لیفت سینه

جدیدترین روش لیفت سینه | بهترین جراح سینه در تهران

عمل لیفت سینه، از عوارض و مزایا تا هزینه درمان

برای بسیاری از خانم‌ها افتادگی سینه‌ها چندان خوشایند نیست و به دنبال روشی مطمئن برای سفت کردن و بالا کشیدن سینه‌ها هستند تا شکل طبیعی سینه‌ها بازسازی شود. امروزه با پیشرفت علم پزشکی عمل لیفت سینه به روش‌های مختلفی قابل انجام است. برخی از افراد تصور می‌کنند که لیفت سینه ممکن است باعث نامتقارن شدن سینه‌ها یا بد شکل شدن آن‌ها شود. عده‌ای از عوارض ناشی از لیفت سینه با جراحی هراس دارند و عده‌ای نیز نگران برگشت سینه‌ها به حالت قبل یا بدتر شدن شرایط پس از لیفت سینه هستند.
این نگرانی‌ها بیشتر به دلیل ناآگاهی افراد از عمل لیفت سینه و نتایج آن است. اگر از افتادگی سینه رنج می برید و به فکر انجام عمل لیفت سینه هستید این مقاله را به دقت مطالعه کنید. ما در این مطلب با ارائه توضیحاتی کامل در خصوص این روش به همه سوالات شما پاسخ خواهیم داد تا با دانش و آگاهی کافی این عمل زیبایی را انجام دهید. با ما همراه باشید تا با عمل لیفت سینه بیشتر آشنا شوید.

درمان افتادگي سينه نی نی سایت

دلایل افتادگی سینه بانوان

سینه‌های بانوان ممکن است در اثر عوامل مختلفی دچار افتادگی شود و شکل و فرم طبیعی خود را از دست بدهد. از جمله:

  • افزایش سن
  • عوامل ژنتیکی
  • بارداری و شیردهی
  • تاثیر نیروی جاذبه زمین
  • تغییر وزن مداوم (افزایش یا کاهش وزن)

عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی چیست؟

لیفت سینه یکی از جدیدترین روش‌ها برای بازگرداندن فرم طبیعی سینه‌ها و رفع و چین و چروک‌های ایجاد شده بر روی آن ها  است که در واقع جوانی و زیبایی را دوباره به سینه‌ها برمی گرداند. این موضوع می‌تواند باعث خوش‌فرم شدن سینه‌ها و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس شما شود. لیفت سینه یا ماستوپکسی یک عمل زیبایی است که برای بالا کشیدن سینه های دچار افتادگی به کار می رود. از عمل ماستوپکسی (mastopexy) برای جمع کردن پوست اضافه سینه استفاده می شود. در حین انجام عمل لیفت سینه، جایگاه نوک سینه تغییر کرده و به بالا کشیده می شود. باید توجه داشت که ارتباط قسمت نوک سینه با غدد شیردهی در حین جراحی قطع نشود.

توجه کنید که لیفت سینه تنها اهداف زیبایی ندارد. در بعضی موارد افتادگی و شل شدگی سینه‌ها آن‌قدر زیاد است که ممکن است باعث عرق‌سوز شدن یا ایجاد مشکلات پوستی در زیر سینه‌های خانم‌ها شود که با لیفت سینه می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

لیفت سینه با عمل جراحی

لیفت سینه با جراحی یا ماستوپکسی

این روش معمولا برای کسانی استفاده می‌شود که افتادگی شدیدی در سینه‌های خود دارند یا فرم سینه‌های آن‌ها به شکل کاملا واضحی تغییر کرده است. البته در موارد خفیف‌تر نیز می‌توان از این روش استفاده کرد که تشخیص آن بر عهده پزشک متخصص است. لیفت سینه با جراحی معمولا با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. اما پس از آن نیازی به بستری در بیمارستان نبوده و شما می‌توانید با همراه خود به خانه برگردید. پس از اینکه بیمار به طور کامل بیهوش شد، با توجه به نتایج جلسات مشاوره پزشک در محل مشخصی از سینه‌ها برشی را ایجاد می‌کند.

چه کسانی باید لیفت سینه انجام دهند؟

بهترین راه برای خوش فرم کردن سینه ها، لیفت سینه است. انجام این عمل باعث افزایش اعتماد به نفس، راحتی در انتخاب و پوشیدن لباس و از بین رفتن محدودیت های فیزیکی می شود. امروزه ماستوپکسی یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی است و این محبوبیت به دلیل نتایج مثبت و فواید فراوان این عمل زیبایی است.
معمولا پزشکان لیفت سینه را به کسانی توصیه می‌کنند که سینه‌های آن‌ها شل و آویزان شده است. بنابراین کسانی که در اثر افزایش سن پوست سینه‌هایشان چروک شده و چربی خود را از دست داده‌اند کاندید مناسبی برای عمل لیفت سینه هستند. با استفاده از لیفت سینه می‌توان در هاله اطراف سینه نیز تغییراتی ایجاد کرد. اگر این هاله در اثر بارداری یا دلایل دیگر بزرگ است، می‌توان آن‌ها را به اندازه متعادل رساند.

به طور کلی هر فردی که قصد دارد لیفت سینه را انجام دهد، باید از سلامت عمومی برخوردار بوده و پس از انجام لیفت نیز وزن خود را ثابت نگه دارد. به‌ علاوه افرادی که سینه‌هایی آویزان، شل یا افتاده دارند یا سینه‌های آن‌ها به دلایلی فرمی نامتقارن پیدا کرده است نیز کاندید مناسبی برای لیفت سینه هستند.

انواع برش جراحی لیفت سینه

انواع برش جراحی لیفت سینه

جراحی سینه معمولا بین دو تا سه ساعت طول خواهد کشید و با توجه به شرایط بیمار پزشک یکی از تکنیک ها و برش‌ های زیر را در عمل جراحی استفاده خواهد کرد.

  • برش‌های دایره‌ای که در اطراف هاله سینه انجام می‌شوند.
  • برش‌های دایره‌ای و عمودی که یکی از آن‌ها دور هاله سینه و دیگری به‌ صورت خطی عمودی در زیر هاله سینه ایجاد می‌شود.
  • برش سوم نیز علاوه بر برش‌های دایره‌ای و عمودی دارای برش‌های افقی نیز هست که در زیر سینه‌ها ایجاد می‌شود.

پس از ایجاد این برش‌ها، از محل برش بافت سینه به سمت بالا کشیده می‌شود. توجه کنید که در این فرایند تنها سطح بافت کشیده می‌شود و بنابراین امکان آسیب به عروق یا بافت‌های حساس سینه وجود نخواهد داشت. کشیدگی بافت سینه باید به‌گونه‌ای باشد که سینه‌ها فرم مناسب را پیدا کنند، افتادگی برطرف شود و هاله و نوک سینه نیز در جای خود قرار بگیرند. جراح می‌تواند در حین لیفت سینه با جراحی اندازه هاله سینه را نیز تغییر دهد. در نهایت پس از فرم دهی به سینه‌ها پوست کشیده شده که اضافه است، جدا می‌شود و جراحی با بخیه محل‌های برش به پایان می‌رسد.

در لیفت سینه با جراحی برش‌ها معمولا در محل‌هایی از سینه ایجاد می‌شود که دیده نمی‌شوند. اما اگر برشی در سطح سینه ایجاد شود، بسیار ظریف و جزئی است و جای آن پس از مدتی به طور کامل برطرف می‌شود. بنابراین نیازی نیست که نگران جای زخم‌های برش یا بخیه‌ها باشید. چراکه جراح بهترین محل را برای برش روی سینه شما انتخاب می‌کند و پس از آن نیز توصیه‌هایی به شما خواهد کرد که باعث بهتر شدن نتیجه و برطرف شدن جای زخم‌ها خواهد شد.

لیفت سینه با نخ

در این روش از نخ‌های PDO که نخ‌های بخیه قابل‌جذب و سازگار با بدن هستند استفاده می‌شود. پزشک  نواحی ورود و خروج نخ‌ها را مشخص کرده و سپس با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف و نازکی نخ‌ها را وارد بافت سینه می‌کند. با استفاده از این نخ‌ها سینه به سمت بالا کشیده شده و فرم دلخواه شما در آن ایجاد می‌شود. پس از جذب نخ‌ها اثرات لیفت سینه با نخ از بین می‌رود و شما باید دوباره این کار را تکرار کنید. از آنجایی‌ که این روش از روش‌های موقتی لیفت سینه است، می‌توان آن را برای افراد جوانی که در آینده قصد بارداری دارند، مناسب دانست.

اثرات این روش یک تا دو سال ماندگاری دارد. اما مزیت اصلی آن این است که شما دیگر نگران اثرات داروهای بیهوشی یا جراحی نخواهید بود. نتایج لیفت سینه با نخ بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود و شما می‌توانید بدون نیاز به استراحت یا بستری شدن در خانه فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید. البته باید توجه کنید که مدتی از انجام فعالیت‌های سنگین دوری کنید.

لیفت سینه با CACI

این روش قبلا به عنوان روشی درمانی در آسیب‌های عضلانی استفاده می‌شد. اما اکنون می‌توان آن را برای لیفت سینه‌ها نیز به کار گرفت. در این روش با دستگاهی دستی پالس‌های برقی به سمت سینه شما ارسال می‌شود. این پالس‌ها با ایجاد شوک‌های جزئی در بافت‌های سینه باعث بالا رفتن آن‌ها و صاف‌تر شدن سینه‌ها می‌شوند. میزان تاثیرگذاری این روش به فرکانس موج ارسالی و نوع پوست شما بستگی دارد. به‌علاوه برای انجام آن به بیش از یک جلسه نیاز است که پزشک با توجه به میزان افتادگی و وضعیت شما جلسات را با فاصله‌های مشخصی تکرار خواهد کرد.

مزایای لیفت سینه

مزایای لیفت سینه

مهم‌ترین مزیت لیفت سینه‌ها زیبا شدن فرم سینه و جوان‌تر شدن بافت آن است که باعث افزایش اعتماد به نفس نیز می شود. با استفاده از لیفت سینه می‌توان عوارض ایجاد شده در اثر بارداری، شیردهی یا کاهش وزن شدید، که معمولا باعث شل شدگی، افتادگی و بدفرم شدن سینه‌ها می شوند را جبران کرد. علاوه بر زیباسازی بافت و فرم سینه با این روش می‌توان چین و چروک‌های پوست سینه را نیز برطرف کرد. بنابراین ظاهر سینه‌های شما نیز جوان و زیبا خواهد شد.

لیفت سینه با طب سوزنی

افرادی که دارای افتادگی‌های خفیف در سینه‌های خود هستند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. این روش را می‌توان یکی از طولانی‌ترین روش‌های لیفت سینه دانست. برای لیفت سینه‌ها با طب سورنی به ۱۵ تا ۴۵ جلسه درمانی نیاز دارید. این جلسات در ابتدای کار با فاصله‌های یکی دو روزه برگزار می‌شوند و پس از آن فاصله جلسات بیشتر می‌شود تا نتایج ماندگارتر شوند. نتایج این روش معمولا طولانی است اما نمی‌توان آن را دائمی دانست. اما باید گفت که این روش یکی از کم عارضه‌ترین روش‌ها برای لیفت سینه است.

اقدامات قبل از عمل لیفت سینه

اقدامات قبل از عمل لیفت سینه

رعایت مراقبتها و اقدامات قبل از عمل ماستوپکسی باعث می شود تا روند جراحی به نحو احسن پیش رفته و همینطور عوارض بعد از جراحی کاهش یابد که در زیر به آنها اشاره شده است.

  • بیمار نباید از شب قبل از عمل چیزی میل کند.
  • بهتر است بیمار شب قبل از عمل استحمام کند.
  • یک ماه قبل از انجام ماستوپکسی باید مصرف سیگار را قطع کرد.
  • یکی از بستگان یا دوستان بیمار باید در روز عمل همراه او باشد.
  • درصورتی‌که بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • بیمار قبل از عمل باید تغذیه مناسب داشته و مصرف میوه و سبزیجات را به برنامه غذایی خود اضافه کند.
  • قبل از عمل لیفت سینه مشاوره با پزشک و معاینه فیزیکی سینه لازم است تا تغییرات مورد نیاز و بهترین روش برای لیفت سینه مشخص شود. در این جلسات می‌توانید انتظارات خود را به طور کامل برای پزشک شرح دهید و به کمک او دیدی واقع‌بینانه نسبت به عمل پیدا کنید. همچنین تاریخچه پزشکی بیمار به دقت مورد بررسی قرار می گیرد
  • هرگز در دوران بارداری یا شیردهی برای لیفت سینه‌ها اقدام نکنید. چراکه در این دوران فرم سینه‌ها تغییر کرده و اثرات لیفت سینه به طور کامل از بین می‌رود.
  • درصورتی‌که قبلا لیفت سینه انجام داده‌اید یا جراحی خاصی داشته‌اید، حتما به پزشک خود بگویید.
  • حداقل از دو هفته قبل از لیفت مصرف دخانیات و الکل را قطع کنید.
  • مصرف مواد غذایی یا داروهای رقیق‌کننده خون، آسپرین و داروهای مشابه، که باعث رقیق شدن خون می شود، یک ماه قبل از عمل ممنوع است.
  • انجام آزمایشات خون، ماموگرافی و دیگر آزمایش‌های تجویز شده توسط پزشک قبل از عمل ماستوپکسی مورد نیاز است. با این کار سلامت شما به طور کامل بررسی می شود و پزشک روش مناسب‌تری را برای لیفت سینه انتخاب می‌کند.

روش انجام جراحی لیفت سینه

ماستوپکسی یا لیفت سینه یک روش جراحی برای بالا کشیدن سینه هایی است که دچار افتادگی هستند. برای انجام این عمل به یک الی دو ساعت زمان نیاز است و ممکن است لازم باشد عمل در دو جلسه انجام شود. ممکن است برخی از بانوان قصد داشته باشند هم سینه های خود را لیفت کرده و هم حجم آن را کاهش دهند. در این صورت می توان لیفت سینه را با روش های دیگر مانند ماموپلاستی ترکیب کرد. همچنین ممکن است فرد علاوه بر لیفت سینه قصد افزایش حجم سینه را نیز داشته باشد که در این صورت عمل لیفت سینه و پروتز سینه همزمان یا پروتز پکسی انجام می شود.

مراقبتهای بعد از جراحی سینه

مراقبت های بعد از جراحی لیفت سینه

  • تا دو هفته نباید به طور طولانی خم شد.
  • رژیم غذایی و سبک زندگی خود را سالم‌تر کنید.
  • تا دو هفته پس از عمل نباید رابطه جنسی داشت.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را سر موقع مصرف کنید.
  • بهتر است از میوه، سبزیجات و مایعات بیشتر استفاده شود.
  • به مدت 4 الی 6 هفته از گن مخصوص سینه استفاده شود
  • تا چند هفته نباید فعالیت های سنگین و ورزش های پرتحرک انجام شود.
  • نظافت سینه ها باید به طور کامل رعایت شود. در غیر این صورت ممکن است عفونت ایجاد شود.  رعایت توصیه های جراح درباره نظافت سینه ها الزامی است.
  • از فشار دادن، ماساژ سینه‌ها، ضربه به سینه و اعمال فشار زیاد و غیر ضروری به بافت سینه خودداری کنید.
  • حتی‌الامکان تا چند روز پس از لیفت سینه از سوتین استفاده نکنید. درصورتی‌که مجبور به استفاده از آن هستید، حتما از سوتین‌های طبی استفاده کنید.
  • حتما پس از لیفت سینه برای مدتی به‌ صورت طاق‌باز بخوابید. تا دو هفته نباید روی پهلو خوابید و قسمت بالا تنه بالاتر از دیگر قسمت های بدن قرار گیرد. چرا که خوابیدن بر روی سینه‌ها به آن‌ها فشار می آورد و اثرات لیفت سینه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عوارض عمل لیفت سینه (ماستوپکسی)

عمل لیفت سینه نوعی ماموپلاستی است که برای بالا کشیدن سینه هایی که دچار افتادگی هستند، به کار می رود. با استفاده از این عمل می توان پوست اضافه سینه را برش داد و ظاهری گرد و برجسته برای سینه ها ایجاد کرد. جراحی لیفت سینه مانند دیگر عمل های زیبایی ممکن است عوارضی را برای بیمار به همراه داشته باشد که قابل انتظار است.
عوارض جانبی لیفت سینه بدون جراحی یا با جراحی، تورم، درد، قرمزی و التهاب است که موقتی هستند و معمولا پس از مدتی کوتاه برطرف می‌شوند و خطری برای شما نخواهند داشت. همچنین اثرات داروهای بیهوشی و بی‌حسی نیز تا مدتی با شما باقی خواهد ماند. این عوارض موقتی هستند و پس از مدتی کوتاه به طور کامل برطرف خواهند شد. در صورتی‌ که عوارض گفته شده کمی طولانی‌تر شوند، بهتر است به پزشک خود اطلاع دهید.

درصورتی‌که لیفت سینه توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود، خطر یا عارضه‌ای نخواهد داشت و در صورت مراجعه به پزشک بی تجربه ممکن است عوارض زیر را تجربه کنید.

عوارض عمل لیفت سینه

عوارض ناشی از عمل لیفت سینه توسط پزشک غیر متخصص

  • به وجود آمدن عفونت و به جا ماندن جای زخم
  • به وجود آمدن توده های سفت در سینه
  • ممکن است جای زخم ها تیره شود.
  • از بین رفتن حس در قسمت نوک سینه
  • تجمع خون در زیر برش های جراحی
  • عدم تقارن و فرم نامناسب سینه ها به علت مهارت پایین جراح
  • ممکن است در قسمت تیره دور نوک سینه عدم تقارن وجود داشته باشد.
  • اگر ظاهر سینه نامطلوب باشد، ممکن است نیاز به انجام مجدد جراحی باشد.
  • آسیب به بافت سینه، جمع شدن مایعات زیر پوست و ایجاد ترومبوز وریدی در موارد نادر
  • مشکلات ناشی از بیهوشی که ممکن است بدن برخی از افراد نسبت به داروهای مورد استفاده برای بیهوشی حساس بوده و به دنبال آن دچار مشکل شود.

موارد گفته شده ممکن است برای برخی افراد ایجاد شود که معمولا به دنبال مهارت ناکافی، عدم تخصص جراح و در موارد خاص رخ می دهد.

خونریزی پس از عمل

بعد از انجام عمل لیفت سینه، مقدار بسیار کم خونریزی طبیعی بوده و با گذشت زمان از بین می رود. در صورتی که خونریزی زیاد باشد و به طور مکرر رخ دهد باید به پزشک مراجعه کرد.

از بین رفتن حس در سینه

تا چند وقت پس از عمل لیفت سینه، بیمار احساس لمسی در نوک سینه و محل های برش را از دست می دهد. این مورد ناشی از آسیب به نورون های سطحی سینه بوده و با گذشت زمان برطرف می شود. در اکثر موارد این حالت موقتی بوده و پس از مدتی از بین می رود. نقطه ای در سینه که بیش از بقیه مستعد از دست دادن حس است، نوک سینه است. اگر در حین عمل لیفت سینه به اعصاب سطحی آسیب جدی وارد شود ممکن است فرد به طور دائمی احساس نوک سینه را از دست بدهد.

عوارض لیفت سینه در زمینه بیهوشی

عمل لیفت سینه رویکردی تهاجمی دارد و باید در حالت بیهوشی انجام شود. این بیهوشی به صورت تزریق وریدی یا گازهای استنشاقی انجام می شود. ممکن است مصرف این مواد برای برخی از افراد عوارضی را به دنبال داشته باشد. احتمال بروز این عوارض برای افراد مسن بیشتر است. عوارض لیفت سینه در اثر بیهوشی به صورت آلرژی، حالت تهوع، تب، لرز، احساس درد در گلو و سردرد بروز پیدا می کند و همچنین ممکن است باعث مشکلات ذهنی شود. بیهوشی در موارد نادر ممکن است به دلیل بیماری های زمینه ای باعث مشکلات قلبی، سکته و در مواردی باعث مرگ شود. بنابراین بهتر است قبل از انجام جراحی درباره سوابق پزشکی و داروهایی که مصرف می کنید به جراح اطلاع دهید

ایجاد هماتوم بعد از عمل لیفت سینه

منظور از هماتوم، جمع شدن خون در زیر برش های جراحی است. در صورتی که این خون خارج نشود ممکن است باعث بروز عفونت، ایجاد درد و… شود. در صورتی که هماتوم کوچک باشد جای نگرانی نیست، زیرا جذب بدن می‌ شود. اما در مواردی که بزرگتر باشد باید حتماً توسط جراح خارج شود و در صورتی که این عارضه درمان نشود باعث اختلال در خون رسانی به پوست می شود. اگر خون به نوک سینه ها نرسد سلول های پوست دچار مرگ شده و حالت قهوه ای رنگ پیدا کرده و ممکن است در شیردهی نیز اختلال ایجاد شود.

ایجاد بافت اسکار در محل برش های عمل لیفت سینه

پس از انجام عمل های جراحی، جای زخم تا مدتی باقی می ماند و پس از گذشت چند ماه کمرنگ و محو می شود. مدت زمان از بین رفتن زخم ها به سیستم بدنی فرد بستگی دارد. گاهی اوقات ممکن است جای زخم پس از گذشت زمان طولانی باقی مانده و به طور کامل التیام پیدا نکند. در این حالت محل زخم قرمز رنگ شده و حالتی مشابه سوختگی پیدا می کند که به این حالت بافت اسکار گفته می شود. اگر روند ترمیم زخم ها طولانی شده و علائم ذکر شده مشاهده شود، باید به جراح مراجعه کرد.

عدم تقارن سینه ها ناشی از جراحی لیفت سینه

یکی از عوارض لیفت سینه می تواند عدم تقارن سینه ها باشد. دلیل اصلی این مشکل عدم مهارت جراح است. در اکثر موارد این مشکل بسیار جزئی است. برای جلوگیری از این عارضه لازم است به بهترین و ماهرترین جراح سینه مراجعه شود که دقت کافی در جراحی را داشته باشد. اگر این مشکل ایجاد شود ممکن است نیاز به انجام لیفت سینه ترمیمی و مجدد باشد.

لیفت سینه و تاثیر آن در شیردهی

عمل لیفت سینه و تاثیر بر شیردهی

اگر در حین جراحی ارتباط غدد شیر دهی با نوک سینه قطع نشود، هیچ مشکلی در شیردهی به وجود نمی آید. پس این تصور که پس از جراحی لیفت سینه شیردهی حتما دچار مشکل می شود، کاملاً اشتباه است. در صورتی که جراح از مهارت کافی برخوردار بوده و در حین اعمال تغییرات بافت غده ای سینه را حفظ کند، بروز اختلال در شیردهی غیرممکن خواهد بود. بیمار پس از مدتی احساس خود را در ناحیه نوک سینه ها به دست خواهد آورد. بنابراین احساسی که باعث تحریک قسمت شیردهی می شود، دست نخورده باقی مانده و بیمار می تواند به راحتی به فرزند خود شیر دهد.

مشکلات مربوط به ایمپلنت و پروتز سینه

در مواردی که از ایمپلنت های تقویتی در عمل لیفت سینه استفاده شود ممکن است مشکلاتی دیده شود. ایمپلنت ها ممکن است در داخل سینه حرکت کرده و ظاهر سینه را دچار تغییر کند. ممکن است پروتز سینه بیش از حد بزرگ بوده و در اثر فشار جزئی دچار پارگی در داخل سینه شده و حتی مشکلاتی در شیردهی ایجاد کند.

هزینه عمل لیفت سینه

هزینه عمل لیفت سینه

لیفت سینه یکی از عمل‌های زیبایی است و معمولا تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. معمولا هزینه لیفت سینه با نخ یا دیگر روش‌های بدون جراحی کمتر از جراحی خواهد شد. اما به طور کلی عواملی از قبیل میزان دستمزد پزشک، شدت افتادگی سینه‌ها، مهارت و تجربه جراح، محل جراحی و حجم مشکلات بیمار، روش مورد استفاده، هزینه تجهیزات مورد استفاده و محل جغرافیایی کلینیک در هزینه‌های لیفت سینه تاثیرگذار هستند در برخی از موارد که حجم سینه زیاد و افتادگی محسوس باشد باید از روش های جبرانی مانند ماموپلاستی استفاده کرد که در این صورت هزینه نهایی بیشتر می شود. علاوه بر آن هزینه آزمایش‌های قبل از لیفت سینه و داروهایی که پس از آن باید مصرف کنید نیز به این موارد اضافه می‌شود. هزینه نهایی عمل لیفت سینه در جلسه مشاوره و بعد از معاینه کامل مشخص می شود

بنابراین قیمت عمل لیفت سینه مانند تمام عمل های زیبایی دیگر نیاز به معاینه و بررسی مستقیم توسط پزشک دارد و نمی توان رقم دقیقی برای آن اعلام کرد. برای اطلاع از هزینه لیفت سینه به روش غیر جراحی و جراحی به صفحه تماس با ما مراجعه نمائید.

پرسش و پاسخ با پزشک متخصص

  • آیا پروتز سینه و لیفت سینه متفاوت است؟

بله. در لیفت سینه نمی‌توان سایز سینه‌ها را تغییر داد یا آن‌ها را گردتر و پرتر کرد. در این عمل می‌توان سینه‌ها را به سمت بالا کشیده و فرم آن‌ها را سفت‌تر و جوان‌تر کرد. اگر قصد دارید سینه‌های خود را پرتر یا بزرگ‌تر کنید، باید در کنار لیفت سینه از پروتز سینه نیز استفاده کنید. اگر از روش لیفت سینه با جراحی استفاده می‌کنید، می‌توانید از جراح خود بخواهید که این دو عمل را به طور هم‌زمان انجام دهد.

  • آیا بارداری می‌تواند روی نتایج لیفت سینه تاثیر بگذارد؟

به طور قطع بله. در دوران بارداری و شیردهی سینه‌های شما فرم طبیعی خود را از دست می دهد، بزرگ‌تر و شل‌تر می‌شود. بنابراین اگر قبل از بارداری لیفت سینه را انجام داده باشید، باید منتظر تغییر فرم سینه‌ها باشید. چراکه در این مدت وزن شما به‌شدت متغیر بوده و پوست شما کشیده و شل خواهد شد. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که این عمل را زمانی انجام دهید که دیگر قصد بارداری ندارید. البته با استفاده از روش‌های مختلف لیفت سینه می‌توان اثرات بارداری و شیردهی را از بین برد. اما اگر قبلا لیفت سینه انجام داده باشید، این کار کمی مشکل‌تر است.

  • آیا لیفت سینه‌ها محدودیت سنی دارد؟

بله. پزشکان توصیه می‌کنند که لیفت سینه را از ۱۸ سالگی به بعد انجام دهید. چرا که در این زمان فرم سینه‌ها ثابت و اندازه آن‌ها نیز مشخص می شود. البته توصیه پزشکان این است که حتی‌الامکان لیفت سینه را به سنین پس از بارداری و شیردهی موکول کنید تا مجبور به استفاده از روش‌های ترمیمی نشوید. البته کسانی که به‌صورت ارثی سینه‌هایی افتاده دارند، می‌توانند در سنین پایین‌تر نیز از این روش استفاده کنند.

  • چگونه می‌توان از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کرد؟

مهم‌ترین فاکتور در حفظ حالت سینه‌ها قبل یا بعد از لیفت، رعایت رژیم غذایی مناسب است. از مصرف غذاهای چرب دوری کنید و غذاهای سالم را به رژیم غذایی خود بیفزایید. علاوه بر آن حتما ورزش منظم را در برنامه خود قرار دهید. ماساژ سینه‌ها با یخ، روغن زیتون، روغن خردل یا ژل آلوئه ورا نیز می‌تواند در جلوگیری از افتادگی آن‌ها موثر باشد.

آیا جراحی سینه درد دارد

  • آیا لیفت سینه درد دارد؟

ممکن است پس از جراحی لیفت سینه کمی درد و ورم داشته باشید. این موارد کاملا طبیعی بوده و پس از مدتی برطرف می‌شود. بعد از برطرف شدن ورم جراحی شما می‌توانید اثرات آن را مشاهده کنید. اما برای آن‌که نتایج جراحی تثبیت و کاملا قابل تشخیص باشند، بهتر است چند ماهی صبر کنید. نتایج لیفت سینه با جراحی معمولا دائمی است و تا مدت زیادی با شما باقی خواهد ماند. البته افزایش سن تاثیر خود را بر روی سینه‌های شما خواهد گذاشت. اما شما می‌توانید با ثابت نگه داشتن وزن و انتخاب سبک زندگی و رژیم غذایی سالم، تاثیرات افزایش سن را تا حد امکان به تعویق بیندازید.

بهترین فوق تخصص جراح سینه در تهران

مسئله مهم در جراحی های درمانی-زیبایی سینه مراجعه به یک جراح مجرب است. بسیاری از پزشکان این جراحی را در حالی انجام می‌دهند که یا فاقد تخصص در آن هستند یا تجربه کافی برای انجام آن ندارند. دکتر امیرپاشا ابراهیمی با دانش و تجربه کافی در جراحی سینه، بهترین نتایج را برای بیماران به ارمغان می آورند.

اطلاعات مطب جهت مشاوره رایگان و دریافت نوبت 

منبع

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا