عمل بزرگ کردن سینه

همه چیز درباره ماموپلاستی افزایشی یا عمل جراحی بزرگ کردن سینه – بخش دوم

ماموپلاستی افزایشی – بخش دوم

🔙 بخش قبلی ماموپلاستی افزایشی

عمل زیبایی ماموپلاستی چه خطراتی دارد؟

جراحی زیبایی پستان
ماموپلاستی افزایشی

تصمیم برای انجام ماموپلاستی افزایشی بسیار شخصی است و شما باید مزایای بالقوه در رسیدن به اهداف خود را با خطرات و عوارض احتمالی آن به خوبی بسنجید. فقط شما می توانید این تصمیم را برای خودتان بگیرید.

از شما خواسته می شود که فرم های رضایت نامه را امضا کنید تا اطمینان حاصل شود که این عمل و خطرات و عوارض احتمالی آن را به طور کامل درک کرده اید.

خطرات احتمالی جراحی بزرگ کردن سینه عبارتند از:

  • خطرات بیهوشی
  • لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک مرتبط با ایمپلنت پستان (BIA-ALCL)
  • خون ریزی
  • تغییرات در احساس نوک پستان یا خود پستان
  • تجمع مایعات (سروما)
  • تشکیل بافت اسکار در اطراف ایمپلنت (انقباض کپسولی)
  • هماتوم
  • نشت یا پارگی ایمپلنت
  • عفونت
  • درد مداوم
  • اسکار ضعیف
  • امکان جراحی تجدید نظر
  • چروک شدن پوست روی ایمپلنت
  • موقعیت اشتباه یا معیوب ایمپلنت

این خطرات و سایر موارد قبل از رضایت شما به طور کامل مورد بحث قرار می گیرد. مهم است که تمام سوالات خود را مستقیماً با جراح خود مطرح کنید.

ایمنی ایمپلنت سینه

ایمپلنت های سینه مورد تأیید FDA تحت آزمایش های گسترده ای قرار می گیرند تا اطمینان از ایمنی و اثربخشی آنها را نشان دهند. اکثریت قریب به اتفاق افرادی که ایمپلنت سینه دارند هیچ عارضه جدی را تجربه نمی کنند. با این حال، خطرات مرتبط با ایمپلنت سینه وجود دارد، از جمله لنفوم سلول های بزرگ آناپلاستیک مرتبط با ایمپلنت پستان (BIA-ALCL) و علائم سیستمیک که معمولاً به عنوان بیماری ایمپلنت سینه (BII) شناخته می شود که برخی از بیماران به ایمپلنت های خود نسبت می دهند، که می تواند شامل خستگی، مه مغزی، درد و بثورات عضلانی یا مفصلی باشد. در صورت بروز هر گونه عارضه، بیماران باید با جراح خود مشورت کنند تا به موقع این مشکل را برطرف کند. به همین ترتیب، اگر بیمار بخواهد ایمپلنت سینه را – به هر دلیلی – بردارد، باید با جراح خود مشورت کند.

ملاحظات مهم دیگر:

  • ایمپلنت سینه تا آخر عمر تضمین نمی شود و ممکن است برای جایگزینی یک یا هر دو ایمپلنت به جراحی بعدی نیاز باشد.
  • بارداری، کاهش وزن و یائسگی ممکن است ظاهر سینه های شما را در طول عمر تحت تاثیر قرار دهد.
  • عمل بزرگ کردن سینه نیاز به ارزیابی منظم سلامت سینه و وضعیت ایمپلنت سینه دارد.

 

چگونه باید برای جراحی ماموپلاستی افزایشی آماده شوم؟

ماموپلاستی افزایش دهنده
ماموپلاستی تقویت کننده

برای آماده سازی عمل بزرگ کردن سینه، ممکن است از شما خواسته شود:

  • آزمایش خون بدهید
  • داروهای خاصی مصرف کنید یا داروهای فعلی خود را تنظیم کنید
  • سیگار نکشید
  • از مصرف آسپرین و برخی داروهای ضد التهابی خودداری کنید زیرا می توانند خونریزی را افزایش دهند
  • مصرف تفریحی موادی از قبیل کوکائین را متوقف کنید

جراحی بزرگ کردن سینه باید در یک مرکز جراحی یا سرپایی معتبر یا بیمارستان انجام شود. این برای ایمنی شماست. اگر جراحی در یک محیط غیر رسمی انجام شود، احتمالا باید به جراح خود شک کنید.

تجربیات ماموپلاستی

اگر عمل بزرگ شدن سینه شما به صورت سرپایی انجام می شود، برنامه ریزی کنید شخصی شما را به محل جراحی برده و از آنجا به خانه ببرد و حداقل برای اولین شب پس از جراحی در کنار شما بماند.

 

مراحل جراحی ماموپلاستی افزایش دهنده

عمل بزرگ کردن سینه شامل مراحل زیر است:

مرحله 1 – بیهوشی

داروها برای راحتی شما در حین عمل جراحی تجویز می شوند. انتخاب ها شامل آرام بخش داخل وریدی و بیهوشی عمومی است. پزشک شما بهترین انتخاب را برای شما توصیه می کند.

مرحله 2 – برش

برش ها در نواحی نامرئی ایجاد می شوند تا زخم های قابل مشاهده به حداقل برسد. شما و جراح پلاستیک خود در مورد اینکه کدام گزینه های برش برای نتیجه دلخواه شما مناسب است بحث خواهید کرد. گزینه های برش عبارتند از: در امتداد لبه آرئولا (برش اطراف آرئولا)، چین در زیر سینه (چین زیر سینه) و در زیر بغل (برش زیر بغل). رویکرد شکم با میزان عوارض بالاتری همراه است.

برش ها بر اساس نوع کاشت سینه، میزان بزرگ شدن مورد نظر، آناتومی خاص شما و ترجیح بیمار و جراح متفاوت است.

مرحله 3 – افزودن و قرار دادن ایمپلنت سینه

پس از ایجاد برش، ایمپلنت سینه در جیب قرار می گیرد:

الف) در زیر ماهیچه پکتورال (قرارگیری زیر عضلانی)

ب) مستقیماً پشت بافت سینه، روی ماهیچه پکتورال (قرارگیری زیر عضلانی / زیر غده ای)

روش افزودن و قرار دادن ایمپلنت های سینه بستگی به نوع ایمپلنت، میزان بزرگ شدن مورد نظر، نوع بدن شما و توصیه های جراح دارد.

مرحله 4 – بستن برش ها

برش ها با بخیه های لایه ای در بافت پستان و با بخیه، چسب پوست یا نوار جراحی بسته می شوند.

با گذشت زمان خطوط برش محو می شود. کیفیت اسکار بستگی به موارد زیادی دارد، از جمله ژنتیک، قرار گرفتن بدن در معرض نیکوتین و عفونت.

مرحله 5 – مشاهده نتایج

نتایج این جراحی بلافاصله قابل مشاهده است. در حالی که بزرگ کردن سینه فوراً سینه های بزرگتری به همراه دارد، نتایج نهایی ممکن است چند هفته طول بکشد، زیرا تورم فروکش می کند و پوست کشیده می شود. برخی از بیماران ممکن است برای کمک به فرم دهی سینه های خود از باندو استفاده کنند، به خصوص اگر در ابتدا دارای عدم تقارن زیرین یا سینه های بسیار کوچک هستند. محو شدن خطوط برش ممکن است چندین ماه، حتی چند سال طول بکشد.

 

فیلم جراحی ماموپلاستی

 

مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی افزایشی

بعد از عمل جراحی سینه های شما با پانسمان گاز پیچیده می شوند. معمولاً بعد از یک ساعت یا بیشتر مرخص می شوید و به خانه می روید.
پوشیدن سوتین ماموپلاستی یا سوتین نگهدارنده، تورم را به حداقل می رساند و سینه ها را در زمان بهبودی نگه می دارد. سوتین یا نوار کش دار، به نام bandeau را به طور شبانه روزی بپوشید.

قبل از خروج، دستورالعمل های خاص بعد از عمل جراحی و قرار ملاقات بعدی با جراح سینه به شما داده می شود. همچنین ممکن است دارو یا نسخه ای دریافت کنید، اما بسیاری از جراحان سینه از قبل داروهای بعد از عمل را تجویز می کنند. داروهای تجویز شده شما ممکن است شامل قرص های درد و آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت باشد.

برخی از جراحان ممکن است از بیماران بخواهند که محل برش را تمیز کرده و پماد بمالند، در حالی که برخی دیگر از بیماران بخواهند که نوار چسب یا بانداژ را روی خود نگه دارند. دستورالعمل ها متفاوت است، بنابراین مهم است که تمام دستورات جراح خود را با دقت دنبال کنید.

از آنجا که در چند روز اول ممکن است در اطراف ایمپلنت سینه خونریزی شود، تا زمانی که مجوز افزایش سطح فعالیت خود را ندارید، استراحت کنید و طبق دستور جراح پلاستیک، ورزش و فعالیت های عادی را از سر بگیرید. درد حاد معمولاً پس از یک تا پنج روز کاهش می یابد، اما ممکن است تا چند هفته درد و تورم را تجربه کنید.

برای دستیابی به نتایج مطلوب بزرگ شدن سینه، دستورالعمل های بعد از عمل جراح خود را دنبال کنید و برای ویزیت های بعدی بازگردید.

تعویض ایمپلنت سینه

ایمپلنت سینه به عنوان یک راه حل مادام العمر در نظر گرفته نمی شود و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. برای ارزیابی سالیانه سینه و سلامت ایمپلنت ها می توانید به جراح خود مراجعه کنید.

با گذشت زمان، سینه های شما به دلیل افزایش سن، نوسانات وزن، عوامل هورمونی و نیروی گرانش تغییر می کند. با تغییر ظاهر سینه ها با گذشت زمان، برخی از بیماران جراحی لیفت سینه یا تعویض ایمپلنت را انجام می دهند.

 

بهترین جراح ماموپلاستی در تهران | بهترين جراح سينه در تهران

بهترين جراح سرطان سينه در تهران
بهترين جراح سينه در تهران

چنانچه به دنبال بهترین جراح سينه در تهران هستید، به شما دکتر امیرپاشا ابراهیمی دارای بورد تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، فلوی رسمی جراحی پستان (سرطان و زیبایی) از دانشگاه علوم پزشکی تهران، از اعضای زبده تیم به آیند را معرفی می کنیم.

برای مشاوره با ایشان لطفا کلیک کنید.

“م . ز”

تندرست باشید.

منبع: plasticsurgery

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا