ارتباط کرونا و سرطان سینه

کرونا و سرطان: آنچه افراد مبتلا به سرطان سینه باید بدانند – بخش سوم

کرونا و سرطان سینه – بخش سوم

بخش قبلی

اگر واکسینه نشده اید، باید در صورت دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید، از جمله:

  • ماندن در خانه
  • اجتناب از فضاهای عمومی
  • اجتناب از حمل و نقل عمومی و سفرهای غیر ضروری
  • اجتناب از اجتماعات و دورهمی ها
  • کار در خانه
  • هنگام بیرون آمدن در مکان های عمومی حداقل 2 متر از افراد فاصله بگیرید
  • اجتناب از تماس فیزیکی مانند دست دادن، در آغوش گرفتن و بوسیدن در موقعیت های اجتماعی
  • اجتناب از تماس با افرادی که بیمار هستند یا ممکن است بیمار باشند

اگر واکسینه نشده اید، باید موارد زیر را نیز رعایت کنید:

  • دستان خود را به طور مکرر با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید، به ویژه پس از بیرون رفتن در مکان های عمومی، سرفه کردن، عطسه کردن یا فین کردن.
  • در صورت عدم وجود آب و صابون از ضدعفونی کننده های حاوی الکل با حداقل 60 درصد الکل استفاده کنید.
  • وقتی دستان تان تمیز نیست به صورت خود دست نزنید و عادت کنید وقتی در خارج از خانه هستید به صورت خود دست نزنید.
  • در مکان های عمومی از ماسک استفاده کنید.
  • عادات سالم را رعایت کنید: خوب غذا بخورید، ورزش کنید، از مصرف الکل اجتناب کرده یا آن را محدود کنید، سیگار نکشید و به اندازه کافی بخوابید.
  • اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، به جای آن از عینک استفاده کنید تا بیش از حد به چشم خود دست نزنید و یا بهداشت مناسب لنزهای تماسی را رعایت کنید.

اگر تحت درمان سرطان سینه دارید ، دچار نقص ایمنی هستید یا اگر مبتلا به سرطان سینه ای هستید که متاستاز یافته است (در ریه ها گسترش یافته است)، اقدامات احتیاطی زیر ممکن است به شما در محافظت از خود کمک کند:

  • مراقب بهداشت دست ها باشید و به صورت خود دست نزنید
  • از تماس نزدیک با دوستان و خانواده خودداری کنید و در صورت نیاز به مراقبت های پزشکی احتیاط کنید
  • برای نظارت بر علائم با پزشک خود در ارتباط باشید
  • در صورت بیماری شما یا سایر عزیزان تان برای دریافت خدمات پرستاری اقدام کنید
  • با کارفرمای خود در مورد کار در خانه مشورت کنید
  • از قبل داروهای خود را تهیه و ذخیره کنید
  • از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که برای شما مواد غذایی خریداری کند یا دارو برای شما تهیه کند

اگر برای مراقبت های پزشکی خود نیاز به مراجعه به مراکز درمانی دارید ، همه اعضای پرسنل و بیماران باید از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. همچنین بهتر است که از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و پرستاران بخواهید قبل از تماس با شما دست های خود را بشویند. همچنین ایده خوبی است که در مورد سایر اقدامات محفاظتی که ممکن است برای موقعیت منحصر به فرد شما توصیه شود، با انکولوژیست خود صحبت کنید.

از آنجا که این بیماری دائماً در حال تغییر است، عاقلانه است که برای ادامه ارزیابی خطرات در شهر خود، به بروزرسانی ها توجه کنید.

 

کرونا و سرطان : آیا باید از ماسک استفاده کنم؟

بیماری سرطان و کرونا
سرطان و کرونا نی نی سایت

از ابتدای همه گیری ، توصیه های متداول متعددی در مورد استفاده از ماسک صورت صادر شده است. این توصیه ها بر اساس تعداد افراد واکسینه شده و همچنین میزان مسری بودن گونه های کنونی ویروس کرونا است.

در 27 ژوئیه 2021 ، CDC توصیه کرد که افرادی که کاملاً واکسینه شده اند اگر در مناطقی زندگی می کنند که COVID-19 در سطح “قابل توجه” یا “بالا” در حال گسترش است، از ماسک استفاده کنند. همه افراد واکسینه نشده باید در فضاهای عمومی داخلی و خارجی از ماسک استفاده کنند.

این اقدامات احتیاطی اضافی توصیه می شود زیرا گونه جدید تر COVID-19 ، به نام نوع دلتا، نسبت به گونه های قبلی مسری تر است. به نظر می رسد ابتلا به کرونا حتی نوع دلتا در افرادی که کاملاً واکسینه شده اند نادر است ، اما همچنان ممکن است اتفاق بیفتد. با این حال، “بیماری های واگیردار” در افرادی که کاملاً واکسینه شده اند تقریباً هرگز باعث بیماری شدید یا بستری شدن آنها نمی شود.

افرادی که کاملاً واکسینه شده اند کمتر در معرض انتقال ویروس به افرادی هستند که واکسینه نشده اند. اما مشخص نیست که آیا افراد کامل واکسینه شده می توانند نوع دلتا را راحت تر از سایر گونه های COVID-19 منتقل کنند.

آخرین توصیه های CDC همچنین می گوید که همه دانش آموزان باید در مدارس از ماسک استفاده کنند. CDC همچنین می گوید همه افرادی که کاملاً واکسینه شده اند، بهتر است برای محافظت بیشتر از ماسک در محوطه داخلی عمومی استفاده کنند ، به ویژه اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا با فردی که سیستم ایمنی ضعیف دارد یا بیشتر در معرض بیماری شدید ناشی از کرونا زندگی می کنند، زندگی می کنند. در صورت نقص ایمنی، CDC توصیه می کند که با پزشک خود در مورد اقدامات احتیاطی بیشتر مشورت کنید، حتی اگر کاملاً واکسینه شده باشید. اگر فردی را می شناسید که دارای نقص ایمنی است یا دارای شرایط پزشکی مانند سرطان سینه است که او را در معرض خطر بیشتری برای عوارض شدید ناشی از کرونا قرار می دهد، ایده خوبی است که هنگام ملاقات با وی از ماسک استفاده کنید، حتی اگر هر دوی شما کاملاً سالم هستید واکسینه شده اید.

اگر کاملاً واکسینه شده اید، CDC همچنین توصیه می کند که در مکان هایی که ماسک مورد نیاز است از ماسک استفاده کنید (مانند مشاغل ، بیمارستان ها، مراکز بازیابی و ترک، سرپناه های بی خانمان ها و هنگام سفر با هواپیما، اتوبوس، قطار و انواع دیگر حمل و نقل عمومی).

 

کرونا و سرطان: آیا بهتر است غربالگری یا درمان سرطان سینه را به تعویق اندازم یا تغییر دهم؟

واکسن کرونا
بیماری سرطان و کرونا

در آغاز همه گیری، بسیاری از بیمارستانها و سایر مراکز درمانی اقدامات انتخابی را به تعویق انداخته یا لغو کردند، به این معنی که غربالگری، جراحی و سایر درمان هایی که فوریتی در نظر گرفته نمی شوند، همگی قابل لغو هستند. اگر برای شما یا یکی از عزیزان تان اتفاق بیفتد احتمالا دچار نگرانی می شوید. اما این تصمیمات سختگیرانه برای کمک به محافظت از افراد در برابر خطر ابتلا به COVID-19 در مراکز درمانی و اطمینان از این که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی منابع مورد نیاز برای درمان افراد مبتلا به موارد شدید COVID-19 را در اختیار دارند، اتخاذ شده است.

لغو و به تعویق انداختن درمان سرطان سینه اغلب به صورت موردی صورت می گیرد و سیاست ها متفاوت است و به سرعت در بین مراکز تغییر می کند. اگر این اتفاق برای شما افتاده است، بدانید که تنها نیستید – بسیاری از افرادی که مبتلا به سرطان سینه هستند، درمان آنها تغییر کرده یا به تاخیر افتاده است.

اکثر مراکز رادیولوژی و تصویربرداری در حال حاضر دوباره ماموگرافی های معمول را ارائه می دهند. بنابراین، اگر ماموگرافی سالانه شما به تأخیر افتاده، باید در اسرع وقت برنامه خود را مجدداً تنظیم کنید. غربالگری های معمول متفاوت از آزمایش هایی است که بر روی افراد مبتلا به علائم سرطان انجام می شود – اگر علائم دارید، باید به پزشک خود اطلاع دهید و توصیه های وی را برای مراحل بعدی دنبال کنید.

پزشکان هنگام تصمیم گیری در مورد چگونگی پیشبرد بهترین روش درمان سرطان سینه در طول همه گیری، به وضعیت انحصاری هر فرد توجه می کنند. به عنوان مثال، آنها در حال بررسی این موضوع هستند که آیا فردی به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن در درمان هایی مانند شیمی درمانی یا درمان هدفمند، یا به دلیل سن یا سایر مشکلات سلامتی، بیشتر در معرض بیماری شدید بیماری کووید 19 قرار دارد یا خیر.

مراکز درمانی شیوه های ایمنی دقیق تری را برای کاهش خطر قرار گرفتن افراد در معرض ویروس کرونا اتخاذ کرده اند. در عین حال، بسیاری از برنامه های درمان سرطان تغییر کرده است، بنابراین افراد مجبور نیستند زمان زیادی را در این مراکز سپری کنند. ملاقات های پزشکی به منظور جلوگیری از تماس نزدیک بین افراد در حال گسترش است، ویزیت های زیادی از طریق تلفن یا آنلاین انجام می شود و اقامت در بیمارستان پس از جراحی کوتاه می شود. در برخی موارد، برای تکمیل شیمی درمانی یا پرتودرمانی به ویزیت حضوری کمتری نیاز است.

با این وجود، همه گزینه های معمول درمان ممکن است همیشه در افراد مبتلا به سرطان پستان در طول همه گیری در دسترس نباشد.

با پزشک خود در مورد بهترین روش برای انجام این کار صحبت کنید تا مطمئن شوید که در این شرایط چالش برانگیز بهترین مراقبت های ممکن را دریافت خواهید کرد. شما می توانید برای ملاقات با پزشک، از راه دور (از طریق تلفن یا تماس اینترنتی) به طور مجازی به ارائه دهندگان خدمات درمانی مراجعه کنید.

 

کرونا و سرطان : چگونه می توانم اضطراب و تنهایی را در دوران قرنطینه مدیریت کنم؟

سرطان و کرونا نی نی سایت
بیماری سرطان و کرونا

محدود کردن تماس با دیگران برای محافظت از خود و کاهش خطر ابتلا به کرونا بسیار مهم است. اما فاصله گذاری اجتماعی طولانی مدت آسان نیست و می تواند منجر به احساس اضطراب، افسردگی و تنهایی شود. اگر این احساسات را هنگام قرنطینه شدن در خانه تجربه می کنید، باید بدانید تنها نیستید. بسیاری از ما با شما این مشکل را تجربه می کنیم.

خوشبختانه کارهای زیادی وجود دارد که می توانیم برای مدیریت این احساسات و ارتباط با عزیزان مان انجام دهیم. در اینجا نکاتی در مورد چگونگی مدیریت تنهایی یا اضطرابی که ممکن است در این زمان فاصله گذاری اجتماعی به دلیل بیماری کرونا احساس کنید، آورده شده است:

  • از رسانه های اجتماعی و ابزارهای الکترونیکی، برنامه های پیام رسان و پیامک برای ارتباط با عزیزان خود استفاده کنید.
  • با دوستان خود یک باشگاه کتاب مجازی راه اندازی کنید.
  • اگر دسترسی به اینترنت ندارید یا دسترسی محدودی دارید، تماس های تلفنی نیز راهی عالی برای برقراری ارتباط است.
  • نوشتن نامه به افراد مبتلا به زوال عقل که در مراکز مراقبت هستند و ممکن است نتوانند از تلفن استفاده کنند را در نظر بگیرید.
  • به یک سرگرمی جدید بپردازید: بافندگی، پازل ، جدول کلمات متقاطع. یادگیری مهارت های جدید می تواند ذهن شما را برای مدتی از بیماری کرونا دور کند.
  • بسیاری از موزه ها ، آکواریوم ها و باغ وحش ها به مردم دسترسی آنلاین به منابع خود را می دهند. با دیدن چند اثر هنری زیبا یا حیوانات خود را سرگرم کنید.
  • مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که در زمان حال نفس بکشید و زندگی کنید. زندگی در گذشته می تواند شما را افسرده کند. زندگی در آینده نیز می تواند باعث ترس شما شود. در زمان حال زندگی کنید و برای چیزهای خوب در زندگی خود قدردانی کنید.

 

بهترين جراح سينه در تهران | بهترین مركز درمان سرطان سينه در تهران

بهترين جراح سرطان سينه در تهران
بهترين جراح سينه در تهران

چنانچه به دنبال بهترین جراح سينه در تهران هستید، به شما دکتر امیرپاشا ابراهیمی دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، فلوی رسمی جراحی پستان (سرطان و زیبایی) از دانشگاه علوم پزشکی تهران، از اعضای زبده تیم به آیند را معرفی می کنیم.

برای مشاوره با ایشان لطفا کلیک کنید.

“م . ز”

تندرست باشید.

منبع: breastcancer

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا