هزینه ماموپلاستی

هزینه ماموپلاستی | معرفی بهترین فوق تخصص جراح سینه در تهران

هزینه ماموپلاستی (کاهشی-افزایشی) چقدر است؟

امروزه تناسب اندام برای بانوان مانند نیاز به آب و غذا امری حیاتی است. بانوان در سایه این تناسب اندام است که احساس جوانی و شادابی می کنند. ماموپلاستی یا به عبارتی جراحی کوچک کردن سینه به عنوان جراحی درمانی و زیبایی شناخته شده است. این عمل باعث زیباتر و خوش‌فرم شدن اندام می‌شود و تاثیر زیادی در افزایش اعتمادبه‌نفس افراد خواهد داشت. با ما همراه باشید تا عوارض، ماندگاری، مراقبتهای بعد از عمل و هزینه ماموپلاستی را بدانید.

عمل ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی چیست؟

عمل ماموپلاستی یا ریداکشن ماموپلاستی (reduction mammoplasty) برای افرادی انجام می‌شود که سینه های بزرگی دارند.
در این روش سینه‌ها کوچک می‌شوند. همچنین اگر افتادگی در پستان‌ها یا نوک سینه‌ها وجود داشته باشد یا در نوک پستان‌ها اختلالی مانند عدم تقارن و بزرگی مشاهده شود، در حین عمل اصلاح می‌گردد. این عمل زیبایی شامل اصلاح اختلالات ظاهری پستان‌هاست.
جراحی ماموپلاستی برای بانوانی پیشنهاد می شود که از بزرگی سینه های خود رنج می برند و بزرگی سینه باعث کمر درد، درد در شانه و گردن، ایجاد زخم در چین تحتانی سینه، دردهای ناحیه سینه، محدود کردن فعالیت ها، بثورات مزمن یا احساس سوزش در زیر سینه ها و بی حسی و ضعف در بدن آن ها شده است. این افراد با انجام ماموپلاستی کاهشی سینه هایی کوچک و متناسب با چهارچوب بدن خود خواهند داشت.
در طول جراحی ماموپلاستی کاهنده، چربی، پوست و بافت اضافی سینه برداشته می شود.

مراحل انجام ماموپلاستی

ابتدا جراح نواحی که باید برش داده شود را در هوشیاری بیمار مشخص می کند، چراکه زمانی که بیمار بیهوش شده باشد نمی تواند اندازه و محل تقریبی نواحی برش سینه را به جهت تغییر حالت بافت سینه مشخص کند.
برای ایجاد برش جراح با توجه به بافت سینه الگوی برش مخصوصی را انتخاب می کند. تصمیم درباره شکل برش قبل از جراحی با بیمار در میان گذاشته خواهد شد.

با توجه به میزان افتادگی سینه، جراح می تواند از سه الگو برای برش استفاده کند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

انواع برش در جراحی ماموپلاستی

انواع برش در جراحی ماموپلاستی

  • برش دایره ای دور آرئول یا هاله تیره رنگ دور نوک سینه: معمولاً برای بانوانی که میزان افتادگی سینه های شان کم تا متوسط باشد، کاربرد دارد. در این نوع برش می توان هم زمان با عمل لیفت سینه، جراحی پروتز سینه نیز انجام داد.
  • برش شکل سوراخ کلید: در این روش دور هاله سینه و یک خط عمودی تا زیر چین سینه ایجاد می شود و بیشتر در خانم هایی که درجه افتادگی سینه های شان متوسط است کاربرد دارد.
  • برش به شکل T وارونه (برش به شکل یک لنگر): در این نوع برش سه خط برش وجود دارد. برش دور هاله ی سینه، برش عمودی از هاله ی سینه تا چین زیر سینه و یک برش افقی. در این روش بیشترین میزان برش ایجاد می شود و کاربرد آن بیشتر برای خانم هایی است که درجه ی افتادگی در سینه های شان شدید است. در این موارد می توان هم زمان با لیفت سینه، عمل کوچک کردن سینه (ماموپلاستی کاهشی) را نیز انجام داد تا نتیجه پایانی، بیشترین حد رضایت مندی در فرد را به همراه داشته باشد.

در مرحله سوم اگر به علت بزرگی بیش از حد سینه، تغییر موقعیت نوک سینه لازم باشد جراح موقعیت جدید آن را تعیین کرده و در مرحله آخر با برداشت بافت اضافی ناحیه مشخص شده را در جای خود قرار می دهد.
لازم به ذکر است که مدت زمان عمل ماموپلاستی تا 4 ساعت تخمین زده شده است.

تجربه عمل ماموپلاستی نی نی سایت

آیا عمل ماموپلاستی نتایجی دائمی و ماندگار دارد؟

بعد از عمل ماموپلاستی، می‌توانید انتظار داشته باشید تا مدت طولانی، دارای سینه‌هایی کوچک و سبک‌تر بشوید. از آنجایی که هیچ چیز نمی‌تواند روند طبیعی پیری را متوقف کند، سرانجام سینه‌های شما دوباره شروع به شل شدن و افتادگی خواهند کرد. باید با علم به این موضوع که ماموپلاستی دائمی و ماندگار نیست، به سراغ این جراحی بروید اما می‌توان این اطمینان را داد که تا زمان ورود به مرحله پیری، این سینه‌های خوش‌فرم، همیشه در این حالت باقی خواهند ماند.

آیا نتیجه جراحی ماموپلاستی بلافاصله قابل مشاهده است؟

نتیجه نهایی پس از جراحی قابل رویت است. اما به دلیل التهاب نواحی برش و جای اسکار ها این نتیجه رضایت بیماران را جلب نخواهد کرد. بانوان پس از جراحی ماموپلاستی باید زمان مشخصی را سپری کرده تا با از بین رفتن جای اسکار ها نتیجه نهایی مشخص شود.
البته توجه داشته باشید که نتیجه جراحی ماموپلاستی از فردی به فردی دیگر متفاوت خواهد بود، بنابراین با مشاهده افرادی که این جراحی را انجام داده اند نتیجه جراحی خود را پیش بینی نکنید.
برای رسیدن به نتیجه مطلوب بعد جراحی حداقل 6 ماه زمان لازم است. البته در این دوران باید
مراقبت های بعد از جراحی ماموپلاستی را رعایت کرده و به توصیه های پزشک توجه کنید.

چه کسانی نمی توانند ماموپلاستی را انجام دهند؟

این جراحی می تواند برای برخی افراد نه تنها مفید نباشد بلکه سلامت عمومی آن ها را نیز به خطر اندازد. افرادی که نمی توانند این جراحی را انجام دهند عبارت اند از:

  • افرادی که به دیابت مبتلا هستند.
  • افرادی که می خواهند وزن کم کنند.
  • افرادی که بیش از اندازه اضافه وزن دارند.
  • افرادی که قصد بارداری پس از انجام جراحی را داشته باشند.
  • افرادی که در سن رشد هستند و اندازه سینه هایشان به اندازه ثابت نرسیده است.

زمان مناسب عمل ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی توصیه می شود بعد از سن 18 سالگی که رشد سینه کامل و پایدار شد، انجام شود.

مراقبت های بعد از ماموپلاستی

مراقبت های بعد از جراحی ماموپلاستی

رعایت توصیه های پزشک در دوران نقاهت بعد از ماموپلاستی، برای رسیدن به نتیجه مطلوب ضروری است. این مراقبت ها شامل:

  • پرهیز از استعمال دخانیات
  • شروع رژیم غذایی با مایعات
  • استحمام پس از گذشت 2 روز
  • خشک نگه داشتن جای زخم ها
  • قطع داروهای ضد انعقاد خون و ضد التهاب
  • کاهش مصرف سدیم در دوران پس از جراحی
  • استفاده از داورهای تجویز شده توسط پزشک
  • استفاده از سوتین ماموپلاستی (سوتین طبی) بعد از جراحی سینه
  • مصرف میوه هایی که برای بهبودی جای زخم موثر هستند، مثل آناناس.

عوارض عمل ماموپلاستی

جراحی کوچک کردن سینه نیز خطراتی مشابه با دیگر جراحی ها دارد، مانند خونریزی، عفونت و واکنش منفی به بیهوشی. سایر خطرات احتمالی عبارتند از:

  • هماتوم یا سروما
  • مشکل و یا عدم توانایی در شیردهی
  • ماندگاری جای زخم پس از جراحی
  • تفاوت در اندازه، شکل و تقارن سینه ها
  • آسیب رسیدن به بافت و ساختارهای عمقی
  • کم شدن و یا از بین رفتن احساس در نوک سینه و هاله اطراف آن

بعد از عمل ماموپلاستی احتمال تورم و درد در سینه ها وجود دارد و ممکن است فرد تا چندیدن ماه در قسمت نوک سینه ها دچار بی حسی شود که این حالت طبیعی است و بعد از مدتی برطرف خواهد شد. قابل ذکر است که برای مشاهده نتیجه نهایی عمل ماموپلاستی باید چند ماه صبر کنید که تورم سینه ها کاهش یابد و به اصطلاح سینه ها جا بیافتند.

هزینه عمل زيبايي سينه زنان نی نی سایت

هزینه ماموپلاستی در تهران

در این عمل زیبایی تکنیک‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدت زمان عمل ماموپلاستی و میزان کار جراح در هر تکنیک متفاوت است. به همین دلیل هزینه آن برای افراد مختلف، متفاوت است. سایر فاکتورهای تأثیرگذار در هزینه ماموپلاستی عبارتند از؛

  • میزان بزرگی سینه‌ها
  • داروها و آزمایشات قبل از عمل
  • دستمزد جراح (بسته به نوع تخصص جراح)
  • هزینه های کلینیک یا بیمارستان، اتاق عمل و داروهای مورد استفاده
  • نیاز بیمار به سایر عمل‌های جراحی در کنار ماموپلاستی (در بسیاری از موارد جراحی کوچک کردن سینه به همراه عمل ماستوپکسی یا اصلاح نیپل آرئول انجام می‌شود).
  • وجود یا عدم وجود پستان فرعی زیر بغل  که در صورت وجود، حین عمل جراحی باید برداشته شود.

بنابراین برای تعیین دقیق هزینه ماموپلاستی لازم است ابتدا توسط پزشک متخصص معاینه شوید. به عنوان مثال در ماموپلاستی افزایشی چون نیاز به مواد خارجی مثل ژل و پروتز است به هزینه نهایی اضافه می شود. بعد از جلسه مشاوره پزشک هزینه‌ مورد نیاز برای انجام این جراحی را اعلام می کند.
جراحی ماموپلاستی در واقع نوعی جراحی حساس به شمار می آید، لذا انتخاب بهترین جراح سینه در تهران می تواند شما را به نتیجه ایده آل برساند، لذا به بهای هزینه اندکی که برخی متخصصین ارائه می دهند سلامت عمومی خود را به خطر نیندازید.

برخی نیز می خواهند بدانند که آیا ماموپلاستی شامل بیمه می شود یا خیر که ما در ادامه مطلب به طور کامل راجب به آن صحبت کرده ایم.

هزینه ماموپلاستی چگونه تحت عنوان بیمه قرار می گیرد؟

عمل های زیبایی تحت بیمه قرار نمی گیرند مگر اینکه جنبه درمانی داشته باشند. ماموپلاستی نیز یک عمل ترمیمی است ولی قبل از آن باید اطمینان پیدا کنید که این عمل با بیمه انجام می گیرد برای این کار باید گواهی لازم را از بیمه بگیرید.

سهمی را که بیمه متقبل می کند به بیمه گذار بستگی دارد. استانداردهای بازپرداخت بیمه ای را بر اساس حجم بافت سینه ای که باید برداشته شود و با معیارهای دیگری از جمله قد، وزن، درمان های پزشکی و … تعیین می کنند.

جراح با معاینه شما تعیین می کند که چه میزان کاهش حجم سینه برای شما مناسب است و در نهایت بیمه گر با توجه به پرونده پزشکی شما تعیین می کند که شما مشمول بیمه خواهید بود یا نه.

عمل کوچک کردن سینه شامل بیمه می‌شود یا خیر؟

گاهی وقت ها سینه های بزرگ وزنی به گردن و شانه تحمیل می کند که باعث درد و آرتروز در این نواحی می شود و هم این که باعث تعریق زیر سینه و سوختگی پوست می شود که در این صورت عمل آن برای درمان انجام می گیرد نه صرفا زیبایی.
به همین دلیل برخی از بیمه ها در صورت درمانی بودن ماموپلاستی بخشی از هزینه آن را پرداخت می کنند.
برای اینکه مطمئن شوید که بیمه هزینه آن را پوشش می دهد یا نه، حتما قبل از عمل به بیمه گر مراجعه کنید. در صورتی که بیمه بخشی از هزینه های آن را پوشش می دهد، مدارک لازم برای آن را جمع آوری کنید.
برای استفاده از بیمه باید یک متخصص ارتوپد، آسیب به ستون فقرات به علت بزرگی سینه را تایید کند و در پرونده پزشکی شما درج کند.
پرونده پزشکی شما در کمیسیون بررسی و رای نهایی مبنی بر پوشش دهی بیمه یا عدم آن صادر خواهد شد.

هزینه ماموپلاستی و نحوه پوشش بیمه ها

هزینه عمل ها بسته به نوع بیمه و فرانشیز آن ها متفاوت است که در زیر سه گروه از افرادی را که دارای بیمه نبوده یا دارای بیمه تکمیلی و پایه هستند را بررسی کرده ایم.

1. جراحی بدون بیمه

اگر بیمه ندارید در این صورت برای شما دو نوع هزینه وجود دارد:

  • هزینه ای که به بیمارستان پرداخت می کنید و شامل تمام هزینه ها از جمله بیهوشی، دستمزد پزشک، اتاق عمل و … است. در صورت افزایش طول بستری و نیاز به خدمات ویژه بیشتر خواهد شد.
  • هزینه وسایل های تخصصی که البته بسته به شرایط ارزی متفاوت است

2. جراحی با بیمه پایه

بیمه های پایه شامل تامین اجتماعی، ارتش، خدمات درمانی است که این بیمه ها تنها هزینه درمان را در مراکز دولتی پوشش می دهند نه مراکز خصوصی.
اگر در مراکز خصوصی درمان شوید باید به صورت آزاد هزینه ها را پرداخت کنید.
بعد از عمل می توانید مدارک و فاکتورهایی را که از بیمارستان و شرکت وسایل تخصصی گرفته اید را به بیمه تحویل دهید تا آن ها با توجه به تعرفه خود بخشی از هزینه را پرداخت کنند.
البته این شرایط در صورتی است که این عمل توسط پزشک بیمه پایه تایید شده باشد.

3. جراحی با بیمه تکمیلی

بیمه های تکمیلی نام ها و عناوین مختلفی دارند که در عملکرد و سطح پوشش با هم متفاوت اند و دستور العمل آن ها دائم در حال تغییر است.
اگر می خواهید دستور العمل آن ها را بدانید می توانید از بیمه مربوطه یا بیمارستان بپرسید. توجه کنید که قبل از عمل نیز حتما در مورد پوشش دهی این بیمه با بیمه گزار مشورت کنید.
در بیمه تکمیلی شما باید یک گواهی از متخصص ستون فقرات یا ارتوپد مبنی بر مشکل در ستون فقرات به دلیل بزرگی سینه دریافت کنید تا پرونده پزشکی شما در کمیسیون پزشکی بیمه بررسی شود که در صورت موافقت می توانید از بیمه استفاده کنید.
در صورتی که بیمه تکمیلی موافقت کند، شما باید جراحی را پیدا کنید که با بیمه شما همکاری داشته باشد. بعد از انجام عمل در کلینیک خصوصی یا بیمارستان می توانید هزینه ها را از بیمه دریافت کنید.

سوتین ماموپلاستی

آیا استفاده از گن بعد از ماموپلاستی ضروری است؟

جراحان مختلف به استفاده از گن و سوتین مخصوص بعد عمل لیفت سینه و ماموپلاستی تاکید زیادی دارند. به دلیل اعمال تغییر در بافت سینه، ورم و کبودی قابل انتظار است. استفاده از این گن سینه بعد از ماموپلاستی مانند نوعی پانسمان برای سینه است که باعث می‌شود دوره نقاهت بهتر طی شود و از بهبود زخم و برش ها اطمینان حاصل شود.
برای خرید گن ماموپلاستی در تهران هم می توان به صورت حضوری به داروخانه ها و کلینیک های درمانی مراجعه کرد و هم می‌توان از سایت های معتبر خرید اینترنتی انجام داد.

بهترین جراح سینه در تهران

وقتی صحبت از عمل زیبایی در تهران و یا شهرهای دیگر می شود مهم ترین قسمت انتخاب بهترین دکتر ماموپلاستی است. جراح خوب ماموپلاستی باید دارای ویژگی هایی مانند:

  • داشتن مدرک معتبر فوق تخصص جراحی زیبایی-درمانی
  • مهارت و تجربه عملی کافی در زمینه ماموپلاستی و سایر جراحی های سینه
  • با توجه به مشکلات فرد، وضعیت وی و انتظارات عمل، جراحی ایده آل برای او انجام دهد.
  • اولویت اصلی برای بهترین جراح ماموپلاستی در تهران، سلامت عمومی بیمار و نتیجه ایده آل از عمل سینه است.
  • در جلسه معاینه و مشاوره باید انتظارات فرد و نیازهای او را درک کند، به تمام سوالات با آرامش پاسخ دهد و عوارض و مزایای عمل را به درستی آموزش دهد.

معرفی دکتر امیرپاشا ابراهیمی

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند. دکتر امیرپاشا ابراهیمی، دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند. پس از کسب مهارتهای لازم زیر نظر بهترین اساتید جراحی کشور و همچنین گذراندن بخشی از دوره تخصص خود در کشور آلمان، در نهایت موفق به کسب بورد تخصصی جراحی عمومی شده اند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی به مدت ۱۸ ماه بروزترین تکنیکهای فوق تخصصی جراحی پستان (درمانی و زیبایی) را از اساتید بنام این رشته فرا گرفته اند و با چاپ مقاله همزمان با پایان دوره خود، مفتخر به دریافت مدرک
فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان از دانشگاه تهران شده اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.

منبع

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا