در حال حاضر انواع جراحی برای زیبایی و بهبود سینه‌ها انجام می‌گیرد. دو مورد از روش‌های جراحی عمل پروتز سینه و لیفت سینه است که پزشک متخصص بر اساس نیاز بیمار تشخیص می‌دهد کدام نوع عمل مناسب تر است، زیرا نتایج بعد از این دو جراحی با یکدیگر متفاوت است.

پروتز سینه

تصور بسیاری از افراد در مورد تفاوت بین لیفت سینه با پروتز سینه اشتباه است. آن‌ها تصور می‌کنند، نتایج این دو عمل جراحی مشترک است. خانم‌ها به منظور افزایش حجم سینه‌های خود برای عمل پروتز سینه به دکتر مراجعه می‌کنند، اما برای بالا کشیدن سینه‌ها و بهبود سایز آن‌ها باید از عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی استفاده کرد.

تفاوت بین لیفت سینه با پروتز سینه، تنها به همین مورد ختم نمی‌شود. عمل پروتز سینه جهت افزایش حجم و بهبود سینه‌ها انجام می‌شود و در این بین فقط در اندازه‌های 1 تا 2 سانت باعث لیفت سینه‌ها می‌شود. این اندازه مناسب سینه‌هایی که به‌ طور کامل دچار افتادگی هستند کافی نیست. برای رفع کامل حالت افتادگی سینه‌ها پزشک ماستوپکسی یا همان عمل لیفت سینه را توصیه می‌کند. گفتنی است که هزینه عمل لیفت سینه از پروتز سینه کمتر است.

در فرایند عمل احتمال می‌رود، داروی بیهوشی اثر گذاری خوبی نداشته باشد و دچار واکنش و اختلال در بدن بیمار شود. برخی از افراد بعد از عمل دچار خون ریزی‌هایی می‌شوند و در حالت طبیعی بدن با تورم مواجه می‌شود. اگر جراح مهارت‌های کافی را نداشته باشد، ممکن است بعد از عمل سینه‌های شما دچار عدم تقارن شوند. بعد از عمل لیفت سینه درصد بسیار کمی ممکن است برای سینه‌ها آتروفی ایجاد و یا مایعی زیر پوست تولید شود. البته عوارضی که ممکن است قلب و ریه را تحت تاثیر قرار دهد بسیار کمتر است. اگر نتیجه عمل شما قابل قبول نباشد، باید اقدام به عمل دوباره لیفت سینه کنید.

عوارض عمل پروتز سینه

بعد از عمل پروتز سینه شاید با پارگی پروتزها مواجه شوید، زیرا پارگی به جنس پروتز و مقدار لغزش آن بستگی دارد. این عارضه عامل مهمی در ایجاد تفاوت لیفت سینه با پروتز سینه است. به همین دلیل بعد از عمل باید هر چند وقت برای معاینه به پزشک مراجعه کنید تا بعد از پاره شدن، پروتز دیگر را جایگذاری کند. اگر پروتزهای شما از جنس آب نمکی باشد، احتمال می‌رود به مرور زمان پروتز نشست کند و سینه در حالت ناهمواری قرار بگیرد. توجه داشته باشید که عمل پروتز سینه عوارضی مانند زخم، کبودی و تورم را به همراه دارد و برای کاهش این عوارض باید مراقبت‌ها و توصیه‌های پزشک را انجام دهید. عفونت و خونریزی هم یکی دیگر از عوارض عمل پروتز سینه می‌باشد.

هر دو عمل پروتز سینه و لیفت سینه عوارض‌هایی دارند که باهم متفاوت است. در ادامه این بخش از مقاله به تفاوت عوارض این دو عمل می‌پردازیم.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی

معرفی بهترین جراح فوق تخصص سینه

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند که دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فرا گرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک
 فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.
برای دریافت مشاوره رایگان و پاسخ سوالات خود از طریق لینک زیر اقدام نمائید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی 

معمولا عمل های جراحی سینه (لیفت سینه، پروتز سینه و کوچک کردن سینه) از نظر مدت مراقبت و بهبود تفاوت خاصی ندارند. بعد از انجام هر کدام از عمل‌ها بیمار به یکسال مراقبت نیاز دارد. همچنین بعد از اینکه از بیمارستان مرخص شد، باید دو هفته به‌طور کامل استراحت کند. در این مدت با توصیه‌ها و انجام مراقبت‌های بعد از عمل، می‌تواند از ایجاد عوارض احتمالی عمل جلوگیری کند.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

منبع