سوتين بعد از عمل پروتز

سوتين بعد از عمل پروتز

سوتين بعد از عمل پروتز سینه

بعد از جراحی پروتز سینه، جراح سینه یک سوتین طبی مخصوص برایتان تجویز می کند که دقیقا کاربردی مشابه پانسمان دارد و سینه ها و همین طور پروتز را در وضعیت مناسب نگه خواهد داشت؛ غالبا توصیه می شود بیمار تا یک ماه سوتين بعد از عمل پروتز سینه را به صورت شبانه روزی استفاده کند.

سوتین بعد از عمل پروتز

جراحی پروتز سینه

بسیاری از خانم ها برای دستیابی به فرم و اندازه سینه مورد نظرشان، برای بهبود ظاهر پستان اقدام به جراحی پروتز سینه می کنند. پروتزها کیسه هایی به شکل پستان هستند که با ژل سیلیکون یا سرم نمکی پر شده اند.

انواع برش سینه در جراحی پروتز

در طول جلسات مشاوره، پزشک به بررسی سوابق پزشکی بیمار و معاینه فیزیکی سینه و بافت آن می پردازد تا با توجه به خواسته بیمار، بهترین تکنیک و برش را در نظر بگیرد. به طور کلی چهار نوع برش در پروتز سینه وجود دارد:

  • برش دور ناف
  • برش زیر چین سینه
  • برش در هاله ی سینه
  • برش زیر بغل

انواع پروتز سینه

پروتزهای سالین

پروتزهای نمکی پوسته سیلیکونی محکمی دارند و اغلب با آب نمک استریل پر می شوند یا بعد از قرار گرفتن در پستان از طریق دریچه ای پر می شوند.

پروتز سیلیکونی

داخل این پروتزها با ژل پر شده است و برای بهبود ظاهر بافت سینه‌های کوچک یا نامتقارن به ‌کار می رود. سطح خارجی پروتز سینه سیلیکونی از جنس سیلیکون است و داخل آن نرم‌تر و ژله‌ای است.

هزینه پروتز سینه

جراحی پروتز سینه از جمله جراحی های زیبایی به شمار می رود که معمولا به دو دلیل انجام می شود.

  1. یکی برای افرادی که قصد بزرگ کردن سینه و زیبایی بیشتر آن را دارند.
  2. افرادی که به علت درمان و جراحی سرطان سینه بافت سینه خود را از دست داده اند.

در تعیین هزینه نهایی عمل پروتز سینه باید به وضعیت بیمار توجه شود. وضعیت سینه‌ های افراد مختلف با هم تفاوت دارد. بنابراین نمی توان برای همه افراد یک هزینه مشخص در نظر گرفت. عوامل موثر در قیمت جراحی پروتز سینه عبارتند از:

  • سایز و نوع پروتز انتخابی
  • جنس و برند پروتز
  • هدف از انجام عمل جراحی سینه
  • روش قرار دادن پروتز سینه
  • میزان تخصص، مهارت و تجربه پزشک متخصص
  • خدمات ارائه شده از سوی کلینیک، اینکه از چه نوع بیهوشی استفاده می شود و یا پزشک با چه روشی جراحی را انجام می دهد
  • هزینه ی بیمارستان یا کلینیک
  • دستمزد جراح متخصص
  • موقعیت جغرافیایی مرکزی که در آن جراحی انجام می‌شود
  • داروها، ویزیت ها و مراقبت های بعد از جراحی

قیمت پروتز سینه را نمی توان بدون حضور بیمار و معاینه او تعیین کرد. هزینه عمل پروتز سینه پس از معاینه بیمار و بررسی وضعیت سینه او مشخص خواهد شد. تمام مواردی که در بخش قبل بیان کردیم روی این مبلغ تاثیر می گذارند‌. اگر شما هم قصد انجام این جراحی را دارید باید برای اطلاع از قیمت دقیق آن به پزشک مراجعه کنید.

تماس با ما 

جراحی پروتز سینه

نکاتی درباره جراحی پروتز سینه

نوع پروتز سینه ای که قرار است در جراحی برای بیمار استفاده شود به سه روش انتخاب می شود. این سه روش شامل:

  • معاینه بالینی توسط پزشک
  • فرم و شکل سینه
  • خواسته و نظر بیمار

همچنین لازم به ذکر است این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و لازم است بیمار چند روز بعد از عمل استراحت کند. بهتر است تا چند روز اول یک نفر مراقب همراه بیمار باشد تا در انجام کارها به او کمک کند. همچنین استفاده از سوتين بعد از عمل پروتز را فرموش نکنید.

علائم ایجاد کپسول

  • سفت شدن سینه
  • تغییر شکل و ظاهر سینه
  • احساس درد شدید در سینه‌ها

درد ناشی از انقباض کپسولی در زنان با یکدیگر متفاوت است. ممکن است از نظر یک نفر این درد قابل تحمل باشد و از نظر فردی دیگر این درد به هیچ عنوان قابل تحمل نباشد. همچنین، درد بوجود آمده ممکن است باعث ایجاد محدودیت در حرکت دست‌ها و اندام‌های فوقانی بدن شود.

درمان انقباض کپسولی با توجه به میزان سفتی کپسول انجام می شود، بدین صورت که کپسول را برداشته و پروتز را نیز تعویض می کنند.

مدت ماندگاری پروتز سینه

پروتزهایی که مدت طولانی تری در بدن وجود داشته اند، احتمال پوسیدگی بیشتری هم خواهند داشت و ممکن است بر اثر پوسیدگی پاره شوند. برای همین معمولا پروتزها هر ۱۵ سال تعویض می شوند.
گاها پاره شدن پروتز سینه نیز مشاهده می شود که باید سریعا تخلیه شود که اکثرا بدون علامت است ولی گاهی بصورت توده و تغییر شکل سینه خود را نشان می دهد.

عوارض عمل پروتز سینه

1- یکی از عوارضی که بعد از جراحی پروتز سینه به وجود می آید جمع شدن لخته خون در داخل سینه می باشد که معمولا احتمال آن 5 درصد است. این مسئله زمانی که حرکت شدید و یا فشار بر سینه وارد شود ایجاد می شود که سینه به طور ناگهانی بزرگ می گردد. در چنین حالتی لخته تخلیه و خونریزی باید کنترل شود.

2- عارضه دیگر جمع شدن آب با احتمال وقوع یک درصد و وجود احساس مایع در سینه می باشد که اگر تشدید شود باید تخلیه شود.

3- عوارض دیگری همچون عفونت که با درد و تورم سینه همراه می باشد و با احتمال وقوع 1/5 درصد می تواند به دلیل انتقال میکروب به خون ایجاد شود. باید قبل از جراحی هر گونه عفونتی در بدن درمان شود. اگر عفونت تشدید یابد پروتز خارج می شود و تا 6 ماه قرار دادن پروتز ممنوع است تا بهبودی کامل صورت گیرد.

4- از مهمترین عوارض جراحی پروتز سینه سفت شدن کپسول دور پروتز با احتمال وقوع 20 درصد است. کپسول دور پروتز نازک است ولی در بعضی افراد این کپسول سفت و محکم می شود که حاکی از وجود عفونت و یا لخته می باشد. زمان ایجاد آن از 45 روز بعد عمل تا 6 سال بعد می باشد.

5- از عوارض دیگر اسکار و گوشت اضافه در ناحیه بخیه است که به دلیل عفونت و باز شدن بخیه ها می باشد.

چگونه بفهمیم چه سایزی برای پروتز مهم است؟

ظاهر سینه بعد از جراحی نباید از حالت طبیعی خارج شود. جراح با توجه به سایز سینه و نظر دلخواه بیمار اندازه آن را تعیین می کند.

مطالعه مقاله بهترین سایز پروتز سینه را از دست ندهید.

علت حس نداشتن نوك سينه نی نی سایت

3 درصد بی حس شدن نوک سینه ها بعد از جراحی موقتا رخ می دهد. ماساژ ملایم می تواند در این مورد کمک کننده باشد.

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

بهترین جراح پروتز سینه در تهران

دکتر امیرپاشا ابراهیمی فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان، دارای گواهینامه هیئت جراحی، فرآیند صدور گواهینامه دقیقی را پشت سر گذاشته و چندین سال آموزش تخصصی را گذرانده است. داشتن این مدارک به این معنی است که جراح سینه سال ها تجربه دارد و از صلاحیت بالایی برای انجام عمل شما برخوردار است. برای مشاوره رایگان در زمینه انواع جراحی های زیبایی و درمانی سینه از جمله لیفت سینه، پروتز سینه، ماموپلاستی کاهشی و افزایشی، جراحی سرطان سینه، توده های خوش خیم و بدخیم پستان می توانید به ایشان مراجعه کنید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا