عمل سرطان سینه

عمل سرطان سینه | با جراحی های درمانی سینه آشنا شوید

عمل سرطان سینه

عمل سرطان سینه زنان شاید اولین گزینه برای درمان سرطان سینه نباشد. راهکار های مختلفی برای درمان و شکست سرطان سینه وجود دارند که شامل موارد متعددی از جمله پرتودرمانی، دارو درمانی، شیمی درمانی و غیره هستند. بسیاری از این روش ها باید در ترکیب با هم انجام شوند تا بتوانند موثر واقع شوند. اما اگر نگران عمل سرطان سینه هستید، بهتر است بدانید این آخرین گزینه خواهد بود.

عمل سرطان سینه زنان انواع مختلفی دارد که به دو شکل کلی تقسیم می شود. اما از آنجایی که شکل و ظاهر سینه هم مهم است عمل بازسازی را هم می توان در این دسته حساب کرد. در ادامه با انواع عمل سرطان سینه زنان آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

عمل سرطان سینه

ماستکتومی

ماستکتومی یک عمل جراحی است که هدفش برداشتن تمام بافت سینه به عنوان راهی برای درمان یا پیشگیری از بروز سرطان سینه است.

برای کسانی که در مراحل اولیه سرطان سینه قرار دارند ماستکتومی درکنار لامپکتومی که فقط بافت سرطانی را بر می دارد یک گزینه درمانی خوب است.

انتخاب بین ماستکتومی و لامپکتومی می تواند سخت باشد. هر دو عمل به یک اندازه برای جلوگیری از بازگشت سرطان سینه موثر هستند. اما تمام کسانی که سرطان سینه دارند نمی توانند از لامپکتومی استفاده کنند و بهتر است که ماستکتومی را انتخاب نمایند.

تکنیک های جدیدتر ماستکتومی می توانند پوست سینه را حفظ کنند و اجازه بدهند تا سینه بعد از عمل ظاهر طبیعی تری داشته باشد که به این نوع از ماستکتومی، ماستکتومی با حفظ پوست می گویند.

بهتر است بدانید که عمل های بازسازی سینه می توانند همزمان با ماستکتومی یا بعد از آن  طی عملی جداگانه انجام شوند تا ظاهر اولیه و طبیعی سینه به آن بازگردد.

روش انجام ماستکتومی

ماستکتومی اغلب تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. جراح با ایجاد کردن یک برش بیضوی دور سینه کار خودش را شروع می کند. بافت سینه برداشته می شود و بسته به عمل ممکن است بخش های دیگری هم از پستان حذف شوند.

فارغ از نوع ماستکتومی که انجام می دهید، بافت سینه و غدد لنفاوی برداشته شده برای تحلیل و آنالیز بیشتر به آزمایشگاه فرستاده می شوند.

چنانچه قصد بازسازی سینه را دارید، جراح سینه همزمان می تواند عمل زیبایی را شروع کند.

بعد از اتمام جراحی برش های ایجاد شده بخیه می شوند که یا حل شونده هستند یا بعد از مدتی باید آنها را بکشید. همچنین ممکن است یک یا چند لوله ی پلاستیکی زیر سینه تخلیه شده قرار بدهند. لوله هایی که هرگونه مایع انباشته شده بعد از عمل را تخلیه می کنند. این لوله ها سر جایشان محکم می شوند و انتهای آنها به یک کیسه تخلیه متصل است.

عمل سرطان سینه

لامپکتومی

لامپکتومی یک عمل جراحی برای برداشتن بافت توده سرطانی یا هر بافت غیر عادی دیگری از داخل سینه است که شباهت زیادی با ماستکتومی دارد.

لامپکتومی همچنین با نام عمل نگهداری سینه هم شناخته می شود چراکه برخلاف ماستکتومی فقط بخشی از بافت سینه طی آن برداشته می شود. پزشکان گاهی اوقات به لامپکتومی بیوپسی برشی هم می گویند.

در حین لامپکتومی علاوه بر خود غده میزان بسیار کمی از بافت عادی دور آن هم برداشته می شود تا از رفع کامل تمام قسمت های توده ی سرطانی اطمینان حاصل شود.

در مراحل اولیه سرطان سینه به خاطر آسیب کمتر به بافت سینه، لامپکتومی گزینه ی ایده آل تری نسبت به ماستکتومی است. در مواردی که تأیید شده غده یا توده ی موجود سرطانی است بعد از لامپکتومی معمولا پرتودرمانی هم صورت می گیرد تا شانس بازگشت سرطان کاهش یابد.

لامپکتومی در ترکیب با پرتودرمانی، بهترین گزینه برای درمان سرطان سینه خوش خیم است.

عمل لامپکتومی

این عمل جراحی به عنوان درمان سرطان سینه معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. طی آن جراح یک برش دور خود تومور و ناحیه ی اطراف آن می زند، و تمام بافت تومور به علاوه ی بخشی از بافت اطراف آن را برمی دارد. سپس آن را برای انجام آزمایشات بیشتر به آزمایشگاه می فرستد.

جراح همین کار را برای غدد لنفاوی نگهبان هم انجام می دهد یا اگر در حال انجام عمل تخلیه زیربغل هم باشید، غدد لنفاوی این ناحیه را هم کاملا برمی دارد.

سپس جراح برش ها را بخیه می کند تا شکل ظاهری سینه را به بهترین شکل حفظ کند. برای بستن برش ها از بخیه های حل شونده استفاده می کند یا از بخیه هایی معمولی که بعدا باید کشیده شوند.

عمل سرطان سینه

عمل بازسازی سینه

همانطور که گفتیم بعد از عمل های درمانی سینه  دیگر نیازی نیست که نگران شکل ظاهری سینه خود باشید. چون تکنیک های جدید عمل های بازسازی می توانند ظاهر طبیعی و اولیه سینه را تا حد بسیار زیادی به شما بازگردانند. عمل بازسازی سینه می تواند در حین عمل انجام شود یا حتی ماه ها یا سال ها بعد صورت بگیرد.

از آنجایی که تقریبا هرکسی بعد از عمل سرطان سینه یک عمل بازسازی هم انجام می دهد، دیگر باید عمل های بازسازی را جزوی از عمل سرطان سینه به حساب بیاوریم.

بهترین جراح سینه تهران

چنانچه برای درمان علائم سرطان سینه و مشکلات دیگر پستان  نیاز به جراحی شد قطعا باید تمام تلاشتان را بکنید تا بهترین و معتبرترین جراح سینه را پیدا کنید. به این منظور بهتر است به خوبی تحقیق کرده و از کسانی که سابقه عمل موفق داشته اند سوال بپرسید.

دکتر امیرپاشا ابراهیمی متخصص جراحی عمومی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پستان یکی از بهترین متخصصان جراحی سینه در تهران است که می توانید با اطمینان خاطر برای درمان علائم سرطان و پیشگیری از بروز آن به ایشان مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا