هزینه عمل ماستوپکسی

مهمترین نکاتی که باید از عمل لیفت سینه بدانید | هزینه عمل ماستوپکسی

هزینه عمل ماستوپکسی

هزینه عمل ماستوپکسی ماستوپکسی در واقع نام علمی عمل جراحی لیفت سینه است. طی این عمل جراح جایگاه نوک سینه را تغییر داده، آن را بالاتر می آورد و در اصطلاح سینه را لیفت می کند یا بالا می کشد.
علاوه بر این لیفت سینه باعث حذف پوست اضافه و محکم تر کردن بافت اطراف آن می شود.
اگر به فکر انجام جراحی لیفت سینه هستید بهتر است ابتدا شرایط خود را کمی بسنجید تا ببینید آیا واقعاً این عمل برای شما مناسب هست یا خیر. یکی از ساده ترین روش ها برای این کار این است که یک مداد یا خودکار زیر سینه بگیرید و ببینید که آیا سینه روی آن می افتد یا خیر. چنانچه سینه وزن اضافی روی مداد انداخت می توانید بفهمید که سینه های شما کمی دچار افتادگی شده اند و در این شرایط لیفت سینه می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

هزینه عمل ماستوپکسی

علل افتادگی سینه

بسیاری از خانم ها به خاطر نارضایتی از وضعیت ظاهری پستان ها است که ماستوپکسی را انتخاب می‌کنند. نارضایتی که حاصل از افتادگی سینه، صاف بودن بیش از حد آن یا بزرگ بودن بیش از اندازه ناحیه رنگی اطراف سینه است. این اتفاق ها می توانند در اثر شرایط زیر برای سینه رخ بدهند:

  • بارداری
  • شیردهی
  • تغییر وزن
  • بالا رفتن سن
  • عوامل ژنتیکی

عمل جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی اغلب به صورت سرپایی و در مطب خود پزشک صورت می گیرد. این عمل تحت بی حسی موضعی انجام می شود و در بیشترین حالت ۳ ساعت زمان می برد.
اما برخی از خانم ها هستند که تمایل دارند در حین انجام ماستوپکسی عمل پروتزگذاری سینه برای افزایش حجم هم انجام دهند. خوشبختانه امکان انجام همزمان ماموپلاستی افزایشی و لیفت سینه وجود دارد ولی از آنجایی که ماموپلاستی جراحی سنگین تری است که به دقت بیشتری نیاز دارد و تحت بیهوشی انجام می شود، اولویت با آن است.
در مورد امکان انجام همزمان این دو جراحی با هم با پزشک مورد نظر خود مشورت کنید تا او جزئیات کامل را با شما در میان بگذارد.
در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد هزینه عمل ماستوپکسی و به صورت کلی لیفت سینه با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

هزینه عمل ماستوپکسی

جراحی ماستوپکسی چیست؟

این شاید یکی از رایجترین سوالاتی است که ممکن است در ابتدا به ذهن هرکسی برسد. همانطور که اشاره کردیم، جراحی ماستوپکسی در حقیقت نام علمی همان جراحی لیفت سینه یا بالا کشیدن سینه است. این جراحی اصولا برای ترمیم و بهبود وضعیت افتادگی سینه طراحی شده و روی حجم سینه ها اثری ندارد. طی این جراحی پوست، عضلات و بافت های اضافی سینه برداشته شده تا سینه و نوک سینه بالاتر آمده و حالت جوان اولیه خود را دوباره پیدا کند.

برخی از روش های آلترناتیو یا جایگزین هم برای جراحی جهت لیفت سینه وجود دارند که به عنوان های لیفت سینه با لیزر و لیفت سینه با نخ شناخته می شوند.

درباره اثرگذاری این روش های جایگزین باید بگوییم که گرچه مخصوصا لیفت با لیزر اثرگذاری خودش را دارد، اما تأثیرات آن هرگز به خوبی و پایداری جراحی نیست. لیفت با لیزر عملا همان روش جوانسازی پوست سینه است که طی آن با اشعه لیزر آسیب های سطحی به پوست سینه وارد می کنند تا بدن برای ترمیم این آسیب ها کلاژن تولید کند و خود به خود پوست سینه را جوانسازی کند. این روش گرچه به نظر طبیعی تر می رسد اما هرگز به اندازه جراحی تأثیر ندارد.

از طرف دیگر لیفت با نخ هم نمی تواند پایداری زیادی داشته باشد چراکه نخ ها طبیعتا بعد از مدت نه چندان طولانی جذب می شوند و استحکام و در نتیجه اثر لیفتینگ خود را از دست می دهند.

ماستوپکسی نی نی سایت

مراجعه به تالار های گفتگوی آنلاین یکی از بهترین راهکارها برای شناخت بیشتر پدیده های جدید است و عمل جراحی ماستوپکسی هم از این قاعده مستثنی نیست. در این تالارهای گفتگو شما می توانید با افراد دیگری که تجربه این عمل را داشته اند مستقیما تبادل نظر کنید و صحبت های آنان را بشنوید. همچنین گفتگو در تالارهای آنلاین روش خوبی برای پیدا کردن بهترین جراح لیفت سینه هم هست چراکه می توانید توصیه های مستقیم افرادی که قبلا به جراحان مختلف مراجعه کرده اند را بشنوید.

هزینه عمل جراحی لیفت سینه

مهمترین عامل تعیین کننده هزینه عمل ماستوپکسی تعرفه دستمزد دریافتی جراح است. ازآنجایی که عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی در مطب خود پزشک انجام می‌شود باید با خود جراح مورد نظر در مورد هزینه احتمالی جراحی صحبت کنید.
هرچقدر جراح ماهر تر، با تجربه تر و با سابقه تر باشد و کیفیت کار بالاتری داشته باشد طبیعتاً هزینه عمل ماستوپکسی هم بالاتر خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با هزینه عمل ماستوپکسی پیش دکتر امیرپاشا ابراهیمی توصیه می‌کنیم به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و با مطب تماس بگیرید و در این مورد سؤال بپرسید.

مراقبت های قبل از عمل ماستوپکسی

گام اول برای مراقبت و آمادگی قبل از انجام عمل ماستوپکسی مشورت کردن با جراح مورد نظر است وقتی که با او مشورت می کنید بهتر است هدف اصلیتان از انجام این عمل را با او در میان بگذارید. همچنین اگر قصد دارید که حین انجام عمل لیفت سینه پروتز گذاری هم انجام دهید بهتر است چند عکس با خود به همراه ببرید که نشان دهنده شکل و اندازه سینه مورد نظر شما است.

پیش از تصمیم قطعی برای انجام جراحی پزشک تمام شرایط مربوط به سلامت عمومی شما را بررسی خواهد کرد و گزینه های مورد نظر را به شما ارائه خواهد داد. علاوه بر آن جراح روند جراحی لیفت سینه را با جزئیات به شما توضیح می دهد و تمامی عوارض و پیامدهای احتمالی را با شما در میان خواهد گذاشت.

نکته: اگر قصد دارید به زودی باردار شوید و شیردهی کنید توصیه می کنیم جراحی لیفت سینه را برای بعد از دوران بارداری و شیردهی بگذارید چراکه این اتفاقات ممکن است به سادگی نتیجه عمل را از بین ببرند.

عوارض لیفت سینه

عوارض ماستوپکسی یا لیفت سینه

عوارض احتمالی بعد از عمل لیفت سینه نسبتاً نادر و کمند، سه تا از رایج ترین عوارض بعد از این عمل خونریزی، عفونت و زخم هستند. البته جلوتر در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

علاوه بر اینها پزشک به شما دستوراتی می دهد تا آماده سازی بیشتری داشته باشید و احتمال بروز عوارض جانبی را حتی کمتر کنید. از جمله ی این دستورالعمل‌ها ترک سیگار و توقف مصرف داروهایی است که احتمال خونریزی را زیاد تر می کنند. همچنین باید از مصرف آنتی بیوتیک هایی که لازم و ضروری نیستند نیز اجتناب کرد.

همچنین باید آمادگی لازم برای دوران بهبودی پس از عمل را داشته باشید برای مثال بعد از عمل باید از بلند کردن وزنه های سنگین برای ۴ تا ۶ هفته خودداری کنید اگر بچه دارید ممکن است به کمک دیگران برای نگهداری از آنها نیاز داشته باشید. طبیعتا باید از انجام ورزش های سنگین که به عضلات و پوست سینه و زیربغل فشار زیادی وارد می‌کنند خودداری نمود. توصیه پزشکان این است که از هفته سوم یا چهارم به بعد کم کم روند طبیعی ورزش را با ورزش های سبک تر شروع کنید.

خطرات جراحی لیفت سینه

عوارض جانبی و خطر برای هر نوع عمل جراحی وجود دارد. احتمال بروز این عوارض به معنی این نیست که حتما رخ می دهند، بلکه اتفاقا همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم شانس بروز عوارض و خطرات ناشی از عمل جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه بسیار کم است. اما به هر صورت بهتر است با آنها آشنایی داشته باشید. خطرات عمل جراحی لیفت سینه عبارتند از:

  • زخم: به صورت عمومی جای زخم های حاصل از عمل لیفت سینه با گذشت زمان خود به خود از بین می روند.
  • تغییر در حس نوک سینه: چند هفته حس از دست رفته نوک سینه به آن باز می گردد اما در موارد نادر این امکان وجود دارد که حس آن برای همیشه از بین برود.
  • ناقرینگی سینه ها: گاهی از اوقات از آنجایی که هر کدام از سینه ها با سرعت متفاوتی روند بهبودی را طی می کنند ممکن است در نهایت آنچنان که باید و شاید با همدیگر قرینه و یکسان نباشد.
  • از بین رفتن نوک سینه و ناحیه رنگی اطراف: این اتفاق بسیار نادر است اما چنانچه جراحی موجب خونریزی بیش از اندازه در این ناحیه شود ممکن است اتفاق بیفتد.

فرآیند عمل جراحی لیفت سینه

طی انجام جراحی لیفت سینه پزشک به جای دست زدن به بافت داخلی سینه فقط روی پوست سینه کار می کند از همین رو اگر تصور می‌کنید که با لیفت سینه می توانید حجم سینه ها را کاهش دهید کاملا در اشتباهید.

لیفت سینه فقط برای بالا کشیدن و اصلاح شکل ظاهری سینه است نه برای تغییر حجم آن.
طی جراحی پزشک جایگاه مناسب و مورد نظر را با مارکر علامت می زند و جایی که قرار است نوک سینه در آن قرار بگیرد را مشخص می کند. پس از آن به اتاق جراحی می روید و تحت بی حسی موضعی قرار می گیرید.

جراح پوست سینه را برش می دهد و پوست اضافه ایجاد شده در اثر افتادگی را حذف می‌کند با این کار باعث کشیده تر شدن و محکم تر شدن عضلات نگهدارنده سینه می شود تا نوک سینه به جایگاه تعیین شده برسد. بعد از عمل، سینه کمی بالا آمده و حالت مستحکم تر و جوان تری پیدا می کند. به عمل لیفت سینه عمل جوانسازی سینه هم گفته می‌شود چون ظاهری جوان و شاداب به سینه ها می دهد.
اما مهمتر از آن بهبود بخشیدن به جایگاه نوک سینه است، چراکه در بیشتر موارد ابتلا به افتادگی سینه، این نوک سینه است که از جایگاه طبیعی خود کمی پایین‌تر آمده و به زیر سینه حرکت می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با فرآیند جراحی لیفت سینه توصیه می کنیم مقاله لیفت یا بالا کشیدن سینه را مطالعه کنید و اطلاعات جامع تری در این زمینه کسب نمایید.

نکته: بیشتر افرادی که عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی را انجام می دهند در سنین بالای ۴۰ سال هستند چون بعد از گذر از دوران جوانی پوست بدن به طور طبیعی حالت کشسانی خود را از دست می دهد و کمی شل می شود. این امر در کنار تأثیرات جاذبه و عوامل تشدید کننده دیگری چون بارداری می تواند افتادگی سینه را تشدید نماید.

فرآیند عمل جراحی لیفت سینه

مراقبت های بعد از ماستوپکسی

بانداژ های جراحی طی یک یا دو جلسه معاینه بعد از عمل توسط خود پزشک برداشته می شوند. در این جلسات پزشک همچنین وضعیت رنگ نوک سینه و منابع تغذیه خون آن را بررسی می‌کند.

طی چند روز بعد از جراحی احتمالا کمی ناراحتی و درد را تجربه خواهید کرد که برای این منظور پزشک استفاده از داروهای مسکن را تجویز می کند.
همچنین پزشک معمولاً در این شرایط توصیه می‌کند از سوتین های مناسب که حمایت لازم از سینه را به ارمغان می آورند استفاده کنید. 

نکته: اگر در هنگام انجام عمل لیفت سینه عمل پروتز گذاری و ماموپلاستی افزایشی را انجام داده اید بهتر است طی یک یا چند هفته بعد از عمل مراقب باشید که هیچگونه فشاری به سینه ها وارد نشود. برای مثال روی سینه ها نخوابید. چراکه ممکن است قبل از تثبیت کامل، وضعیت جایگیری پروتزها به هم بریزد و از شکل طراحی شده خود خارج شود.

بهترین دکتر جراحی کوچک کردن سینه

بعد از جراحی سینه کی می تونیم به روال عادی زندگی برگردیم؟

نتایج عمل لیفت سینه

شکل و اندازه سینه تا چند ماه پس از جراحی ماستوپکسی به روند بهبودی و اصلاح خود ادامه می دهد بنابراین تا چند ماه بعد از جراحی نمی توانید نتیجه نهایی و کامل آن را ببینید. لذا صبر داشته باشید و عجله نکیند تا سینه ها با وضعیت جدید تطبیق پیدا کرده و شکل نهایی خود را بگیرند.

در برخی از موارد پیش می‌آید که سینه‌ها آنچنان که باید با هم قرینه نیستند اگر چنین اتفاقی افتاد نگران نباشید چرا که جراح می‌تواند با یک عمل کوچک و ساده شکل آنها را درست کند.

نکته: به یاد داشته باشید عواملی که از همان ابتدا باعث افتادگی سینه شده بودند همچنان وجود دارند، یعنی عواملی مانند بالا رفتن سن همچنان به پیشروی خود ادامه می‌دهد، بارداری همچنان ممکن است دوباره اتفاق بیفتد و جاذبه از کارش دست نکشیده است. به همین علت ممکن است پس از چند سال سینه ها کم کم به حالت افتاده قبلی بازگردند. اما حتی در آن موقع هم دوباره می توانید با جراحی لیفت سینه وضعیت آنها را بهبود بخشید.

خطرات جراحی لیفت سینه

بهترین جراح لیفت سینه در تهران

اغلب جراحی های زیبایی سینه را جراحان پلاستیک انجام می دهند. اما اگر قصد دارید تا ایمن ترین و بهترین جراحی را تجربه کنید توصیه می کنیم به جای جراح پلاستیک، سراغ دکتر فوق تخصص جراحی سینه بروید.
فوق تخصص جراحی سینه پزشکی است که به صورت تخصصی روی اندام سینه کار می کند و می تواند خیال شما را از بابت ایمنی و اثر بخشی عمل راحت کند. چراکه متخصص جراحی های درمانی سینه هم هست.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی، متخصص جراحی عمومی با فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سینه از آلمان یکی از بهترین جراحان لیفت سینه در ایران و تهران هستند که می توانید با اطمینان خاطر به ایشان مراجعه کنید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا