علت درد سينه در دوران پريود

علت درد سینه بعد از پریود چیست | درد سینه در دوران قاعدگی

علت درد سینه بعد از پریود چیست و راه درمان

سینه می تواند به علت های مختلفی دچار درد شود. خیلی از درد های سینه الزاما نشانه بیماری نیستند، بلکه هر خانمی به طور طبیعی آنها را تجربه می کند. اما درد سینه قبل ، بعد و حین پریود در دسته دردهای مربوط به دوره قاعدگی جای می گیرد.

در این مقاله بیشتر در مورد درد سینه و ارتباط با آن دوره قاعدگی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

درد سينه ها در زمان پريود | درد سينه در دوران قاعدگي

درد سینه بعد از پریود
درد سينه ها در زمان پريود | درد سينه سمت چپ

درد سینه در زمان پریود جزو دسته دردهای دوره ای جای می گیرد و یکی از علائم پیش از دوره قاعدگی است که با الگویی قابل پیشبینی، و مطابق با پریود ماهانه اتفاق می افتد.

درد سينه در مردان نشانه چيست

میزان درد پریودی چقدر است

درد سینه در زمان پریود اغلب دور دوره بعد از تخمک گذاری و قبل از پریودی اتفاق می افتد. معمولا هم بعد از اتمام دوره ماهانه خود به خود از بین می رود. افرادی که از داروها و قرص های کنترل بارداری، درمان های باروری، روش های مدیریت خونریزی های غیرعادی، یا هورمون تراپی بعد از یائسگی استفاده می کنند هم ممکن است به واسطه تغییرات هورمونی ناشی از این درمان ها و داروها دچار این نوع درد بشوند.

درد سينه در دختر نشانه چيست

به طور کلی موارد زیر اطلاعاتی هستند که می توانند درمورد درد سینه در زمان پریود برای شما مفید باشند:

  • درد سینه در زمان پریود در واقع علائم سندروم پیش از قاعدگی به شمار می رود که اغلب در بازه 5 الی 10 روزه قبل از شروع قاعدگی آغاز می شود.
  • درد سينه ها در زمان پريود بخشی طبیعی از دوره ماهانه قاعدگی هستند و معمولا لازم نیست نگران آنها باشید.

علت درد سينه چپ در زنان

علت درد سينه در دوران قاعدگي | علت درد سينه ها در زمان پريود

درد سینه بعد از پریود
علت درد سینه ها بعد از پریودی | درد سينه نشانه چيست

همانطور که اشاره کردیم علت درد سينه در دوران پريود قاعدگی بوده و کاملا طبیعی است و خود به خود از بین می رود. حال قصد داریم در مورد آن شرح دهیم که حساس شدن سينه ها نشانه چيست .

درد سينه بعد از پريود

دردی که بعد از پریود باقی می ماند ( درد سينه بعد از پريود ) و ادامه دارد ممکن است ناشی از عوامل دیگری باشد. این درد که تحت عنوان ماستالژی سینه هم شناخته می شود ممکن است اصولا ارتباطی با دوره قاعدگی شما نداشته باشد.

علائم و نشانه های درد سينه بعد از پريود می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • به صورت دوره ای در رفت و آمد دارد. ممکن است مداوم نباشد، یا چرخه منظمی هم نداشته باشد
  • حساسیت فرد به لمس کردن پستان در دوره قاعدگی تغییری نمی کند
  • این درد احتمالا فقط یک پستان را درگیری می کند و موجب بروز التهاب و سوزش هم می شود

البته درد سینه بعد از پریود هم می تواند دلایل طبیعی داشته باشد و عامل بروز نگرانی نباشد. خیلی از خانم ها هستند که دردهای طبیعی مرتبط با دوره قاعدگی را حتی دو هفته بعد از دوره هم تجربه می کنند.

اما اگر درد سینه بعد از پریود ناشی از سیستم عملکرد طبیعی نباشد، احتمالا ناشی از یکی از موارد زیر خواهد بود:

  • تغییرات فیبروکیستیک
  • آسیب رسیدن به سینه
  • عدم تعادل اسیدهای چرب
  • عدم تعادل هورمونی بدن
  • نزدیک شدن به سن یائسگی
  • بیماری زونا
  • عفونت غضروفی و دنده

آیا درد سینه بعد از پریود نشانه سرطان است؟

درد سینه بعد از پریود
علت درد سينه بعد از تخمك گذاري

علت اصلی نگرانی خانم ها در مورد درد سینه از حیث بروز سرطان سینه است. اما تمام پزشکان اعتقاد دارند که درد های خفیف سینه، مخصوصا دردهای دوره ای، نشانه ای از سرطان نیستند. اما چنانچه درد سینه شما شدید و به خصوص مداوم بود و بدتر می شد، یا چنانچه درد نوك سينه بعد از پريود را تجربه می کنید حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید. در چنین شرایطی احتمالا در کنار درد شدید سینه، علائم دیگری هم در سینه خود خواهید داشت.

علت درد سينه بعد از تخمك گذاري

علت علت درد و ورم سينه بعد از تخمك گذاري هم جزئی از همان درد سینه مربوط به قاعدگی به شمار می رود. بسیاری از خانم ها در یکی دو هفته بعد از قاعدگی، در دوره تخمک گذاری هم درد سینه را تجربه می کنند. درد سینه مرتبط با تخمک گذاری اغلب هر دو سینه را تحت تأثیر قرار می دهد و دوره ای و منظم است. به این معنی که می توانید هر ماه در بازه زمانی مشخصی منتظر آن باشید.

علت درد سينه سمت راست زنان

تفاوت درد سينه در پريودي و بارداري

درد سینه بعد از پریود
تفاوت درد سينه در پريودي و بارداري

خیلی از خانم ها نمی توانند به راحتی فرق بین بارداری و سندروم قبل از قاعدگی را تشخیص دهند. دلیلش هم این است که خیلی از علائم اوایل بارداری و این سندروم به هم شباهت زیادی دارند. برای مثال درد سینه در هر دو مورد اتفاقی رایج است. خیلی از خانم ها نمی دانند که دردی که تجربه می کنند به خاطر بارداری است، یا به علت سفت شدن سينه ها قبل از پريود است.

اما تفاوت هایی وجود دارند که می توانند در تشخیص علائم این دو پدیده از هم موثر باشند. با شناخت آنها می توانید به راحتی بفهمید که درد سینه شما ناشی از کدام اتفاق است. تفاوت هایی از قبیل :

  • خونریزی : خونریزی به عنوان علامت بارداری بسیار خفیف تر از خونریزی در دوره قاعدگی است.
  • خستگی : خستگی از علامت های رایج بارداری است، اما خستگی ناشی از سندروم قبل از قاعدگی معمولا با شروع دوره ماهیانه از بین می رود.
  • حالت تهوع : استفراغ و حالت تهوع شاید آشنا ترین علامت بارداری باشد. اما خوب است بدانید که حالت تهوع از نشانه های سندروم پیش از قاعدگی نیست.
  • هوس غذایی و افزایش اشتها : این هم از علائم رایج خانم های باردار و افراد مبتلا به سندروم پیش از قاعدگی است. اما هوس و اشتهای زیاد برای خوردن در دوره بارداری بسیار شدید تر از اشتهای مربوط به دوره قاعدگی است.

درمان درد سينه بعد از پريود | درمان درد سينه در دوران قاعدگي

درد سینه بعد از پریود
درمان درد سينه در زمان پريود

درد سینه قبل از پریود یا ماستالژیای دوره ای نگرانی رایجی بین خانم هاست. علائمش هم در دسته علائم سندروم پیش از قاعدگی PMS جای می گیرند. این دردها ممکن است نشانه ای از بروز تغییرات طبیعی فیبروکیستیک در سینه هم باشند.

این دردها که معمولا قبل از پریود آغاز می شوند، بعد از دوره قاعدگی خود به خود از بین می روند و نیاز به درمان خاصی ندارند. برای تسکین آنها هم می توانید از سوتین های حمایتی، کمپرس سرد یا گرم، ماساژ، دارودرمانی، مکمل های گیاهی و تغییر رژیم غذایی استفاده کنید.

درمان گیاهی درد سينه قبل از پريود

همانطور که می دانید، طبیعت مادر همه ماست و بسیاری از درمان ها نیز در طبیعت وجود دارند، از جمله درمان علائم سندروم پیش از قاعدگی مانند درد سینه ها. در مطلب زیر گیاهانی معرفی شده اند که تحقیقات نشان داده است در این زمینه بسیار مفید واقع شده اند. برای مطالعه کلیک کنید:

درمان گیاهی درد سينه قبل از پريود

 

توصیه بهترین جراح سینه در تهران

درد سینه بعد از پریود
درد سينه بعد از پريود نی نی سایت

همانطور که اشاره کردیم، درد های عادی سینه نیازی به درمان ویژه و به خصوص جراحی ندارند. جراحی به عنوان یک درمان تهاجمی بیشتر در موارد جدی و ضروری توصیه می شود. چنانچه درد سینه ناشی از یک بیماری جدی و خطرناک باشد، یا توموری سرطانی در کار باشد، می توانید از جراحی به عنوان یک درمان مطمئن استفاده کنید. البته این تصمیم با پزشک است.

علت به وجود آمدن کیست سینه

چنانچه قرار بر جراحی شد، تلاش کنید تا به یک جراح خوب مراجعه کنید تا بدون وارد شدن خدشه به ظاهر و سلامت پستان، جراحی موفقی را پشت سر بگذارید.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی پستان، یکی از بهترین و معتبرترین جراحان سینه در داخل کشور هستند.

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با ایشان به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا