بهترین درمان سرطان سینه

بهترین درمان سرطان سینه | 6 جراحی مهم سینه

بهترین درمان سرطان سینه

سرطان سینه یک بیماری رایج بین خانم هاست. سرطان سینه شایع ترین نوع سرطان در بین خانم ها به شمار می رود که حدود یک هشتم از تمام زنان دنیا به آن مبتلا هستند. به همین خاطر هم هست که هر خانمی وظیفه دارد تا در مورد سرطان پستان اطلاعات کافی داشته باشد و مراقب علائم و نشانه های آن باشد. این سرطان گرچه بیشتر در سنین بعد از یائسگی رخ می دهد اما بروز سرطان سینه در خانم های زیر 30 سال یا حتی جوانتر نیز اتفاق غیر ممکنی نیست. به همین دلیل باید تا جای ممکن مراقب سینه های خود باشید و همیشه شانس بروز آن را در نظر بگیرید.

برای اینکه علائم این سرطان را بشناسید توصیه می کنیم مقاله علائم سرطان سینه را در همین وبسایت مطالعه نمایید.

اما برسیم به مقوله بهترین درمان سرطان سینه. ممکن است با پیشنهادات زیادی برای درمان سرطان سینه مواجه شوید، اما بهترین درمان سرطان سینه فقط و فقط جراحی پستان است. روش های دیگر مانند شیمی درمانی یا پرتودرمانی در حقیقت جزو درمانی های تکمیلی هستند که فقط در شرایط نادر و بسیار خفیف می توانند در درمان کامل سرطان موثر باشند.

بهترین متخصص رادیوتراپی در تهران

وگرنه در اغلب موارد پزشکی که به طور صد در صد وجود سرطان سینه را تشخیص داده باشد هرچه زودتر دستور جراحی می دهد تا شانس بهبودی را بالاتر ببرد.

بهترین درمان سرطان سینه

مهمترین جراحی های پستان

پستان را فقط برای درمان سرطان سینه نیست که جراحی می کنند. جراحی کردن سرطان سینه می تواند با اهداف زیبایی و برای بهبود شکل ظاهری سینه نیز انجام شود. رایجترین و موثر ترین شکل جراحی درمان سرطان سینه ماستکتومی است و از طرف دیگر ماموپلاستی بیشترین رواج را در بین جراحی های زیبایی پستان دارد. البته این درمان ها تنها درمان های موثر برای تحقق اهداف خود نیستند و این دو دسته کلی از جراحی های سینه زیرشاخه های خودشان را دارند که هرکدام می توانند متناسب با شرایط مخصوص برای فرد مناسب باشند.

3 جراحی اصلی سرطان سینه

جراحی کردن پستان به عنوان بهترین درمان سرطان سینه، می تواند به اشکال مختلفی صورت بگیرد. به صورت کلی 3 جراحی اصلی در زمره جراحی های درمانی سرطان سینه قرار می گیرند که هرکدام بسته به شرایط سرطان و وضعیت خود فرد انتخاب می شوند.

لامپکتومی

سرطان سینه می تواند مراحل مختلفی داشته باشد. هرچه مرحله یا گرید سرطان سینه پایین تر باشد، درمان کردن آن ساده تر خواهد بود. گرید سرطان سینه تعیین کننده مرحله رشد و سرایت سرطان در بافت سینه است. در گریدهای پایین تر سرطان سینه یا بهتر بگوییم توده سرطان سینه هنوز در مراحل اولیه شکل گیری است و چندان بزرگ نشده است. بنابراین هنوز تمام بافت سینه را آلوده نکرده است. در نتیجه برای درمان سرطان سینه در این مرحله لازم نیست تا کل سینه تخلیه شود، بلکه فقط کافی است تا خود توده از داخل بافت سینه بیرون کشیده شود تا جلوی رشدش به طول کامل گرفت شود.

به عمل جراحی لازم که برای همین منظور طراحی شده و انجام می پذیرد، لامپکتومی می گویند. لامپکتومی در حقیقت جراحی موضعی یا جزئی سرطان سینه است.

لامپکتومی

ماستکتومی

ماستکتومی همانطور که گفتیم رایج ترین شکل از جراحی سرطان سینه است. این شکل از جراحی سرطان سینه را در واقع خیلی از پزشک ها به عنوان بهترین درمان سرطان سینه می شناسند. طی عمل ماستکتومی کل بافت داخلی سینه طی عمل برداشته می شود تا بدن از تمام سلول های سرطانی پاک شود. هرچند که ماستکتومی یا عمل تخلیه کامل سینه بیشتر برای درمان سرطان در گریدهای بالاتر و خطرناک تر مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی زمانی که توده به اندازه بزرگی رسیده باشد یا چندین توده در کل سینه پخش شده باشند.

اما بسیاری از پزشکان هستند که با توجه به تصمیم و شرایط فرد ترجیح می دهند حتی در گریدهای پایین تر هم ماستکتومی را انجام دهند تا خیالشان از بابت عدم بازگشت سرطان راحت باشد.

عمل بازسازی سینه

عمل جراحی بازسازی سینه را شاید خیلی ها در زمره عمل های زیبایی سینه جای دهند. اما واقعیت این است که به جز مرحله بعد از عمل ماستکتومی یا لامپکتومی احتیاجی به بازسازی سینه نیست. بازسازی سینه عملی است که طی آن بافت و حجم از دست رفته سینه طی عمل جراحی دوباره به آن بازگردانده می شود. یکی از علت هایی که باعث شده تا ما بازسازی پستان را در زمره عمل های درمانی سینه قرار دهیم به خاطر این است که جراحی بازسازی سینه اغلب بلافاصله بعد از عمل تخلیه سینه انجام می شود. هرچند که می توان با فاصله ای چند ماهه نیز آن را صورت داد.

3 جراحی اصلی زیبایی سینه

حتما لازم نیست به سرطان سینه مبتلا باشید تا بخواهید جراحی پستان انجام دهید. خیلی از خانم ها هستند که هیچ مشکلی یا بیماری در سینه های خود ندارند اما ترجیح می دهند برای بهبود وضعیت کلی سینه ها آنها را عمل کنند. حال این عمل یا برای بهتر کردن شرایط ظاهری پستان ها و به طور کلی آناتومی بدن است، یا برای فراهم کردن آسایش بیشتر. مهمترین جراحی های زیبایی سینه عبارتند از:

جراحی بزرگ کردن سینه

بزرگ کردن سینه ها اغلب با هدف بهتر کردن شرایط ظاهری سینه ها انجام می پذیرد. این عمل جراحی که به ماموپلاستی افزایشی نیز معروف است از طریق جایگذاری ایمپلنت یا پروتز در زیر سینه انجام می شود. ایمپلنت سینه یک جسم خارجی نرم و اغلب از جنس سیلیکونی است که بافتی شبیه بافت طبیعی خود پستان دارد. و به همین خاطر هم هست که وقتی در زیر پوست سینه قرار می گیرد حسش درست شبیه حس باقت طبیعی خود سینه است.

برای آشنایی بیشتر توصیه می کنیم مقاله بهترین برند پروتز سینه را مطالعه نمایید.

جراحی کوچک کردن سینه

ماموپلاستی کاهشی شاید رایج ترین شکل از عمل های زیبایی پستان باشد. بسیاری از افرادی که از داشتن سینه های بزرگ رنج می برند می توانند با ماموپلاستی کاهشی وضعیت خود را بهتر کنند. داشتن سینه های بزرگ علاوه بر اینکه به خاطر وزن زیاد روی مهره های گردن و کمر فشار می آورد، باعث می شود تا سینه ها زودتر دچار افتادگی شوند و شانس مبتلا شدنشان به سرطان سینه هم بیشتر بالاتر می رود. به همین خاطر شمار افرادی که قصد دارند تا جراحی کوچک کردن سینه انجام بدهند همیشه زیاد بوده است.

جراحی کوچک کردن سینه

جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه برای کوچک کردن یا بزرگ تر کردن اندازه سینه ها نیست. بلکه با لیفت سینه می توانید معضل افتادگی سینه ها را جبران کنید. طی این عمل پزشک با بافت طبیعی سینه کاری ندارد بلکه تنها با اصصلاح و کشیدن پوست سینه آن را کمی بالا می کشد یا به اصطلاح لیفت می کند. لیفت سینه همچنین می تواند برای قرینه سازی سینه ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

برای آشنایی بیشتر توصیه می کنیم مقاله جراحی لیفت سینه را مطالعه نمایید.

بهترین جراح پستان

بهترین جراح پستان کسی است که مهارت، دانش و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد. متخصصان متعددی هستند که می توانند انواع جراحی های پستان را اعم از زیبایی و درمانی برای شما انجام دهند. اما در بین آنها بهترین جراح پستان کسی است که مدرک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان داشته باشد.

مزیت یک جراح فوق تخصص نسبت به یک جراح عمومی یا جراح پلاستیک در این است که هم می تواند جراحی های زیبایی را به خوبی انجام دهد، هم می تواند جراحی های درمانی را به درستی انجام دهد. پس وقتی زیر دست یک فوق تخصص جراحی پستان عمل زیبایی انجام می دهید می توانید مطمئن باشید که بعد از عمل، سینه های شما از ریخت نخواهند افتاد و اگر عمل جراحی درمانی را با او تجربه می کنید می توانید از ظاهر سینه ها بعد از عمل اطمینان خاطر داشته باشید.

تعداد فوق تخصص های جراحی سینه در ایران زیاد نیست بنابراین پیدا کردنشان چندان سخت نخواهد بود. به عنوان مثال دکتر امیرپاشا ابراهیمی به عنوان یک پزشک متخصص عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان دارند، از جمله بهترین جراحان پستان در کشور به شمار می روند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا