هزینه عمل ماستوپکسی

هزینه لیفت سینه | قیمت بالا کشیدن سینه چقدر است؟

ماستوپکسی چیست و هزینه لیفت سینه چقدر است؟

بالا كشيدن سينه
جراحی ماستوپکسی

اصلا چه دلیلی دارد که کسی بخواهد سینه های خودش را لیفت کند؟ لیفت کردن سینه چیست؟ چگونه انجام می شود؟ و غیره.
اینها نمونه ای از سوالاتی است که با شنیدن واژه ماستوپکسی یا لیفت سینه به ذهن هر کسی که با آن آشنایی ندارد خطور می کند. اما شمار خانم هایی که تا به حال درباره لیفت سینه چیزی نشنیده اند زیاد نیست. واقعیت این است که لیفت سینه یکی از محبوب ترین و رایج ترین عمل های جراحی در بین خانم ها، به خصوص خانم های میانسال است.

عمل جراحی لیفت سینه مهمترین درمان موجود برای رفع افتادگی سینه به حساب می آید. اما افتادگی سینه چیست؟

در این مقاله قصد داریم تا به بهانه صحبت درباره هزینه لیفت سینه کمی در مورد این عمل جراحی بیشتر صحبت کنیم تا شما بتوانید اطلاعات کامل تری از یکی از رایج ترین عمل های جراحی در بین خانم ها به دست بیاورید. با ما همراه باشید. افتادگي سينه هزينه ليفت سينه با ليزر

درمان افتادگی سینه

هزینه لیفت سینه
جراحی لیفت سینه

افتادگی سینه امری رایج و طبیعی در بین خانم ها به شمار می آید. به همین دلیل نام یا عنوان بیماری بر آن نمی گذارند. افتادگی سینه معمولا در سنین میانسالی رخ می دهد. یعنی وقتی بعد از گذر کردن از مرحله جوانی پوست به عبارت ساده کمی شل می شود و حالت قرص و مستحکم اولیه خود را از دست می دهد. این اتفاق روی پوست نواحی دیگر هم می افتد، اما در بخش سینه، از دست رفتن استحکام پوست می تواند باعث شل و افتاده شدن سینه شود.

علاوه بر حالت کشسانی و قدرت پوست، اثرگذاری جاذبه هم روی افتادگی سینه نقش قابل توجهی دارد. تصور کنید که سینه ها سال ها تحت کشش قدرت جاذبه بوده اند، و به محض اینکه پوست کمی یاری نکند، کم کم دچار افتادگی می شوند. بنابراین طبیعتا وزن و بزرگی سینه ها نیز یکی از عوامل تأثیرگذار در افتادگی سینه ها است.

برای درمان افتادگی سینه تنها راه موجود دستکاری کردن پوست سینه است. یعنی باید فرآیندی طی شود که با آن بتوان پوست سینه را دوباره محکم کرده و قدرت اولیه را به آن بازگرداند. بهترین راه برای بازگرداندن قدرت پوست سینه، استفاده از عمل جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی است.

طی این عمل جراحی پزشک متخصص بخشی از پوست اضافه سینه را می برد و به عبارت ساده پوست را می کشد و به بخش بالایی متصل می کند. اینکار باعث می شود تا پوست به عنوان کیسه نگه دارنده بافت سینه کمی تنگ تر و محکم تر شود، و به طبع آن سینه هم کمی بالا بیاید و حالت لیفت شده پیدا کند.

لیفت سینه یا ماستوپکسی چیست؟

ماموپلاستی قبل و بعد
ماستوپکسی

لیفت سینه – که تحت عنوان ماستوپکسی (mastopexy) نیز شناخته می شود – یک عمل جراحی است که توسط جراح پلاستیک انجام می شود و به واسطه آن شکل پستان شما تغییر می کند.

عمل ليفت سينه فيلم

در هنگام جراحی ماستوپکسی، پوست اضافی برداشته می شود و بافت پستان برای بالا بردن پستان اصلاح می شود. از اینرو در بین عموم مردم به عنوان عمل بالا كشيدن سينه نیز شناخته می شود.

اگر سینه هایتان آویزان است یا نوک سینه ها به سمت پایین گرایش دارند، می توانید عمل لیفت سینه را انجام دهید. عمل ماستوپکسی همچنین ممکن است باعث تقویت اعتماد به نفس شما شود.

جراحی لیفت سینه اندازه پستان های شما را به طور قابل توجهی تغییر نمی دهد. با این حال، این عمل را می توان در ترکیب با جراحی بزرگ کردن سینه یا جراحی کاهش پستان انجام داد.

لیفت سینه برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت سینه یا ماستوپکسی در زمره عمل های زیبایی سینه دسته بندی می شود. به همین خاطر هیچکس از سر اجبار آن را انجام نمی دهد، بلکه انتخاب آن کاملا سلیقه ای است. نتیجه لیفت سینه می تواند برای هر نفر با نفر دیگر متفاوت باشد. نتیجه لیفت سینه به عوامل متعددی از جمله پزشک جراح مورد نظر و البته شرایط فیزیکی خود فرد وابستگی مستقیم دارد.

اما به صورت کلی شرایطی وجود دارد که فرد برای انجام جراحی لیفت سینه باید آنها را داشته باشد تا بتواند عمل را انجام دهد. به صورت کلی لیفت سینه برای کسانی مناسب است که:

  • از نظر سلامت عمومی بدن در وضعیت مناسبی هستند و بیماری های خاص و خطرناکی ندارند.
  • سیگار نمی کشند.
  • از ظاهر سینه های افتاده خود ناراضی هستند و واقعا به این مشکل دچار هستند.
  • یکی از سینه هایشان از دیگری کشیده تر و افتاده تر باشد.

باور های اشتباه در مورد لیفت سینه

عمل جراحی لیفت سینه مانند ماموپلاستی نیست که بتواند اندازه و سایز سینه های شما را تغییر دهد. اگر مایلید تا به همراه لیفت سینه، حجم سینه های شما نیز کمی بیشتر شود باید در کنار این عمل به طور همزمان از جراحی تقویت بافت سینه هم استفاده کنید.

تفاوت ماموپلاستی و ماستوپکسی

همچنین لیفت باعث کوچک شدن سینه های فرد نیز نمی شود و اگر مایلید در کنار لیفت عمل کوچک کردن سینه را نیز انجام دهید باید آن را از پزشک درخواست کنید تا طی یک عمل جداگانه که البته همزمان با لیفت انجام می شود برای شما ماموپلاستی کاهشی هم انجام دهد.

لیفت سینه و بارداری

یادتان باشد که بارداری و شیردهی خودشان عواملی هستند که می توانند موجب افتادگی سینه شوند. پس چنانچه باردار هستید یا قصد دارید به زودی باردار شوید، بهتر است از انجام عمل لیفت سینه خود داری کنید. چراکه هم شرایط لازم برای بیهوشی و قرار گرفتن تحت عمل جراحی را ندارید، و هم حتی اگر چنین شرایطی وجود داشته باشد بعد از شیردهی و بارداری دوباره سینه هایی که این همه برایشان هزینه کرده اید و زحمت کشیده اید دچار افتادگی می شوند. به همین خاطر بهتر است زمانی به انجام عمل لیفت سینه فکر کنید که دیگر قصد بارداری نداشته باشید.

مزایای لیفت سینه

بهترین جراح برای لیفت سینه
بهترین جراح لیفت سینه

عمل لیفت سینه یا درمان افتادگی سینه مزیت های زیادی برای فرد در بر خواهد داشت. از جمله:

  • بهبود شرایط ظاهری اندام
  • داشتن سینه هایی با ظاهر جوان و شاداب
  • پایین آمدن سن ظاهری
  • افزایش اعتماد به نفس فرد
  • درمان افتادگی سینه

البته تمام اینها به این عامل بستگی دارد که عمل موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته باشید و به این منظور هم باید به یک پزشک متخصص و ماهر مراجعه نمایید (منبع).

 

آيا ليفت سينه عوارض دارد | عوارض ماستوپکسی

هزینه لیفت سینه
ماستوپکسی نی نی سایت

لیفت سینه هم مانند تمام عمل های جراحی دیگر می تواند عوارضی برای فرد به همراه داشته باشد. البته وجود عوارض برای این عمل به معنای آن نیست که حتما فرد بعد از لیفت سینه دچار آنها می شود، بلکه اطلاع از این موارد به شما کمک می کند تا بدانید که باید احتمال چه چیزهایی را در ذهن خود در نظر بگیرید.

اصولا تا وقتی که به یک جراح خوب سینه، مانند دکتر امیرپاشا ابراهیمی مراجعه کنید، شانس بروز عوارض جانبی بعد از لیفت سینه کاهش پیدا می کند. اما چنانچه جراح خوبی را برای انجام لیفت انتخاب نکرده باشید شانس بروز این عوارض بالاتر می رود. عوارض عمومی و احتمالی جراحی لیفت سینه عبارتند از:

  • بد شکل شدن سینه ها
  • از دست رفتن قرینگی سینه ها
  • از دست رفتن بخشی از پوست سینه یا نوک سینه
  • سیاه شدن بافت پوست در محل اتصال برش های عمل
  • جمع شدن مایعات و خون در زیر زخم های عمل
  • بی حس شدن نوک سینه
  • نکروز
  • عفونت زخم های جراحی
  • از ریخت افتادن ناحیه رنگی دور نوک سینه

به این موارد عوارض عمومی مربوط به بیهوشی را هم اضافه کنید.

آیا عمل ليفت سينه درد دارد؟

پس از جراحی، سینه های شما حدود دو هفته متورم و کبود می شوند. در اطراف برش ها که به مدت چند ماه قرمز یا صورتی خواهد بود ، احتمالاً احساس درد و سوزش خواهید داشت. بی حسی در نوک پستان ها، آرئولا و پوست پستان ممکن است حدود شش هفته طول بکشد.

جهت تسکین درد ناشی از جراحی در چند روز اول پس از لیفت سینه، طبق توصیه پزشک داروی ضد درد استفاده کنید.

 

خطرات لیفت سینه

علاوه بر عوارضی که به آنها اشاره شد، به یاد داشته باشید که یک عمل جراحی لیفت سینه نامناسب می تواند خطرات بعضاً جدی برای سلامتی شما به همراه داشته باشد. این امر اهمیت انتخاب یک جراح لیفت سینه خوب را دوچندان می کند. خطرات محتمل عمل لیفت سینه عبارتند از:

  • خونریزی و تشکیل شدن هماتوم
  • کند بودن روند بهبودی زخم های عمل
  • کاهش حساسیت نوک سینه و نواحی اطراف آن
  • جمع شدن مایعات در سینه
  • از بین رفتن ناحیه رنگی دور نوک سینه
  • ترومبوز وریدی عمیق
  • خطر برای قلب

البته شانس بروز این خطرات تا وقتی که به پزشک مطمئنی مراجعه کنید بسیار کم خواهد بود.

مراقبت های قبل و بعد از جراحی لیفت سینه

هزینه لیفت سینه
لیست قیمت لیفت

نکات مهمی وجود دارند که حتما باید قبل و بعد از انجام جراحی لیفت سینه آنها را رعایت کنید.

به عنوان مثال قبل از شروع جراحی:

  • حتما سیگار کشیدن را قطع کنید.
  • آزمایش های ارزیابی و تصویربرداری مورد درخواست پزشک مانند ماموگرافی پیش از عمل را حتما انجام دهید تا پزشک از سلامت بافت سینه مطمئن شود.
  • از چند هفته قبل از عمل نیز مصرف داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شوند، ماننند آسپیرین را متوقف کنید.

همچنین برای بعد از جراحی لیفت سینه نیز نکاتی وجود دارد که حتما باید از آنها آگاهی داشته باشید. نکاتی از قبیل:

  • استفاده از بانداژهای منعطف و سوتین های طبی مناسب.
  • وارد نکردن هیچگونه فشار به سینه تا حدود دو ماه.
  • کاهش فعالیت های ورزشی سنگین که می توانند به سینه فشار بیاورند.
  • استفاده منظم از داروهای ضد عفونت و داروهایی که برای تسریع روند بهبودی تجویز شده اند.
  • مراجعه منظم و مرتب به پزشک جراح بعد از عمل برای بررسی وضعیت سلامت سینه ها.

هزینه عمل ماستوپکسی | هزینه ليفت سينه

هزینه لیفت سینه
عمل ليفت سينه هزينه – قیمت بالا کشیدن سینه

درباره هزینه عمل لیفت سینه بهتر است بدانید که نمی توانید روی کمک بیمه حسابی باز کنید. چراکه همانطور که اشاره کردیم افتادگی سینه یک بیماری به شمار نمی رود. به همین خاطر جراحی برای رفع افتادگی سینه، نمی تواند علت قابل توجیح درمانی داشته باشد و از این رو در زمره جراحی های زیبایی به حساب می آید.
همانطور که می دانید شرکت های بیمه هزینه عمل های جراحی زیبایی را پوشش نمی دهند.

اما برای تعیین قیمت نهایی عمل لیفت سینه باید عواملی همچون دستزد پزشک و هزینه اتاق عمل را در نظر بگیرید. که هردو آنها طبیعتا به پزشک مورد انتخاب و بیمارستانی که در آن عمل را انجام می دهید بستگی دارد. بهتر است پیش از شروع فرآیند درمانی، با پزشک درمورد هزینه نهایی عمل صحبت کنید. اما بهتر است بدانید طبق عرف های رایج سال جدید، رقم هزینه لیفت سینه به صورت میانگین چیزی در بازه بین 20 تا 30 میلیون تومان است.

هزینه لیفت سینه نی نی سایت

برای اینکه اطلاعات دقیق تری از تعرفه دستمزد پزشکان و متخصصان مختلف فعال در حوزه جراحی سینه برای لیفت سینه پی ببرید، بهتر است با افراد دیگری که اخیرا چنین تجربه ای داشته اند مشورت نمایید. دسترسی پیدا کردن به این افراد ممکن است به این سادگی ها نباشد. منظور این است که چند درصد احتمال دارد تا اطرافتان آشنا، دوست یا فامیلی داشته باشید که به تازگی عمل لیفت سینه انجام داده و از آخرین عرف های قیمتی آگاه است؟

اما چنانچه به تالار های گفتگوی آنلاین مانند نی نی سایت مراجعه کنید، می توانید به صورت آنلاین با افرادی که تجربه چنین عملی داشته اند و از هزینه لیفت سینه اطلاع دارند مشورت کنید و نظر بخواهید. این راهکاری صمیمانه، از دل جامعه افرادی است که دغدغه های مشابه و تجارب یکسانی با شما دارند.

شما می توانید با استفاده از لینک زیر به یکی از این تالارهای گفتگو وارد شوید:

هزینه ليفت سينه نی نی سایت ۱۴۰۰

 

بالا کشیدن سینه با لیزر | عمل ليفت سينه با ليزر

هزینه لیفت سینه
بالا كشيدن سينه با ليزر نی نی سایت

جراحی تنها راهکار موجود برای لیفت کردن سینه نیست. بلکه شما می توانید با روش های جایگزین و جدید دیگری هم لیفت سینه بدون جراحی انجام دهید، از جمله لیزر. حداقل این چیزی است که تبلیغات به شما می گویند.

واقعیت این است روش هایی مانند لیفت سینه با لیزر در دسترس هستند، اما آیا می توانند به اندازه جراحی موثر باشند؟ هرگز.

استفاده از لیزر برای لیفت سینه در حقیقت نوعی عمل تکمیلی است. شما می توانید برای بهبود نتیجه جراحی لیفت سینه از لیفت با لیزر هم استفاده کنید.

استفاده از اشعه لیزر می تواند با وارد کردن آسیب های کنترل شده به پوست سینه، بدون وارد کردن جراحت آن را تحریک به تولید کلاژن کند. کلاژن در واقع ماده طبیعی جوان ساز در بدن است که حالت کشسانی پوست را تقویت کرده و موجب جوانی پوست می شود. اما اثرگذاری آن آنقدری بالا نیست که بتواند به تنهایی بار لیفت سینه را به دوش بکشد.

هزینه لیفت سینه با لیزر

هزینه لیفت سینه با لیزر اصولا ارزانتر از جراحی لیفت سینه است. چراکه اصولا استفاده از لیزر بسیار راحت تر و آسانتر از جراحی کردن سینه است. به صورتی که می توانید به سادگی آن را در مطب انجام دهید. این عمل کمترین تهاجم ممکن را دارد، و در مقابل آن جراحی کردن تهاجی ترین روش درمانی موجود است. اما آسانی انجام و پایین تر بودن هزینه لیفت سینه با لیزر باعث نمی شود که بخواهید به آن به عنوان یک جایگزین برای جراحی لیفت سینه نگاه کنید.

هزينه ليفت سينه با ليزر نی نی سایت

بهترین جراح لیفت سینه در تهران | جراح سينه در تهران

بهترين جراح سرطان سينه در تهران
بهترين جراح سينه در تهران

برای اینکه بتوانید از جراحی لیفت سینه نتیجه بگیرید باید حتما به یک جراح ماهر و متخصص مراجعه کنید. چنانچه جراح مورد نظر شما تخصص، تجربه و مهارت کافی در کارش نداشته باشد، نمی تواند عمل موفقیت آمیزی انجام دهد. به همین دلیل یک جراح بد به جای اینکه باعث بهبود وضعیت سینه شما شود، بدتر به آن آسیب هم می زند. به یاد داشته باشید که برخی از آسیب هایی که طی یک عمل جراحی بد به سینه وارد می شوند جدی بوده و خطرناک هستند.

بنابراین در انتخاب پزشک جراح متخصص نهایت دقت را رعایت نمایید. دکتر امیرپاشا ابراهیمی، متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ تخصصی جراحی پستان، یکی از بهترین و معتبرترین جراحان سینه در داخل کشور هستند.

برای مشاوره با ایشان لطفا کلیک کنید.

تندرست باشید.

2 دیدگاه دربارهٔ «هزینه لیفت سینه | قیمت بالا کشیدن سینه چقدر است؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا