جراحی زیبایی پستان

معجزه جراحی زیبایی پستان | دکتر امیرپاشا ابراهیمی

جراحی زیبایی پستان

شما می توانید سینه های خود را بزرگ تر یا کوچکتر و حتی آنها را لیفت کنید. گرچه ممکن است روش های مختلفی برای رسیدن به این نتیجه ها به شما پیشنهاد شود، اما همچنان بهترین و موثرترین روشی که پیش روی شما وجود دارد جراحی زیبایی پستان است.
جراحی های پستان حتما برای درمان سرطان سینه صورت نمی پذیرند، بلکه می توانند برای بهبود شکل ظاهری سینه های فرد نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

دكتر فوق تخصص سرطان سينه در تهران

گرچه جراحی تهاجمی ترین شکل درمان است اما برای زیبایی سینه ها هنوز هم بهترین گزینه است. البته تنها وقتی می توانید از جراحی زیبایی سینه نتیجه بگیرید که اصول اولیه را رعایت کنید و با آگاهی کامل قدم در این راه بگذارید.

جراحی زیبایی سینه

جراحی های زیبایی سینه

تمام خانم هایی که از وضعیت ظاهری سینه های خود ناراضی هستند، چنانچه شرایط لازم را داشته باشند می توانند تقریبا تمام مشکلات سینه را با جراحی زیبایی سینه برطرف کنند. به صورت کلی جراحی های زیبایی پستان به دو گروه زیر تقسیم می شوند:

ماموپلاستی

هر نوع جراحی پستان که برای کوچک کردن یا بزرگ کردن سینه ها مورد استفاده قرار می گیرد در دسته ماموپلاستی طبقه بندی می شود. ماموپلاستی به دو زیر شاخه اصلی ماموپلاستی افزایشی و ماموپلاستی کاهشی تقسیم می شود.

در ماموپلاستی افزایشی جراح با قرار دادن پروتز و ایمپلنت زیر پوست سینه حجم آن را افزایش می دهد.
تمامی زیباجویان برای داشتن سینه های بزرگ تر و بهبود فرم سینه ها، خواهان جراحی پروتز سینه هستند. پروتز ها می توانند در زیر سینه و یا زیر عضله سینه قرار بگیرند. در خانم هایی که لاغر هستند پروتز زیر عضله قرار می گیرد تا سینه فرم بهتری پیدا کند.

در ماموپلاستی کاهشی جراح سینه با بریدن و حذف کردن بافت های پوششی سینه، بدون اینکه آسیبی به پستان وارد کند، حجم آن را کاهش می دهد.

آمار افرادی که برای جراحی کوچک کردن سینه اقدام می کنند، از تعداد افرادی که قصد بزرگتر کردن سینه ها را دارند بیشتر است. چراکه داشتن سینه های بزرگ اغلب مشکلاتی برای فرد به همراه می آورد که ترجیح می دهد با استفاده از جراحی آنها را حل کند. معضلات مربوط به داشتن سینه های بزرگ عبارتند از:

  • درد کمر و گردن
  • فشار آمدن روی مهره های کمر و گردن و کتف
  • ناراحتی عمومی ناشی از وزن بالای سینه ها
  • بالا رفتن شانس ابتلا به سرطان سینه
  • بالا رفتن احتمال افتادگی سینه

یک جراح سینه خوب می تواند با کمترین احتمال از وارد شدن آسیب به بافت سینه، بخشی از حجم آن را طی عمل جراحی زیبایی پستان حذف کند و سینه ها را کوچکتر نماید.

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه

پروتز سینه از نظر جنس به دو گروه تقسیم می شوند:

  1. پروتزهای سالینی
  2. پروتزهای سیلیکونی

و همچنین پروتزها از نظر شکل نیز به دو گروه تقسیم می شوند:

  1. پروتز سینه گرد
  2. پروتز سینه اشکی

ماندگاری پروتز سینه

آخرین مدل از پروتزها را می توان در حدود 15 سال از آن استفاده کرد. این پروتزها به پروتز دائمی معروف هستند و شکل خود را تا سال های زیادی حفظ می کنند.
رعایت مراقبت های بعد از جراحی که پزشک توصیه می کند در ماندگاری پروتز سینه تاثیر بسزایی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به استفاده از سوتین های موثر در نگهداری پروتزها اشاره کرد.
استفاده از سوتین های طبی و محکم که بتواند پروتزها را در محل خود نگه دارد و بالا بکشد تاثیر زیادی در ماندگاری پروتز دارد.

لیفت یا بالا کشیدن سینه ها بدون جراحی

لیفت سینه اصولا درمانی برای رفع افتادگی سینه ها و بالا کشیدن مجدد آنها است تا حالتی مستحکم تر و جوان تر داشته باشند. جراحی گرچه بهترین روش، اما تنها روش برای لیفت کردن سینه ها نیست.

روش هایی مانند لیفت سینه با نخ و لیفت سینه با لیزر هم در دسترس قرار دارند و تا حدی هم می توانند اثرگذار باشند. اما مهمترین مشکل شان حجم لیفت کردن سینه ها و پایداری اثر است. در این میان گرچه لیفت کردن سینه با لیزر می تواند موثرتر باشد، اما باز هم به اثرگذاری لیفت با جراحی نیست.

جراحی ترمیمی سینه

برخی از بیماران به دلایل مختلفی مانند اصلاح مشکلات ناشی از جراحی قبلی و یا تغییر اندازه و فرم پروتز سینه خواهان این روش جراحی هستند. در این روش با برداشت و یا تعویض پروتزهای سالینی و سیلیکونی به هدف مورد نظر می رسند.

بازسازی سینه با پروتز

بازسازی سینه عمل جایگزینی یک یا هر دو پستان با شکل طبیعی، ظاهری، تقارن و سایز مناسب در افرادی که تحت ماستکتومی یک یا دو طرفه قرار گرفته اند گفته می شود. استفاده از پروتز یکی از گزینه های بازسازی فرم سینه ها بعد از درمان سرطان می باشد.
با عمل بازسازی سینه می توان به این افراد کمک کرد تا به ظاهر طبیعی سینه های خود دست یابند.

محدودیت های جراحی زیبایی پستان

  • این جراحی ها برای افراد سیگاری توصیه نمی شود. این افراد حداقل از 2 هفته قبل از جراحی نباید سیگار مصرف کنند.
  • افراد دیابتی ابتدا باید قند خود را کنترل کنند سپس جراحی را دریافت کنند.
  • کسانی که به بدخيمی های سينه مبتلا هستند یا كسانی كه تحت درمان های شيمی درمانی و پرتو درمانی می باشند نمي توانند جراحی زيبايی انجام دهند؛ مگر پس از كنترل بيماری و تکمیل فرايند درمانی.
  • کسانی كه دارای مشكلات قلبی، ريوی و عروقی هستند، باید تایید متخصص مربوطه را برای جراحی داشته باشند.
  • کسانی که دچار چاقی بیمار گونه هستند می توانند پس از اصلاح وزن خود جراحی های زیبایی را دریافت کنند.

مراقبت های پس از جراحی زیبایی پستان

بدن در محل بخیه و زخمهای بسته پس از 48 ساعت لایه ترمیمی سطحی ایجاد می کند که از نفوذ آب به داخل جلوگیری می کند. بنابراین در زخمهای بسته بعد از 48 ساعت می توان استحمام کرد که البته بستگی به نظر جراح معالج هم دارد.

تا دو هفته رانندگی نکنید.

می توانید ورزش سبک را از یک ماه بعد و ورزش سنگین را از دو ماه بعد شروع کنید.

درد بعد از عمل طبیعی است و طول می کشد. مسکن های خود را حتی اگر درد ندارید سر ساعت بخورید. این کار کمک می کند که درد دیر هنگام و غیر قابل کنترل نداشته باشید.

پس از تمام اعمال جراحی پستان اعم از زیبایی و سرطان سوتین مناسب و سفت باید پوشیده شود که نوع آن قبل از عمل مشخص می شود.

بهترین دکتر لیفت سینه در تهران

پزشکان فوق تخصص جراحی سینه بهترین افراد برای انجام جراحی لیفت سینه هستند. این نکته را به یاد داشته باشید که لیفت سینه با تغییر حجم آن تفاوت می کند. طی جراحی لیفت سینه جراح فقط پوست اضافی سینه را برمی دارد تا آن را کمی بالا بکشد. به همین خاطر حجم داخلی سینه دست نخورده باقی می ماند. اگر می خواهید حجم سینه های خود را تغییر دهید توصیه می کنیم به جای لیفت سینه سراغ ماموپلاستی بروید.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی به عنوان یکی از فوق تخصص های جراحی سینه و بهترین جراح سرطان سينه در تهران و ایران، از جمله بهترین جراحان برای انجام لیفت سینه در تهران به شمار می روند.

برای اطلاع از نظرات مردم درباره دکتر امیرپاشا ابراهیمی در نی نی سایت بخوانید:

دکتر امیرپاشا ابراهیمی نی نی سایت

عوارض جراحی کوچک کردن سینه

عوارض جراحی کوچک کردن سینه

عوارض جانبی احتمالی ناشی از جراحی کوچک کردن سینه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • جای زخم آشکار
  • ناقرینه شدن سینه ها
  • مشکلات مربوط به بهبودی زخم های جراحی
  • از بین رفتن حس نوک سینه
  • از بین رفتن همیشگی توان شیردهی
  • نکروز چربی
  • باقی ماندن پوست اضافه در محل زخم های عمل (که برای برداشتنشان به یک جراحی دیگر نیاز دارید)
  • خونریزی داخلی سینه
  • وارد شدن آسیب جدی به سینه و بالا رفتن احتمال ابتلا به سرطان سینه

گرچه بعضی از این عوارض جانبی ترسناک هستند، اما باید بدانید که قرار نیست حتما برای هر فردی اتفاق بیفتند. اتفاقا بسیاری از افرادی که تحت عمل جراحی زیبایی سینه با کیفیت و مطلوب، زیر دست یک پزشک ماهر قرار می گیرند ممکن است حتی هیچکدام از این عوارض را تجربه نکنند. اما چنانچه پزشک نامناسبی را برای انجام جراحی زیبایی پستان انتخاب کرده باشید باید شانس بروز این عوارض را هم در نظر بگیرید.

هزینه جراحی کوچک کردن سینه ها

در وهله اول باید این موضوع را بدانید که اغلب شرکت های بیمه هزینه جراحی های زیبایی سینه را تقبل نمی کنند. پس برای پوشش دادن هزینه جراحی کوچک کردن سینه روی کمک بیمه حساب باز نکنید.

هزینه نهایی جراحی کوچک کردن سینه، مانند تمام جراحی سینه دیگر طبیعتا به وضعیت و شرایط خود فرد و عمل مورد نظر بستگی مستقیم دارد. به همین دلیل قبل از معاینات اولیه توسط خود پزشک نمی توان قیمت دقیقی از هزینه جراحی زیبایی پستان ارائه داد. برای دریافت هزینه حدودی جراحی کوچک کردن سینه توصیه می کنیم سری به صفحه تماس با ما بزنید و برای مشاوره پیش دکتر امیرپاشا ابراهیمی مراجعه کنید.

بهترین جراح سینه در تهران

بهترین جراح سینه در تهران

به جراحی های زیبایی سینه، جراحی پلاستیک هم می گویند. دلیل این امر به خاطر آن است که اغلب جراحی های زیبایی سینه را جراحان پلاستیک انجام می دهند. اما با این وجود بهترین دکتر برای انجام جراحی های زیبایی سینه، دکتر جراح پلاستیک نیست.

طبق آمار جهانی تعداد افرادی که حتی بعد از پشت سر گذاشتن یک جراحی زیبایی پستان موفق زیر دست یک جراح پلاستیک ماهر، به سرطان سینه یا مشکلات دیگر پستان مبتلا شده اند کم نیست. همانطور که اشاره کردیم جراحی زیبایی پستان عمل حساسی است که به دقت فراوانی نیاز دارد. اما دقت تنها پارامتر یک جراحی زیبایی پستان خوب نیست، بلکه پزشک به شناخت کافی از این اندام هم نیاز دارد تا بتواند به ایمن ترین شکل ممکن جراحی را برای شما انجام دهد.

بنابراین توصیه می کنیم اگر قصد انجام هر گونه جراحی زیبایی پستان را دارید و به دنبال جراح سينه خوب هستید، به یک دکتر فوق تخصص جراحی سینه مراجعه کنید. پزشکان فوق تخصص جراحی پستان که اتفاقا تعدادشان در ایران بسیار کم است، بهترین افرادی هستند که می توانند این جراحی را برای شما انجام دهند.

فوق تخصص جراحی پستان پزشکی است که به صورت ویژه و تخصصی روی اندام سینه کار می کند و بیشترین شناخت را از این اندام دارد. از طرف دیگر بهترین فرد برای جراحی های درمانی سینه هم هست. پس شانس اینکه با درصد خطای بسیار کمتر بتواند یک جراحی زیبایی پستان ایمن و موفق را برای شما انجام دهد بسیار بیشتر است.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی از جمله معدود جراحان سینه با مدرک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سینه هستند که می توانند انواع جراحی های زیبایی سینه را برای شما به خوبی انجام دهند.

برای مشاوره با ایشان لطفا کلیک کنید.

تندرست باشید.

نویسنده: تیم پژوهشی

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا