جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه | جوانسازی دوباره سینه ها | دکتر امیرپاشا ابراهیمی

جراحی لیفت سینه

جراحی سینه می تواند علت ها و اشکال گوناگونی داشته باشد. اغلب افراد جراحی سینه را برای درمان کردن مشکلات و بیماری های جدی سینه اعم سرطان سینه انجام می دهند. اما جراحی تنها برای درمان کردن بیماری های سینه نیست، بلکه می تواند یک عمل کاملا زیبایی باشد که هدفش بهبود شرایط ظاهری سینه است.

چندی پیش خانمی مراجعه کرده بود که قصد داشت سینه هایش را کوچک کند چون احساس می کرد زیاده از حد بزرگ هستند. ناگفته نماند که ایشان  تقریبا یکسال از بارداری و وضع حملشان می گذشت و معتقد بودند که سینه هایشان بعد از بارداری و شیردهی سنگین و بزرگ شده و قصد داشتند آن را کوچک کنند.

یا خانم دیگری که سنشان از 50 گذشته بود مراجعه کرده بودند و درست مثل مراجعه محترم قبلی قصد کوچک کردن سینه خود را داشتند. چون معتقد بودند چند سالی است که با بالاتر رفتن سنشان احساس می کنند سینه هایشان بزرگ شده است.

اما جالب اینجاست که مشکل هیچ کدام از این دو مراجعه بزرگی سینه نبود. پدیده ای که این دو خانم با بزرگ بودن سینه اشتباه گرفته بودند در واقع افتادگی سینه بود.

به همین علت درخواستشان برای انجام ماموپلاستی کاهشی کاملا غلط بود، بلکه در حقیقت باید عمل دیگری را انجام می دادند. دقیقا عملی که قصد داریم در این مقاله در مورد آن صحبت کنیم. یعنی جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی.

جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه چیست

افتادگی سینه پدیده ای است که در بین خانم ها رایج است. نام آن را پدیده می گذاریم چون افتادگی سینه بیماری نیست. وزن سینه ها در کنار شل شدن عضلات نگهدارنده آنها با بالا رفتن سن به طور طبیعی باعث می شود تا در سنین بالاتر سینه ها خود به خود دچار افتادگی شوند. میزان این افتادی البته به شرایط خود فرد مثل اندازه سینه ها یا استحکام پوست وعضلات بستگی دارد. البته شرایط ویژه ای مانند بارداری و مخصوصا شیردهی نیز به طور مستقیم در افتاده تر شدن سینه ها موثر هستند.

به صورت کلی اگر برنامه ورزشی منظمی را در پیش بگیرید می توانید افتاده شدن سینه ها را عقب بیندازید اما صادقانه بگویم که این پدیده امری اجتناب ناپذیر است.

عمل جراحی لیفت سینه در زمره جراحی های زیبایی پستان به شمار می‌ رود که وظیفه اصلی اش درمان همین افتادگی سینه است. طی جراحی لیفت سینه یا بالا کشیدن سینه پزشک متخصص پوست اضافی سینه را برداشته و پستان ها را از نو شکل می دهد.  با جراحی لیفت سینه می توانید حالت کیسه ای سینه که در آن نوک سینه ها رو به پایین می چرخند را به خوبی تصحیح کنید.

اما دانستن این نکته ضروری است که جراحی لیفت سینه باعث کوچک تر شدن سینه ها نمی شود. بلکه فقط پوست اضافی آن را برداشته و کمی سینه ها را بالا می کشد تا حالتی جوان تر و شاداب تر داشته باشند. هرچند می‌ توان این دو عمل را به صورت ترکیبی و همزمان هم انجام داد.

لیفت سینه عملی است که می تواند باعث بهبود شرایط ظاهری سینه و جوانتر به نظر رسیدن آنها شود، در نتیجه تأثیر زیادی روی بالا بردن اعتماد به نفس فرد دارد.

جراحی لیفت سینه

لیفت سینه برای چه کسانی مناسب است

جراحی لیفت سینه عملی است که طی آن جایگاه نوک سینه تغییر کرده و بالاتر می آید. به طبع آن ناحیه رنگی اطراف نوک سینه ها کمی بالاتر کشیده می شوند و می توان اندازه آن را نیز تغییر داد. جراحی لیفت سینه کار زیادی با بافت داخلی پستان ندارد بلکه روی پوست سینه انجام می شود.

این را به یاد داشته باشید که لیفت سینه برای همه افراد مناسب نیست. به عنوان مثال اگر قصد دارید در آینده نزدیک یا حتی دور باردار شوید توصیه می کنیم این عمل جراحی زیبایی را انجام ندهید. چراکه بارداری و شیردهی همانطور که اشاره کردیم دو تا از مهمترین عوامل برای افتادگی سینه هستند. به همین خاطر اگر بعد از جراحی لیفت سینه باردار شوید ممکن است اثر جراحی کاملا از بین برود.

اصولا جراحی لیفت سینه مناسب کسانی است که :

  • سینه هایشان دچار افتادگی شده، حالت آویزان پیدا کرده و کشیده تر شده اند و حالت تخت تری به خود گرفته اند.
  • نوک سینه هایشان رفته رفته پایین آمده و عملا به نزدیکی زیر سینه رسیده است.
  • ناحیه رنگی دور نوک سینه شان گسترده تر شده است و بخش بیشتری از سینه را در بر گرفته است.
  • یکی از سینه هایشان از دیگری پایین تر آمده است.

جراحی لیفت سینه را می توانید در هر سنی انجام دهید اما اغلب افراد بالای 40 سال یا کسانی که مشکل خاصی دارند آن را انجام می دهند.

آیا لیفت سینه عوارض دارد

جراحی لیفت سینه هم مانند تمام جراحی های دیگر بدون عارضه و ریسک نیست. اما ریسک این عمل اصولا به مزیت هایش نمی رسد و اگر به یک پزشک جراح خوب مراجعه کنید شانس بروز آنها کاهش پیدا می کند.

خطرات لیفت سینه عبارتند از:

  • جای زخم. جای زخم های این عمل دائمی هستند اما با گذشت زمان نرم تر می شوند و نمود بیرونیشان کاهش پیدا می کند.
  • احتمال بروز تغییر در حس نوک سینه و ناحیه رنگی اطراف آن. حس این نواحی معمولا بعد از چند هفته خود به خود باز می گردد اما در شرایطی که عمل موفقیت آمیزی را پشت سر نگذاشته باشید ممکن است برای همیشه حس این نواحی را از دست بدهید. اما نگران برانگیختگی جنسی ناشی از لمس این نواحی نباشید چراکه تحت تأثیر عوارض عمل قرار نمی گیرد.
  • بروز ناقرینگی در سینه ها.
  • مشکلات شیردهی در آینده
  • از دست رفتن کامل نوک سینه. اگر به جراح خوبی مراجعه نکنید شانس اینکه نوک سینه را برای همیشه از دست بدهد وجود دارد.
جراحی لیفت سینه

بهترین جراح لیفت سینه

لیفت سینه را هم جراحان پلاستیک می توانند انجام دهند هم متخصصان جراحی سینه. جراحان پلاستیک خوبی در کشور هستند که این عمل را به خوبی انجام می دهند اما متأسفانه ریسک مراجعه به آنها کمی بالا است. یک جراح پلاستیک گرچه در کارش مختصص است اما شناخت کافی از اندام سینه ندارد و ممکن است آسیب های جدی به این اندام بزند و شانس بروز عوارض جانبی را بالاتر ببرد.

اما یک جراح فوق تخصص سینه علاوه بر مهارت در انجام عمل زیبایی سینه از جمله لیفت، می تواند به خوبی عمل های درمانی را هم انجام دهد. و این یعنی شناخت کافی از این اندام دارد و می تواند با کمترین خطر جراحی لیفت سینه را برای شما انجام دهد. همچنین از نظر نتیجه نهایی ظاهری، حاصل کار یک فوق تخصص جراحی سینه با بهترین جراح پلاستیک یکسان خواهد بود.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی دارای مدرک تخصصی جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان یکی از بهترین فوق تخصص های جراحی سینه در داخل کشور هستند که تجارب بسیار موفقی در زمینه انجام انواع عمل های سینه داشته اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا