طول عمر بيماران سرطان سينه

طول عمر مبتلايان به سرطان سينه چقدر است؟

طول عمر مبتلايان به سرطان سينه

بیشترین نگرانی افرادی که به سرطان سینه دچار می شوند در مورد این است که آیا می توانند از آن نجات پیدا کنند یا خیر؟ آیا می دانید طول عمر مبتلايان به سرطان سينه چقدر است؟

شانس درمان سرطان سينه

جدول طول عمر بیماران سرطانی

طول عمر سرطان سينه (منبع)

متأسفانه اینطور در بین مردم رایج شده که همه تصور می کنند هر کس به سرطان سینه دچار شد قطعا عمر کوتاهی خواهد داشت! در حالی که این تصور کاملا اشتباه است و نه تنها هیچ کمکی به هیچکس نمی کند، بلکه تنها روند درمان و امید به زندگی را مختل می نماید.

از همین ابتدا بهتر است بدانید که سرطان سینه کاملا درمان پذیر است. پس نگرانی را در مورد مرگ قطعی و این باورهای غلط کنار بگذارید. البته که امکان و احتمال درمان آن به درجه، گرید و شرایط منحصر به فرد سرطان بستگی دارد.

اگر از یک پزشک بپرسید که طول عمر بيماران سرطان سينه چقدر است اول از شما می پرسد در کدام مرحله و در چه گریدی؟ بسیاری از افرادی که تجربه ابتلا به سرطان سینه را داشته اند عمری کاملا طبیعی و طولانی را سپری کرده اند و هیچ مشکلی نداشته اند. اما خب، خیلی های دیگر هم هستند که دچار تلفات و مرگ و میر ناشی از این بیماری شده اند.

تعیین طول عمر مبتلایان به سرطان سینه فقط و فقط به خود فرد و البته پزشک درمانگرش بستگی دارد. حال چرا؟؟

زیرا هرچه زودتر تشخیص سرطان سینه اتفاق بیافتد و شناسایی شود، راحت تر می توانید درمانش کنید. چراکه درمان پذیری سرطان سینه در مراحل و گریدهای اولیه می تواند بسیار راحت باشد، در حالی که درمانش در مراحل بالایی ممکن است خیلی سخت باشد.
در پاره ای از موارد هم که سرطان به مراحل فوق پیشرفته رسیده باشد و متاستاز شدید کرده باشد، نمی توان آن را درمان کرد. پس همه چیز در نهایت به خودتان باز می گردد.

غربالگری، جراحی و درمان سرطان سینه

این نکته را به یاد داشته باشید که سرطان سینه یک بیماری رایج در بین خانم هاست. پس همیشه و مرتبا سینه خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و به صورت منظم به پزشک زنان مراجعه کنید تا با معاینه سینه و ارزیابی وضعیت آن از وجود هرگونه نشانه سرطان هرچه سریعتر مطلع شوید و برای درمانش اقدام کنید.

از دست ندهید: من سرطان سينه دارم

طول عمر افراد مبتلا به سرطان سينه

طول عمر مبتلايان به سرطان سينه
طول عمر مبتلايان به سرطان سينه نی نی سایت

گاهی از اوقات خواندن یک مطلب یا مقاله علمی که اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می دهد، گرچه می تواند به آگاهی ما بیفزاید، اما به اندازه تجربه دیگران برایمان قابل اعتماد نیست. مثلا تصور کنید که در کتابی یا مقاله ای چیزی را خوانده اید اما برخی دیگر هستند که خلاف آنچه خوانده اید را ابراز می کنند که باعث می شود به درستی آن مطلب شک کنید یا برعکس، تصور کنید مطلبی را خوانده اید و برخی آن را کاملا تأیید می کنند. در این صورت بیشتر در مورد صحت و درستی آن مطلب مطمئن می شوید.

از همین رو گرچه اطلاعات علمی مربوط به طول عمر مبتلایان به سرطان سینه را در بخش قبلی در اختیارتان قرار دادیم، اما توصیه می کنیم سری هم به یکی از تالارهای گفت و گوی اینترنتی معروف (نی نی سایت) بزنید، و با نظرات کسانی که چنین تجربه ای داشته اند آشنا شوید و با آنها تبادل نظر کنید. برای مثال:

طول عمر مبتلايان به سرطان سينه نی نی سایت

اینکار می تواند اطلاعات و کلید واژه های خوبی در اختیارتان بگذارد و در مورد چیزهایی که از قبل می دانید مطمئن ترتان کند.

احتمال مرگ در سرطان سينه نی نی سایت

احتمال متاستاز سرطان سینه

طول عمر مبتلايان به سرطان سينه
طول عمر مبتلايان به سرطان سينه بدخیم

سرطان سینه هم مانند تمام انواع سرطان های دیگر ممکن است متاستاز کند. اما متاستاز چیست؟

متاستاز یعنی پیشرفت و سرایت سلول های سرطانی به بخش های دیگر بدن. وقتی سلول های سرطانی از جایگاه اولیه خود جا به جا می شوند و به نواحی دیگر سینه یا اندام های دیگر می روند، و در آنجا هم شروع به رشد و تومورزایی می کنند، متاستاز اتفاق می افتد.

احتمال متاستاز سرطان سینه در وهله اول به خوش خیم بودن یا بدخیم بودن توده سرطانی بستگی دارد. اصولا توده های خوش خیم دچار متاستاز نمی شوند. اما حتی اگر توده های خوش خیم را به موقع درمان نکنید ممکن است پیشرفت کرده و به بخش های دیگر هم سرایت کنند.

اصولا اگر متاستاز در مراحل اولیه باشد، شانس درمان سرطان سینه هنوز وجود دارد، اما اگر سرطان به مرحله یا گرید چهار برسد و متاستاز شدید کند دیگر نمی توان را درمان کرد.

رایج ترین متاستازهای سرطان سینه

اما متاستاز می تواند بسته به اندامی که به آن سرایت می کند هم دسته بندی داشته باشد. رایج ترین متاستازهای سرطان سینه متاستاز کبد و استخوان است.

متاستاز کبد زمانی است که سلول ها به کبد سرایت کرده باشند که در این شرایط دردی در ناحیه شکم خود احساس می کنید که از بین نمی رود. البته ممکن است دچار علائمی مانند بی اشتهایی یا کاهش وزن هم شوید. در نتیجه ی این متاستاز کبد ضعیف می شود و علائم بیماری های مربوط به این ناحیه یعنی زرد شدن چشم و ضعف عمومی بدن خودشان را بروز می دهند البته این علائم بعد از علائم مستقیم سرطان سینه در خود ناحیه پستان اتفاق می افتند.

از طرفی متاستاز استخوان هم به این صورت است که اول دچار درد در ناحیه استخوان های کمر و ستون فقرات، دست ها و پاها می شوید. این امر می تواند موجب ضعف استخوان ها شود. چنانچه متاستاز به ستون فقرات رسیده باشد، ممکن است در اثر فشار به نخاع دچار بی حسی در نواحی مختلف بدن مانند دست و پا شوید.

 

درجه بندی سرطان سینه

طول عمر سرطان سينه گريد ۱ – سرطان سينه گريد يك

سرطان سینه را به چهار درجه یا گرید تقسیم بندی می کنند. گرید های اولیه، یعنی سرطان سينه گريد صفر، سرطان سينه گريد 1 و سرطان سينه گريد 2 که خودشان هم به بخش های کوچکتری تقسیم می شوند مراحل اولیه هستند و می توان سرطان را به خوبی در این گرید ها درمان کرد.

طول عمر سرطان سينه گريد ۲ – سرطان سينه گريد دو

درمان سرطان سينه در مراحل اوليه

اما گرید 3 و به خصوص مراحل بالای آن درجه سختی است که درمان سرطان سینه در آن سخت تر خواهد بود.

طول عمر سرطان سينه گريد ٣

درمان سرطان سينه گريد ٣

و اما سرطان سينه گريد ٤ که آخرین مرحله پیشرفت سرطان است، مرحله ای است که نمی توان سرطان را در آن درمان کرد. برای آشنایی بیشتر با طول عمر در سرطان سينه می توانید این مقاله را مطالعه نمایید:

طول عمر سرطان سينه گريد ۴

سرطان سينه گريد 4

 

بهترین جراح سینه در تهران

بهترين جراح سرطان سينه در تهران
بهترين جراح سينه در تهران

همانطور که اشاره کردیم یکی از مهمترین پارامترها در تعیین طول عمر مبتلایان به سرطان سینه، یا به عبارت بهتر یکی از مهمترین عوامل موثر در درمان سرطان پستان، پزشک یا پزشکانی است که فرآیند تشخیص و درمان را پیش او یا آنها انجام می دهید.

به صورت کلی بهترین روش برای درمان سرطان روش جراحی است. پس اگر جراح مناسبی درمان را برای شما انجام ندهد، به همان نسبت احتمال درمان هم پایین تر می آید. پس حتما در انتخاب یک جراح ماهر، با تجربه و قابل اطمینان دقت نظر داشته باشید.

چنانچه به دنبال بهترین جراح سينه در تهران هستید، به شما دکتر امیرپاشا ابراهیمی دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، فلوی رسمی جراحی پستان (سرطان و زیبایی) از دانشگاه علوم پزشکی تهران، از اعضای زبده تیم به آیند را معرفی می کنیم.

برای مشاوره با ایشان لطفا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا