ورم سینه بعد از پروتز

ورم سینه بعد از پروتز سینه | بهترین جراح سینه در تهران

هر آنچه درباره ی ورم سینه بعد از پروتز باید بدانید.

پروتز سینه از جمله عمل‌های جراحی است که به دلیل زیبایی ای که در سینه ها ایجاد می کند، طرفداران بسیاری دارد. ورم سینه بعد از پروتز یکی از عوارض پروتز سینه است که به دلایل مختلفی ایجاد می شود.
در این مقاله، به بررسی علل و راههای درمان ورم سینه بعد از پروتز خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

پروتز سینه چیست

پروتز سینه چیست؟

هدف از پروتز سینه، بزرگ کردن و خوش‌فرم شدن سینه‌ها است. بزرگ کردن سینه ها با انواع مدل پروتز سینه (گرد و اشکی) امکان پذیر است.

انتخاب نوع و سایز پروتز پس از معاینه فرد با توجه به پهنای سینه، وضعیت بیمار، انتظارات و بودجه وی صورت می‌گیرد. پروتزهای آب نمکی، پروتزهای سیلیکونی، پروتزهای ژل شکل دهنده از جمله پروتزهایی هستند که در فرآیند جراحی پروتز و کاشت سینه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آیا بروز تورم بعد از پروتز سینه طبیعی است؟

بعد از جراحی پروتز سینه، مقداری تورم در بافت پستان ایجاد شود که کاملا طبیعی است. معمولا زمانی که بافت بدن در هر قسمت مورد تهاجم عمل جراحی قرار گیرد، تورم در آن ناحیه ایجاد می ‌شود. در سینه نیز، به دلیل تغییرات اعمال شده در بافت سینه و همچنین ایجاد برش در سطح پوست و بافت سینه، تورم به شکلی طبیعی ایجاد شود.
میزان این تورم برای همه افراد یکسان نیست و در هر بیمار با توجه به شرایط و وضعیت وی متفاوت است. بنابراین بروز تورم طبیعی است و ممکن است یک هفته طول بکشد تا کاملاً برطرف شود. اگر با میزان بسیار بالای تورم روبه رو شدید و موجب نگرانی شما شد بهتر است به پزشک مراجعه نمائید.

زمان بازگشت به فعالیت های اجتماعی بعد از عمل سینه

علل به وجود آمدن ورم بعد از پروتز سینه

ورم بعد از پروتز سینه، یک واکنش طبیعی و دفاعی بدن برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده خود می‌باشد. در نتیجه ایجاد ورم سینه بعد از پروتز، در صورتی که از حدی مشخص فراتر نرود، یک عامل طبیعی و موقت است که به مرور زمان از بین خواهد رفت.

ورم بعد از عمل سینه در بازه زمانی بین ۲ تا ۳ هفته از بین خواهد رفت. البته بسته به شرایط بیمار و وضعیت بدنی او، این زمان حتی ممکن است تا ۱۲ هفته نیز به طول انجامد. اما در صورتی که ورم سینه بعد از پروتز، به صورت غیرطبیعی و زیاد از حد شود، لازم است که سریعاً به پزشک متخصص خود مراجعه نمائید؛ چرا که عوارض جراحی سینه و عفونت پروتز سینه در صورتی که در سریع‌ترین زمان برطرف نشوند، بسیار خطرناک است.

راه های مقابله با ورم سینه بعد از پروتز

اولین و مهم ترین نکته در جراحی های درمانی-زیبایی سینه انتخاب پزشک با تجربه است تا از بروز عفونت و ورم سینه بعد از پروتز جلوگیری شود. همچنین استفاده از تجربیات پزشک حاذق و رعایت مراقبت های بعد از جراحی مطمئن‌ ترین راه برای مقابله با عوارض جراحی سینه و کاشت پروتز است.

مراقبتهای بعد از جراحی سینه

مراقبت های پس از جراحی سینه

با رعایت توصیه های پزشک در دوران نقاهت خواهید توانست به حد ثابت و مشخصی از درد و عوارض برسید، اما اگر با وجود مراقبت ‌ها متوجه شدید که دردها و عوارض، بیش از حد مشخصی هستند، آن‌ ها را با پزشک خود مطرح نمائید.

1. استفاده از آب آناناس و آب کرفس طبیعی در کاهش کبودی و تورم نقش بسزایی دارد. استفاده از آب ‌میوه‌ های بسته ‌بندی شده یا پودر شربت، به دلیل ترکیبات شیمیایی و نگهدارنده‌ هایی که دارند، حتی ‌الامکان توصیه نمی ‌شوند.

2. استفاده از یخ و کمپرس سرد نیز می ‌تواند راهی برای کاهش ورم سینه بعد از پروتز باشد. مقداری خرده یخ در کیسه ‌های زیپ دار قرار داده و آن را روی سینه خود بگذارید. باید توجه کرد که مدت زمان قرار دادن یخ روی بدن به اندازه ‌ای نباشد که باعث آسیب رسیدن به بافت‌ های پوست گردد.
کمپرس یخ علاوه بر رفع ورم سینه بعد از پروتز، برای کاهش کبودی و درد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

3. عدم مصرف دارو های ضد انعقاد خون تا دو هفته پس از عمل جراحی پروتز سینه الزامی است. از مصرف داروهایی که حاوی ترکیبات آسپیرین، ایبوبروفن و ژلوفن هستند خودداری نمائید.

4. عدم مصرف مشروبات الکلی از ۲ هفته قبل از عمل تا حداقل یک ماه پس از آن الزامی است. استفاده از سیگار، دخانیات و مشروبات الکلی احتمال خون‌ریزی و بروز عفونت را تا حد زیادی افزایش می دهد.

ماساژ سینه بعد از عمل پروتز سینه

ماساژ سینه یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌تواند ورم سینه بعد از پروتز را تا حد زیادی کاهش دهد. برخی از پزشکان ممکن است این روش را تایید نکنند و سایر پزشکانی که این روش را تایید می کنند ممکن است در نحوه ماساژ سینه باهم اختلاف نظر داشته باشند. بنابراین بهتر است از جراح سینه خود برای انجام ماساژ اطلاعات لازم را کسب نمایید و تحت نظر پزشک و با مشورت وی انجام دهید.
البته در صورت تائید پزشک ماساژ سینه یک هفته بعد از جراحی سینه آغاز می شود و این کار موجب کم شدن درد و ورم سینه بیمار می گردد. ضمن اینکه لازم است روند انجام ماساژ سینه و چگونگی آن را به دقت از پزشک خود دریافت نمائید.

زمان بهبودی چقدر است؟

بیماران معمولاً ۲-۴ هفته طول می کشد تا پس از عمل بزرگ کردن سینه بهبود یابند ولی سینه بند پس از عمل ممکن است برای مدت طولانی مورد نیاز باشد. بسیاری از بیماران می توانند یک هفته پس از انجام عمل بزرگ کردن سینه به سر کار بازگردند. بیماران باید انتظار داشته باشند که حداقل تا ۶ ماه پس از جراحی تغییراتی را در شکل سینه و موقعیت کاشت خود مشاهده کنند.

استفاده از سوتین طبی بعد از پروتز

سوتین ماموپلاستی چیست؟

استفاده از سوتین بعد از عمل پروتز سینه می ‌تواند در کاهش ورم سینه نقش داشته باشد. ثابت ماندن پروتز ‌ها در داخل سینه تا زمان رسیدن به حد مشخصی از ثبات، می ‌تواند عوارض ناشی از عمل جراحی پروتز سینه را به حداقل برساند. البته لازم است بدانیم که نه تنها سوتین بعد از عمل پروتز، بلکه در کل مراقبت های پس از جراحی سینه باید به بهترین نحو ممکن و با دقت و وسواس زیاد به انجام برسند.

آیا استفاده از سوتین مخصوص بعد از عمل پروتز سینه مفید است؟

یکی از مهم‌ترین مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه، استفاده از سوتین مناسب یا همان گن بعد از عمل سینه است. با کمک گن می‌توانید تا حد بسیار زیادی ورم سینه بعد از پروتز را کاهش دهید. یادتان باشد که استفاده از سوتین مخصوص بعد از پروتز سینه می‌تواند در مطلوب بودن نتیجه عمل به شما کمک کند. پس حتما از آن استفاده کنید.

آیا بروز تورم بعد از پروتز سینه طبیعی است؟

هرچند تورم بعد از عمل سینه و بویژه تورم قسمت فوقانی پستان‌ها طبیعی است، با این حال رعایت تمامی نکات و مراقبت های پس از جراحی سینه که پزشک به طور شفاف و واضح، از روزهای قبل از عمل به شما گفته است را به دقت اجرا کنید تا دچار عوارض پروتز سینه نشوید.

آیا انتخاب سایز پروتز سینه تاثیری در ورم سینه بعد از عمل دارد؟

تصور کنید که می‌خواهید یک عدد بادکنک بزرگ را درون بالشت کوچکی قرار دهید. بدیهی است که بزرگ بودن بادکنک موجب تحمیل فشار بسیار زیاد به الیاف بالشت می‌شود. چنین شرایطی را در بدن تصور کنید. قطعا استفاده از پروتز سینه بزرگ می‌تواند موجب تحمیل فشار زیاد به بافت سینه و اطراف آن شود. هرچه تهاجم یا فشار به بافت‌های مجاور سینه بیشتر باشد، تورم بعد از عمل پروتز نیز بیشتر خواهد بود. هرچند انتخاب سایز اشتباه برای پروتز سینه می‌تواند آسیب جدی به شانه، گردن و کمر وارد کند.

آیا تغذیه در کاهش ورم سینه بعد از پروتز موثر است؟

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای مراقبت‌ بیشتر بعد از عمل پروتز سینه انجام دهید، توجه به تغذیه است. کاهش مصرف خوراکی‌های دارای مواد نگهدارنده در کنار خوردن خوراکی‌های سالم می‌تواند طول مدت زمان بهبودی را کاهش دهد. از سوی دیگر تغذیه در کاهش تورم سینه می‌تواند به بهترین شکل ممکن عمل کند. شما باید با کاهش مصرف نمک بعد از عمل پروتز سینه تورم را کنترل کنید. یادتان باشد که نمک می‌تواند ورم زیادی در بدن ایجاد کند.

آیا ماساژ سینه برای همه افراد توصیه می‌شود؟

انجام مراقبت‌های بعد از عمل پروتز سینه، باید با توجه به توصیه‌های پزشک معالج انجام شود. معمولا ماساژ سینه بعد از پروتز سینه، موضوعی است که پزشکان مختلف در خصوص آن اختلاف نظر دارند. پس حتما بعد از عمل سینه، از پزشکتان پرس و جو کنید و طبق توصیه پزشک اقدام به انجام ماساژ سینه کنید.

آیا قرص آناهیل در تسریع بهبودی سینه اثرگذار است؟

استفاده از آناناس بعد از عمل پروتز سینه به شدت توصیه می‌شود. چرا که این خوراکی خوشمزه می‌تواند با تقویت فرد، سرعت بهبودی را افزایش دهد و میزان تورم را نیز کاهش دهد. قرص آناهیل از آناناس ساخته شده است و در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که استفاده از آناناس به هر دلیلی امکان‌پذیر نباشد. پس می‌توان گفت که استفاده از قرص آناهیل جایگزین آناناس می‌تواند انتخاب خوبی برای کاهش ورم سینه بعد از پروتز باشد.

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

دریافت بهترین نتیجه و رضایتمندی از نتیجه جراحی پروتز سینه ه انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی پستان که دانش و مهارت کافی در زمینه جراحی های زیبایی سینه و بدن دارد، بسیار وابسته است.
پزشک جراح باید دارای بورد تخصصی، تجربه لازم و مهارت کافی باشد. علاوه بر موارد فوق الذکر، فاکتورهایی از قبیل ارتباط کلامی، سابقه کار در بیمارستان و پرسنل تحت خدمت جراح نیز از عوامل موثر در انتخاب بهترین جراح سینه برای پروتز سینه محسوب می شوند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ جراحی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی پروتز سینه را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.
عزیزانی که در خصوص عمل های زیبایی-درمانی سینه سوالاتی دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

تماس جهت مشاوره رایگان

نتیجه گیری

انتخاب جراح خوب یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باعث می‌شود نتیجه جراحی زیبایی سینه مطابق آن چه بیمار انتظار دارد، باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود هیچگاه بدن خود را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، به دست افرادی نسپارید که باعث ایجاد آسیب‌های جبران‌ناپذیر گردند! حتما توجه شود برای انجام افزایش حجم سینه به جراح ماهر مراجعه شود تا از خطرات احتمالی که به علت بی تجربه بودن جراح رخ می دهد جلوگیری شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، با مشاوران ما در کلینیک دکتر امیرپاشا ابراهیمی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین در صورت تمایل، می‌توانید یک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان با دکتر امیرپاشا ابراهیمی داشته باشید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

منبع

2 دیدگاه دربارهٔ «ورم سینه بعد از پروتز سینه | بهترین جراح سینه در تهران»

  1. سلام مطالب مفید بود
    لطفاً بفرمائید هزینه پروتز سینه برای سایز80-85چقدره و جنس پروتز مورد استفاده چیه

    1. سلام دوست عزیز
      در خصوص هزینه لطفا با مرکز تماس بگیرید همکاران راهنماییتان می کنند. پروتزی که استفاده می نماییم پروتز منتور آمریکایی می باشد که جزو بهترین برندهای پروتز در دنیا می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا