پروتزپکسی

پروتزپکسی| لیفت و پروتز سینه به طور همزمان| بهترین جراح سینه

پروتزپکسی

بسیاری از انواع جراحی های زیبایی را می توان به طور همزمان انجام داد و به این ترتیب اصطلاحا با یک تیر، دو نشان زد. یکی از محبوب ترین انواع ترکیبی جراحی زیبایی پروتزپکسی است.
این جراحی برای خانم‌هایی که به مرور زمان و بر اثر زایمان و شیردهی و تغییرات هورمونی، سفتی و فرم سینه‌ی خود را از دست داده‌‌اند و یا سینه‌های کوچک و شل دارند، انجام می‌شود.
پروتزپکسی متشکل از دو جراحی لیفت و پروتز سینه است که با هدف بالا کشیدن هاله سینه و حجیم کردن پستان‌های کوچک، افتاده و شل انجام می شود.
با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را در زمینه پروتزپکسی دریافت نمائید.

جراحی پروتزپکسی

جراحی پروتزپکسی چگونه انجام می شود؟

روش‌های مختلفی برای ترمیم و بازسازی سینه وجود دارد که هر کدام نسبت به نیازهای موجود در فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از افراد نیاز به کوچک کردن و لیفت سینه دارند، برخی دیگر تنها نیاز به سفت کردن و بالا آمدن سینه‌ها دارند و برخی برای رسیدن به فرم ایده آل باید از لیفت و پروتز سینه استفاده کنند.
در برخی از افراد لازم است که ماستوپکسی همراه با بزرگ کردن سینه انجام شود تا سینه‌ها به فرم ایده آل خود برسند؛ بنابراین، لیفت و پروتز سینه به همراه هم (پروتزپکسی) می‌تواند درمانی مناسب برای ایجاد فرم مناسب برای بانوان باشد.

جراحی پروتزپکسی به دو شکل انجام می‌گیرد: 

  1. جایگذاری پروتز همزمان با لیفت سینه
  2.  ۴ تا ۶ ماه بعد از انجام لیفت سینه، عمل جایگذاری پروتز سینه انجام می‌شود.

این جراحی با بیهوشی کامل همراه است؛ مدت زمان عمل جراحی پروتزپکسی ۳ تا ۴ ساعت است که چند ساعت بعد از جراحی و بهبود شرایط عمومی ترخیص خواهید شد.
دوره‌ی نقاهت آن ۴ تا ۵ روز و مدت زمان لازم برای بهبود تورم و مشاهده‌ی نتیجه‌ی عمل ۶ ماه بعد از جراحی است.

بزرگ کردن سینه نی نی سایت

پروتز سینه چیست؟

پروتز یا ایمپلنت سینه یک بافت مصنوعی است که در درون سینه قرار می گیرد و برای اصلاح فرم و شکل سینه ها یا حجم دهی به آن ها کاربرد دارد. این پروتز معمولا از جنس سیلیکونی است که در یک پاکت از جنس فوم پلی یورتان قرار گرفته است.
پروتزها به شکل های مختلف و با استفاده از ترکیبات مختلفی ساخته می شوند. ترکیباتی که با بدن انسان سازگار است و در صورت قرار گرفتن در بدن به آن آسیبی وارد نمی کند. پروتز سینه با استفاده از جراحی وارد بدن شخص می شود و به زیباتر شدن سینه ها کمک می کند.

دلیل انجام پروتز سینه

پروتز سینه معمولا به دو علت زیبایی یا ترمیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از پروتز برای زیبایی مشخصا به سبب ایجاد تقارن در سینه‌ها و ایجاد شکل مناسب در آن انجام می‌گیرد؛ اما برخی از بیماران به دلایل مختلفی قسمت و یا کل سینه خود را از دست داده‌اند. بیمارانی که سرطان سینه داشته و سینه آن‌ها تخلیه شده است از جمله کسانی هستند که می‌توانند از پروتز سینه ترمیمی استفاده کنند.

چه نوع پروتزی برای چه فردی مناسب‌تر است؟

استفاده از کاشت سالین (آب نمکی)، سیلیکونی یا بافت سخت سیلیکونی می‌تواند جزو انتخاب‌های شما باشد که هر کدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند. برخی از آن‌ها نقاط قوت مهم تری دارند و در صورت توافق پزشک شما می‌توانید از این نوع پروتز برای خود استفاده کنید.
بیمار با توجه به آنچه که دوست دارد، فرمی از سینه را برای خود انتخاب می‌کند، پزشک با توجه به تخصص خود به بیمار اعلام می‌کند که فرم و اندازه سینه‌ای که او انتخاب کرده مناسب است یا نه. مناسب بودن فرم و اندازه سینه به مسائل زیادی از جمله وزن و قد بیمار، شرایط جسمانی، سن، نوع پوست، اندازه قفسه سینه و… بستگی دارد.

انواع پروتز سینه

انواع پروتز از نظر شکل و فرم

به طور کلی، پروتز سینه به دو دسته گرد و پروتز سینه اشکی تقسیم بندی می‌شود. بیشتر ایمپلنت‌ها به صورت گرد اجرا می‌شوند، اما برخی از آن‌ها نیز به صورت شیب‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این بستگی به سلیقه شما دارد که بخواهید چه نوع سینه‌ای داشته باشید. پروتز سینه اشکی شکل طبیعی‌تری دارد و به همین دلیل ممکن است بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد. در پروتز سینه اشکی قسمت بالایی سینه حجم کمتری نسبت به قسمت پایین دارد و به همین دلیل به شکل اشک دیده می‌شود. پروتز سینه اشکی برای افرادی که دوست دارند شکل طبیعی سینه‌ها بعد از انجام عمل جراحی زیبایی سینه باقی بماند، مناسب است.

انواع پروتز از نظر اندازه

هر کدام از سینه‌ها می‌توانند به اندازه ۱۵۰ تا ۸۰۰ سی سی بزرگ‌تر شوند. امکان تفاوت در میزان بزرگ‌تر شدن هر کدام از سینه‌ها باعث می‌شود تا افرادی که سینه‌های نامتقارن دارند، به وسیله پروتز سینه به سینه‌های متقارن دست پیدا کنند. میزان بزرگ شدن سینه بستگی به سلیقه شخصی شما، توصیه پزشک و اندازه سینه فعلی شما دارد. همچنین، اینکه شما از پروتز گرد یا پروتز سینه اشکی استفاده می‌کنید هم در اندازه سینه شما موثر خواهد بود.

بنابراین بهتر است با مشورت متخصص جراحی زیبایی نوع و اندازه پروتز انتخاب شود؛ زیرا معمولا راه برگشت از آنچه انجام داده‌اید، به همین راحتی نیست و نیاز به صرف وقت و هزینه دارد و همچنین بار دیگر باید جراحی روی شما انجام شود. پزشک معالج شما با توجه به استانداردهای موجود در این امر به شما کمک خواهد کرد. این مورد به این موضوع مربوط می‌شود که سینه از کجا و با چه حجمی شروع شود تا زیبایی خود را حفظ کند. معمولا به دلیل افتادگی سینه، کسانی که برای لیفت سینه مراجعه می‌کنند، فرم سینه باید از کمی بالاتر آغاز شود.

لیفت سینه

لیفت سینه چیست؟

سینه بانوان در طول زندگی در معرض تغییر و تحولات پی در پی است که در واکنش به برخی از عوامل مانند ژنتیک، بارداری، کاهش یا افزایش وزن، مسائل هورمونی، شیردهی و… تشدید می‌شود.
در نتیجه این دلایل، سینه‌ها ظاهر طبیعی خود را از دست داده و باعث بد فرم شدن سینه‌ها می‌گردد که باعث کاهش اعتماد به نفس در بانوان خواهد شد.

لیفت سینه یا ماستوپکسی (Mastopexy) همان عمل جراحی بالا بردن سینه است که طی آن سینه‌هایی که افتادگی پیدا کرده‌اند، به محل بالاتری منتقل می‌شوند. جراحی لیفت سینه معمولا با کوچک‌تر شدن سینه‌ها همراه است؛ زیرا در روند بالا بردن سینه احتمالا پوست، چربی یا بافت سینه برداشته می‌شود. بنابراین خانم هایی که قصد بزرگ کردن سینه های خود را دارند می توانند عمل لیفت سینه را همزمان با پروتزگذاری انجام دهند. ماستوپکسی یا لیفت سینه در بیمارانی که از سایز سینه های خود راضی هستند و تنها افتادگی سینه دارند، مناسب است.

عمل جراحی بالا بردن سینه برای چه کسانی مناسب است؟

  •  اگر سینه‌ها آویزان شده و حجم خود را از دست داده باشند.
  •  نوک سینه‌ها به سمت پایین افتادگی داشته باشد یا زیر چین‌های سینه قرار گرفته باشد.
  • عدم تقارن در سینه‌ها دیده شود.

همچنین، لیفت سینه برای افرادی که در دوره بارداری یا شیردهی قرار دارند، اصلا مناسب نیست. زیرا ممکن است روند شیردهی دچار اختلال گردد.

مراقبتهای بعد از عمل جراحی سینه

مراقبتهای بعد از جراحی زیبایی پروتزپکسی

  • پس از 7 روز می‌توانید به حمام رفته و چسب‌های کوچک اطراف سینه را پس از خیس کردن به آرامی از بدنتان جدا کنید. بعد از خشک شدن بدنتان، بخیه‌ها را با پماد آنتی‌بیوتیک تجویز شده چرب کنید.
  • تا دو ماه بعد از جراحی پروتزپکسی از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های شدید، جداً خودداری کنید و کم کم از هفته دوم و سوم با نرمش‌های آرام شروع کنید.
  • تا دو ماه بعد از جراحی از رفتن به استخر خودداری کنید.
  • چهار روز بعد از جراحی استفاده از سوتین ماموپلاستی طبق نظر جراح الزامی است.
  • در مدت زمان ۶ تا ۸ ماه پروتزها دچار جابجایی میشوند تا در محل مناسب قرار بگیرند. در این زمان ممکن است شکل یک سینه با سینه دیگر متفاوت شود و یا تغییرات غیر همسانی داشته باشند. نگران عدم قرینگی سینه ها و بد فرمی آن نباشید. صبور باشید و مطمئن باشید بهترین نتیجه را می گیرید.
  • در روزهای اول پس از عمل معمولا احساس درد، خارش و سوزش وجود خواهد داشت. این علائم توسط داروهایی که پزشک برای بیمار تجویز کرده کاهش می‌یابد و پس از چند هفته به طور کامل از بین می‌رود.
  • از کشیدن سیگار و مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید. زیرا مانع روند بهبود زخم‌ها یا اختلال در اکسیژن رسانی به خون می‌شوند.
  • در طول دوره نقاهت، از لباس‌های مناسب استفاده کنید که باعث حساسیت بیشتر ناحیه سینه نشود.
  • حداقل یک هفته مرخصی بگیرید و در خانه به استراحت بپردازید؛ برخی از بیماران به دو هفته زمان برای استراحت در خانه نیاز دارند.
  • به دستورالعمل‌های پزشک برای کاهش درد، از بین رفتن جای زخم‌ها و نگه داشتن فرم سینه‌ها توجه داشته باشید.
  • داشتن یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به بهبود هر چه سریع‌تر زخم‌ها کمک کرده و روند بهبودی را تسریع کند.

مطالعه مقاله جراحی کوچک کردن سینه را از دست ندهید.

مراقبتهای قبل از جراحی سینه

ضرورت مشاوره قبل از عمل پروتزپکسی

مشاوره قبل از جراحی به بیمار کمک می‌کند تا یک روند درمانی مناسب را انتخاب کند. در جلسه مشاوره بیمار اهداف و انتظارات خود را بیان می کند و سؤال‌های مختلفی درباره وضعیت خود، بهترین روش برای جراحی، طول درمان و بهبودی، دستورالعمل‌های لازم قبل و بعد از عمل و سایر موارد، می پرسد تا اطمینان حاصل کند که پزشک در زمینه پروتزپکسی مهارت کافی را دارد.
پزشک معالج پس از معاینات بالینی تشخیص می دهد که لیفت یا پروتز سینه به تنهایی کافی هستند یا لیفت و پروتز سینه (پروتزپکسی) باید همزمان انجام شود.
در بسیاری از موارد ممکن است معاینات پزشک با دلایل مطرح‌شده از سوی بیمار مطابقت نداشته باشد. پزشک معالج باید با دادن اطلاعات کافی به بیمار این زمینه را در وی ایجاد کند که راهکار درست کدام است و او را از نتایج عمل مطلع سازد. پزشک معالج بهترین روش درمانی را به بیمار توصیه می کند. علاوه بر این، پزشک باید سوابق پزشکی بیمار را به دقت مورد بررسی قرار دهد. همچنین، برای تعیین شکل و اندازه سینه، بیمار و پزشک هر دو باید تصمیم بگیرند. بیمار براساس سلایق خود و پزشک براساس تخصص به یک شکل خاص از سینه می‌رسند که نتیجه عمل جراحی خواهد بود.

عوامل مؤثر در نتیجه عمل پروتزپکسی

در تمام عمل‌های جراحی، سه رکن اساسی برای موفقیت و دستیابی به نتیجه مورد نظر وجود دارد: بیمار، جراح و مرکز درمانی. اگر هر سه این مؤلفه‌ها همان‌طور که باید عمل کنند، نتیجه رضایت‌بخش خواهد بود. بیمار باید از قوای جسمی مناسبی برخوردار باشد و دستورالعمل‌های قبل و بعد از عمل را به دقت اجرا کند. مرکز پزشکی مورد نظر هم باید از نظر تجهیزات وضعیت مناسبی داشته باشد تا در صورت لزوم در هنگام عمل از آن‌ها استفاده شود. مورد بعدی انتخاب جراح باتجربه است که باید دارای دانش و مهارت کافی در این زمینه باشد.

سوالات متداول جراحی سینه

آیا با حرکات ورزشی می توان سینه را لیفت کرد و به آن حجم داد؟

داشتن فعالیت های ورزشی و چربی سوزی در ورزشکاران باعث می شود تا بافت چربی پستان آن ها کاهش پیدا کرده و سینه ها دچار افتادگی شود. زنان ورزشکار و عضلانی هم تمایل دارند که مانند هر زن دیگری اندام زنانه داشته باشند. این اندام به تنهایی احساس زنانگی را در فرد ایجاد کرده و باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود. پزشک جراح در این زمینه به زیباجویان ورزشکار کمک می کند تا اختلافات بین بدن و اهداف ورزشی یا زیبایی خود را مرتفع کنند.

آیا بعد از پروتز سینه می توان از سینه بند یا سوتین استفاده نکرد؟

بسیاری از زیباجویان فکر می کنند که بعد از پروتز سینه نیازی به استفاده از سوتین نیست. این تصور اشتباه باعث کم شدن زمان ماندگاری پروتزها می شود. استفاده از سوتین های موثر زمان تعویض پروتز را به تعویق می اندازد.

آیا پروتز سینه باعث سرطان می شود یا خیر؟

پروتز سینه سبب بروز سرطان نمی شود، علاوه بر این حتی در افراد مبتلا به سرطان پستان، پروتز سینه یک روش خوب و کم عارضه در بازسازی سینه بعد از بهبود سرطان است.

آیا پروتز سینه مانع بارداری یا شیردهی است؟

پروتز سینه در بارداری هیچ منعی ایجاد نمی کند و شیردهی هیچ ربطی به پروتز سینه ندارد و مادر می تواند با داشتن پروتز به نوزاد خود شیر دهد.

آیا احتمال ترکیدن یا پارگی پروتز در ارتفاع وجود دارد؟

پارگی پروتز به راحتی و یا مانند فیلم های فضای مجازی در اثر فشار بار در هواپیما یا زیر آب رخ نمی دهد. این فیلم ها فقط جنبه تبلیغاتی دارند. پارگی به جنس پروتز و مدت زمانی که در بدن است بستگی دارد.

بعد از گذشت چند سال، پروتز نیاز به تعویض دارد؟

خانم هایی که عمل پروتز سینه را انجام داده اند لازم است هر ساله یک بار به جراح سینه مراجعه کنند.
به طور کلی اگر بعد از گذشت 10 سال و معاینه توسط پزشک متخصص مشکلی وجود نداشته باشد و خود فرد هم از اندازه سینه های خود راضی باشد نیازی به تعویض پروتز نخواهد داشت و این پروتزها می توانند همچنان استفاده شوند.

چه اقداماتی ماندگاری پروتز سینه را افزایش می دهد؟

رعایت مراقبتهای بعد از پروتز سینه که پزشک توصیه می کند در ماندگاری آن تاثیر بسزایی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به استفاده از سوتین های موثر در نگهداری پروتزها اشاره کرد.
استفاده از سوتین های طبی و محکم که بتواند پروتز ها را در محل خود نگه دارد و بالا بکشد تاثیر زیادی در ماندگاری پروتز دارد.

باقی ماندن جای بخیه و زخم

مراقبت از زخم‌ها برای جلوگیری از باقی ماندن جای آن بسیار حیاتی است؛ بنابراین، با برخی از روش‌های پیشگیری و درمان می‌توان میزان زخم‌های باقی مانده را کاهش داد. استفاده از کرم و روغن، خصوصاً کرم‌های سیکاتاریزن و روغن گلاب توصیه می‌شود. همچنین، تکه‌های مختلفی از سیلیکون وجود دارد که به زخم‌ها می‌چسبد، فشار مداوم وارد می‌کند و ظاهر آن‌ها را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

بهترین جراح سینه در تهران

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

دریافت بهترین نتیجه و رضایتمندی از نتیجه جراحی پروتزپکسی به انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی پستان که دانش و مهارت کافی در زمینه جراحی های زیبایی سینه و بدن دارد، بسیار وابسته است.
پزشک جراح باید دارای بورد تخصصی، تجربه لازم و مهارت کافی باشد. علاوه بر موارد فوق الذکر، فاکتورهایی از قبیل ارتباط کلامی، سابقه کار در بیمارستان و پرسنل تحت خدمت جراح نیز از عوامل موثر در انتخاب بهترین جراح سینه برای پروتز سینه محسوب می شوند.
دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ جراحی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی پروتز سینه را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.
عزیزانی که در خصوص عمل های زیبایی-درمانی سینه سوالاتی دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

تماس جهت مشاوره رایگان

نتیجه گیری

لیفت و پروتز سینه به طور همزمان یا پروتزپکسی برای افرادی که مشکل کوچک شدن سینه یا عدم تقارن آن‌ها از نظر شکل و اندازه و افتادگی سینه دارند، مناسب است.
به عمل لیفت سینه افتادگی سینه‌ها از بین رفته و به وسیله پروتز هم عدم تقارن سینه‌ها در شکل و اندازه حل می‌شود و سینه‌ها اگر از حد لازم کوچک‌تر باشند، حجم بیشتری پیدا کرده و بزرگ‌تر از قبل خواهند شد.

در روند انجام عمل لیفت سینه با پروتز موارد مختلفی حائز اهمیت است که باید به آن‌ها توجه زیادی داشت. انتخاب جراح خوب یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باعث می‌شود نتیجه جراحی زیبایی سینه مطابق آن چه بیمار انتظار دارد، باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، با مشاوران ما در کلینیک دکتر امیرپاشا ابراهیمی تماس بگیرید. ما مشتاقانه شما را راهنمایی خواهیم کرد. همچنین می‌توانید یک جلسه مشاوره رایگان با دکتر ابراهیمی داشته باشید.

اطلاعات مطب جهت دریافت نوبت

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا