ماموپلاستی در تهران

ماموپلاستی | بهترین جراحی زیبایی سینه

ماموپلاستی در تهران

قصد داریم تا در این مقاله به طور کامل به عمل جراحی ماموپلاستی بپردازیم و اطلاعات مفیدی درباره رایجترین جراحی زیبایی پستان خدمت شما ارائه کنیم.
ماموپلاستی یکی از جراحی های پستان است که با هدف بهبود شرایط ظاهری سینه ها انجام می شود. برخلاف جراحی های درمانی مانند لامپکتومی یا ماستکتومی که برای درمان سرطان سینه انجام می شوند، هیچکس مجبور نیست که ماموپلاستی را انجام دهد. این جراحی به عنوان یک عمل زیبایی کاملا اختیاری و بسته به خواست فرد انجام می شود.
اغلب کسانی که ماموپلاستی را انجام می دهند تنها یک دلیل برای این انتخاب دارند و آن هم نارضایتی از وضعیت ظاهری سینه ها است. حال یا سینه های فرد بیش از آنچه مطلوبش است بزرگ است و می خواهد کوچکش کند، یا بیش از اندازه ی مورد نظرش کوچک هستند و قصد دارد آنها را کمی حجم دهی کند یا به صورت کلی سینه ها با هم قرینه نیستند و تمایل دارد حجم آنها را با افزایش یا کاهش یکسان کند. اگر قصد انجام ماموپلاستی در تهران را دارید با ما همراه باشید تا با بهترین جراح سینه در تهران آشنا شوید.

جراحی ماموپلاستی

شرایط اولیه پیش از عمل ماموپلاستی

پس قبل از هرچیز پیش از گرفتن تصمیم قطعی برای ماموپلاستی دلایل خود را برای انجام این کار بررسی کنید. آیا واقعا وضعیت ظاهری سینه های شما به قدری برایتان آزار دهنده است که تمایل دارید برای اصلاحشان زیر تیغ جراحی بروید؟ اینها را برای ترساندن شما نمی گوییم، بلکه قصد داریم آگاهتان کنیم تا با چشمان باز تصمیم بگیرید.
و بعد از آن بحث شرایط فیزیکی شما مطرح می شود. پزشک قبل از تصمیم قطعی برای عمل وضعیت سلامت عمومی و وضعیت سینه های شما را با چند آزمایش اولیه بررسی می کند تا مطمئن شود توان تحمل جراحی ماموپلاستی را دارید و تنها در صورت مساعد بودن شرایط  فرآیند عمل را به جریان می اندازد. پس انتظار انجام آزمایشات تصویربرداری از جمله ماموگرافی را قبل از عمل داشته باشید.
اینها اطلاعات ابتدایی از ماموپلاستی هستند که ممکن است برای هر عمل زیبایی دیگری هم صدق کنند. حالا که با شرایط اولیه پیش از عمل ماموپلاستی آشنا شدید، بهتر است کمی درباره انواع ماموپلاستی، نحوه انجام آن و البته بهترین جراح ماموپلاستی در تهران صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

انواع ماموپلاستی

انواع ماموپلاستی

همانطور که اشاره کردیم ماموپلاستی را به صورت کلی برای دو هدف انجام می دهند. یکی بزرگ کردن سینه ها و دیگری کوچک کردن سینه ها. هر کدام از جنبه های این عمل خود یک زیر شاخه و عمل جداگانه به شمار می رود. به ماموپلاستی که برای افزایش حجم سینه ها صورت می گیرد ماموپلاستی افزایشی می گویند و به عملی که برای کوچک کردن سینه ها صورت می پذیرد ماموپلاستی کاهشی یا ریداکشن ماموپلاستی می گویند.
اما در کنار این دو نوع کلی ماموپلاستی یک عمل جراحی زیبایی سینه دیگر هم هست که اغلب مردم آن را با ماموپلاستی اشتباه می گیرند و آن را زیر شاخه ماموپلاستی به شمار می آورند. نام این عمل زیبایی لیفت سینه است که گرچه زیر مجموعه عمل های زیبایی پستان به شمار می رود اما هرگز زیر مجموعه ماموپلاستی نیست.

لیفت سینه

قبل از پرداختن به انواع جراحی ماموپلاستی بهتر است این نکته را بدانید که عمل جراحی لیفت سینه فقط روی پوست سینه انجام می گیرد و برای درمان افتادگی سینه مورد استفاده قرار می گیرد. برخلاف ماموپلاستی، در جراحی لیفت سینه هیچ کاری روی بافت داخلی سینه انجام نمی شود بلکه فقط پوست آن کشیده شده، جمع می شود و در نتیجه سینه حالت مستحکم تر و راست تر پیدا می کند. لیفت سینه به گونه ای است که می توان با روش های غیرحراحی و جوانسازی از جمله لیزر و نخ نیز آن را انجام داد، در حالی که ماموپلاستی را اصولا با روش های غیر جراحی نمی توان انجام داد و صد در صد هم روی بافت داخلی سینه اثر می گذارد، نه فقط روی پوست آن.

ماموپلاستی کاهشی

ریداکشن ماموپلاستی یا عمل جراحی کوچک کردن سینه شاید رایج ترین نوع ماموپلاستی است. چون طبیعتا شمار خانم هایی که با سینه های بیش از اندازه بزرگ خود مشکل دارند از تعداد خانم هایی که با سینه های کوچک خودشان مشکل دارند بیشتر است. همه هم به خوبی با دردسرها و مشکلات داشتن سینه های بزرگ آشنایی دارند. وزن زیاد، تعریق زیاد، فشار زیاد روی مهره های گردن و کمر، ناراحتی در خواب، خستگی، قوز، کمر درد، بالا رفتن شانس افتادگی سینه و البته سرطان سینه مخصوصا در دوران بعد از یائسگی از جمله مشکلات داشتن سینه های بزرگ هستند.
پس طبیعی است هر خانمی که با این مشکلات دست و پنجه نرم می کند دوست دارد تا از شر سینه های بزرگ خلاص شود و بتواند اندازه آنها را کمی هم که شده کوچک کند.
البته که با وجود ماموپلاستی این اتفاق کاملا شدنی و محتمل است. طی ماموپلاستی کاهشی یا جراحی کوچک کردن سینه، جراح تحت بیهوشی بیمار پوست را بریده و بخشی از بافت داخلی سینه را به صورت حساب شده بر می دارد. این بافت برداری به این سادگی ها نیست چراکه پزشک متخصص جراحی فقط کارش این نیست که از حجم سینه ها بکاهد بلکه موظف است سینه هایی با ظاهر ایده آل و مناسب را بعد از عمل به شما تحویل دهد.

ماموپلاستی افزایشی

جراحی بزرگ کردن سینه ها عملی است که آن را با نام پروتزگذاری یا ایمپلنت سینه هم می شناسند. اصولا برای بزرگ کردن دائمی سینه ها دو روش بیشتر در پیش رو ندارید. یا اینکه طی جراحی ماموپلاستی ایمپلنت ها یا پروتزهای مصنوعی زیر پوست سینه قرار دهید، یا اینکه بدون جراحی تزریق چربی انجام دهید. قبول داریم که تزریق چربی به نظر وسوسه برانگیز تر به نظر می رسد چراکه هم به عمل جراحی نیاز ندارد و خطرش کمتر است، هم از بافت طبیعی خود بدن (چربی های اضافه سایر نقاط بدن) برای حجم دهی استفاده می شود که خب منطقا طبیعی تر و قابل اعتماد تر هستند. به همین خاطر هم هست که خیلی ها ترجیح می دهند به جای ماموپلاستی از تزریق چربی استفاده کنند. اما مشکلی که تزریق چربی دارد این است که چربی ها اصلا قابل کنترل نیستند. نمی شود شکل نهایی آنها را زیر پوست سینه پیش بینی کرد. همچنین به خاطر اینکه بافت طبیعی هستند بعد از مدتی جذب بدن می شوند و حجم اولیه شان رفته رفته از دست می رود.

پروتز سینه

پروتز سینه چیست؟

اما پروتزگذاری دقیقا برعکس است. پروتزهای سینه کیسه های سیلیکونی شامل مواد قلیایی یا سیلیکونی هستند که بافتشان شبیه بافت طبیعی سینه است و وقتی زیر پوست قرار می گیرند حالتی کاملا طبیعی دارند. جذب بدن نمی شوند و شکل نهایی شان کاملا قابل پیش بینی و حتی قابل طراحی است. علاوه بر آن به خاطر جنس ماده داخلی شان اگر هم به هر دلیل زیر پوست سینه پاره شوند به بدن آسیبی نمی رسانند. اما خب مشکلشان این است که باید به وسیله جراحی در زیر پوست قرار بگیرند.
اگر قصد انجام ماموپلاستی افزایشی یا پروتزگذاری سینه را دارید توصیه می کنیم از بهترین مارک و برند های پروتز سینه استفاده کنید. گرچه ممکن است این پروتزها از نظر قیمتی کمی گرانتر باشند اما ارزش ریسک نکردن روی سلامتی را دارند. یادتان باشد پروتز ماده ای است که قرار است در داخل بدن شما جای بگیرد، پس حتما به کیفیت آن توجه ویژه داشته باشید.

بهترین برند پروتز سینه

بهترین مارک پروتز سینه که در بازار داخلی موجود هستند عبارتند از:

  • موتیوا
  • منتور
  • پلی تک آلمان
  • ناگور
مراقبتهای بعد از ماموپلاستی

مراقبتهای بعد از ماموپلاستی

پس از این جراحی باید حدود یک ماه استراحت مطلق باشید و تا بسته شدن کامل زخم ها و بهبودی صد در صدی از وارد کردن هرگونه فشار به ناحیه سینه ها خودداری نمایید. همچنین به یاد داشته باشید که تا 5 روز بهتر است حمام نکنید و اجازه ندهید آب و مخصوصا محلول های شوینده به سینه ها برسند.
بهتر است تا دو هفته رانندگی نکنید.

ورزش بعد از عمل ماموپلاستی

اصولا در جراحی های پستان خیلی محدودیت های ورزشی نداریم. بعد از یک ماه شروع به ورزش های هوازی و سبک کنید و ورزش های سنگین را از دو ماه بعد شروع کنید. در هفته ششم تا هشتم انجام ورزش هایی نظیر دو، دوچرخه سواری تردمیل و شنا بلامانع می باشد.
جای بخیه ماموپلاستی

جای بخیه ماموپلاستی

بخیه های ماموپلاستی قابل جذب است و جای بخیه ها تا سه ماه خیلی بهتر شده و به شکل یک خط باریک زیر سینه پنهان می ماند.

عوارض ماموپلاستی

شرایطی که برای عمل جراحی زیبایی سینه یا ماموپلاستی وجود دارد درست مانند دیگر عمل های زیبایی است. هیچ پزشکی، حتی اگر فقط کارش جراحی زیبایی باشد، بدون بررسی شرایط و دلایل شما برای انجام عمل آن را انجام نمی دهد. چراکه تصمیم شما برای جراحی زیبایی سینه باید به قدری مصمم باشد که حاضر باشید ریسک های جراحی را بپذیرید.
مهم ترین آن ها شامل خونریزی، عفونت و واکنش به داروهای بیهوشی است. برخی دیگر از عوارض نیز وجود دارند که به طور اختصاصی برای ماموپلاستی مطرح می شود که عبارتند از:

  • عدم قرینگی سینه ها قبل و بعد از ماموپلاستی
  • از دست رفتن حس نوک سینه و یا پوست اطراف آن
  • احتمال اثرگذاری ماموپلاستی بر روی شیردهی
  • کبودی و خون مردگی بعد از ماموپلاستی

بهترین جراح ماموپلاستی در تهران

شمار زیادی از جراحی های ماموپلاستی سینه را متخصصان جراحی پلاستیک انجام می دهند. اما اگر به دنبال بهترین جراح ماموپلاستی در تهران می گردید، توصیه می کنیم سراغ بهترین جراح پلاستیک را نگیرید!
جراح پلاستیک با وجودی که کاملا می تواند نتیجه ای مطلوب از نظر ظاهر سینه ها در اختیار شما قرار دهد، نمی تواند سلامتی و ایمنی کامل سینه ها را تضمین کند. به همین خاطر انتخاب یک فوق تخصص جراحی پستان برای ماموپلاستی بر جراح پلاستیک ترجیح دارد.
دکتر فوق تخصص جراحی پستان بهترین گزینه برای انجام جراحی های درمانی سینه است. یعنی با شناخت دقیق و تخصصی از اندام سینه می تواند بدون وارد کردن کمترین آسیب و با به حداقل رساندن خطرات جراحی، بهترین نتیجه را از نظر ظاهری به شما ارائه کند. در بسیاری از موارد جراحان پلاستیک زیادی بوده اند که با وجود ارائه نتیجه رضایتبخش از نظر ظاهری، باعث وارد شدن آسیب های جدی به سینه و حتی بروز سرطان سینه شده اند. پس برای انجام ماموپلاستی بهتر است سراغ متخصص آن بروید، یعنی یکی از جراحان فوق تخصص سینه.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی، متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان یکی از بهترین جراحان ماموپلاستی در تهران و البته سرطان سینه در داخل کشور هستند که تجارب بسیار موفقی در زمینه انجام انواع جراحی های پستان داشته اند. شما می توانید برای مشاوره و انجام ماموپلاستی در تهران به ایشان مراجعه نمایید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا