بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سینه | روش های افزایش حجم سینه

بزرگ کردن سینه

آیا می توان سینه ها را بزرگ کرد؟ جواب مثبت است. بیشتر خانم ها دوست دارند اندامی ایده‌آل داشته باشند، اما هیچ خانمی نیست که نخواهد سینه های خوش فرم داشته باشد.
بزرگ کردن سینه با استفاده از روش های پزشکی و درمانی از قبیل ماموپلاستی امکان پذیر است. طی این عمل جراحی پزشک از ایمپلنت های مصنوعی که اغلب از مواد سیلیکونی یا قلیایی تشکیل شده اند استفاده می کند. وقتی که این ایمپلنت ها زیر پوست سینه قرار می گیرند باعث پف کردن و بزرگ تر شدن سینه می شوند. چنانچه برای حجم دهی به سینه ها از ایمپلنت استفاده شود، می توانید مطمئن باشید که نتیجه کار تا حدود 12 سال پایدار باقی می ماند.

هرچند می توان به جای استفاده از ایمپلنت های مصنوعی، از چربی طبیعی خود بدن هم برای حجم دهی به سینه ها استفاده کرد. البته هرکدام از این روش ها مزایا و معایب خودشان را دارند. گرچه عمل جراحی موثرترین و سریعترین روش برای بزرگ کردن سینه ها است، اما تنها روش نیست. بلکه روش های طبیعی هم برای این منظور وجود دارند.

در این مقاله بیشتر در مورد روش های مختلف بزرگ کردن سینه صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سینه با جراحی

عمل جراحی ماموپلاستی میتواند برای موارد مختلفی از جمله اصلاح سایز و اندازه سینه (بزرگ کردن و یا کوچک کردن سینه ها) و همچنین درمان افتادگی پستان مورد استفاده قرار گیرد.
در جراحی ماموپلاستی کاهشی قسمت هایی از بافت غدد و بافت چربی و پوست برداشته میشوند تا پزشک بتواند بافت پستان را به شکل دلخواه بیمار تغییر دهد.
جراحی ماموپلاستی افزایشی با برش دادن سینه و قرار دادن ایمپلنت در زیر پوست این ناحیه برای بزرگ کردن سایز سینه ها انجام می شود.

تاثیرات ماموپلاستی عبارتند از:

  • بزرگ کردن سینه هایی که به طور طبیعی کوچکند
  • بازسازی شکل نرمال سینه بعد از رویدادهایی مانند بارداری، کاهش وزن یا شیردهی
  • همسان سازی شکل و اندازه هر دو طرف سینه
  • بازسازی سینه بعد از جراحی های درمانی همچون ماستکتومی (تخلیه سینه)

گرچه حجم دهی به سینه جزو عمل های زیبایی به شمار می رود و سلیقه ایست، اما برای بسیاری از خانم هایی که برای موارد درمانی مانند سرطان سینه تحت عمل جراحی قرار می گیرند، بزرگ کردن سینه می تواند امری ضروری باشد تا حالت، شکل و اندازه اولیه سینه ها را به آنها بازگرداند که اعتماد به نفس خانم ها را نیز بالا می برد.

ایمپلنت های سینه

ایمپلنت های سینه در واقع پروتزهای مصنوعی هستند که زیر سینه قرار می گیرند تا حالتی بزرگ تر و برجسته تر به آن بدهند.

پروتز سینه از موادی از قبیل سیلیکون، مواد قلیایی یا مواد تشکیل دهنده دیگری ساخته می شوند. اما بافت همه آنها از نظر حس لامسه شباهت زیادی به بافت نرم خود سینه دارد.

انواع پروتز سینه از نظر جنس

سه نوع ایمپلنت سینه وجود دارد:

1. ایمپلنت های قلیایی: که با محلول های قلیایی مانند آب نمک پر شده اند. این مایع داخل پوسته سیلیکونی لاستیکی قرار می گیرد و بعد داخل سینه جایگذاری می شود. این ایمپلنت ها را می توان با هرقدر مایع که مورد نظر است پر کرد. اینها روی سفتی، حس و شکل سینه اثر می گذارند.

چنانچه ایمپلنت های قلیایی در داخل بدن پاره شوند و چکه کنند مایعات داخلشان توسط بدن جذب شده و به طور طبیعی دفع می شوند.

2. ایمپلنت های سیلیکونی: کیسه های سیلیکونی هستند که با ژل های سیلیکونی پر شده اند. چنانچه ایمپلنت های سیلیکونی داخل بدن پاره شوند یا چکه کنند ژل داخلشان یا سرجایش باقی می ماند یا به زیر پوست می رود. ایمپلنت های سیلیکونی آسیب دیده ممکن است کاهش حجم پیدا کنند، ممکن هم هست که نکنند.

افرادی که از این ایمپلنت ها استفاده می کنند باید مرتب به پزشک مراجعه کرده و آنها را چک‌آپ کنند. آزمایشاتی مانند آم آر آی و فراصوت می توانند در بررسی وضعیت این ایمپلنت ها موثر باشند.

3. ایمپلنت های جایگزین: که ممکن است از موادی مانند پلی پروپیلین، سویا، روغن یا مواد دیگر تشکیل شده باشند.

البته همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم می توان به جای استفاده از ایمپلنت های مصنوعی، از چربی طبیعی خود بدن هم استفاده کرد. تزریق چربی برای بزرگ کردن سینه، طبیعی ترین روش با تهاجم کم به شمار می رود. به این صورت که چربی از ناحیه دیگری از بدن که بافت چربی زیاد دارد برداشته شده و به داخل سینه تزریق می شود.

انواع پروتز از نظر شکل ظاهری

انواع پروتز سینه از نظر شکل

پروتز سینه از نظر شکل ظاهری شامل موارد زیر  است:

  1. پروتز سینه گرد
  2. پروتز سینه اشکی (آناتومیکال یا قطره اشکی)

در نوع گرد، پروتز تقریبا شکلی شبیه نیم کره دارد و در نوع قطره اشکی شکل و ظاهر پروتز شبیه خود سینه می باشد و برای افرادی که می خواهند سینه ای به شکل کاملا عادی داشته باشند مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع پروتز سینه از نظر اندازه

پروتز های سینه علاوه بر شکل و اندازه، از نظر سطح خارجی هم متفاوت هستند و بسته به شرایط فرد متقاضی یکی از انواع آن انتخاب می شود. برخی از آنها سطح کاملا صافی دارند که به آنها smooth گفته می شود و برخی دیگر سطح زبری دارند که به آنها texture گفته می شود. 
در حال حاضر پروتز سینه بر اساس برجستگی به چهار دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • پروتز سینه با برجستگی کم (Low Profile)
  • برجستگی متوسط (medium profile)
  • برجستگی زیاد (High Profile)
  • پروتز سینه با برجستگی خیلی زیاد (Ultra-High Profile)

پزشک با صلاح دید خود و یا به درخواست بیمار از هر کدام از پروتزهای گفته شده استفاده می کند. ممکن است پروتز سینه بعد از درمان سرطان سینه استفاده شود و یا فرد به منظور زیبایی تصمیم بگیرد از پروتز سینه استفاده کند.

بزرگ کردن سینه

آیا بعد از بزرگ کردن سینه می توان شیردهی کرد؟

همیشه در مورد اینکه مبادا بزرگ کردن سینه در شیردهی طبیعی برای خانم ها اختلالی ایجاد کند نگرانی هایی وجود داشته.

تحقیقات نشان داده اند که شانس افراد عادی در ناتوانی در شیردهی با شانس افرادی که ایمپلنت سینه گذاشته اند یکسان است. هنوز اطلاعات کافی در مورد اینکه آیا ایمپلنت سینه می تواند در توان شیردهی اثر منفی داشته باشد در دسترس نیست.

بهترین جراح سینه در تهران

چنانچه قصد دارید تا با روش های جراحی سینه خود را بزرگتر کنید بهتر است حتما به انتخاب درست جراح توجه داشته باشید. یک جراح خوب علاوه بر شناخت کافی از موضوع سلامت سینه، اطلاعات و شناخت کافی هم از ظاهر و شکل آن دارد تا بتواند بهترین نتیجه را رقم بزند.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، یکی از بهترین جراحان زیبایی و البته درمانی سینه در داخل کشور هستند.

بزرگ کردن سینه بدون جراحی

برخی از روش های غیرجراحی بزرگ کردن سینه می توانند در تغییر اندازه سینه تاثیرگذار باشند. فعالیت هایی از قبیل:

  • تغذیه: شیر، شنبلیله، رازیانه، معجون، آجیل و سویا از جمله مواد خوراکی هستند که گفته می شود در بزرگ کردن سینه ها موثرند.
  • برخی از تمرینات یوگا در این امر اثرگذارند.
  • ماساژ: ماساژ دادن سینه ها می تواند آنها را بزرگتر کند.
  • ورزش: برخی از تمرینات ورزشی ساده وجود دارند که ممکن است سینه ها را بزرگتر کنند.

بهترین سایز پروتز سینه

انتخاب سایز پروتز بسته به تجربه جراح و عوامل زیر دارد:

میزان بافت و افتادگی سینه
دور قفسه سینه
قد بیمار

انتخاب سایز پروتز در جراحی لیفت پروتز کاملا متفاوت از سایز پروتز در جراحی پروتز سینه به تنهایی می باشد و به جهت لیفت و پوست کشی که در جراحی لیفت پروتز داریم به طبع پروتز سایز کوچک تر مناسب خواهد بود.

نکات مهم در انتخاب پروتز سینه

اندازه پروتز
محل قرارگیری پروتز
فرم پروتز که به دو صورت گرد و قطره اشکی موجود است.

 

جراحی سینه با تکنیک اتوپروتز

اتوپروتز یعنی پروتز از بدن خودتان ساخته می شود و نیازی به هیچ پروتز خارجی ندارید. در واقع بافت سینه ی خود فرد به گونه ای فرم داده می شود که انگار پروتز در سینه گذاشته شده است و از نظر قوام و سفتی مثل پروتز عمل می کند.

اتوپروتز چیست؟

در بعضی مواقع پزشک از بافت خود سینه استفاده می کند و سینه ای که افتاده و پتوز پیدا کرده است به سمت بالا می برد که به این عمل ماستوپکسی یا لیفت گفته می شود که بعضی پزشکان اصطلاح اتوپروتز را هم به کار می برند، یعنی از بافت خود پستان استفاده می شود و مثل یک پروتز پشت بافت سینه قرار می گیرد و سینه بزرگ تر و برجسته می شود.

البته اگر بافت سینه در داخل سوتین خیلی کم و کوچک باشد، پکسی و پروتز (پروتزپکسی) با همدیگر انجام می شود. در واقع نیاز است که پروتز به بافت سینه اضافه شود یعنی غیر از اینکه سینه برش می خورد و به سمت بالا آورده می شود، برای رفع افتادگی سینه به جای بافت از پروتز برای پر کردن سینه استفاده می شود.

محل قرارگیری پروتز سینه

بسیاری از خانم ها برای دستیابی به فرم و اندازه سینه مورد نظرشان، اقدام به جراحی پروتز سینه می کنند. پروتزها کیسه هایی به شکل پستان هستند که با ژل سیلیکون یا سرم نمکی پر شده اند.  

پروتز می تواند یا زیر عضلات سینه ای یا در بالای عضله اصلی قفسه سینه و یا پشت بافت طبیعی پستان برای بهبود ظاهر پستان قرار بگیرد. در صورتی که پروتز زیر عضلات سینه ای قرار بگیرد، بیمار دوره نقاهت طولانی تری را پشت سر خواهد گذاشت.

نوع پروتز به کار رفته و محل دقیق قرارگیری پروتز سینه، پیش از جراحی و با توجه به معیارهایی مانند سن، آناتومی بدن و سینه تعیین خواهد شد.

بعد از جراحی سینه کی می تونیم به روال عادی زندگی برگردیم؟

 
 

بهترین سن برای جراحی پروتز سینه

متغیرهای مختلفی را برای تعیین سن دقیق برای انجام عمل پروتز سینه باید در نظر گرفت. رسیدن به بلوغ جسمی و روانی دو شاخصه بسیار مهم در این امر است که جراح باید قبل از انجام این عمل بسیار مهم، در نظر بگیرد.
در صورتی که سینه رشد کافی نداشته باشد و عمل پروتز سینه در فرد انجام شود، ممکن است در گذر زمان، با رشد و تغییر شکل سینه ها، نتیجه عمل را تحت تاثیر قرار دهد. گاهی اوقات برش های جراحی ممکن است موجب عدم رشد کامل و مناسب سینه ها شود.

بهترین برند پروتز سینه

حقیقت این است که بهترینی وجود ندارد. چهار نوع پروتز در کشور ایران وجود دارد؛ به نام های موتیوای آمریکایی (MOTIVA)، منتور آمریکایی (MENTOR)، پولی تک آلمانی (POLYTECH) و آریون فرانسوی (Arion) که همگی این پروتز ها مجوز وزارت بهداشت ایران و استانداردهای جهانی را اخذ کرده اند و از نظر ایحاد عوارض هیچگونه اختلاف معناداری با هم ندارند.
تکنولوژی ساخت تمامی پروتزها از یک سری استانداردها پیروی می کند، و هیچ کدام از لحاظ جنس، کیفیت و ماندگاری بر دیگری ارجحیت ندارند. تفاوت قیمتها براساس قدمت، تبلیغات، به نام و شناخته تر بودن آن برند می باشد.
در جلسه مشاوره پزشک شما را راهنمایی می کند تا براساس بودجه و سلیقه ی خودتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

آیا پروتز سینه سرطان زا است؟

در تمامی این سال ها تحقیقات گسترده ای در خصوص سرطان زا بودن پروتزهای سینه انجام شده است که نتایج بر منفی بودن آن تاکید کرده است. به این معنا که هرگز پروتز سینه باعث به وجود آمدن بیماری سرطان سینه نمی شود. توضیحات تکمیلی را از بیان دکتر امیرپاشا ابراهیمی خواهیم شنید.

 

پايين بودن سينه از پروتز بعد از عمل پروتز سینه

ایمپلنتی که انتخاب می‌کنید و حجم آن می‌تواند در این روند تاثیر زیادی داشته باشد. بهتر است ایمپلنتی را انتخاب کنید که اندازه مناسبی داشته باشد و فشار زیادی را به عضله سینه وارد نکند.

البته کوچک شدن پروتز سینه و قرار گرفتن آن بالاتر از موقعیتی که باید باشد، دو مشکلی هستند که با سازگاری ایمپلنت از بین می‌روند. جالب است بدانید که فرایند سازگاری با نام “افتادگی و نرمی” (drop & fluff) شناخته می‌شود. این اصطلاح بیان می‌کند که بعد از مدتی ایمپلنت‌های سفت و کوچکی که بیش از حد بالا هستند، به موقعیت صحیح و اندازه درست می‌رسند. در طی این مدت لازم است مراقبت‌های بعد از جراحی پروتز سینه را به خوبی رعایت کنید. به خصوص استفاده از سوتین ماموپلاستی (سینه‌بند‌های طبی) که پس از عمل جراحی باید از آن‌ها بهره ببرید، هم به سلامت سینه و هم زیبایی آن کمک می‌کند. 

اگر با وجود این موارد باز هم افتادگی سینه بعد از پروتز اتفاق افتاد، با جراحی لیفت سینه می‌توانید، به‌راحتی تمام پوست‌های اضافی که از کشیدگی سینه به‌وجود آمده است را از بین ببرید و دوباره به همان ظاهر زیبای سینه، بدون افتادگی بازگردید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه

نحوه خوابيدن بعد از عمل پروتز سينه

هنگامی که به خواب می روید، بدن شما به حالت التیام می رود و بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند.
در روزهای ابتدایی بعد از پروتز سینه باید به صورت طاق باز بخوابید به دلیل این که هنوز پروتز سینه در محل خود ثابت نشده است و وارد آمدن کوچکترین فشار باعث می شود که حرکت کند و مشکلاتی را در این زمینه پدید بیاورد. بنابراین در روزهای اول از گن های طبی استفاده کنید و نحوه خوابیدن به نوعی باشد که هیچ فشاری به پروتز ها وارد نشود.

 

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

دریافت بهترین نتیجه و رضایتمندی از نتیجه جراحی پروتز سینه به انتخاب بهترین فوق تخصص جراحی پستان که دانش و مهارت کافی در زمینه جراحی زیبایی و درمانی دارد، بسیار وابسته است.
پزشک جراح باید دارای بورد تخصصی، تجربه لازم و مهارت کافی باشد. دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ جراحی پستان با به کارگیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی بزرگ کردن سینه را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.
عزیزانی که در خصوص عمل های زیبایی-درمانی سینه سوالاتی دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود.
فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

کلام آخر

در صورتی که پروتز به درستی در جای خود قرار نگرفته، مراقبت‌های لازم بعد از جراحی را جدی نگرفته باشید و یا در نهایت وزن پروتز انتخابی با وزن و اندازه سینه‌های شما همخوانی نداشته باشد، در این زمان است که تجربه خوبی نخواهید داشت. دکتر امیرپاشا ابراهیمی در این زمینه به شما کمک می‌کند تا نه تنها بهتر بتوانید توصیه‌های مراقبتی را اجرا کرده بلکه انتخاب پروتز سینه و نحوه جایگذاری آن به بهترین شکل ممکن انجام گیرد. در این صورت شما نتیجه بسیار خوبی را به دست می‌آورید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا