متخصص جراحی سینه

متخصص جراحی سینه برای درمان سرطان و جراحی زیبایی سینه

متخصص جراحی سینه

چرا متخصص جراحی سینه؟ اصلا مگر به جز متخصص جراحی سینه، پزشک دیگری می تواند روی سینه عمل جراحی انجام بدهد؟

واقعیت این است که بله. اتفاقاً بسیاری از عمل های جراحی سینه را افرادی انجام می دهند که متخصص جراحی پستان نیستند. یعنی اغلب جراحی های سینه را پزشکانی انجام می دهند که تخصصشان جراحی عمومی سرطان (در مورد جراحی های درمانی سینه)، یا جراحی پلاستیک (در مورد جراحی های زیبایی سینه) است. بسیاری از این پزشکان هم تجربه زیادی در انجام انواع جراحی های پستان دارند و توانسته اند عمل های موفقی را انجام دهند. اما تجربه، تخصص نیست.

حقیقت این است که در کنار آمار موفقیت، آمار شکست های جراحی های پستان نیز به اندازه ای بوده که متخصصان جهانی به فکر ایجاد یک رشته فوق تخصصی دانشگاهی جراحی پستان بیفتند. این رشته تقریبا نوپا به شمار می رود، به طوری که بسیاری از دانشگاه های کشورهای مختلف، از جمله ایران آن را ارائه نمی کنند و متقاضیان چاره ای به جز تحصیل در خارج از کشور ندارند.

این به معنی آن است که امروزه پزشکانی در جامعه هستند که تخصصشان در انجام انواع جراحی سینه است، نه اینکه با تخصصی دیگر، فقط تجربه آن را داشته باشند.

متخصص جراحی سینه

بهترین متخصص جراحی سینه

متخصص جراحی سینه پزشکی است که مدرک فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان داشته باشد. این دسته از پزشکان که شمار آنها در جهان و مخصوصا در ایران چندان زیاد نیست، بهترین افراد برای انجام عمل های جراحی سینه به شمار می روند.

این گروه علاوه بر اینکه می توانند بهتر از دیگر جراحان، سرطان سینه را درمان کنند، در انجام جراحی های زیبایی ایمن هم تبحر دارند. از این رو چنانچه قصد دارید برای انجام هر نوع عمل جراحی سینه اقدام کنید، توصیه می کنیم سراغ پزشکان فوق تخصص جراحی پستان را بگیرید. چون یک متخصص جراحی سینه، بهترین گزینه پیش روی شما است.

برای درک بهتر اهمیت انتخاب یک متخصص جراحی سینه، بهتر است به صورت خلاصه کمی با جراحی سینه و مشکلات آن آشنایی داشته باشید.

درمان سرطان سینه

بر کسی پوشیده نیست که سرطان سینه از رایجترین بیماری های خطرناک در بین زنان است که سالانه درصد زیادی از خانم ها به آن مبتلا می شوند. آمار ابتلا به این سرطان آنقدر زیاد است که سازمان بهداشت جهانی سال ها است که تلاش دارد با راه اندازی کمپین های آگاهی بخشی گوناگون، خانم ها را از اهمیت آن آگاه کند. اما قسمتی از این آگاهی بخشی به خاطر آن است که اتفاقا سرطان سینه، اگر زود و به موقع تشخیص داده شود کاملا قابل درمان است.

آن دسته از افرادی که تلاش می کنند با انجام فرآیند های پیشگیرانه مانع از ابتلا به سرطان سینه شوند، بهتر است بدانند که بهترین اقدامات پیشگیرانه هم نمی توانند تا درصد زیادی شما را از ابتلا به این بیماری مصون نگه دارند. پس همواره و در هر شرایطی که هستید، بهتر است در مورد سرطان سینه سهل انگاری نکنید و فرآیند های خودآزمایی سینه و تشخیص سرطان سینه را انجام دهید که مهمترین آنها مراجعه های مرتب سالیانه به پزشک متخصص است.

البته رعایت نکات مربوط به سلامت و پیشگیری می توانند در کاهش احتمال ابتلای شما به سرطان پستان موثر باشند، بلکه فقط تضمین کننده نیستند.

بهترین روش های درمانی سرطان سینه

انواع سرطان را به صورت کلی می توان با چند روش درمان کرد. از جمله شیمی درمانی، پرتودرمانی، جراحی و غیره.

اما در مورد سرطان سینه به صورت خاص بهتر است بدانید که مهمترین، اصلی ترین و موثرترین درمان آن تا به امروز فقط و فقط جراحی کردن است. هرچقدر جراحی را عقب تر بیندازید، شانس بهبودی شما هم کمتر می شود. پس چنانچه تشخیص داده شد که به سرطان سینه مبتلا هستید، بهتر است وقت خود را با درمان های دیگر تلف نکرده و مستقیما سراغ متخصص جراحی سینه بروید.

گرچه شیمی درمانی و پرتودرمانی می توانند به درمان سرطان سینه کمک کنند، اما جایگزینی برای جراحی نیستند. بلکه در حکم درمان های تکمیلی پیش یا پس از عمل شناخته می شوند.

دلیل عمده اینکه افراد به جای جراحی به درمان ها و روش های دیگر روی می آورند، به خاطر ترس از جراحی است. نه خود فرآیند، بلکه نتیجه آن. طبیعی است که هیچ خانمی دوست ندارد با جراحی، سینه های خود را از دست بدهد، یا آنها را از فرم و ریخت بیندازد. اما درست در همین نقطه است که اهمیت یک متخصص جراحی سینه خودش را نشان می دهد.

بازسازی سینه

واقعیت این است که خیلی از خانم ها اطلاعات زیادی درباره جراحی پستان ندارند و ترسشان از عمل کاملا بیهوده است. بهتر است بدانید که حتی اگر نیاز به تخلیه کامل سینه برای درمان سرطان سینه باشد، شما می توانید با یک عمل بازسازی سینه، حجم خالی شده سینه ها را به آنها بازگردانید.

حال اگر به یک متخصص جراحی سینه مراجعه نکرده باشید، برای پر کردن مجدد سینه ها مجبور خواهید شد که یک عمل جراحی دیگر هم انجام دهید یعنی مدتی بعد باید به یک جراح پلاستیک مراجعه کنید و از او بخواهید که حجم از دست رفته سینه ها را برای شما پر کند. و در خیلی از موارد جراحان پلاستیک نمی توانند اینکار را به خوبی انجام دهند، چراکه جراح سرطان سینه آن طور که برای جراحی زیبایی لازم است، سینه ها را عمل نکرده است.

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان

متخصص جراحی سینه کار هر دو این گروه از جراحان را می تواند به خوبی انجام دهد. اگر جراحی سرطان سینه را نزد فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان انجام داده باشید، او همان پزشکی خواهد بود که جراحی زیبایی را نیز برای شما انجام خواهد داد. پس به طور کاملا با فرآیند های عمل آشنایی دارد و سینه را به نحوی عمل می کند که کمترین آسیب را از نظر ظاهری ببیند. در برخی از مواقع حتی می توان بدون جای برش آشکار جراحی سرطان سینه را انجام داد، تا بعد از حجم دهی مجدد، پوست سینه حالت طبیعی اولیه خود را حفظ نماید.

از طرف دیگر متخصص جراحی پستان، بسته به شرایط می تواند همه فرآیند ها را در  یک جلسه جراحی برای شما انجام دهد. یعنی همزمان با عمل تخلیه سینه، عمل بازسازی سینه را نیز برای شما انجام دهد. در این صورت بعد از عمل جراحی سرطان سینه، خواهید دید که حجم سینه های شما از دست نرفته است.

این اتفاق تضمینی است بر اینکه یک متخصص جراحی پستان می تواند هر دو عمل را به بهترین نحو ممکن برای شما انجام دهد. یعنی سرطان سینه شما را درمان کند، بدون اینکه آسیبی به ظاهر آن بزند.

پس حتما در انتخاب جراح مناسب برای درمان سرطان سینه دقت لازم را داشته باشید و سعی کنید به یک متخصص مراجعه کنید. دکتر امیرپاشا ابراهیمی از جمله معدود جراحان فوق تخصص جراحی پستان در داخل کشور هستند که بخشی از تحصیلات خود را در آلمان گذرانده اند و تجارب بسیار زیاد و موفقی در انجام انواع جراحی های سینه دارند.

عمل زیبایی سینه

و اما می رسیم به بخش دوم جراحی های سینه. یعنی جراحی های زیبایی.
خیلی از افراد هستند که از شکل، ظاهر، فرم یا اندازه سینه های خود ناراضی هستند و قصد دارند با استفاده از عمل جراحی آن را اصلاح کنند. جراحی های زیبایی سینه اغلب شامل بزرگ کردن، کوچک کردن یا لیفت سینه می شوند.

بزرگ یا کوچک کردن سینه ها را در دسته جراحی ماموپلاستی جای می دهند. جراح می تواند با برداشتن بخشی از بافت های سینه طی جراحی آنها را کوچک کند یا با کار گذاشتن پروتز سینه، سایز آنها را زیاد تر نماید.

علاوه بر این جراحی لیفت سینه می تواند در اصلاح افتادگی سینه و جوانسازی سینه نقش بسیار مفیدی داشته باشد.

(قبلا در وب سایت دکترامیر پاشا ابراهیمی زیاد در مورد این جراحی ها صحبت کرده ایم. چنانچه مایلید اطلاعات دقیقتری از این عمل ها به دست بیاورید توصیه می کنیم روی لینک قرار داده شده بر کلمات مربوطه کلیک کنید و مقالات مرتبط با آنها را مطالعه کنید.)

دلیل ترجیح یک متخصص جراحی سینه بر جراح پلاستیک

بیشتر جراحی های زیبایی سینه را در دنیا جراحان پلاستیک انجام می دهند. این هم امری طبیعی است، چراکه جراحان پلاستیک متخصص بهبود وضعیت ظاهری اندام های بیرونی بدن هستند. اما متخصص جراحی کردن پستان هم هستند؟

واقعیت این است که یک جراح زیبایی، حتی اگر تجارب بسیار زیادی در جراحی کردن سینه داشته باشد، هنوز هم یک جراح پلاستیک است. می تواند بخش های دیگر بدن را هم جراحی زیبایی کند. این یعنی به صورت متمرکز روی اندام سینه کار نمی کند. و طبیعتا فراتر از حد تجربه خود شناختی از این اندام ندارد. این عدم شناخت، در کنار حساسیت اندام سینه، باعث شده است تا شمار افرادی که جراحی زیبایی سینه انجام داده اند، و بعد دچار مشکلات و بیماری های جدی سینه شده اند زیاد باشد.

گاهی از اوقات جراح پلاستیک به خاطر عدم شناخت کافی از سینه ممکن است بخش های حساس و ضروری داخلی را دچار آسیب هایی کند، که بعدا می توانند بسیار خطرناک شوند. در موارد زیادی، افرادی بوده اند که در اثر جراحات داخلی وارد شده طی جراحی زیبایی سینه، بعدها دچار سرطان سینه شده اند.

دکتر فوق تخصص جراحی پستان

اما داستان متخصص جراحی سینه فرق می کند. دکتر فوق تخصص جراحی پستان همانطور که در بالا اشاره کردیم، بهترین جراح سرطان سینه هم هست. پس اصولا کارش درمان سرطان است، نه ایجاد آن. در نتیجه شناخت کاملا دقیقی از اندام سینه دارد و می داند که برش هایش را در کجا درج کند. از این رو می تواند جراحی زیبایی ایمن تری را برای شما انجام دهد، بدون اینکه آسیبی به بافت های داخلی سینه بزند و خطر ابتلا به بیماری های جدی را زیاد کند.

اما فقط ایمنی نیست که باعث ترجیح یک متخصص جراحی سینه، بر جراح پلاستیک می شود. متخصصان جراحی پستان نیمی از دوره تخصصی خود را بر روی عمل های زیبایی سینه متمرکز بوده اند. و می دانند که چطور باید به بهترین نحو ممکن جراحی های زیبایی سینه را انجام داد، تا ظاهر و نتیجه کار دلخواه و مطلوب باشد. از این رو از جنبه ظاهری نیز کیفیت کارشان کاملا با بهترین جراحان پلاستیک برابری می کند.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی

معرفی بهترین جراح سینه در تهران

دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان با به کار گیری تکنیک های پیشرفته و روز دنیا، جراحی های زیبایی و درمانی سینه را برای بیماران بدون هیچ گونه عوارضی انجام می دهند.
عزیزانی که در خصوص عمل های زیبایی از جمله ژنیکوماستی، ماموپلاستی، ماستوپکسی یا لیفت سینه و جراحی درمانی سینه از جمله سرطان سینه سوالاتی را دارند می توانند جهت مشاوره رایگان مراجعه نمایند تا راهنمایی های لازم انجام شود. فراموش نکنید که انتخاب پزشک مجرب و با تجربه نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد.

اطلاعات مطب و نوبت دهی 

سخن آخر

اجازه بدهید با یک مثال ساده مطلب را به انتها برسانیم. در هر زمینه ای که فکرش را بکنید، افراد متخصص زیادی مشغول به کار هستند. تعمیرکار خودرو، فروشنده های صنفی، مهندسان و غیره. اما تمام مهندسین نمی توانند ساختمان سازی کنند. تمام فروشگاه هایی که در یک صنف کار می کنند یک محصول مشابه را نمی فروشند، و تمام تعمیرکاران نمی توانند تمام خودروها را تعمیر کنند. برای داشتن یک طراحی داخلی خوب، بهتر است سراغ یک مهندس معمار بروید نه یک مهندس عمران. برای خرید لوستر باید سراغ متخصص لوستر فروشی بروید، نه فروشنده کالاهای برقی صنعتی.

گرچه به نظر مثال دوری می رسد، اما در مورد جراحی سینه هم مصداق دارد. جراحی سینه را خیلی از پزشکان می توانند برای شما انجام دهند، اما بهتر است برای گرفتن نتیجه مطلوب، چه در زمینه زیبایی و چه در زمینه درمانی، به یک متخصص جراحی سینه مراجعه کنید. متخصصی مانند دکتر امیرپاشا ابراهیمی.

نویسنده: گروه پژوهشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا