات مرتبط موجود در سایت‌های معتبر و اطلاع از نظرات سایر افراد در ارتباط با میزان مهارت و تجربه‌ی پزشک

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند که دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی به عنوان نفر اول امتحان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فراگرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک
 فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

نکات طلایی و پایانی

اکثر مردم فکر می کنند پروتز سینه افتادگی پستان ها را رفع می کند. در حالی که از پروتزها فقط برای حجم دهی و تغییر سایز سینه ها موثرند و با استفاده از پروتز افتادگی سینه ها رفع نمی شود. اگر فردی بخواهد هم افزایش سایز سینه داشته باشد و هم افتادگی آنها رفع شود، باید تحت جراحی همزمان لیفت و پروتز سینه قرار گیرد.
انجام همزمان لیفت و پروتز سینه یکی از موثرترین روش ها برای اصلاح نواقص موجود در بافت سینه می باشد. استفاده همزمان از این دو روش زیبایی می تواند تا حد بسیار زیادی بر ایجاد فرم و ظاهری زیبا موثر باشد.

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا