مدت زمان عمل پروتز سینه

مدت زمان عمل پروتز سينه

مدت زمان عمل پروتز سينه

عمل پروتز سینه برای اصلاح فرم و شکل سینه ها یا حجم دهی به آن ها استفاده می شود و مدت زمان عمل پروتز سينه حدود 2-1 ساعت طول می کشد.

پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه چیست؟

پروتز سینه یک بافت مصنوعی است که با جراحی وارد بدن شخص می شود و به زیباتر شدن سینه های زیباجویان کمک می کند. زیبایی و جذابیت بعد از عمل پروتز سینه تا حدی است که بسیاری از خانم‌ها برای انجام دادن این عمل جراحی وسوسه می‌شوند. پروتز ها با بدن انسان سازگار هستند و در صورت قرار گرفتن در بدن به آن آسیبی وارد نمی کنند.

اتوپروتز چیست؟

اتوپروتز یعنی پروتز از بدن خودتان ساخته می شود و نیازی به هیچ پروتز خارجی ندارید. در واقع بافت سینه ی خود فرد به گونه ای فرم داده می شود که انگار پروتز در سینه گذاشته شده است و از نظر قوام و سفتی مثل پروتز عمل می کند.

 

چه کسانی برای انجام جراحی پروتز سینه مناسب هستند؟

پروتز سینه برای افراد زیر مناسب است:

  • افرادی که در اثر کاهش وزن دچار تحلیل رفتگی سینه شده اند.
  • افرادی که سایز سینه هایشان کوچک است.
  • خانم هایی که می خواهند قسمت بالایی سینه هایشان پر و برجسته تر شود.
  • افرادی که به دلیل نقص مادرزادی سینه هایشان قرینه نیست و یا یکی از آن ها رشد کافی ندارد.
  • افرادی که در اثر سرطان سینه یکی یا هر دو سینه خود را از دست داده اند.
  • خانم هايي كه از ابتدا سينه كوچكي داشته اند و يا پس از شيردهي سينه هايشان كوچك تر شده است.

البته پروتز مسائل مربوط به خود را دارد که حتما در جلسه مشاوره برای بیمار توضیح کافی داده می شود.

بعد از جراحی سینه کی می تونیم به روال عادی زندگی برگردیم؟

 

بهترین سایز پروتز سینه

انجام یک جلسه مشاوره قبل از عمل جراحی ضروری است. در این جلسه زیباجو معاینه می شود و با توجه به سایز طبیعی پستان ها، عرض سینه، پهنای سینه، ارزیابی پوشش نسج نرم سینه، شرایط بافت سینه و علاقه ی زیباجوی عزیز، مناسب ترین پروتز از نظر اندازه، جنس و فرم پروتز انتخاب می گردد.
به عنوان مثال اگر قطر سینه بیمار 10 سانتی متر باشد، اگر یک پروتز سیلیکونی با قطر بیشتر از 10 سانتی متر روی بیمار گذاشته شود، غیر طبیعی است و ممکن است ظاهر مصنوعی داشته باشد.

زیبا جو با نصب ایمپلنت های آزمایشی اندازه دلخواه خود را تعیین می کند. در حال حاضر، ایمپلنت های سالین به طور نامحدود استفاده می شوند.

محل قرارگیری پروتز سینه

تمامی زیباجویان برای داشتن سینه های بزرگ تر و بهبود فرم سینه ها، خواهان جراحی پروتز سینه هستند. محل قرارگیری پروتز به تصمیم پزشک متخصص سینه بستگی دارد. به طور کلی محل قرارگیری پروتز می تواند به دو صورت زیر عضله سینه و یا روی عضله باشد.
در خانم هایی که لاغر هستند پروتز زیر عضله قرار می گیرد تا سینه فرم بهتری پیدا کند.

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه

ما دو نوع پروتز سینه داریم:

  1. پروتز سالین: از آب نمک استریل شده در پوسته سیلیکونی تشکیل شده است.
  2. پروتز سیلیکون: از ژل پلاستیکی در پوسته سیلیکونی تشکیل شده است و شبیه به بافت بدن است.

پروتزهای فعلی؟
جنس پروتزهای فعلی سیلیکونی هستند و با برندهای مختلف تولید می شوند.

شکل و نوع پروتزها

پروتزها به صورت کلی به 3 دسته medium- high- ultra high تقسیم می شوند.
از نظر شکل ظاهری نیز به دو دسته قطره اشکی و گرد تقسیم می شوند. در پروتز اشکی قسمت فوقانی پروتز ارتفاع کمتری دارد. پروتز گرد مخصوص افرادی است که برجستگی بیشتر و یکدست تر را دوست دارند. با قرار دادن پروتز گرد در سینه ها، حجم همه قسمت های آن به یک نسبت افزایش پیدا می کند و سینه ها نیز بافتی نرم تر و خوش فرم تر خواهند داشت.
برای تعیین اینکه کدام پروتز برای شما مناسب است با مراجعه به مطب و انجام معاینات، پروتز مناسب شما انتخاب می شود.

مدت زمان عمل پروتز سینه

آیا امکان عمل پروتز سينه با بی‌حسی وجود دارد؟ 

جراحی پروتز سینه یک عمل زیبایی ایمن و با حداقل تهاجم است. این عمل در یک پروسه ی کوتاه تنها با بیهوشی عمومی (کامل) انجام می‌شود و به همین دلیل فرد حین عمل هیچ دردی را احساس نمی‌کند.

تنها در برخی شرایط خاص پزشک می‌تواند این عمل را با بی‌حسی موضعی انجام دهد.

ماندگاری پروتز سینه

آخرین مدل از پروتزها را می توان در حدود 15 سال از آن استفاده کرد. این پروتزها به پروتز دائمی معروف هستند و شکل خود را تا سال های زیادی حفظ می کنند.

چه اقداماتی ماندگاری پروتز سینه را افزایش می دهد؟

رعایت مراقبت های بعد از جراحی که پزشک توصیه می کند در ماندگاری پروتز سینه تاثیر بسزایی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به استفاده از سوتین های موثر در نگهداری پروتزها اشاره کرد.
استفاده از سوتین های طبی و محکم که بتواند پروتزها را در محل خود نگه دارد و بالا بکشد تاثیر زیادی در ماندگاری پروتز دارد.

 

آیا پروتز سینه باعث سرطان سینه می شود؟

در دنیای امروزی که همه غرق تکنولوژی هستیم، هر روز اخبار و حرف هایی می شنویم که صحت این اخبار مشخص نیست و ممکن است شایعاتی به همراه داشته باشد.
شایعه ای وجود دارد مبنی بر اینکه جراحی پروتز سینه می تواند سرطان زا باشد. اینکه چنین شایع ای از کجا ریشه گرفته مشخص نیست اما مساله اینجاست که پروتز سینه سبب بروز سرطان سینه نمی شود. علاوه بر این حتی در افراد مبتلا به سرطان پستان، پروتز سینه یک روش خوب و کم عارضه در بازسازی سینه بعد از بهبود است. تنها نکته ای که پیش از انجام این جراحی باید مد نظر قرار بگیرد این است که تنها زیر نظر جراح سینه صورت بگیرد.

انقباض کپسولی

در انقباض کپسولی بیمار احساس درد شدید در سینه‌ها می‌کند، شکل سینه‌ها تغییر می کند و ممکن است بافت سینه هم سفت شود. این عارضه زمانی اتفاق می افتد که بافت اسکار در اطراف سینه شکل گرفته و باعث فشرده شدن آن شود. این امر باعث بروز درد شدید، حس سفت شدن در اطراف قفسه سینه و بدشکلی در سینه ها می شود.

با توجه به این موارد، پزشک در ابتدا معاینات فیزیکی انجام می‌دهد. تصویربرداری (سونوگرافی سینه و MRI) برای تشخیص عارضه‌های مختلف پروتز سینه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر فکر می کنید انقباض ایمپلنت برای شما عذاب آور شده است، بلافاصله با جراح خود تماس بگیرید.

برای جلوگیری از انقباض کپسولی چه باید کرد؟

برای جلوگیری از تشکیل کپسول انقباضی اطراف پروتز سینه توصیه می شود در چند ماه اول پس از جراحی ماساژ روزانه سینه انجام دهید. انجام صحیح ماساژ دادن سینه مزایایی دارد، اما تضمین نمی کند که خطر کپسول اطراف پروتز به طور کامل از بین برود. نوع پوششی از زخم و کپسولی که دور پروتز سینه ایجاد می شود حالت‌های مختلفی دارد که هر کدام از این حالت‌ها نشانه‌های منحصر به فردی دارند.

جلسات مشاوره

یکی از نکات مهم پیش از تصمیم به انجام جراحی پروتز سینه انتخاب جراح سینه ماهر است. در طول جلسات مشاوره اهداف و خواسته های بیمار از انجام جراحی، سوابق پزشکی بیمار، انجام معاینات فیزیکی و بالینی، بررسی جوانب مختلف جراحی، خطرات احتمالی، مزایا و معایب محل ایجاد برش ها، اندازه پروتز و … مورد بررسی قرار می گیرد.

از بیمار خواسته می شود قبل از عمل، یک سری نکات و مراقبت ها را رعایت کند از جمله:

کنار گذاشتن سیگار و دخانیات به منظور تسریع روند بهبودی بعد از جراحی
قطع داروهایی که احتمال خونریزی را افزایش می دهند مانند آسپرین، ژلوفن و ناپروکسن
نخوردن و نیاشامیدن مواد غذایی شش تا هشت ساعت قبل از جراحی
شست و شوی سینه ها قبل از جراحی

در طول جلسه خجالت را کنار بگذارید و از سوابق و تجارب پزشک سوال بپرسید. از او بخواهید تا در صورت امکان آلبومی از نمونه کارهای قبلی را به شما نشان دهد یا اطلاعات تماس مراجعین قبلی را با اجازه خودشان در اختیارتان قرار دهد.

بازسازی سینه با پروتز

بازسازی سینه با پروتز

بازسازی سینه به عمل جایگزینی یک یا هر دو پستان با شکل طبیعی، ظاهری، تقارن و سایز مناسب در افرادی که تحت ماستکتومی یک یا دو طرفه قرار گرفته اند گفته می شود. استفاده از پروتز یکی از گزینه های بازسازی فرم سینه ها بعد از درمان سرطان پستان می باشد.
با عمل بازسازی سینه می توان به این افراد کمک کرد تا به ظاهر طبیعی سینه های خود دست یابند.

حتی امکان باز‌سازی سينه در خانم هايي که سال‌ها از عمل جراحی آنها گذشته است، نيز وجود دارد. بعضی از بیماران پس از مدتي که سلامتي کامل خود را باز مي‌يابند و احساس مي‌کنند که به زندگي طبيعي بازگشته‌اند به فکر بازسازی سینه مي‌افتند. بنابراین امکان جراحی زیبایی سینه بعد از گذشت مدت ها برای آنها وجود دارد.

برای افرادی که تنها یک سینه خود را از دست داده اند، باید یک ایمپلنت متناسب با اندازه سینه مقابل انتخاب شود. در برخی موارد نیز ممکن است اختلاف هایی بین دو سینه به وجود آید. برای رفع این مشکل پزشک جراح، برخی تغییرات را بر روی سینه دیگر نیز انجام خواهد داد.
البته پروتز مسائل مربوط به خود را دارد که حتما در جلسه مشاوره برای بیمار توضیح کافی داده می شود.

در چه صورت می توان پروتز سینه را تعویض نمود؟

در صورتی که ضربه بسیار شدیدی به پروتز وارد شود و پروتز پاره شود باید پروتز تعویض گردد.

از علل پارگی پروتز:

  • ضربه مستقیم
  • ورزش سنگین به مدت طولانی
  • فشار به سینه در تصادفات
  • ماموگرافی سینه و یا وارد کردن سوزن موقع بررسی توده های سینه

نکات مهم در خصوص بازسازی پستان رو می دانید؟

امکان بازسازی پستان بلافاصله بعد از جراحی ماستکتومی و یا مدتی بعد از جراحی وجود دارد.

در افرادی که سیگاری هستند، برای کاهش عوارض بعد از جراحی ابتدا باید مصرف سیگار به مدت سه ماه قطع شود و سپس جراحی انجام شود.

چه زمانی بهتر است، جراحی بازسازی پستان را انجام دهیم؟

در مواردی که جراحی برداشتن پستان جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان انجام می شود، بهتر است به صورت همزمان بازسازی پستان نیز انجام گردد.

آیا پروتز ها از افتادگی سینه ها جلوگیری می کند؟

باید توجه داشت که داشتن انتظارات واقع بینانه و تصمیم گیری درست و آگاهانه به شما این اطمینان را می دهد که از نتایج عمل خود راضی خواهید بود. شما باید انتظار داشته باشید که با افزایش سن، احساس و ظاهر پستان شما تغییر کند و پروتزها از افتادگی سینه شما جلوگیری نمی کنند.

نتایج جراحی پروتز سینه

نتایج جراحی پروتز سینه

نتایج بلافاصله بعد از جراحی قابل مشاهده است ولی بدلیل تورم باید کمی صبر کنید. معمولا بعد از گذشت چند ماه نتایج واقعی ظاهر می شود و تغییرات به مدت طولانی در سینه باقی خواهد ماند.

نتیجه پایانی عمل معمولا سه ماه بعد قابل قضاوت خواهد بود.

عوارض پروتز سینه

هر عمل زیبایی و دستکاری در بدن حتی با رعایت کامل موارد جراحی عواقب خود را دارد که جراحی پروتز سینه نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. علاوه بر اینکه جراح زبده باید باشد فرد مورد جراحی نیز باید در جهت کاهش عوارض بعد از عمل تمامی نکات قبل و بعد از عمل را رعایت نماید.

مهمترین عارضه ای که پروتز سینه می تواند برای شما ایجاد کند، کپسول و عفونت است. البته اگر این عمل به روش صحیح انجام شود، احتمال عوارض کمتر می شود.

در برخی از افراد بی حسی نوک سینه به طور موقت به وجود می آید که البته اگر این جراحی توسط پزشک حرفه ای و با تجربه انجام شود، احتمال این مورد هم بسیار پایین می آید.

هزینه عمل پروتز سینه چقدر است؟

افرادی که متقاضی انجام این جراحی هستند باید بدانند که قرار است یک اقدام زیبایی انجام دهند و بیمه آن را پوشش نمی ‌دهد. مبلغ این جراحی نسبت به شرایط بیمار تعیین می ‌شود. بنابراین زمانی می‌ توان رقم دقیق اعلام کرد که بیمار به طور حضوری توسط جراح معاینه شود. پارامترهای زیادی بر قیمت جراحی پروتز سینه تاثیر می گذارند که عبارتند از:

  • مهارت جراح
  • اتاق عمل و مرکز جراحی
  • شهر و موقعیت جغرافیایی
  • قیمت خرید ایمپلنت با توجه به نوع ایمپلنت، برند و اندازه آن از نمایندگی

آیا سایزهای مختلف قیمت متفاوتی دارند؟

ایمپلنت ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند. این موضوع نیز تا حدی بر مبلغ مورد نیاز تاثیر می ‌گذارد. هر چه سایز بزرگ تر باشد مبلغ خرید آن هم افزایش می یابد. قیمت سایز های مختلف ایمپلنت در برندهای مختلف متفاوت است. به این گونه که ممکن است قیمت یک سایز مشخص در دو برند با هم متفاوت باشد.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت دقیق جراحی پروتز سینه می توانید با مطب دکتر امیرپاشا ابراهیمی تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

اطلاعات مطب و نوبت دهی

هزینه جراحی پروتز سینه در تهران

جراحی افزایش حجم سینه با ایمپلنت به دلیل مهارت خارق العاده پزشکان در شهر تهران بیشتر از سایر شهرهای کشور انجام می شود. خرید ایمپلنت در تهران آسان تر و امکانات پزشکی بهتری در اختیار متقاضی قرار می گیرد و به همین دلیل قیمت عمل پروتز سینه در تهران از دیگر شهر ها بیشتر است. مبلغ نهایی جراحی با توجه به موقعیت مکانی مرکز جراحی و مطب و همینطور مهارت و تجربه جراح متفاوت خواهد بود.

آیا عمل پروتز سینه با شیردهی و بارداری تداخل دارد؟

پروتز سینه به دو روش در بدن گذاشته می شود؛ یکی در زیر خط سینه و دیگری در زیر عضله حرکت دهنده بازو.
در هر دو روش هیچ گونه ارتباطی با غدد شیری وجود ندارد و معمولا در بیشتر موارد مشکلی برای شیر دادن و حاملگی به وجود نمی‌آید. اما برای اطمینان و جواب قطعی بهتر است این مورد را با پزشک خود مطرح کرده و از او مشورت بگیرید.

آیا باید عمل جراحی سینه را به بعد از زایمان موکول نمود؟

عمل پروتز سینه به صورتی انجام می شود که به بافت های تجمع شیر در نیپل آسیبی وارد نشود و تنها برش کوچکی بر روی سینه زده می شود، اما پزشکان توصیه می کنند برای راحتی بیشتر، این عمل را به بعد از زایمان و دوران شیردهی موکول نمایید. بارداری، کاهش و افزایش وزن بر ماندگاری عمر پروتز بسیار موثر هستند.

پارگی پروتز سینه

آیا ممکن است پروتز سینه بترکد؟

به طور کلی ایمپلنت­‌های مدرن فوق العاده بادوام و انعطاف‌­پذیر هستند و با فشار دست و ضربه پاره نخواهند شد مگر زمانی که شی تیزی پوست بدن را پاره کند که البته در این حالت پروتز هم طبیعتا پاره می شود که بیشتر به مراقبت بیمار بستگی دارد.

تنها عاملی که در پوسیدگی آن نقش دارد، گذشت زمان است. اگرچه کهنه شدن و یا پاره شدن در میان افراد مختلف متفاوت است. افرادی که ورزش و تمرین فیزیکی زیادی انجام می دهند نظیر مربیان ایروبیک، دوندگان ماراتن، سوارکاران و …سینه هایشان حرکت زیادی می کند که به طور طبیعی پروتز سینه شان در یک دوره ی زمانی مشخص نسبت به کسانی که تمرینات و تحرکات کمتری دارند، بیشتر فرسوده و پاره می شود. بنابراین توصیه می شود که به منظور داشتن یک ارزیابی مناسب از حالت و موقعیت پروتز های سینه ی خود 10-15 سال پس از عمل جراحی به طور مرتب مورد معاینه قرار گرفته و یا سونوگرافی نمایید.

مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه

بعد از جراحی پروتز سینه حداقل تا یک ماه از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید. البته بعد از یک هفته کارهای عادی زندگی را می‌توانید انجام دهید. اما برای کارهای سنگین بهتر است یک ماه صبر کنید.
بعد از جراحی تا دو ماه از سوتین ماموپلاستی استفاده کنید تا از جابجا شدن پروتزها جلوگیری کند.

 

معرفی بهترین متخصص جراح پستان در تهران

دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان (زیبایی-درمانی)، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان حال حاضر شهر تهران هستند. دکتر امیرپاشا ابراهیمی، دوره پزشکی عمومی و تخصص خود را در دانشگاه تهران گذرانده‌اند و مقطع فوق تخصص جراحی و زیبایی خود را در بیمارستان دانشگاه تهران (که نخستین مرکز جراحی پلاستیک کشور است) طی کرده‌اند.

اطلاعات مطب و نوبت دهی 

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا