هزينه عمل كوچك كردن سينه زنان

هزينه عمل كوچك كردن سينه زنان | با اهداف زیبایی و درمانی

هزينه عمل كوچك كردن سينه زنان

هزينه عمل كوچك كردن سينه زنان

لامپکتومی، ماستکتومی یا ماموپلاستی؟

عمل کوچک کردن سینه را برای محقق کردن اهداف مختلفی می توان انجام داد. طبیعتا اینکه چرا آن را انتخاب می کنید، روی هزینه عمل کوچک کردن سینه زنان تاثیرگذار است. برای مثال اگر هدفتان زیبایی باشد، ماجرای هزینه کاملا با اهداف درمانی فرق خواهد کرد.

در این مقاله قصد داریم تا درمورد یکی از رایجترین عمل های جراحی سینه با شما صحبت کنم. عملی که طرفداران زیادی دارد و بخش بزرگی از عمل های زیبایی و درمانی را به خودش اختصاص داده است. یعنی عمل کوچک کردن سینه. آشنایی بیشتر با این عمل جراحی برای کسب اطلاعات مفید درباره هزینه عمل کوچک کردن سینه زنان بسیار مهم است. موضوعی که درباره ابعاد مختلف آن سخن به میان خواهیم آورد.

با ما همراه باشید.

هزينه عمل كوچك كردن سينه زنان

کوچک کردن سینه با اهداف درمانی

علت های زیادی وجود ندارد که بتواند یک پزشک را قانع کند تا دست به عمل جراحی سینه بزند. به جز اهداف زیبای، تنها دلیلی که باعث می شود یک متخصص تصمیم به عمل کردن سینه بگیرد، وجود علائم جدی سرطان سینه است.

سرطان سینه یکی از رایجترین شکل های سرطان، و به صورت کلی یکی از رایج ترین بیمای های سینه در بین زنان است. همه خانم ها باید سرطان سینه را جدی بگیرند و علائمش را به خوبی بشناسند. چراکه هرکسی ممکن است در هر سنی به آن مبتلا شود. از ابتدای بلوغ تا حتی بعد از یائسگی.

سرطان سینه درواقع توده ای متشکل از سلول های سرطانی است که موجب برآمدگی سطحی زیر پوست سینه می شوند. توده های سرطانی سفت و محکم هستند و در زیر پوست حرکت نمی کنند. البته آنها نشانه های توده های زیرپوستی و سطحی هستند. بسیاری از توده های سرطان سینه در عمق پستان هستند یا اصولا ساختار گرد و برآمده ندارند که راحت بتوانید تشخیصشان دهید.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با علائم سرطان سینه این مقاله را مطالعه نمایید.

اشاره به حالت توده ای سرطانی از این رو اهمیت دارد که بدانید عمل جراحی پستان، عملی برای برداشتن این توده است. چنانچه توده سرطانی در مراحلی که سلول ها هنوز به بخش های دیگر سرایت نکرده باشند برداشته شود، می توان سرطان سینه را درمان کرد. به این جراحی موضعی سینه که فقط بخشی از سینه که توده در آن قرار دارد را برمی دارد، لامپکتومی می گویند.

البته در بسیاری از مواقع طی لامپکتومی پزشک یک چهارم از بالا یا پایین سینه را بر می دارد تا چنانچه توده های سرطانی در این بخش ها پخش شده باشند آنها را نیز تخلیه کند.

اما در پاره ای از مواقع سرطان سینه پیشرفت کرده و برای لامپکتومی دیر است. چراکه سلول های سرطانی در کل سینه یا حتی به غده های لنفاوی زیربغل هم سرایت کرده اند. در چنین شرایطی با برداشتن بخشی از سینه نمی توان سرطان را درمان کرد. بلکه باید کل سینه به علاوه بخشی از ناحیه زیربغل را تخلیه نمود. به چنین عملی که برای درمان سرطان سینه توسط تخلیه کامل سینه انجام می شود، ماستکتومی می گویند.

همانطور که می بینید هرچه دیرتر سرطان سینه را شناسایی کنید، شانس پیشرفت آن زیادتر می شود. هرچقدر زودتر سرطان سینه را تشخیص داده و برای درمان آن اقدام کنید، هم شانس درمانتان بالاتر خواهد بود، هم روش های درمانی آسانتری را پشت سر خواهید گذاشت. چنانچه اجازه دهید سرطان تا مراحل بالا، یعنی گرید 4 و متاستاز پیشرفت کند، دیگر امکان درمان آن با جراحی وجود ندارد و تنها می توانید شانستان را با شیمی درمانی امتحان کنید که ابدا شانس بالایی نیست.

هزینه جراحی های درمان پستان

همانطور که اشاره کردیم، لامپکتومی و ماستکتومی دو عمل جراحی رایجی هستند که برای درمان سرطان سینه صورت می پذیرند و هردو شامل کوچک کردن سینه می شوند.

درباره هزینه جراحی کوچک کردن سینه در زنان با اهداف درمانی باید بدانید که بیمه بخشی از مخارج را پوشش می دهد. درصد و میزان مشارکت بیمه به شرکت طرف قرارداد شما بستگی دارد.

اما جدای از این مسئله باید بدانید که برای تعیین قیمت و هزینه این عمل های جراحی پارامترهای زیادی دخیل هستند. که از جمله مهمترین و تأثیرگذارترین آنها دستمزد خود پزشک و بیمارستانی است که عمل را در آن انجام می دهید. برای مثال هزینه بیمارستان خصوصی و دولتی و دستمزد یک پزشک معمولی و حرفه ای طبیعتا با هم تفاوت های نسبتا زیادی دارد.

به همن دلیل برای کسب اطلاع دقیق از هزینه عمل کوچک کردن سینه زنان حتما پیش از شروع فرآیند با پزشک خود درباره قیمت صحبت کنید تا حداقل حدودی از بازه قیمت را داشته باشید و بعدا غافلگیر نشوید.

البته بازهم اشاره می کنیم که موضوع عمل های درمانی با عمل های زیبایی فرق می کند. این عمل ها بسته به سختی عمل قیمت های متفاوتی دارند اما خوشبختانه در موارد درمانی شرکت های بیمه به فرد کمک می کنند.

هزينه عمل كوچك كردن سينه زنان

کوچک کردن سینه با اهداف زیبایی

 برخلاف جراحی کوچک کردن سینه با اهداف درمانی که متضمن تشخیص و صلاحدید پزشک است، برای کوچک کردن سینه با اهداف زیبایی فقط خواست خود فرد اهمیت دارد. البته در کنار خواست فرد، داشتن شرایط لازم برای انجام عمل جراحی نیز مهم است.

کوچک کردن سینه با اهداف زیبایی که طی ماموپلاستی کاهشی صورت می گیرد یکی از محبوب ترین و البته رایج ترین انواع عمل های جراحی سینه در بین خانم ها است. داشتن سینه های بزرگ علاوه بر تأثیری که بر ظاهر سینه دارد و به خودی خود می تواند مهمترین عامل در افتادگی سینه باشد، مشکلاتی هم برای سلامت عمومی بدن ایجاد می کنند.

از جمله مشکلات رایج داشتن سینه های بزرگ وارد آمدن فشار به واسطه وزن زیاد روی ناحیه شانه، ستون فقرات و گردن است. علاوه بر آن بافت های متراکم تر سینه های پر و بزرگ باعث می شود گره های بافتی بیشتر شده، کیست های بیشتری در سینه ایجاد شوند و احتمال بروز سرطان سینه هم بیشتر شود.

از این رو چه برای بهبود وضعیت سلامتی باشد، و چه برای بهتر کردن ظاهر آناتومی اندام سینه ها، خیلی ها هستند که تصمیم جدی برای کوچک کردن سینه دارند.

ماموپلاستی کاهشی مهمترین عمل جراحی برای کوچک کردن حجم سینه ها به شمار می رود. به این صورت که طی این عمل پزشک جراح بخشی از بافت های غیرضروری سینه از جمله چربی و پوست اضافه را بر می دارد.

البته به یاد داشته باشید که جراحی کردن تنها راهکار برای کوچک کردن سینه نیست. بلکه شما می توانید با راهکارهای دیگری مانند استفاده از لیزر یا تخلیه چربی هم این کار را انجام بدهید. اما هیچکدام از آن دو روش به اندازه جراحی در نتیجه بخش بودن موثر نیستند.

هزینه ماموپلاستی

ماموپلاستی به عنوان عمل جراحی زیبایی سینه مانند تمام عمل های جراحی زیبایی دیگر تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد. پس چنانچه مشکل خاصی در سینه خود نداشته باشید و تنها برای بهبود وضعیت ظاهری اقدام به عمل کردن آن کنید، نمی توانید روی کمک بیمه حسابی باز کنید.

از طرف دیگر هزینه عمل کوچک کردن سینه زنان با اهداف زیبایی طبیعتا از عمل های درمانی بیشتر است. چراکه پزشکان زیبایی متخصص و حرفه ای که قابل اعتماد هم هستند دستمزد بالاتری را طلب می کنند. درست مانند عمل های درمانی، دستمزد پزشک در کنار هزینه بیمارستان دو تا از مهمترین عوامل برای تعیین هزینه عمل کوچک کردن سینه زنان خواهند بود.

برای اطلاع از قیمت، پیش از شروع فرآیند های عملیاتی حتما با پزشک مشورت نمایید و درباره هزینه عمل از او سوال بپرسید.

اما به این نکته حتما دقت داشته باشید که چنانچه قصد دارید عمل زیبایی سینه انجام دهید، ترجیحا پزشکی را انتخاب کنید علاوه بر عمل زیبایی، از جنبه های درمانی هم شناخت کافی از سینه داشته باشد. پزشکی که متخصص جراحی های درمانی سینه است و عمل های زیبایی هم انجام می دهد، اصولا می تواند قابل اعتماد تر از بقیه باشد. چراکه می توانید مطمئن باشید علاوه بر موفقیت در ساختن ظاهر سینه کوچک شده، هیچ آسیبی به بافت های طبیعی سینه نمی زند و سلامت شما را به خطر نمی اندازد.

هزينه عمل كوچك كردن سينه زنان

بهترین جراح سینه در تهران

یادتان باشد که هدف شما از عمل کردن سینه چه درمانی باشد، چه زیبایی باید حتما تمام تلاشتان را بکنید که بهترین پزشک جراح را انتخاب نمایید. انتخاب بهترین دکتر جراحی سینه در تهران در واقع تنها کار و مهمترین کاری است که شما می توانید برای تجربه یک جراحی موفق انجام دهید. سعی کنید با تحقیق و بررسی کافی از سوابق، تجارب و مهارت های پزشک های موردنظر خود، بهترین گزینه را از بین آنها نتخاب کنید.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی پستان، یکی از بهترین و ماهرترین جراحان سینه در داخل کشور هستند که علاوه بر جراحی های درمانی، جراحی های زیبایی هم انجام می دهند.

هزینه عمل کوچک کردن سینه با بیمه

همانطور که اشاره کردیم شرکت های بیمه هزینه جراحی های زیبایی را پوشش نمی دهند، اما چنانچه با هدف درمانی اقدام به جراحی کوچک کردن سینه بکنید، می توانید روی کمک بیمه حساب کنید.

هزینه عمل کوچک کردن سینه در مردان

مردان هم می توانند مانند زنان به مشکلات سینه مبتلا شوند. البته مشکلات سینه در آقایان هرگز به اندازه خانم ها رایج نیست. رایج ترین مشکل سینه در مردان بیماری ژنیکوماستی است که بیشتر در جوانان و مردان چاق اتفاق می افتد. ژنیکوماستی که عامل اصلی اش اختلالات هورمونی بدن است، بیماری است که طی آن سینه آقایان کمی برجسته می شود.

البته این بیماری در بیشتر موارد خود به خود از بین می رود، اما گاهی از اوقات چه اجباری و چه انتخابی، برای درمان آن باید تحت عمل جراحی قرار بگیرید.

چنانچه برای درمان مشکلات سینه آقایان هیچ چاره ای به جز عمل و درمان های سنگین نباشد، می توانید با شرکت بیمه هماهنگ باشید و بخشی از هزینه را جبران نمایید. اما اگر پزشک تشخیص قطعی ندهد که به جراحی نیاز دارید و شخصا به صورت سلیقه ای تصمیم به جراحی بگیرید، بیمه آن را در زمره عمل های زیبایی دسته بندی کرده و هزینه اش را پوشش نمی دهد.

مانند تمام عمل های جراحی دیگر، هزینه عمل کوچک کردن سینه در مردان هم به دستمزد پزشک و بیمارستانی که عمل را در آن انجام می دهید بستگی دارد.

هزینه عمل کوچک کردن سینه با لیزر

همانطور که قبلا در بالا ذکر کردیم عمل جراحی تنها راه برای کوچک کردن سینه نیست. بلکه شما می توانید از راهکارهای جدید تر مانند لیزر نیز استفاده کنید. اما کوچک کردن سینه با لیزر نمی تواند به اندازه عمل جراحی موثر و مفید واقع شود. از همین رو هم جراحی کردن سینه هنوز هم رایجترین راهکار درمانی برای کوچک کردن سینه به حساب می آید.

هزینه کوچک کردن با لیزر از آنجایی که ریسک و دردسرهای عمل جراحی را ندارد ارزان تر است. اما به همان نسبت شانس اثرگذاری آن هم پایین تر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا