جراحی کوچک کردن سینه

جراحی كوچک كردن سينه

بهترین روش درمانی کوچک کردن سینه

آیا از بزرگی سینه های خود رنج می برید؟ اگر قصد انجام جراحی كوچک كردن سينه خود دارید با ما همراه باشید زیرا به کلیه مواردی که لازم است درباره این عمل زیبایی بدانید اشاره می کنیم.

ضرورت انجام جراحی كوچک كردن سينه 

سینه های بسیار بزرگ در برخی از خانم ها باعث گردن درد، کمر درد یا سایر مشکلات فیزیکی می شود که می تواند به سلامت جسمی و روحی آن ها آسیب وارد کند. همچنین وزن اضافی بافت سینه می تواند توانایی آنها برای انجام فعالیت های عادی روزانه را مختل کند که به طبع آن باعث کاهش اعتماد به نفس می شود. در حال حاضر عمل ماموپلاستی که توسط پزشک جراح انجام می شود برای افرادی که دارای سینه های نامنظم بزرگ هستند و از بزرگی سایز سینه خود رنج می برند انجام می شود. 

ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی چیست؟

ماموپلاستی به مجموعه عمل های جراحی سینه گفته می شود که به منظور افزایش زیبایی سینه و باز گرداندن آن به حالت طبیعی انجام می شود. عمل ماموپلاستی علاوه بر جنبه درمانی، جنبه زیبایی نیز دارد و باعث تناسب اندام و افزایش اعتماد به نفس در بانوان می شود.  

انواع ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی به دسته افزایشی، کاهشی و لیفت سینه تقسیم بندی می شود که در ادامه به هر یک می پردازیم.

ماموپلاستی کاهشی

خانم هایی که بزرگی سینه برایشان آزار دهنده است می توانند با ماموپلاستی سایز سینه های خود را کوچک کنند. در ماموپلاستی کاهشی یا ریداکشن ماموپلاستی (reduction mammoplasty) سینه‌ها کوچک می‌شوند و چربی ها، بافت و پوست اضافه پستان حذف می شود. همچنین اگر افتادگی در پستان‌ها یا نوک سینه‌ها وجود داشته باشد یا در نوک پستان‌ها اختلالی مانند عدم تقارن و بزرگی مشاهده شود، درحین عمل اصلاح می‌گردد. در ادامه عمل جراحی ریداکشن ماموپلاستی را از جنبه‌های زیبایی و درمانی بررسی خواهیم کرد.

مزایای درمانی جراحی كوچک كردن سينه

1. اصولا وقتی سینه بانوان بزرگ باشد، فشار زیادی به ستون فقرات، شانه‌ها و گردن وارد می شود. این موضوع می‌تواند باعث بروز بیماری‌هایی مانند دیسک و آرتروز گردن شود. حتی در مواردی مشاهده می‌شود فرد به دلیل بزرگی پستان‌ها و با هدف مخفی نمودن اندازه نامتعارف آن‌ها، با حالت خمیده رو به جلو و قوز کرده راه می‌رود. این امر می‌تواند مشکلات اسکلتی برای فرد ایجاد کند.
2.
در موارد شدیدتر، وزن و فشار ناشی از بزرگی پستان‌ها روی قفسه سینه باعث مشکلات تنفسی و اختلال در خواب می شود.
3. گاهی در این افراد در چین زیر سینه، عفونت‌های قارچی، عرق سوز شدن و ناراحتی های پوستی در زیر سینه ها مشاهده می‌شود.
4. محدود شدن فعالیت های روزمره به خصوص فعالیت های ورزشی
5. مشکل در پوشیدن لباس های مورد علاقه
6. سینه‌های بزرگ، انجام خودآزمایی صحیح توسط خود فرد را به شدت دشوار می‌کند. حتی ممکن است معاینه بالینی توسط بهترین جراح پستان را نیز مختل کند. از باب تشخیص سرطان‌ پستان و بیماری‌های مربوط به آن، سایز سینه بسیار مهم است.
7. سینه های بزرگ در فرآیند تصویربرداری نیز اختلال ایجاد می‌کنند. دستگاه‌های موجود نیز امکان انجام ماموگرافی برای پستان‌های با سایز نامتعارف را ندارند.

مزایای جراحی كوچک كردن سينه به عنوان عمل زیبایی

در ماموپلاستی کاهشی سینه ها کوچک می‌شود و فاصله بین چین فوق جناقی و نوک پستان اندازه گیری و اصلاح می‌گردد. این اندازه باید در حالت استاندارد بین ۱۸ تا ۲۲ سانتی‌متر باشد. اندازه استاندارد این فاصله با توجه به نسبت وزن به قد یا BMI و جثه در افراد مختلف تفاوت دارد. در افرادی که سینه های بزرگ دارند این فاصله بسیار بیشتر است و نوک پستان در محل استاندارد خود قرار ندارد.
در حین عمل جراحی ماموپلاستی اندازه‌ هاله پستان استاندارد می‌شود. اندازه استاندارد آن به طور طبیعی بین ۴ تا ۵ سانتی متر است. اکثر خانم‌ها درصدی از عدم تقارن در پستان‌ها را نیز دارند که در حین عمل بهبود پیدا می‌کند. 

بزرگ کردن سینه با پروتز

ماموپلاستی افزایشی

عمل ماموپلاستی افزایشی با هدف افزایش سایز سینه های فرد جهت زیباتر و بزرگ تر کردن سینه ها انجام می شود. این جراحی با استفاده از قرار دادن پروتز یا ایمپلنت های مخصوص زیر بافت سینه انجام می شود. ماموپلاستی افزایشی در افرادی که به طور مادرزادی از مشکل کوچکی سینه ها رنج می برند جنبه زیبایی دارد. با این حال، این عمل به منظور بازسازی (Reconstruction) پستان ها پس از درمان سرطان پستان نیز انجام می شود که بیشتر جنبه درمانی دارد.

علت سوزش سینه بعد از پروتز نی نی سایت

ماستوپکسی یا لیفت سینه

با افزایش سن و طی کردن دوره بارداری و شیردهی، بسیاری از زنان دچار افتادگی سینه می شوند و این امر سبب کاهش زیبایی ظاهری در سینه های آن ها می شود. در عمل لیفت سینه، پزشک با استفاده از برش های مخصوص در پستان، بافت سینه را به سمت بالا می کشد و پوست اضافی آن را حذف می کند.

انواع برش در جراحی كوچک كردن سينه

انواع برش در جراحی كوچک كردن سينه

جراحی کوچک کردن سینه با استفاده از این سه تکنیک انجام می گیرد:

  • برش با الگوی گرد (Periareolar) که تحت عنوان الگوی دوناتی نیز شناخته می‌شود. در این الگوی برش، جراح هاله دور پستان را برش می‌دهد. 
  • برش با الگوی سوراخ کلید (Vertical Scar) که شامل برش دور سینه و یک برش عمودی تا شیار زیر سینه است.
  • برش با الگوی T وارونه (Inverted T) که تحت عنوان الگوی لنگری (Anchor) نیز شناخته می‌شود. در این روش، جراح ضمن استفاده از برش های دو الگوی پیشین، یک برش دیگر به صورت افقی در امتداد زیر سینه زده می شود. 

معمولا رایج ترین روش جراحی ماموپلاستی، جراحی با روش لنگر است که در نهایت، زخمی به شکل T وارونه به جای می گذارد.

زمان بازگشت به محل کار بعد از جراحی ماموپلاستی

جراحی كوچک كردن سينه چگونه انجام می شود؟

پزشک ممکن است با توجه به شرایط بیمار، از بین دو روش جراحی باز یا لیپوساکشن یکی را انتخاب کند. با این حال، اگر فرد از نظر سلامتی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد، معمولاً از روش جراحی استفاده می شود چون نتایج مطلوب تری به همراه دارد.

ماموپلاستی کاهشی معمولا بین ۲ تا ۴ ساعت زمان نیاز دارد و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. جراحی کوچک کردن سینه، با دو یا سه برش انجام می‌شود که یکی از آن‌ها دور نیپل (هاله سینه) و سپس از زیر هاله پستان تا چین زیر سینه یک برش عمودی زده می‌شود و برش آخر، زیر چین سینه به صورت افقی ایجاد می‌شود که اصطلاحاً به آن، برش T می‌گویند. اما ممکن است پزشک جراحی را فقط با برش نیپل و برش عمودی انجام دهد که با این تکنیک فقط در دو ناحیه سینه بخیه خواهید داشت. در صورت نیاز، یک برش افقی نیز در ناحیه چین زیر سینه ایجاد می‌شود.
جراح پس از باز شدن سینه، بافت‌ها و غدد اضافی، چربی و پوست اضافه را برمی‌دارد. معمولا در سینه‌های بزرگ، نوک و هاله سینه دچار افتادگی است که جراح آن را به محل مناسب و طبیعی خود برمی‌گرداند. البته پزشک سعی می کند ارتباط خونی و پیوند نوک سینه با بافت سینه قطع نشود. سپس پوست سینه دوباره بخیه می‌خورد و با پانسمان و بانداژهای مخصوص بسته می شود. همچنین برای خارج کردن آب میان بافتی یا خون اضافه در زیر پوست، از درناژ یا درن بعد از عمل ماموپلاستی استفاده می شود. در ماموپلاستی کاهشی هدف پزشک حفظ تقارن سینه هاست، با این حال گاهی ممکن است تفاوت اندکی در اندازه و شکل سینه ها ایجاد شود که قابل چشم پوشی است و در سینه های طبیعی نیز وجود دارد.

آیا جراحی كوچک كردن سينه موجب بی‌حسی سینه می‌شود؟

معمولا تمامی عمل‌های جراحی تهاجمی که نیازمند به ایجاد برش در سطح پوست هستند، عارضه بی‌حسی در سطح پوست را ایجاد می‌کنند. بعد از گذشت دوران نقاهت و حدود ۶ ماه از عمل، حس سینه باز می‌گردد. اما درصورتی‌که پزشک غیرمتخصص و بی‌تجربه در حین جراحی، آسیب جدی به عصب‌های سینه وارد کرده باشد؛ پس از گذشت ۶ ماه از عمل نیز، هیچ حسی در سینه وجود ندارد. درواقع، بی‌حس شدن سینه و نداشتن حس جنسی از عوارض عمل توسط پزشکان غیرمتخصص و بی‌تجربه است.
پزشکان متخصص و باتجربه بدون ایجاد آسیب به عصب های سینه و شیردهی، جراحی های زیبایی و درمانی را انجام می‌دهند؛ پس مراجعه به بهترین جراح سینه را فراموش نکنید.

ویدیو عمل ماموپلاستی

اقدامات لازم قبل از عمل ماموپلاستی

وظیفه پزشک متخصص، ارائه مشاوره درخصوص انتظارات واقع‌بینانه از نتیجه عمل جراحی کوچک کردن سینه، برای فرد متقاضی است. در جلسه مشاوره کاملاً انتظارات خود را مطرح کنید و هر سؤالی در خصوص فرایند جراحی، زمان بهبودی، جای بخیه‌ها روی بدن، دوران نقاهت، ریسک ها و مزایای آن دارید از پزشک خود بپرسید. پزشک شما را از این مراقبت‌ها آگاه می کند تا با اطلاع از آن، به بهترین نتیجه دست یابید.
در جلسه مشاوره، پزشک ابتدا سینه شما را بررسی می‌کند تا به شما بگوید، امکان چند سایز کاهش بدون عوارض جانبی وجود دارد. همچنین، در ادامه، سوالاتی از شما پرسیده می‌شود تا از سایز سینه‌ای که مدنظرتان است، مطلع شود. 

قبل از جراحی باید آزمایش‌هایی انجام دهید که پزشک با اطمینان از شرایط جسمی شما، برای جراحی تصمیم بگیرد. آزمایش خون و تاییدیه پزشک متخصص قلب، از رایج‌ترین تاییدیه‌های قبل از عمل کوچک کردن سینه است.

نتایج جراحی كوچک كردن سينه نیز بسته به فرم و ویژگی‌های بدن هر فرد و همچنین تکنیک به‌کار رفته، متفاوت است.

پیش از جراحی سینه باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • صبح روز جراحی ناشتا باشید.
  • شب پیش از جراحی به حمام بروید.
  • روز جراحی، یک نفر همراه داشته باشید
  • از مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های دارویی خودداری کنید.
  • یک هفته قبل از جراحی مصرف الکل و دخانیات را قطع کنید؛ زیرا مصرف سیگار و قلیان می تواند باعث کبودی و سیاهی زخم های جراحی شود.

مراقبت های بعد از جراحی کوچک کردن سینه

مراقبت های بعد از جراحی كوچک كردن سينه

مهم‌ترین نکته در جراحی کوچک کردن سینه، بعد از مهارت جراح، مراقبت‌های بعد از عمل است. رعایت مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی تأثیر بسزایی در کسب نتیجه مطلوب و کاهش دوران نقاهت و عوارض احتمالی این عمل جراحی دارد و بعد از شش ماه، به نتایج خوب دست خواهید یافت. رعایت موارد زیر را فراموش نکنید:

  • سعی کنید در روزهای اول پس از عمل، محل زخم را ضد عفونی کنید و پانسمان های خود را به طور مداوم تعویض کنید.
  • تا سه روز پس از جراحی حمام نروید و بعد از این مدت باید با آب ولرم و بدون مواد شوینده استحمام انجام شود.
  • در صورتی که پس از عمل با مشکلاتی از قبیل تب و لرز، خونریزی، قرمزی و التهاب غیر طبیعی مواجه شدید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.
  • برای پیشگیری از عفونت محل زخم، آنتی بیوتیک های تجویز شده را طبق برنامه و به طور منظم مصرف کنید.
  • احساس درد در ناحیه سینه پس از عمل کوچک کردن سینه، طبیعی است. با کمک مسکن درد کاهش می‌یابد و پس از چند هفته کاملا رفع می‌شود.
  • تا شش هفته پس از جراحی از انجام فعالیت های سنگین مانند حمل اجسام سنگین، ورزش و رانندگی طولانی خودداری کنید.
  • تا شش هفته پس از جراحی، از مصرف دخانیات پرهیز کنید.
  • برای کاهش تورم و آب میان بافتی پس از جراحی سینه سعی کنید مصرف چربی، غذاهای شور، سدیم و نمک را کاهش دهید و تا حد ممکن مایعات بیشتری مصرف نمایید.
  • روزهای پس از عمل راه بروید. این کار به بهبود زودتر شما کمک می‌کند.
  • پس از جراحی تورم و کبودی وجود خواهد داشت که طبیعی است و با گذشت زمان از بین می رود. گاهی رفع ورم پس از جراحی کوچک کردن سینه، به ماه‌ها زمان نیاز دارد.

سوتین طبی بعد از عمل ماموپلاستی

پس از برداشتن پانسمان ها توسط پزشک در معاینه اول پس از جراحی، باید در چهار هفته اول، به صورت مداوم و 24 ساعته از سوتین ماموپلاستی (گن طبی مخصوص) حتی در هنگام خواب استفاده کنید. استفاده از سوتین مناسب بعد از جراحی سینه، کمک می‌کند تا سینه، فرم بهتری بگیرد.

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

طرز خوابیدن پس از جراحی كوچک كردن سينه

در روزهای اول پس از عمل به دلیل درد و التهاب سینه ها ممکن است خوابیدن در یک حالت ثابت برای شما کمی دشوار باشد. سعی کنید به پهلو یا روی شکم نخوابید. خوابیدن روی پشت از تجمع آب میان بافتی در پستان ها جلوگیری می کند و باعث حفظ زیبایی و تقارن پستان ها پس از جراحی می شود. روش خوابیدن بعد از عمل در پیشگیری از عوارض ماموپلاستی نقش بسیار مهمی دارد.

ورم سینه بعد از عمل ماموپلاستی نی نی سایت

حداقل سن مناسب برای جراحی کوچک کردن سینه

به طور کلی محدودیت سنی برای انجام عمل ماموپلاستی وجود ندارد و هر فرد بالای هجده سال می تواند این عمل را انجام دهد. با این که شما می توانید در هر سنی عمل زیبایی سینه را انجام دهید، اما قبل از آن باید با پزشک خود مشورت کنید تا با بررسی شرایط عمومی سلامتی شما بهترین تصمیم در خصوص انجام یا عدم انجام ماموپلاستی گرفته شود. انجام ماموپلاستی به طور کلی به افرادی توصیه می شود که رشد سینه های آن ها کامل و متوقف شده است مگر در موارد خاصی که واقعاً نیاز به مداخله پزشکی وجود داشته باشد.

ژنیکوماستی یا بزرگی پستان در آقایان

عمل ماموپلاستی به چه افرادی توصیه نمی شود؟

به طور کلی انجام عمل ماموپلاستی در افرادی که از نظر سلامتی عمومی دچار مشکل هستند توصیه نمی شود. در صورت وجود مشکلات و بیماری‌های زیر نیز انجام عمل کوچک کردن سینه برای فرد ممنوع می‌باشد:

  • مشکلات قلبی و عروقی و همچنین دیابت
  • وجود هرگونه بیماری در ناحیه سینه
  • اضافه وزن بسیار بالا؛ زیرا چاقی و دیابت می تواند سبب مشکلات عدیده ای از جمله مشکل در انعقاد خون و کاهش روند بهبودی اسکارها پس از جراحی شود.
  • رشد جسمی ناقص
  • انجام عمل ماموپلاستی در افراد سیگاری توصیه نمی شود مگر اینکه با عزم و اراده جدی حداقل دو ماه قبل از عمل مصرف دخانیات را ترک کنند.

شیردهی بعد از جراحی سینه

آیا جراحی كوچک كردن سينه سبب اختلال در شیردهی می شود؟

در صورتی که قصد بارداری و شیردهی به نوزاد خود دارید، انجام ماموپلاستی کاهشی یا افزایشی ممکن است سبب اختلال در شیردهی به دلیل از بین رفتن بخشی از بافت ها و مجاری شیری پستان ها شوند. در ماموپلاستی کاهشی، قسمتی از بافت ها و غدد تولید کننده شیر در پستان حذف می شوند که در توانایی شیردهی تاثیرگذار است. با این حال، نمی توان به طور قطعی در خصوص امکان یا عدم امکان شیردهی بعد از ماموپلاستی کاهشی اظهار نظر کرد.
بهتر است در خصوص این مورد با جراح خود مشورت کنید. توصیه ما این است که جراحی زیبایی سینه را به بعد از دوران بارداری و شیردهی موکول کنید.

آیا جراحی كوچک كردن سينه باعث سرطان سینه می‌شود؟

در پاسخ باید بگوییم که این عمل نه باعث ایجاد سرطان پستان می‌شود و نه از ایجاد آن جلوگیری می‌کند. اما با کاهش بافت پستان‌ها احتمال آن را کاهش می‌دهد. همانطور که اشاره شد، عمل کوچک‌ کردن سینه، معاینات و تشخیص سرطان پستان و توده‌های ایجاد شده را در مراحل اولیه آسان‌تر می‌کند. این موضوع نقش مهمی ‌در تشخیص زودهنگام سرطان پستان احتمالی خواهد داشت. نباید فراموش کنیم که احتمال تشکیل توده بدخیم و سرطان پستان در همه افراد حتی آقایان همیشه وجود دارد. تشخیص به موقع، کمک شایانی به درمان بیمار می‌کند.

عوارض عمل جراحی كوچک كردن سينه

عوارض عمل جراحی كوچک كردن سينه

در هفته های اول پس از این جراحی، احساس درد و حساسیت سینه ها امری طبیعی است که به مرور زمان برطرف می شود. هر عمل جراحی معمولا با عوارضی همراه است که بیشتر آنها به سرعت برطرف می‌شود و باقی هم قابل کنترل یا پیشگیری هستند. عمل ماموپلاستی جزو جراحی‌های کم عارضه محسوب می‌شود. یعنی عوارض در میان افرادی که این جراحی را انجام می‌دهند، مشروط بر این که توسط جراح پستان حاذق انجام گیرد، شایع نیست. در این میان هرچه شما به نکات بهداشتی و مراقبت‌های بعد از عمل بیشتر توجه کنید، عوارض جراحی ماموپلاستی برای شما کمتر خواهد بود.

در ادامه عوارض احتمالی عمل ماموپلاستی را در صورت مراجعه به پزشک بی تجربه که دانش و مهارت کافی نداشته باشد را بررسی کرده‌ایم.

  • عفونت بعد از ماموپلاستی
  • سروما یا تجمع آب میان بافتی
  • از بین رفتن حس در نوک پستان
  • هماتوم یا خونریزی و تشکیل لخته در محل جراحی
  • از بین رفتن قسمتی از نوک پستان (نیپل آرئول)
  • مالپوزیشن نیپل آرئول (این عارضه یعنی اینکه نوک سینه در محل مناسب قرار نگرفته باشد.)
  • باکسی شکل شدن پستان (در این عارضه قسمت پایینی سینه افتاده می‌شود.)
  • از دست رفتن یا سیاه شدن (نکروز) قسمتی از پوست پستان
  • داگ ایر (dog air) یا پوست اضافه (این عارضه معمولا در قسمت‌های خارجی اسکار ماموپلاستی ایجاد می‌شود.)
  • وب پراسترنال (در این عارضه بافتی مانند یک پرده یا گوشت اضافه در قسمت‌های داخلی اسکار دیده می‌شود.)
  • اختلال نسبی در شیردهی
  • خطر وقوع آمبولی در عمل جراحی ماموپلاستی

فیلم جراحی کوچک کردن سینه

عمل کوچک کردن سینه آقایان یا ژنیکوماستی

مردان نیز می توانند برای کوچک کردن سینه اقدام کنند. در برخی موارد سینه های مرد به صورت غیرطبیعی بزرگ می شود به طوری که شبیه سینه های زنان می شود. با استفاده از جراحی ژنیکوماستی از اندازه سینه ها کاسته می شود و افتادگی در ناحیه سینه برطرف می شود و اندام متناسب و شکل طبیعی به سینه ها باز می گردد.

 هدف از کوچک کردن سینه رسیدن به اندازه متناسب آن با بدن شماست. جراحی کوچک کردن سینه، عمل زیبایی حساسی است که نتیجه مطلوب آن، بستگی به تبحر پزشک دارد.

دوران نقاهت بعد از عمل ماموپلاستی چقدر است؟

بیمار باید تا یک هفته پس از عمل کاملا استراحت کرده و از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزد. فشار آوردن به قفسه سینه و دست ها در این مدت باعث خونریزی داخلی و باز شدن بخیه ها می شود. معمولا دوره نقاهت جراحی ماموپلاستی بین 7 تا 14 روز است. پس از طی شدن دوره نقاهت می توان به فعالیت های روزمره بازگشت. در دوره نقاهت با رعایت نکات گفته شده توسط پزشک می‌ توان به نتیجه مطلوب رسید و با حداقل عوارض و سریع ترین زمان ممکن، دوره بهبودی را به اتمام رساند.
نتیجه نهایی عمل ماموپلاستی بلافاصله بعد از جراحی مشخص نمی شود. بنابراین بهتر است قضاوت نهایی به بعد از دوره نقاهت موکول شود.

آیا عمل کوچک کردن سینه درد دارد؟

ممکن است در روزهای اول پس از عمل ماموپلاستی در ناحیه سینه احساس درد و کوفتگی مشاهده شود. در این صورت داروهای مسکن برای فرد تجویز شده که به تسکین درد کمک می کند.
البته میزان درد، به آستانه تحمل هر شخص بستگی دارد. اما در مجموع، اغلب افراد بعد از جراحی، درد شدیدی تجربه نمی‌کنند.

ورم بعد از عمل کوچک کردن سینه

بعد از جراحی کوچک کردن سینه، تورم کاملا طبیعی است. این ورم، ممکن است باعث شود فرم سینه‌تان چندان دلخواه نباشد، اما نگران نباشید. بعد از کاهش تورم، سینه به فرم ایده‌آل شما نزدیک می‌شود. در بیشتر مواقع، دو ماه ابتدایی بعد از انجام جراحی، تورم در شدیدترین حالت خود است و با گذشت زمان، به مرور کاهش پیدا می‌کند. 

ورزش بعد از عمل ماموپلاستی

ورزش بعد از عمل ماموپلاستی

اگر ورزشکار هستید و یا می‌خواهید بعد از عمل، ورزش را شروع کنید، باید کمی صبر داشته باشید؛ تا حداقل ۳ الی ۴ ماه بعد از جراحی، بهتر است ورزش سنگین نکنید. البته یک ماه بعد از جراحی، می‌توانید پیاده روی سبک را شروع کرده و ورزش‌های هوازی را انجام دهید. 

احساس سینه، بعد از ماموپلاستی کاهشی

یکی از موضوعاتی که اغلب باعث نگرانی است، از بین رفتن حس سینه بعد از جراحی کوچک کردن سینه است. یکی از عوارضی که ممکن است بعد از جراحی سراغ شما بیاید، بی‌حس ماندن سینه‌هاست که این مسئله به مهارت پزشک و شرایط سینه بیمار بستگی دارد. با بی‌حس شدن سینه‌ها، قدرت جنسی در این قسمت نیز کاهش می‌یابد. در برخی مواقع، ممکن است در روزهای ابتدایی، حس سینه از بین برود اما بعد از مدتی، به حالت قبل برمی‌گردد.

هزینه عمل ماموپلاستی کاهشی

همانطور که گفته شد، برای این عمل زیبایی تکنیک‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدت زمان عمل ماموپلاستی و میزان کار جراح در هر تکنیک متفاوت است. به همین دلیل هزینه آن برای افراد مختلف، متفاوت است.
هزینه جراحی کوچک کردن سینه، به حجم سینه‌ها (سختی عمل)، محل جراحی، هزینه بیمارستان، اتاق عمل و داروهای مورد استفاده و نوع بیهوشی بستگی دارد. این هزینه بر اساس تعرفه پزشک و شرایط هر فرد متفاوت است و نمی‌توان هزینه عمل کوچک کردن سینه را به‌طور دقیق، مشخص کرد. پس بهتر است، جهت اطلاع از هزینه عمل ماموپلاستی کاهشی، با پزشکتان صحبت کنید.
در صورت تمایل، می‌توانید در جلسه مشاوره رایگان تمامی سوالات خود از جمله هزینه عمل جراحی کوچک کردن سینه را با دکتر امیر پاشا ابراهیمی در میان بگذارید.

عمل کوچک کردن سینه شامل بیمه می‌شود یا خیر؟

گاهی عمل کوچک کردن سینه، ضرورتی بیش‌تر از یک عمل زیبایی ساده دارد. وزنی که سینه‌ها به گردن و شانه‌ها تحمیل می‌کنند، ممکن است باعث درد و آرتروز شود. به همین دلیل، بعضی از بیمه‌ها در صورت درمانی بودن عمل، بخشی از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهند. بهتر است قبل از عمل در خصوص پوشش‌دهی بیمه و مدارک لازم پرس‌و‌جو کنید.
اغلب برای استفاده از بیمه، باید پزشک متخصص ارتوپد، آسیب به ستون فقرات به علت سنگینی بیش‌ از‌ حد سینه را تائید کند. در آخر پرونده پزشکی شما در کمیسیون بررسی و رای نهایی مبنی بر پوشش‌دهی یا عدم پوشش‌دهی بیمه، صادر می‌شود.

سایر درمان های کوچک کردن سینه

روش دیگری برای کاهش حجم سینه وجود دارد که در این روش، با ساکشن چربی‌های سینه، حجم آن را کم می‌کنند. اما این تکنیک برای افرادی که سینه‌های افتاده‌‌ای دارند، هرگز روش مناسبی نیست. اغلب افراد، از عمل کوچک کردن سینه، انتظار زیبایی بیشتر هم دارند. این زیبایی، با برداشتن پوست سینه و بالا بردن نیپل، حاصل می‌شود. اما زمانی‌که فقط از طریق ساکشن چربی، بافت سینه را کم کنید، ممکن است سینه کوچک‌تر شود، اما افتادگی پوست آن، برطرف نمی‌شود.

بهترین فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان در تهران

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، دارای بورد تخصصی جراحی عمومی، تمام سال های تحصیل خود را در دانشگاه تهران گذرانده اند و با سابقه پزشکی درخشان یکی از بهترین متخصصان حوزه زیبایی-درمانی سینه هستند.
ما در سایت دکتر امیرپاشا ابراهیمی به شما درباره سلامت پستان و بیماریهای پستان اطلاع رسانی بروز می کنیم و تا حد ممکن نگرانی های شما را براساس اصول علمی برطرف کنیم.
برای مطالعه مقالات مرتبط با جراحی زیبایی-درمانی سینه می توانید به
صفحه اصلی سایت مراجعه کنید

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

شاید داشتن سینه‌های بزرگ در نگاه برخی، به جذابیت و زیبایی فرد کمک کند اما وقتی اندازه سینه از حد طبیعی بیشتر شود، حتما مشکلاتی را نیز در پی خواهد داشت. برای دست‌یابی به نتیجه مطلوب از جراحی کوچک کردن سینه، لازم است پزشک متخصص و جراح توانمند در جراحی پستان را انتخاب کنید.
چنانچه به دنبال بهترین جراح سينه در تهران هستید،
دکتر امیرپاشا ابراهیمی دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، فلوی رسمی جراحی پستان (سرطان و زیبایی)، را به شما معرفی می کنیم.

برای مشاوره رایگان لطفا کلیک کنید.

سخن پایانی

جراحی کوچک کردن سینه یکی از عمل های جراحی زیبایی رایج در کشورمان است که در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ممکن است در خصوص انجام یا عدم انجام این عمل زیبایی نظرات ضد و نقیضی از اطرافیان خود شنیده باشید اما به خاطر داشته باشید که افراد صرفاً تجربیات شخصی خود را بازگو می کنند و هیچ چیز جای مشورت با یک جراح و متخصص با سابقه و توانمند پستان را نمی گیرد.
از آنجایی که کسب نتیجه مطلوب از این عمل تا حد زیادی بستگی به تخصص، تبحر و تجربه جراح دارد، حتماً بهترین جراح سینه را انتخاب کنید. دکتر امیرپاشا ابراهیمی آماده کمک و ارائه مشاوره به شما عزیزان در زمینه انواع عمل های زیبایی پستان و عمل های جراحی درمان سرطان پستان است.

برای مشاوره رایگان توسط تیم کلینیک پستان دکتر امیرپاشا ابراهیمی با ما در تماس باشید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

منبع

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا