پروتز دائمي سينه

پروتز دائمي سينه

 پروتز دائمي سينه

اگر از فرم سینه خود راضی نیستید و فکر می کنید عمل جراحی بزرگ کردن سینه برای شما مناسب است، بهترین راه جراحی پروتز سینه است. پروتز سینه یک فرم مصنوعی است که به سینه ها شکلی طبیعی می بخشد.
تصمیم گیری درباره انتخاب نوع پروتز سینه (موقت یا دائمی) امری بسیار شخصی است. این موضوع بستگی به تمایلات و احساسات فرد، شیوه زندگی، بودجه فرد و هزینه پروتز سینه و بسیاری فاکتورهای دیگر دارد. ممکن است فرد، ترجیح دهد به جای عمل جراحی از پروتز های موقت استفاده کند که در این صورت قیمت پروتز سینه بسیار کمتر خواهد بود.
با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکات در زمینه جراحی پروتز دائمي سينه و همچنین سوالات متداول در این زمینه را بدانید.

جراحی پروتز دائمي سينه 

جراحی پروتز دائمي سينه

عمل بزرگ کردن سینه در واقع همان جراحی جای گذاری پروتز سینه است که با قرار دادن پروتز های از جنس ها و برندهای مختلف انجام می شود. متخصص سینه در جراحی پروتز دائمي سينه بسته به شرایط سینه فرد، سایز مناسبی از پروتز را در زیر یا بر روی عضله ی سینه توسط برش های جراحی قرار می دهد.
انجام عمل بزرگ کردن سینه در زنانی که دارای سینه های کوچک، نامتقارن، تحلیل رفته بر اثر ضربه یا بیماری هستند، انجام می شود. به جز موارد بیماری، ایجاد سایز دلخواه دلیل اصلی جراحی پروتز دائمي سينه در خانم ها می باشد. انتخاب سایز مناسب در عمل بزرگ کردن سینه باید با توجه به شرایط بدنی فرد و راحتی پس از عمل انجام شود. انجام عمل پروتز سینه حتما باید توسط جراح سینه و با بیهوشی در مراکز تخصصی صورت پذیرد.

بازسازی سینه

پروتز موقتی سينه

پروتز یا ایمپلنت سینه که برای بزرگ کردن و اصلاح افتادگی سینه ها استفاده می‌شود، حس جذابیت و زیبایی را در سینه‌ ها تقویت می کند که باعث افزایش اعتماد به نفس در خانم ها می شود.

اگر جراحی پروتز سینه گزینه مناسبی برای شما نیست اما همچنان قصد دارید فرم سینه را بازیابی کنید، می توانید از انواع پروتز سینه که به آن فرم سینه نیز گفته می شود، استفاده کنید تا بدون جراحی سینه هایتان متعادل به نظر برسند.

بسیاری از پروتزها در داخل جیب یک سوتین یا کامیسول (زیرپوش زنانه) مخصوص طراحی شده قرار می گیرند. برخی دیگر چسب دار هستند که به لبه بالایی ناحیه سینه شما متصل می شوند و به شما این امکان را می دهند که در صورت تمایل بدون سوتین باشید. در برخی دیگر نیز آهن ربا به کار رفته است: آهن ربا با یک پچ چسبنده به پوست شما متصل می شود و آهن ربا دیگر در پشت پروتز قرار دارد. پروتز سینه روی آهنربا روی سینه شما می چسبد تا در جای خود ثابت شود. پروتزهایی که با چسب یا آهن ربا در جای خود باقی می مانند به لباس زیر مخصوص نیاز ندارند. پچ های چسب حدود یک هفته دوام می آورند و سپس باید آنها را تعویض کنید.

اگر از پروتزی استفاده می کنید که در آن از چسب یا آهن ربا برای ثابت ماندن در محل استفاده شده است، حین استفاده مراقب باشید. اکثر زنان هیچ مشکلی با این نوع پروتز ها ندارند، اما پوست برخی از افراد حساسیت های خاصی پیدا می کند.

پروتز سینه سفارشی

برخی از فروشگاه های تخصصی، پروتزهای سینه سفارشی می فروشند که به صورت جداگانه و انحصاری برای شما ساخته می شوند و متناسب با خطوط طبیعی و رنگ بدن تان و سینه دیگر شما هستند. این نوع پروتز ها معمولاً از سیلیکون یا لاتکس ساخته می شوند و به طور قابل توجهی گرانتر از انواع پروتز سینه هستند. برای ساخت این نوع پروتز از قفسه سینه شما گچ یا اسکن لیزری گرفته می شود و سپس پروتز متناسب با بدن شما ساخته می شود.

بهترین سایز پروتز سینه

بهترین سایز پروتز سینه

انتخاب سایز مناسب پروتز سینه یکی از مهم ترین عامل های بالا رفتن زیبایی ظاهری و حفظ نرمال و نچرال بالا تنه می باشد. به عنوان مثال برای انجام پروتز سینه سایز 80 و یا پروتز سینه سایز 85 بهتر است از پروتزها حداقل 300 سی سی در داوطلب استفاده گردد.

لازم به ذکر است انجام پروتزهای سایز 85 و نیز سایز سینه 85 بسیار دارای حساسیت می باشد. پس پزشک متخصص جراحی زیبایی می بایست دقت لازم را در جایگذاری پروتزها درون سینه داشته باشد.

قبل از انجام جراحی پروتز دائمي سينه، پزشک متخصص موارد زیر را با دقت اندازه گیری می نماید:

  1. فاصله نوک پستان و چین زیر پستان
  2. فاصله گردن تا نوک سینه
  3. فاصله بین قطر بالا و پایین سینه
  4. حد فاصل ترقوه و نوک پستان

این موارد به پزشک کمک می کند تا در انتخاب سایز مناسب پروتز سینه برای داوطلب بهترین انتخاب را انجام دهد. اندازه پروتز سینه با توجه به آناتومی فردی و اهداف هر شخص می باشد.

انواع پروتز سینه

انواع مدل ها و سایز پروتز سینه

عرض و پایه پروتز سینه با توجه به شکل و اندازه آن می تواند مختلف باشد و پروفایل (برجستگی) آن می تواند از کم تا بسیار زیاد متفاوت باشد. البته این نکته را مدنظر قرار دهید که برندها پروتزهای سینه خود را دسته بندی می کنند. پهنای پایه و برجستگی پروتز می تواند به اندازه سایز پروتز موثر باشد، زیرا پهنای پایه می بایست با عرض سینه مطابق باشد و برجستگی آن می بایست با مقدار پوست اضافی سینه تطابق داشته باشد.

انواع پروتز سینه

امروزه پروتز سینه در اشکال، سایزها و رنگ های مختلف در بازار موجود است. پروتزها می توانند با لباس های معمولی به صورت موقتی پوشیده شوند یا تحت عمل جراحی، پروتز دائمي سينه به صورت دائمی در بدن فرد قرار داده شوند که در این صورت قیمت عمل پروتز سینه بیشتر خواهد بود.

پروتزهای موقت

پروتزهای موقت

پروتز موقت، ماده ای نرم یا پفکی است که به زیر لباس چسبانده و پوشیده می شوند. این پروتزها از موادی ساخته می شوند که در تماس با پوست بدن، حساسیت ایجاد نمی کنند و به صورت موقتی و در هر زمان که فرد مایل باشد، به سینه ها فرم بهتر و متناسب تری می دهد.
برخی از انواع پروتزهای دائم در خارج از کشور مستقیماً توسط چسب های مخصوص بر روی پوست سینه چسبانده می شوند.

پروتزهای دائم

پروتزهای دائم حجم و فرم سینه را اصلاح و شکل آن ها را به سینه های طبیعی نزدیک می کنند. این پروتزها از سیلیکون، فوم یا مواد دیگر ساخته می شوند.

انواع پروتزهای دائم سینه

پروتز ها بر اساس جنس مواد پرکننده، شکل و میزان برجستگی به انواع مختلفی تقسیم می شوند که بر این اساس، هزینه‌های جراحی پروتز سینه هم متفاوت است و تغییر پیدا می کند. پروتز سینه بر اساس جنس ماده درونی به دو دسته پروتز سالینی و سیلیکونی تقسیم می شوند.

۱- پروتز های سیلیکونی

این دسته از پروتزهای سینه با ژل سیلیکون پر شده اند که در مقایسه با پروتزهای سالینی شباهت بسیار زیادی به بافت طبیعی سینه دارند.
امروزه استفاده از این نوع پروتزها رواج بیشتری پیدا کرده و برای همه افراد قابل استفاده است. هزینه جراحی پروتز سینه با استفاده از پروتزهای سیلیکونی در مقایسه با سالینی بیشتر است.

امروزه، بیماران می‌توانند از بین قوام‌های مختلفی برای ایمپلنت‌های سیلیکونی یکی را انتخاب کنند. غلظت ایمپلنت‌های سیلیکونی می‌تواند متغیر باشند. هر چه ایمپلنت سیلیکونی سیال‌تر باشد، معمولاً ایمپلنت نرم‌تر است.

۲- پروتزهای آب نمکی یا سالین

پروتز های سالینی از آب نمک استریل شده پر شده اند و برخلاف پروتزهای سیلیکونی شکل طبیعی بافت سینه را ندارند. به همین دلیل، پزشکان امروزه بسیار کمتر از آن استفاده می کنند. در صورت استفاده از پروتزهای آب نمکی، هزینه عمل سینه کمتر خواهد بود و برش های کوچکتری روی سطح سینه زده خواهد شد. برای افرادی که توان پرداخت هزینه جراحی پروتز سینه را ندارند، گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود. این نوع پروتزها، در صورت لمس شدن حالت غیر طبیعی تری داشته و ماندگاری کمتری دارند.

شکل پروتز سینه

پروتزها به دو نوع گرد یا قطره اشکی می باشند. پروتزهای گرد بیشتر برای افرادی که فرم طبیعی سینه خودشان مناسب است و تمایل به داشتن سینه هایی بزرگتر از حد نرمال دارند، یا افرادی که دچار چرخش یا پارگی پروتز سینه شده اند استفاده می شود. برعکس، پروتزهای قطره اشکی بیشتر برای افرادی که از لحاظ طبیعی سینه هایی تخت و بدون بافت نرم داشته و تمایل به داشتن سینه هایی طبیعی دارند استفاده می شود. همچنین افرادی که دچار عدم تقارن، دفرمگی سینه، یا پتوز قسمت پایینی سینه هستند از پروتزهای قطره اشکی باید استفاده نمایند.

ماندگاری پروتز سینه

پروتز گذاری ماندگاری بالایی دارد اما بعد گذشت حدود ۱۰ سال، فرد باید مجددا این عمل را تکرار کند زیرا این عمل به ترمیم نیاز دارد و پس از این مدت باید به انجام ماموگرافی و سونوگرافی برای تشخیص و پیشگیری از سرطان سینه اقدام نماید.

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

دکتر امیر پاشا ابراهیمی بهترین فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان هستند که با استفاده از تکنیک های جدید و مطمئن، جراحی پروتز دائمي سينه جهت بزرگ کردن سینه ها را انجام می دهند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

رضایت و خوشنودی بیمار در جراحی زیبایی بزرگ کردن سینه توسط یک جراح مجرب زمانی بدست می آید که انتخاب درست پروتز و اندازه آن انجام شود. روش های اندازه گیری با دقت زیاد برای انتخاب مناسب ترین اندازه پروتز سینه که با آناتومی ویژه سینه فرد و الزامات زیبایی شناسی فردی بیمار تطابق دارد، ضروری می باشد.

منبع

2 دیدگاه دربارهٔ «پروتز دائمي سينه»

  1. من پیش آقای دکتر امیرپاشا ابراهیمی عمل تعویض پروتز سینه انجام دادم یکماه پیش و خیلی خیلی راضیم میتونم بگم ایشون یکی از انگشت شمار دکتران مجرب و بااخلاق ایران هستند و امیدوارم همیشه سلامت باشند و خدا خیرشون بدهد.. از دستیار محترمشون خانم دکتر محمد پور هم متشکرم

  2. دکتر ابراهیمی، فوق‌العاده با اخلاق و ماهر هستند و با صبر و حوصله بیمار را راهنمایی و درمان می کنند، با تشکر از آقای دکتر و دستیار و منشی بااخلاقشون.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا